Chip tuning Vs eco tuning (Mazda3 1.6 Mzr-Cd)
Napisane: 18 lut 2015, 20:09
Jeśli się zastanawialiście jakie są różnice pomiędzy Chip tuningiem , a eco tuningiem to mam nadzieje, że uda się je wyjasnic tym wpisem .
Za przykład niech posłużą dwa silniki, które dobrze trzymają nominalna moc i moment podany przez producenta.
Standardowo silnik ten generuje moc ok 109 KM / 240 Nm . (Pamiętajmy ,że dane z hamowni mają charakter orientacyjny i służą głównie do sprawdzenia róznicy pomiędzy seryjnym oprogramowaniem a zmodyfikowanym.)
Eco tuning – zwiększenie mocy i momentu obrotowego o ok 10 % wraz z jednoczesnym obniżeniem spalania .
Chip tuning STAGE 1 czyli + 20 % ( ok +22 KM , oraz +50 Nm )to tak naprawdę uwolnienie rezerw, które założył producent. Jeśli kierowca umiejętnie bedzie obchodził się z pedałem gazu, to nie ma on wpływu na trwałość jednostki napędowej. Można też liczyć na obniżenie spalania. Wyrażnie odczuwalna jest różnica w przyspieszeniu.
Chip tuning STAGE 2, na fabrycznych podzespołach. Zaawansowana modyfikacja, dzieki której kilka map znika z horyzontu ECU. Silnik zaczyna dorównywac parametrami jednostce 2.0 MZR-CD. Moc zwieksza się o 36 KM , oraz 72 Nm i osiąga prawie 150 KM oraz 330 Nm.
W praktyce jest to modyfikacja, która sprawia iż samochód zmienia się w dzika bestię, a różnice są pomiędzy standardem, a po chip tuningu wręcz piorunujące. Samochód po takiej modyfikacji, który jest nieumiejętnie użytkowany może skrócić żywot niektórych podzespołów.
Podsumowywując:
Eco tuning jest dla każdego, chip tuning dla tych, którzy umieją obchodzic się z samochodem w należyty sposób.
Chip tuning wyłącznie dla tych, którzy chca wycisnać wszystko z silnika, bez konieczności inwestowania w wieksze turbo, intercooler ETC.
Za przykład niech posłużą dwa silniki, które dobrze trzymają nominalna moc i moment podany przez producenta.
Standardowo silnik ten generuje moc ok 109 KM / 240 Nm . (Pamiętajmy ,że dane z hamowni mają charakter orientacyjny i służą głównie do sprawdzenia róznicy pomiędzy seryjnym oprogramowaniem a zmodyfikowanym.)
Eco tuning – zwiększenie mocy i momentu obrotowego o ok 10 % wraz z jednoczesnym obniżeniem spalania .
Chip tuning STAGE 1 czyli + 20 % ( ok +22 KM , oraz +50 Nm )to tak naprawdę uwolnienie rezerw, które założył producent. Jeśli kierowca umiejętnie bedzie obchodził się z pedałem gazu, to nie ma on wpływu na trwałość jednostki napędowej. Można też liczyć na obniżenie spalania. Wyrażnie odczuwalna jest różnica w przyspieszeniu.
Chip tuning STAGE 2, na fabrycznych podzespołach. Zaawansowana modyfikacja, dzieki której kilka map znika z horyzontu ECU. Silnik zaczyna dorównywac parametrami jednostce 2.0 MZR-CD. Moc zwieksza się o 36 KM , oraz 72 Nm i osiąga prawie 150 KM oraz 330 Nm.
W praktyce jest to modyfikacja, która sprawia iż samochód zmienia się w dzika bestię, a różnice są pomiędzy standardem, a po chip tuningu wręcz piorunujące. Samochód po takiej modyfikacji, który jest nieumiejętnie użytkowany może skrócić żywot niektórych podzespołów.
Podsumowywując:
Eco tuning jest dla każdego, chip tuning dla tych, którzy umieją obchodzic się z samochodem w należyty sposób.
Chip tuning wyłącznie dla tych, którzy chca wycisnać wszystko z silnika, bez konieczności inwestowania w wieksze turbo, intercooler ETC.