Strona 1 z 1

Silnik KL-DE+komputer KF=uboga mieszanka

PostNapisane: 15 sty 2015, 04:11
przez BLACK666PL
Witam, mam następujący problem chodzi o to ze nie jaki Witek zasugerował mi ze silnik KL-de na kompie z KF ma za ubogą mieszankę (od tamtej pory nie sypiam dobrze <płacze>) i teraz pojawia sie pytanie do was jak długo musiałbym jeździć na takim zestawieniu by mój silnik dostał po <dupa> jakie są skutki ubogiej mieszanki to wiem tylko nie wiem jak długo mogę tak jeździć, z tego co wiem to komputer KF jakoś ogarnia mieszankę tylko nie wyrabia w górnej części obrotów powiem ze nie pokoi mnie ta sytuacja ze względu na to ze dopiero będę mógł wystroić silnik w Polsce a będzie to po wakacjach a silnik jest po generalce :( jak do tej pory zrobiłem około 2,5 tys km i zanim bym zawitał do PL to zrobił bym pewnie jakieś 5 tys, prosiłbym was o opinie w tej sprawie jak długo mogę tak jeździć i jak jeździć (nie przekraczać danych obrotów <co?>) i czy naprawdę komp KF tak bardzo zaniża dawkę,dobrze by było jakby wypowiedziały się osoby które tez miały KL-de i kompa z KF-a

PostNapisane: 16 sty 2015, 23:18
przez witek
Zaniża zaniża :D Podobna zasada jest na kompie od k8 w klu, ogólnie to na wysokich obrotach bedzie sporo za ubogo, ale ile to trzeba by afr zmierzyć :D nie poleca się takiej jazdy bo może być źle szczególnie jak np cały czas pizgasz do odciny :D

Staraj się jeździć spokojnie i jakoś to będzie :) Nie ma powodu żeby nie spać po nocach :D

PostNapisane: 17 sty 2015, 17:09
przez BLACK666PL
witek napisał(a):Zaniża zaniża :D Podobna zasada jest na kompie od k8 w klu, ogólnie to na wysokich obrotach bedzie sporo za ubogo, ale ile to trzeba by afr zmierzyć :D nie poleca się takiej jazdy bo może być źle szczególnie jak np cały czas pizgasz do odciny :D

Staraj się jeździć spokojnie i jakoś to będzie :) Nie ma powodu żeby nie spać po nocach :D


nie docinka zdarza sie rzadko :) ogólnie to jeżdżę bardzo spokojnie obroty tak w przedziale 2-2,5 do 2,7 obr wiec przez te 5000 tys km nie powinno sie stać nic <co?>

Re: Silnik KL-DE+komputer KF=uboga mieszanka

PostNapisane: 18 sty 2015, 15:10
przez MIRU
pytanie jak jest uboga ?? spr ktos czy tylko takie gadanie :D najlepiej to z widebandem sie przeleciec i będzie wiadomo

PostNapisane: 18 sty 2015, 19:26
przez BLACK666PL
MIRU napisał(a):pytanie jak jest uboga ?? spr ktos czy tylko takie gadanie :D najlepiej to z widebandem sie przeleciec i będzie wiadomo


tez jestem tego bardzo ciekaw <co?> bo autko pali tak 12.5L wiec paliwa raczej mu nie brakuje w tym przedziale obrotów 2.2-2.7tys obr jakby palił te 8L to by było pewne ze brakuje a tak to nikt dokładnie nie wie

PostNapisane: 18 sty 2015, 19:53
przez onyx
Z tego co pamiętam, jak była strojona MX-3 Jarka.ze, to auto jak przyjechało to było w całym zakresie przelane...

EDIT: przy WOT brakowalo paliwa

PostNapisane: 18 sty 2015, 20:15
przez BLACK666PL
onyx napisał(a):Z tego co pamiętam, jak była strojona MX-3 Jarka.ze, to auto jak przyjechało to było w całym zakresie przelane...


zdaje mi sie ze za bogata mieszanka jest mniej szkodliwa dla samego silnika lecz bardziej szkodzi układowi wydechowemu z tego co wiem, sonda i katalizator dostaje po <dupa> i czasem zdarzają sie strzały ale to rzadko lecz to mnie aż tak nie martwi :)

PostNapisane: 18 sty 2015, 20:24
przez onyx
Bogata mieszanka jest szkodliwa o ile się olej wymienia zgodnie z interwałami producenta. Podczas jazy na bogatszej mieszance, część niespalonego paliwa przedostaje się do oleju – co powoduje jego rozrzedzanie i słabsze smarowanie. Dlatego olej wtedy powinno się zmieniać częściej
Nie wiem czy co to piszesz apropos sondy i kata do końca się zgadza – bogatsza mieszanka obniża temp. spalin i temp. w komorze spalania – to częsty zabieg nawet w seryjnych autach doładowanych. W autach wolnossących na pewno zbyt niski AFR nie pozwala osiągnąć mocy

P.S. Masz auto z turbo to chyba powinieneś to wiedzieć

Re: Silnik KL-DE+komputer KF=uboga mieszanka

PostNapisane: 7 mar 2015, 14:12
przez Boris86
A wtryski są KL'a czy z KF?
Jak wtryski z KL to nie będzie dramatu.
Miałem kiedyś tak jedno auto zrobione że na Blok i głowice KL poszedł kolektor dolotowy z KF z wtryskami KL i przepustnicą z KL.
Zamiast nie spać po nocach poświeć godzinkę, podjedz do kogoś kto stroi silniki.
Sonda w rure i ognia.

Re: Silnik KL-DE+komputer KF=uboga mieszanka

PostNapisane: 7 mar 2015, 15:29
przez sq2jul
Ja na takim setupie jak autor tematu zrobiłem 60k km, w dodatku na LPG. Nic się nie działo.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

PostNapisane: 8 mar 2015, 11:30
przez witek
Ale komp od lpg inaczej sterowal niz benzyna :D i tam juz mogla byc ok mieszanka :)

Re: Silnik KL-DE+komputer KF=uboga mieszanka

PostNapisane: 8 mar 2015, 12:01
przez sq2jul
Komp od lpg mógł trochę poprawić sytuację wszak działał jak piggyback, jednak przy mocy 150 KM, która legitymowal się silnik umówmy się, że do ideału mu brakowało.

Wysłane z mojego Nexus 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Silnik KL-DE+komputer KF=uboga mieszanka

PostNapisane: 9 mar 2015, 10:12
przez onyx
Komp od LPG raczej jako bazę miał mapę benzynową, więc lepiej raczej dużo nie było. Mało kto raczej jeździ z sondą AFR i stroi gaz ;)

PostNapisane: 19 mar 2015, 21:28
przez Hazu
Obecne sterowniki gazu maja funkcję auto adaptacji.
Wiec o ile pozostały sprzęt jest wystarczający a sondy podłączone, to na gazie kiedyś się dostroi.