Strona 1 z 1

Chip tuning Vs eco tuning (Mazda3 1.6 Mzr-Cd)

PostNapisane: 18 lut 2015, 20:09
przez marlad
Jeśli się zastanawialiście jakie są różnice pomiędzy Chip tuningiem , a eco tuningiem to mam nadzieje, że uda się je wyjasnic tym wpisem .

Za przykład niech posłużą dwa silniki, które dobrze trzymają nominalna moc i moment podany przez producenta.
Standardowo silnik ten generuje moc ok 109 KM / 240 Nm . (Pamiętajmy ,że dane z hamowni mają charakter orientacyjny i służą głównie do sprawdzenia róznicy pomiędzy seryjnym oprogramowaniem a zmodyfikowanym.)


Eco tuning – zwiększenie mocy i momentu obrotowego o ok 10 % wraz z jednoczesnym obniżeniem spalania .

ECO tuning.jpg


Chip tuning STAGE 1 czyli + 20 % ( ok +22 KM , oraz +50 Nm )to tak naprawdę uwolnienie rezerw, które założył producent. Jeśli kierowca umiejętnie bedzie obchodził się z pedałem gazu, to nie ma on wpływu na trwałość jednostki napędowej. Można też liczyć na obniżenie spalania. Wyrażnie odczuwalna jest różnica w przyspieszeniu.

Chip tuning s1.jpg


Chip tuning STAGE 2, na fabrycznych podzespołach. Zaawansowana modyfikacja, dzieki której kilka map znika z horyzontu ECU. Silnik zaczyna dorównywac parametrami jednostce 2.0 MZR-CD. Moc zwieksza się o 36 KM , oraz 72 Nm i osiąga prawie 150 KM oraz 330 Nm.
W praktyce jest to modyfikacja, która sprawia iż samochód zmienia się w dzika bestię, a różnice są pomiędzy standardem, a po chip tuningu wręcz piorunujące. Samochód po takiej modyfikacji, który jest nieumiejętnie użytkowany może skrócić żywot niektórych podzespołów.

Chip tuning s2.jpg


Podsumowywując:
Eco tuning jest dla każdego, chip tuning dla tych, którzy umieją obchodzic się z samochodem w należyty sposób.
Chip tuning wyłącznie dla tych, którzy chca wycisnać wszystko z silnika, bez konieczności inwestowania w wieksze turbo, intercooler ETC.

Re: Chip tuning Vs eco tuning (Mazda3 1.6 Mzr-Cd)

PostNapisane: 25 lut 2015, 10:22
przez Wojtek
Wow, dobrze opisane i poparte wykresami <spoko>
Mam pytanie:
Czy możesz podać orientacyjne (rząd wielkości) kwoty dla każdego rozwiązania?

PostNapisane: 25 lut 2015, 11:21
przez widmo82
marlad napisał(a): chip tuning dla tych, którzy umieją obchodzic się z samochodem w należyty sposób

Wypadałoby jeszcze wyjasnić zainteresowanym na czym polega to umiejetne obchodzenie się z samochodem. Byc może, wielu nie wie, że robi coś źle lub odwrotnie. Jeżdzą bardzo dobrze i boją się, że po chipie nie będą wiedzieli czy maja cos zmienić w technice jazdy w trosce o swoje auto po modyfikacji.

Re: Chip tuning Vs eco tuning (Mazda3 1.6 Mzr-Cd)

PostNapisane: 25 lut 2015, 15:04
przez marlad
Ogólnie to regularny serwis i użytkowanie na dobrej klasy materiałach eksploatacyjnych .

Podstawowa to :
-dobrej jakości paliwo – nie tankować na niepewnych stacjach.Najlepiej tankować czarne ON , niekoniecznie V power itd
-regularny serwis olejowy i nie sugerujcie się olejami typu LONGLIFE więc 10-15 tys km max i wymiana .
-Zimnego silnika nie katować , podobnie po ostrzejszej jeździe pozwolić mu na schłodzenie turba.Co prawda większość współczesnych samochodów posiada mapy w ECU ograniczające moc gdy temp silnika nie osiągnie roboczej temp,ale mimo to zalecany jest rozsądek w gospodarowaniu pedałem gazu.

-do MECHANIKA NALEŻY JECHAĆ NIE WTEDY JAK SIĘ "URWIE" , albo auto stanie , ale jak się zauważy pierwsze niepokojące symptomy .

Mamy w testach długoterminowych samochody z podniesioną moc nawet o 50 KM , i 120 Nm ( nie tylko Mazdy ) i nie zauważono niekorzystnego wpływu chip tuningu na trwałość podzespołów .

Ogólnie planujemy na wiosnę zorganizować dzień otwarty , na którym inżynierowie i inni ciekawi będą poruszać zagadnienia z zakresu elektroniki , eksploatacji , orz mechaniki . Info nt spotkania będzie niebawem dostępne

Dopisano 25 lut 2015, 15:14:

Na chwilę obecną wyjściowo :
Chip tuning , eco tuning to koszt 800
Chip tuning STAGE 2 to 1200 zł – tu modyfikujemy również EGR i jest to głębsza sprawa .

cena obejmuje:
-Diagnostyka komputerowa – odczyt błędów ,
-kilka pomiarów na hamowni V-tech ,
następnie jeśli samochód zostanie zakwalifikowany do modyfikacji
-modyfikacja programowa ECU,
-certyfikat ,
-ubezpieczenie ,
-gwarancja 3 lata .





Wojtek napisał(a):Wow, dobrze opisane i poparte wykresami <spoko>
Mam pytanie:
Czy możesz podać orientacyjne (rząd wielkości) kwoty dla każdego rozwiązania?

Re: Chip tuning Vs eco tuning (Mazda3 1.6 Mzr-Cd)

PostNapisane: 24 cze 2015, 19:01
przez Gib
A teraz pytanie co dalej. Załóżmy że jesteśmy zawzięci i chcemy jednak zrobić z naszego auta jeszcze dzikszą bestę, co jest wąskim gardłem tego 1.6?, paliwo się kończy?, turbo już nie wyrabia?, sprzęgło ile wytrzymuje Nm?

BTW. Jakie ile dmucha seria, eco, stage 1 i stage 2?

PostNapisane: 24 cze 2015, 21:35
przez macvas
Podbijam zestaw pytań Gib'a.
Przyjmując, że STAGE 2 działa bez zastrzeżeń na tym co dała fabryka – w co osobiście nie wątpię, bo ostatnimi czasy obrodziło w Y6 pracujące na 140 i więcej kucach – powiedzmy, że chcemy pojechać ciut dalej i dociągnąć ten silnik do wydawałoby się magicznych dla 1.6 wartości w okolicach 400Nm, jakie warunki (i mody mechaniczne) musiałyby zostać spełnione, aby takie auto nie stanowiło jedynie egzemplarza pokazowego, który większość czasu spędzi na naprawach?

PostNapisane: 24 cze 2015, 22:10
przez francesco_franco
macvas napisał(a):dociągnąć ten silnik do wydawałoby się magicznych dla 1.6 wartości w okolicach 400Nm,

No sam jestem ciekaw odpowiedzi specjalisty.
Moim skromnym zdaniem, 400 Nm, to celowanie w nowe (większe) wtryski, silniejsze turbo i większy intercooler. Oczywiście zgranie tego w ECU. Następny warunek to wytrzymałość pierścieni, korbowodów etc. Sam silnik może stanowić problem.
Natomiast tak jak pisał Gib sprzęgło pewnie ucierpi bardzo, kurcze sam widzę u siebie, że 330 Nm ciągnie jak wściekłe, a tutaj mówimy o 120% tego, co ja mam u siebie.
Dalej pytanie, co z przegubami ?

Masakra, tak się zastanawiam sam dla siebie to długa lista... <nie powiem>
Ale jakby coś, to zgłaszam się na ochotnika do takiej próby tuningu :D za dwa lata <ok>

PostNapisane: 24 cze 2015, 22:32
przez macvas
Nie znam się na tym, ale wydaje mi się że do silnika koncernu PSA nie powinno być problemu ze znalezieniem odpowiednich partsów, które udźwigną Nasze pomysły :>

Bez ingerencji w sprzęgło się pewnie nie obejdzie, stąd zakładam że na dzień dobry montujemy seryjne nówka sprzęgło, które idzie przecież odpowiednio wzmocnić (zobaczyć jak to wygląda w MZR-CD, które przecież ma przeszło 350Nm na starcie do udźwigu). Dwumas można również jakoś w ten sposób ogarnąć, albo przerobić na "jednomas". Wtryski pewnie by podeszły z motorów dwulitrowych HDI? Turbo hybrydowe w skorupie garretta, większy FMIC, ogarnięty wydech.. coś jeszcze? Wzomcnienie wału, tłoki?

Rysuje się kompleksowa usługa. <nie powiem>

Re: Chip tuning Vs eco tuning (Mazda3 1.6 Mzr-Cd)

PostNapisane: 29 cze 2015, 14:18
przez marlad
Wrzucimy niebawem troche dokumentacji nt cisnienia doladowania oraz pare zrzutów z Winolsa. Troszkę czasu potrzebujemy jeszcze. Pozdro

PostNapisane: 29 cze 2015, 22:30
przez macvas
Będziemy cierpliwie czekać. :>
Każdy news w tej materii jest na wagę niuta :D

PostNapisane: 29 cze 2015, 23:41
przez Gib
macvas napisał(a):większy FMIC

W M3 1.6 D jest FMIC?

PostNapisane: 30 cze 2015, 00:03
przez macvas
Ostatnio jak u siebie zerkałem pod zderzak to siedział na miejscu – przed główną chłodnicą – i stygł <jupi> no chyba, że ja już elementów układu nie rozróżniam <co?>

W trójce z wyłączeniem mps'a rozwiązanie i umiejscowienie jest uniwersalne.

Re: Chip tuning Vs eco tuning (Mazda3 1.6 Mzr-Cd)

PostNapisane: 30 cze 2015, 08:07
przez Gib
Pytam bo często jest tak że w dość niewysilonych seryjnych jednostkach producenci stosują jakieś pseudo rozwiązania w miejscu halogenu (SIMC) czy inne wynalazki, a jak jest w trójce nie wiedziałem <zawstydzony>