Strona 1 z 5

Modyfikacje i odblokowanie ECU – Mazda3 BM

PostNapisane: 22 wrz 2015, 10:01
przez Rafał_
Kilka dni temu odwiedziłem profesjonalną hamownię obciążeniową. Celem zweryfikowania hamowni zlotowej oraz rzeczywistej mocy. Oto co nam się ukazało:
Obrazek

Czyli już na 100% mamy potwierdzone, że BM 120KM ma ich w rzeczywistości prawie 140 <serduszka>
A tak naprawdę chodziło o setup wyjściowy do modyfikacji ECU. I tak zrodził się zacny plan. Zgłosiłem się do Michała z DISItune z zapytaniem czy jest szansa na odblokowanie "stłamszonej" G120 i zrobienie z niej wersji 165 konnej. I w ten sposób tego samego dnia zaczeliśmy latać po S8. Po dwóch takich wypadach, burzy mózgu Michała.... udało się!!!! Jestem pod mega wrażeniem jego wiedzy na temat ECU Mazdy. Profesjonalista w każdym calu i przesympatyczny gość <spoko> Ale do rzeczy.....

To dziś był ten sądny dzień. Mazda ponownie wjechała na rolki profesjonalnej hamowni obciążeniowej. Nie powiem zżerała nas ciekawość, bo czuliśmy na drodze, że jedzie lepiej..... No i wypluła 165KM :D
Michał coś tam pogrzebał w mapach, zrobił małe korekty po których poprawił się zarówno dół jak i góra wykresu.
Ostateczne hamowanie pokazało nam takie kreski:
Obrazek

Tutaj porównanie serii do stanu obecnego:
Obrazek

Z całogo serducha polecam usługi DISItune. A to jeszcze nie koniec.... Michał walczy właśnie z rozpracowaniem zmiennych faz rozrządu. Dał słowo, że jeszcze coś wykrzesamy z technologii Skyactive.

P.S. Wszystko odbyło się na PB95.

PostNapisane: 22 wrz 2015, 11:44
przez wojtix
Zastanawia mnie ten moment obrotowy, bo z tego co widzę nawet katalogowe 210Nm nie zostało osiągnięte, nie mówiąc już o ok 240Nm, które wychodziło na hamowni w testach jednej z gazet, jak również u jednego z forumowiczów. No chyba, że coś źle odczytuję.

PostNapisane: 22 wrz 2015, 11:56
przez DISItune
wojtix napisał(a):Zastanawia mnie ten moment obrotowy, bo z tego co widzę nawet katalogowe 210Nm nie zostało osiągnięte, nie mówiąc już o ok 240Nm, które wychodziło na hamowni w testach jednej z gazet, jak również u jednego z forumowiczów. No chyba, że coś źle odczytuję.


Z moich doświadczeń wygląda to tak:

Wersja 165KM jednego z forumowiczów prawdopodobnie użytkowana na benzynie 95:

Obrazek


Wersja 165KM (inne auto) jeżdżona na 98:

Obrazek

PostNapisane: 22 wrz 2015, 12:10
przez wojtix
A jak się ma przedmiotowa "modyfikacja" 120KM w kwestii elastyczności na poszczególnych biegach w stosunku do seryjnej 165KM? Bo w tych seryjnych, mocniejszych ponoć (?) skrzynie o innych przełożeniach są. Robiliście takie pomiary po modyfikacji?

Re: Modyfikacje i odblokowanie ECU – Mazda3 BM

PostNapisane: 22 wrz 2015, 12:11
przez widmo82
Rafał_ wrzuć wykres z hamowni zlotowej

PostNapisane: 22 wrz 2015, 12:19
przez DISItune
wojtix napisał(a):A jak się ma przedmiotowa "modyfikacja" 120KM w kwestii elastyczności na poszczególnych biegach w stosunku do seryjnej 165KM? Bo w tych seryjnych, mocniejszych ponoć (?) skrzynie o innych przełożeniach są. Robiliście takie pomiary po modyfikacji?


Tak, w wersji 165KM jest skrzynia o krótszych przełożeniach co zapewnia krótsze czasy przyśpieszeń na poszczególnych biegach.
Nie, nie robiliśmy pomiarów ale z wykresu widać wyraźnie że poprawa osiągów jest odczuwalna po przekroczeniu 4500 obrotów, dokładnie 4700. Na wrażenia z jazdy przekłada się to tak, że seryjna 120tka po przekroczeniu tych obrotów sprawia wrażenie jak diesel pod koniec skali obrotów – jakby ją ktoś za gardło złapał lub podstępnie w tym momencie podrzucił przyczepkę na hak ;) a po modyfikacji przyśpiesza ochoczo do 6200 obrotów.

Czy 120tka po modyfikacji będzie szybsza od 165tki? Oczywiście że nie. Ale będzie wyraźnie szybsza od 120tki bez modyfikacji.

PostNapisane: 22 wrz 2015, 12:29
przez wojtix
DISItune napisał(a):(...) jakby ją ktoś za gardło złapał lub podstępnie w tym momencie podrzucił przyczepkę na hak ;) a po modyfikacji przyśpiesza ochoczo do 6200 obrotów.


<ok> Dokładnie widać to na wykresie.

PostNapisane: 22 wrz 2015, 13:48
przez Rafał_
widmo82 napisał(a):Rafał_ wrzuć wykres z hamowni zlotowej

Masz go u mnie w wątku o BM :)

Re: Modyfikacje i odblokowanie ECU – Mazda3 BM

PostNapisane: 22 wrz 2015, 14:15
przez widmo82
Szukalem po dacie postu... ostatniego zlotu a to o Kąkolewo chodziło :P

PostNapisane: 22 wrz 2015, 18:54
przez leonidass
Rafał_ napisał(a):przesympatyczny gość


no Misiek to profi jeżeli chodzi o ecu mazdy -polecam w 100%

Re: Modyfikacje i odblokowanie ECU – Mazda3 BM

PostNapisane: 22 wrz 2015, 21:00
przez jaketherake
Brawo Panowie <spoko> <spoko> <spoko>
Kolega Rafał ma przez jakiś czas najszybsze BM 120KM w Polsce :D a DISItune może się spodziewać listy zamówień od BM-kowiczów w przyszłości (stawiam, że w 80% sedanowicze) :D

Koledze z DISItune gorąco kibicuję, jeśli uda się doprowadzić Skyactive 2.0 do takich parametrów jakie widziałem na forach USA (OVtuned), czyli tak gdzieś do 180KM, to prawdopodobnie sam się skuszę w przyszłości na GJ z tym silnikiem i wizytę w Piasecznie <czarodziej>

Re: Modyfikacje i odblokowanie ECU – Mazda3 BM

PostNapisane: 22 wrz 2015, 21:22
przez ellipsis
Rewelacja, jednak 120 maja elektroniczny kaganiec. Pytanie teraz skoro to te same silniki to różnia sie w spalaniu min. o litr od wersji 165km jeżdzac oczywiscie normalnie. Druga sprawa, moim zdaniem 120 po "wirusie" bedzie lepiej jezdzic od oryginalnej 165 wlasnie ze wzgledu na dluzsza skrzynie. Na 2ce robi sie spokojnie +100km/h gdzie w 165 jest 90.

Ciekawe czy wersje 165 nie dało by sie delikatnie poprawić po fabryce. Najbardziej jesli chodzi o krzywa momentu, mam na mysli tem dołek na poczatku.

PostNapisane: 22 wrz 2015, 21:29
przez jaketherake
ellipsis napisał(a):Ciekawe czy wersje 165 nie dało by sie delikatnie poprawić po fabryce. Najbardziej jesli chodzi o krzywa momentu.


Właśnie o to chodzi w moim kibicowaniu, bo na świecie mają już "upgrade'owane" 2.0 Skyactive, np.: http://ovtuned.com/products/mazda-3-ecu ... e-skyactiv
Na forach USA można sporo poczytać o efektach, choć u nich 2.5l jest bardziej popularne, bo to jedyny dostępny tam silnik do 6-stki.
Natomiast z tego co wiadomo DISItune nawiązał współpracę Orange Virus Tuning i może się doczekamy efektów w Polsce :)

Re: Modyfikacje i odblokowanie ECU – Mazda3 BM

PostNapisane: 22 wrz 2015, 23:16
przez subframe
Super! Wreszcie jakiś konkret w temacie upgrejdu sedana :)
Pytanie, czy ASO jest w stanie stwierdzić tą modyfikację podczas przeglądu / naprawy?

pozdrawiam
Subframe

PostNapisane: 26 wrz 2015, 11:34
przez maryousz
A ja zapytam czy można coś więcej wykrzesać z silnika 1.5 ?:)

Re: Modyfikacje i odblokowanie ECU – Mazda3 BM

PostNapisane: 29 wrz 2015, 14:34
przez disaster3
Ja również podpytam, skoro 120KM została już złamana, to czy równiez dotyczy to skrzyni AT, czy tylko manualnej?

Re: Modyfikacje i odblokowanie ECU – Mazda3 BM

PostNapisane: 29 wrz 2015, 15:15
przez DISItune
Tak, dotyczy również AT.
Aktualnie problemem jest to, że w autach z komputerami Mitsubishi limitery jeszcze nie zostały odnalezione, zatem w chwili obecnej modyfikacja jest możliwa tam gdzie siedzi ECU Denso.

Re: Modyfikacje i odblokowanie ECU – Mazda3 BM

PostNapisane: 29 wrz 2015, 16:26
przez disaster3
Dzięki za info. Po części do dobry news. A te limitery Mitsubishi trafiliście w jakiś konkretnych wersjach, czy mieliście już ten sam silnik taka sama moc a 2 rożne ecu? Czy np. wersje 120KM maja Denso a np. 165 Km maja Mitsubishi?

Ps. Znając moje szczęście, zamówię samochód będę czekał pół roku i przyjdzie Ecu Mitsubishi :P

PostNapisane: 29 wrz 2015, 16:27
przez DISItune
disaster3 napisał(a):Dzięki za info. Po części do dobry news. A te limitery Mitsubishi trafiliście w jakiś konkretnych wersjach, czy mieliście już ten sam silnik taka sama moc a 2 rożne ecu? Czy np. wersje 120KM maja Denso a np. 165 Km maja Mitsubishi?


Nie znaleźliśmy reguły póki co ;)

Re: Modyfikacje i odblokowanie ECU – Mazda3 BM

PostNapisane: 8 paź 2015, 15:11
przez Entrails
Podobnie jak Subframe, mam pytanie czy ASO moze wychwycic ingerencje w oprogramowanie podczas przegladu lub naprawy ????