Strona 1 z 3

Swap 323F BA Z5->KF

PostNapisane: 15 paź 2014, 01:49
przez Asgota
Witajcie, jeszcze dobrze nie zacząłem swapu do BJ'tki a już planuje do BA ^^

Sprawa wygląda tak, kilka dni temu ze znajomymi zakupiłem mx3 dla nich i gdy wracałem mx'em z moją dziewczyną zakochała się w tym silniku, w dźwięku, sile etc... Więcej już chyba pisać nie muszę :D

Teraz pytanie do was, co radzicie K8 czy KF, co będzie łatwiejsze i lepsze (silnik będzie remontowany przed montażem)??
Sprawa jest dosyć skomplikowana bo chciałbym zachować rozstaw śrub 4x100.
Mazda ma immobilizer, a rocznik to 95.

Wystarczy tylko wrzucić silnik, skrzynię, wiązkę, kompa, półosie, zwrotnicę?
Co do półosi i zwrotnic, czy do BA podchodzą zwrotnicę od MX3? I czy półosie od K8 pasują do KF'a?

Co z immobilizerem?
Czy jak kupie silnik bez immobilizera muszę go jakoś przerabiać czy po prostu nie ruszać?
Jeżeli jednak silnik będzie z immobilizerem to wystarczy przełożyć tylko centralkę z kompem czy także stacyjkę?

Przy czym będzie więcej zachodu? K8 czy KF?
I czy jest w ogóle możliwe zachować 4x100 przy v6 w BA?

Re: Swap 323F BA Z5->KF/K8

PostNapisane: 15 paź 2014, 07:09
przez rafał88
Kl/klze/klde bedzie najlepszy, podbono spalania bardzo porownywalne , ale moc jak latwo sie domyslic wieksze i moment co idzie w parze z okolo 7 sek do 100km/h :) A dobrze wystrojone kl-ze potrafi dociagniac prawie do 200hp takze lepiej kupic rozpier..oną bude poprzekladac co sie da i zapakowac silnik kl ;) Jak zaczniesz skladowac graty po troche to bedzie sie bawil i bawil, a tak bedziesz mial cale auto z piastami na 5 szpilek , wieksze heble, albo swap od M6 (podobno twarz sie odkleja przy hamowaniu) . No kl smiga na kompie z kf. wiadome lapy silnika itd tez bedzie mial takze jak sie bawic w swapowanie z Z5 to tylko cala bude brac.

PostNapisane: 15 paź 2014, 07:47
przez Asgota
arafal21 napisał(a):Kl/klze/klde bedzie najlepszy, podbono spalania bardzo porownywalne , ale moc jak latwo sie domyslic wieksze i moment co idzie w parze z okolo 7 sek do 100km/h :) A dobrze wystrojone kl-ze potrafi dociagniac prawie do 200hp takze lepiej kupic rozpier..oną bude poprzekladac co sie da i zapakowac silnik kl ;) Jak zaczniesz skladowac graty po troche to bedzie sie bawil i bawil, a tak bedziesz mial cale auto z piastami na 5 szpilek , wieksze heble, albo swap od M6 (podobno twarz sie odkleja przy hamowaniu) . No kl smiga na kompie z kf. wiadome lapy silnika itd tez bedzie mial takze jak sie bawic w swapowanie z Z5 to tylko cala bude brac.


ehh ^^ wiem że KL to super opcja, ale cena KL a KF to duża różnica.... Dlatego chciałbym pozostać między opcją KF/K8 i na 4 śrubach, zwłaszcza że tym jeździ dziewczyna która zakochała się w swoich felgach.

Powodem zmiany jest też spalanie, Z5 na 35L gazu robi 300/310km (miasto/trasa minimalne różnice) a przykładowo moja BJ FS robiła na 31L gazu 280km (miasto/trasa minimalne różnice, ten sam kierowca ta sama prędkość, przedział 70-130km/h), a różnica w mocy jest ogromna, już nie wspominając co się dzieje w z5 przy odpaleniu klimy <lol> ...

PostNapisane: 15 paź 2014, 11:34
przez Majki88
Zapraszam do tematu mojej BA link w profilu jeżeli chcesz się faktycznie dowiedzieć ile trzeba przełożyć przy swapie z Z5 na V6
a co do hebli możesz zostawić taktycznie piasty z rozstawem 4x100 ale radziłbym kupić zwrotnice z V6 i przełożyć je z piastami na 4 wtedy można dać hebel od 6 283mm tylko ciekawe czy półośki z Z5 wytrzymają 50% wzrost mocy
Pozdro

PostNapisane: 15 paź 2014, 16:40
przez luki_92_92
Wiem że Lutek w swojej 323F po swapie z Z5 na KF miał rozstaw 4x100, wiem ze coś od mx-3 tam było przekładane żeby zostawić rozstaw, ale z tego co pamiętam to mówił że nie hamowało to tak jak należy i później przekładał zestaw z M6. Felgi zawsze można sprzedać i kupić takie same albo ładniejsze na inny rozstaw, a od hamulców czasem może zależeć życie twojej dziewczyny czy innych osób – chyba wiadomo co jest ważniejsze? <oczy> Skoro będzie lepiej przyspieszało powinno też lepiej hamować bo inaczej nie ma to sensu wg mnie

PostNapisane: 15 paź 2014, 21:16
przez Boris86
Mozesz zastosowac zwrotnice 323f v6 i piasty na 4 sruby, da sie je przy okazji polaczyc z zaciskiem z 6 tylko wtedy tarcze z 6 trzeba nawiercic pod rozstsw 4x100.

Co do pytania o polosie to troche zle je zadales. Polos nie wazne czy z k8, kf, kl do skrzyni bedzie pasowac bo skrzynie od tych silnikow zewnetrznie sa takie same, pod mocowanie podpory na silniku tez beda pasowac, pytanie raczej powinno brzmiec czy polos z mx3 nie bedzie za waska do 323f bo np ta z 626/mx6 jest szersza znacznie od tej z mx3 i ma o 3 mm wieksza srednice.

Dopisano 15 paź 2014 21:28:

Mozesz zastosowac zwrotnice 323f v6 i piasty na 4 sruby, da sie je przy okazji polaczyc z zaciskiem z 6 tylko wtedy tarcze z 6 trzeba nawiercic pod rozstsw 4x100.

Co do pytania o polosie to troche zle je zadales. Polos nie wazne czy z k8, kf, kl do skrzyni bedzie pasowac bo skrzynie od tych silnikow zewnetrznie sa takie same, pod mocowanie podpory na silniku tez beda pasowac, pytanie raczej powinno brzmiec czy polos z mx3 nie bedzie za waska do 323f bo np ta z 626/mx6 jest szersza znacznie od tej z mx3 i ma o 3 mm wieksza srednice.

PostNapisane: 16 paź 2014, 09:54
przez Asgota
Mała zmiana planów i troszkę inne pytania:

Czy silnik K8 pasuje bez problemu do budy BA?

Czy półosie K8 (mx3) pasują dobrze do BA długość, średnica?

Czy zwrotnice przednie i całe piasty tylne z hamulcami od MX3 podejdą do BA?

Czy wtyczki wiązki K8 przed liftem są takie same jak w BA przed liftem? ( niebieska biala i szara kostka)

Mam opcje kupić całe mx3 za grosze.

PostNapisane: 16 paź 2014, 19:38
przez honda2911
i myślisz że tam silnik będzie ok

PostNapisane: 16 paź 2014, 20:09
przez Boris86
Sugeruję otworzyć Electronic Parts Catalogi porównywać indexy częsci lub dla części wymiennych otworzyć katalog jakiejkolwiek hurtowni motoryzacyjnej i przeprowadzić dogłębną analizę zakładek "zamniennik" i "stosowane w"

MX-3 jest na płycie podłogowej BG i tam pasuje wszystko z BA nie będzie tak różowo, płycie BA znacznie już bliżej do GE i Xedosa 6.

PostNapisane: 16 paź 2014, 20:44
przez Bartg
Płyta BA to lekko zmodyfikowana płyta z Xedosa 6.

PostNapisane: 16 paź 2014, 22:22
przez Asgota
a to chyba wleci kf i 5x114,3 ale muszę najpierw skończyć BJ, MX'a i Honde ^^

Teraz problemem jest jak przekonać kobiete do zmiany swoich kochanych felg :P

PostNapisane: 16 paź 2014, 23:02
przez honda2911
przeciez piasty mozesz zostawic 4x100 w czym problem ??

PostNapisane: 17 paź 2014, 15:44
przez Asgota
honda2911 napisał(a):przeciez piasty mozesz zostawic 4x100 w czym problem ??


ale hamulce będą słabsze...
dlatego wole już wrzucić całe piasty od KF 5x114.3 i mocniejsze hamulce. Zwłaszcza że teraz z tyłu są bębny.


btw. średnica półosi i frezy przy zwrotnicy od 2.0 jest taka sama czy większa od 1.5 ??

PostNapisane: 20 paź 2014, 00:37
przez witek
Jak już montować to montuj Kla :) Nawet są powiem że wręcz bardziej dostępne niż k8 :D Chociaż fakt że spalanie jest większe, wszyscy mówią że trochę :) przy spokojnej jeździe trochę, ale przy pałowaniu już zdecydowanie więcej wciągnie :)

PostNapisane: 20 paź 2014, 10:54
przez Boris86
Jeśli kupił cała MX3 to co go interesuje dostepność K8ek?
K8 są bardzo mało chodliwe. Ja mam sprawnę i chcę za nią 600zł, a chętni sie nie biją o nią :)

PostNapisane: 20 paź 2014, 16:07
przez witek
A ja golasa sprzedałem za 700zł :) i własnie się bili strasznie :D tylko był wykres z hamowni ;)

I kupił MX-3 ale znajomym a nie sobie :) wiec raczej bedzie szukał silnika z tego co pisał.

PostNapisane: 20 paź 2014, 16:58
przez Odcina
K8 leży u mnie we wzorowym stanie jakby ktoś był zainteresowany :)

PostNapisane: 20 paź 2014, 18:46
przez luki_92_92
Heh żebym miał teraz kasę to kupiłbym od któregoś z was K8 chętnie ale akurat kupiłem felgi z oponami więc nope <oczy>

PostNapisane: 31 paź 2014, 18:59
przez Asgota
Chciałem zacząć modyfikację madziulki i mam pytanie:

-Czy zwrotnice od KF'a podejdą mi do półosi od z5? Inaczej, czy średnica i frezy są identyczne?
-Czy tylne piasty bez problemu podmienię z 4 na 5 śrub? Oczywiście zamontuje tarcze i zaciski zamiast bębnów.
-Czy przewody hamulcowe od fabrycznego z5 bez abs'u wytrzymają założenie ABS'u i serwo z budy po KF z ABS'em?

PostNapisane: 31 paź 2014, 22:38
przez luki_92_92
Ale po co chcesz zwrotnice od KFa montować do półosi od z5, skoro skrzynię biegów musisz zmienić na taką od K-Series bo ta od z5 chyba nie będzie pasowała, a półosie od z5 bankowo nie pasują do skrzyni od kfa?

Temat swapu tylnych hamulców masz do znalezienia na necie, użytkownik jaaco sprzedaje gotowy kompletny zestaw do swapu tylnych hamulców na 4 szpilki, więc możesz podejrzeć co jest potrzebne do przekładki