Mazda 6 (GG) a kompresor EATON

Postprzez onyx » 15 paź 2015, 01:10

smile napisał(a):Mps z tego co pamiętam ma inne części niż zwykle 2,3. To już lepiej szukaj np cx7 pierwszej generacji jakiegoś szrota z USA. Będziesz miał ory silnik turbo 2,3 o mocy ponad 250km. Lepsze to niż swap na 3,0.
Co do zakładania kompresora, kiedyś widziałem mx-5 nc z kompresorem, kompresor nie wymaga montażu icka, oczywiście można ale nie jest to koniecznością.

TapTalk na Sony M2
tekkenfan napisał(a):
smile napisał(a):Co do zakładania kompresora, kiedyś widziałem mx-5 nc z kompresorem, kompresor nie wymaga montażu icka, oczywiście można ale nie jest to koniecznością.

a to niby czemu?
Każde doładowanie wymaga ICka, fizyki nie oszukasz ;)


Zależy ile chce się dmuchać :P Bezpiecznie powyżej 0,3b należałoby się zaopatrzyć w IC – zwłaszcza przy kompresorze, który grzeje dość mocno powietrze. Chłodniejsze powietrze ma więcej tlenu i pozwala uzyskać więcej mocy w połączeniu z odp dawką paliwa, dodatkowo pozwala zmniejszyć ryzyko problemów z zapłonem – mam na myśli nadmierne jego cofanie.

piwo napisał(a):moze mowisz o pmcompie?
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... =22&t=2073


Chyba nie, bo to NB :P Prędzej Nynuch ;) U niego siedzi wodny IC w kolektorze ssącym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez piwo » 15 paź 2015, 06:25

nynuch ma kompres? nie chwali sie wogole lobuz.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez onyx » 15 paź 2015, 14:54

A co ma się chwalić ;) W Rykach ostatnio można było zobaczyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez smile » 15 paź 2015, 19:46

onyx napisał(a):Chłodniejsze powietrze ma więcej tlenu
Poleciałeś z tym skrótem myślowym troszkę <oczy>

Kompresor mniej podnosi temperaturę powietrza dolotowego w porównaniu do turbo. Turbo napędzane jest gorącymi spalinami, przez co się nagrzewa całe, włącznie ze stroną tak zwaną "zimną". Kompresor nie jest rozgrzewany gazami spalinowymi. Owszem w obu przypadkach zachodzi proces sprężania powietrza, czego efektem jest wzrost jego temperatury, w turbo dodatkowo obudowa przenosi temperaturę. Kompresor jest środkiem bardziej łagodnym, przyrost mocy jest bardziej liniowy.

Każdy dmucha jak lubi i jaką czuję potrzebę. Oczywiście, jak ktoś idzie w extreme np. do sportu to duuuże turbo :) a jak na co dzień podnieść moc bez radykalnych kroków to kompresor :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez ZeroCool_m1 » 19 paź 2015, 09:10

kiba22 napisał(a):
ZeroCool_m1 napisał(a):Chcesz zerknąć, jak chodzi 2.3 (166 KM) i masz ochotę na wycieczkę do Krakowa, to zapraszam :–)


Bardzo by mi zależało na tym ;)
Będziesz w Krakowie w sobotę bądź niedzielę?


Pisz do mnie na pw jakby co, bo nie jestem na forum codziennie, a tak to dostanę notyfikację na maila. Cały czas jestem w Krakowie. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2007, 17:21
Posty: 415 (0/5)
Skąd: Tarnów/Kraków
Auto: Mazda 6 MPS, 300+ KM

Postprzez kiba22 » 22 paź 2015, 10:00

Myślałem raczej o bezpiecznym ciśnieniu, by nie ingerować zbytnio w silnik, od 0,3 do 0,6 bara.
Jeszcze myślę, że dobrym rozwiązaniem było by zmienić listwę wtryskową, np z V6 <co?>
Wiem, że jest inna liczba cylindrów ale może da się jakoś to dopasować <glupek2>
Może z Rexa, co myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez leonidass » 22 paź 2015, 18:21

widzę że nie wiesz o czym piszesz , listwa z v6 to mega rzeżba lepiej zrobić custom , po drugie jak chcesz dmuchać 0.6 bara to lepiej zainwestuj w wydech + kolektory , a po trzecie po co ci doładowanie jak nie ruszasz silnika ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez People_Hate_Me » 23 paź 2015, 08:41

Ktoś już pisał że chyba najlepiej próbować z wtryskami od MPS'a :)
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez kiba22 » 23 paź 2015, 12:38

People_Hate_Me napisał(a):Ktoś już pisał że chyba najlepiej próbować z wtryskami od MPS'a :)


Fakt, był to Tekkenfan :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez maras_66 » 24 paź 2015, 17:30

Panowie co wy wypisujecie....jakie wtryski od mpsa???Przeciez to nie pasuje!!!Do 200km to 380cc....jak wiecej 440cc take jak ja mam...bosch blue giant ev6 pasuja mocowania na listwe..zostaje oryginalna wiazka.zero problemu. Pytanie tylko ktory rok auta bo po lifcie byla inna szyna i wtyczki!!!

Dopisano 24 paź 2015, 17:36:

A ze swinia w przedlifcie rowniez nie ma problemu zaplon 36-1 jak wiekszosci fordow.....da sie to ogarnac bardzo latwo. W modelach 2005 i dalej bylo chyba 3 rozne wience na kolach i czujniki polozenia walu....najgorzej zamotali wlasnie w pierwszym roku liftu. I nie mowcie tylko ze 3.0 nadaje sie do uturbienia w realnej kwocie....sory <dupa>

Dopisano 24 paź 2015, 18:15:

Acha i mysle ze kompresor w 2.3 to wieksza zezba niz turbo...mniej mocy.....strojenie takie samo...mocowanie kompresora...orurowanie intercoolera...paski...cuda na kiju...wg.mnie to zly pomysl.Turbo to prosta i sprawdzona droga.Dlaczego boisz sie turbo?ze padnie?kupujesz jakiekolwiek auto uzywane to tez musisz sie bac???? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 16:16
Posty: 32
Skąd: podlaskie
Auto: 2.3 + turbo

Postprzez kiba22 » 26 paź 2015, 08:55

maras_66, czy mógł bym zapytać ile wyszło Cię wsadzenie turbo do tego silnika?
No i jak z miejscem pod maską – trzeba wyrzucać klimę czy upcha się dodatkowe graty?
Ja będę się rozglądał prędzej za poliftem, jeśli jest to ważne.

Co do Twojego pytania odnośnie kompresora: tak jak pisałem, preferuję kompresor ponieważ można go wyłączyć, np. do oszczędniejszej jazdy (a samochód użytkuje dosyć często i robię koło 1,5k km miesięcznie), dodatkowo mniej szkodzi silnikowi.
Oczywiście turba nie wykluczam, jakkolwiek to brzmi – będzie to jednak ostateczność.

Jeśli chodzi o obawy przed awaryjnością – nie należę do ludzi, którzy boja się cegieł w drewnianych kościołach ale jestem przezorny. Potrzebuję samochodu w miarę nie skarbonki, praktycznego i mocnego. Wiem, część sama sobie przeczy <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez sewo » 27 paź 2015, 23:03

To kup auto z mocniejszym silnikiem w serii i po problemie :| albo ropnioka i czipuj. Maras w 2.2 ma coś ponad 200 kuca chyba
viewtopic.php?f=331&t=170052&view=unread#unread

Jeśli szukasz auta oszczędnego na co dzień przy czym nieraz lubisz troszkę powciskać to ja bym szedł w tym kierunku. A siano które wyłożysz na uturbienie pozwoli ci kupić coś nowszego i będzie na program.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2248 (37/52)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez kiba22 » 28 paź 2015, 08:30

sewo napisał(a):To kup auto z mocniejszym silnikiem w serii i po problemie


Mam na uwadze dwa samochody ale ten temat tyczy się Mazdy 6 o konkretnych silnikach i tego się trzymajmy.

sewo napisał(a):albo ropnioka i czipuj.


Jak możesz porównywać diesla i benzynę w takiej kwestii, poza tym pisałem że nie chce skarbonki ;P
Jak bym chciał diesla, to pisał bym w innym dziale – nie uważasz?
Proszę, darujmy sobie tego typu rady...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez sewo » 28 paź 2015, 14:45

Moim zdaniem większą skarbonką bedzie to 2,3 turbo czy tam kompresor niż ropniak na czipie...
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2248 (37/52)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez kiba22 » 28 paź 2015, 15:08

sewo napisał(a):większą skarbonką bedzie to 2,3 turbo czy tam kompresor

Zgadzam się – samochody-wynalazki (bo tak nazwijmy przedsięwzięcie :P) jest zawsze kosztowne.
sewo napisał(a):niż ropniak

Nie chcę dyskutować w tym temacie nad kosztami utrzymania pojazdów zasilanych PB, LPG czy ON ale osobiście nie jestem zwolennikiem diesli i nie biorę ich pod uwagę przy zakupie kolejnego, 11 już samochodu ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez maras_66 » 28 paź 2015, 19:22

Hehe nie zgodze sie ze uturbone auto bedzie wieksza skarbonka niz diesel....Za cene dieslowskich wtryskiwaczy kupujesz motor benzynowy w dobrym stanie ;P Dodaj dwumas dodaj fap dodaj egry i inne takie.....No chyba ze kolega kupi nowe auto to wtedy nie ma sie o co martwic :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 16:16
Posty: 32
Skąd: podlaskie
Auto: 2.3 + turbo

Postprzez leonidass » 28 paź 2015, 20:58

Zgadzam się w 100% z marasem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez kiba22 » 30 paź 2015, 09:47

Robię sobie analizę wydatków związanych z ew. montażem Eaton M62. Jak łatwo się domyślić, nie jestem mechanikiem ani specem w tej dziedzinie ale zawsze o tym marzyłem i bardzo mi na tym zależy.
Teraz prośba – co wchodzi w skład takiego zestawu? Bo z tego co ja się orientuję (a na pewno o czymś nie wiem) to:

1) Eaton M62 (~1.500zł) <glupek2>
2) Intercooler (nie wiam jaki ani za ile, slyszałem o IC z Iveco <co?>)
3) Zegary (~1.300zł)
4) Strojenie (~1.000zł)
5) Montaż – potrzebował bym osobę, która mi te klamoty zepnie w całość :|

Wiem, na pewno coś pominąłem dla tego proszę o pomoc w tej kwestii ;)
Kwoty wolę zawyżać żeby się później nie rozczarować albo nie porywać się z motyką na słońcę.
Już raczej postanowiłem, że na wakacje kupuję Mazdę 6 (raczej polift) 2.3 166KM i na poważnie myślę nad wsadzeniem kompresora, nawet jeśli miało by to dać przyrost mocy do 200KM.
Ostatecznie pójdzie Turbo, ale to jeśli dozbieram więcej kasy <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Postprzez marek323 » 30 paź 2015, 11:07

Trochę wybrakowany ten zestaw ;) Dorzuciłbym jeszcze z 5 tysi na "drobne wydatki" ;)
Początkujący
 
Od: 7 lis 2010, 12:31
Posty: 12
Skąd: lublin
Auto: 323gt

Postprzez kiba22 » 30 paź 2015, 11:17

marek323 napisał(a):Trochę wybrakowany ten zestaw ;)

Zdaję sobie z tego sprawę niestety :( Dlatego proszę o jakieś konkrety, z jakimi będą się wiązać dodatkowe inwestycję.
Ale liczę, że bez "drobnych wydatków" :D zmieszczę się w 5, max 7k zł.
Oczywiście póki co bez kucia – takich planów nie mam. Za dużo innych wydatków i finanse nie puszczą niestety :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2008, 15:36
Posty: 426 (1/0)
Skąd: Chrzanów
Auto: Vectra C FL 1.9 CDTI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje