Mazda 323F BJ Sportive Swap na KF/KL – ZE/DE

Postprzez Asgota » 7 cze 2015, 23:22

Sprawozdawanie z dnia dzisiejszego :P

Wskaźnik temperatury, alternator i ciśnienie oleju już działa.
Problem mam jednak z wentylatorami, mianowicie pomimo skoku temperatury powyżej połowy (Sprawdzaliśmy zapalniczką) wentylatory się nie włączają.
Czy ktoś wie co w FSie odpowiada za uruchamianie wentylatorów?
Dodam że na krótko rusza bez problemu.

I jeszcze takie pytanie dodatkowe, mam chłodnice FS'a oraz KF'a i zastanawiam sie czy chłodnica FS'a da rade schłodzić KF'a czy jednak nie, Chłodnica KF'a jest szersza ponieważ ma przepływ z boku a FS'a jest za to wyższa bo ma przepływ z góry na dół.
Sama wysokość i szerokość lamelek jest identyczna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez adis555 » 8 cze 2015, 08:26

Masz tam dwa osobne czujniki temperatury czy jeden w tym kfie? Bi były dwa typy. W jednym temperatura i wentylatorem sterowal jeden czujnik. A w drugim osobno był czujnik temperatury i osobno czujnik do zalaczenia się wentylatora. I tak w fsie chyba były 2 czujniki.

By S5.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 10:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez lucky-luciano » 8 cze 2015, 08:30

Jeśli dobrze widzę, sygnał temperatury idzie przez ecu (może też iśc niezależnie od niego, przez osobną instalację). Niestety nie wiem, jak ecu FS pracuje bez otrzymywania sygnału z silnika i czy masz 1-2 czujniki. Byc może sama temperatura cieczy nie wystarczy ecu, żeby na pinach 45 i 47 pojawiło się 12V. Tutaj diagram:
fan.jpg

Niestety diagramy, który znalazłem z Protege nie zawierają sekcji B-4, które wg. spisu treści dotyczą właśnie chłodzenia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez Asgota » 8 cze 2015, 12:35

Na KF'ie mam 2 czujniki, ale wpinam to pod instalacje FS'a na której jest jeden czujnik i masa obok niego, (chyba że od wentylatorów jest jakiś osobny w zupełnie innym miejscu, w KF są obok siebie.) czujnik pokazuje prawidłowo temperaturę, ale wentylatory nie startują.
Dziś posprawdzam jeszcze wszystkie masy czy gdzieś nie brakuje, ale raczej to coś innego.


Jest dokładnie tak jak lucky-luciano pisze, temperatura idzie do ECU, z ECU na liczniki i wychodzi sygnał na wentylatory, jest R/B przewód wychodzący z ECU i wchodzący do Skrzynki bezpieczników pod przekaźnik od wentylatora.


Jeszcze jedno pytanko, jeżeli mam w KF 2 czujniki jeden od temp wskazywania na zegarach a drugi od włączania wentylatora to ten od włączania wentylatora jest sterowany masą czy 12v?
Pytanie zadaję dlatego że jak wyciągnę przekaźnik od wentylatorów to na 2 pinach jest stałe 12V (po zapłonie) na jednym jest wyjście na wentylator a na ostatnim pinie nie ma nic, a jak wiemy do sterowania przekaźnikiem jest potrzebna masa, stąd moje zapytanie czy on przypadkiem przy przekroczeniu temp. nie podaje masy do przekaźników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez lucky-luciano » 8 cze 2015, 21:50

Temperatura na zegary powinna byc odczytywana przez termo rezystor – zmienia się opornośc czujnika temperatury i wskazówka się podnosi. Natomiast termo włącznik wentylatora działa na innej zasadzie – zaczyna przewodzic, kiedy osiągnie daną temperaturę, działa w systemie 0 lub 1. I tak, masz rację, termo włącznik wentylatora poda brakujący biegun na przekaźnik. Tak w teorii. Natomiast według diagramu powyżej – przekaźnik jest sterowany masą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez Asgota » 9 cze 2015, 03:05

Termorezystor znalazłem na wiazce fsa bez problemu, ale termo wlącznika nie mogę odnaleźć, gdybym znał przynajmniej kolor kabla.... Z ecu wychodzi r\b i tyle, a który pin odpowiada za wejście z termo wlącznika to nie wiem...

Co prawda na kfie mam termowlacznik i mogę go na krótko podpiąć do przekaźnika, ale boję się że to nie będzie niezawodne rozwiązanie.

Dopisano 9 cze 2015, 04:38:

Jednak najbardziej martwi mnie sprawa chłodnicy. Czy ta z FS'a wychłodzi KF'a w korkach i przy pałowaniu.

Fabrycznie kręci się tylko jeden wentylator, a drugi tylko po włączeniu klimy, zastanawiałem się nad połączeniem ich oby by włączały się razem. Jeszcze ewentualnie założyć jeden z przodu, jak te dwa nie wydolą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez lucky-luciano » 9 cze 2015, 07:26

Nie mam przed sobą diagramów, ale potwierdź proszę – w swojej instalacji FS masz jeden czujnik temperatury, a w KFie 2? Jak pisałem wyżej, w swoim byłym aucie też miałem 2 czujniki, ale ten on włączania wentylatorów był na osobnej wiązce (w ogóle nie wchodził na ecu), tylko ten od zegarów przechodził przez komputer. Termo włącznik najczęściej jest wkręcony w chłodnicę – może tak go namierzysz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2013, 01:00
Posty: 249 (0/2)
Skąd: Gdynia
Auto: MX-6 KL-DE

Postprzez Asgota » 9 cze 2015, 22:38

Sprawa wentylatorów już rozwiązana, będzie termo włącznik sterujący masą na przekaźnik wentylatorów i tyle :P Testowałem dziś i działa.

Już jutro silnik opuszcza komorę usuwam wszystko z podłużnic oraz pasa i kierunek blacharz.

Co do pompy paliwa, ona w FS też jest sterowana masą? bo gdziekolwiek na zapłonie dotknę masy pompa rusza, a na 12V stoi, sterownik KF'a chyba tez podaje masę bo pin 1U uruchamia przekaźnik i pompa rusza.
Co dziwne gdy z wiązki KF'a wszystkie przewody sę odpięte i TYLKO masa jest podpięta gdzieś na budzie przekaźnik mogę uruchomić przewodami które podają masę i plus... po podpięciu wtrysków, aparatu, zasilania i startu na 12V już tylko masa uruchamia pompę, na plusach nie reaguje.
Masa aż tak przechodzi przez kompa na wszystkie piny czy gdzieś jest jakieś zwarcie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez mazdajdm » 14 cze 2015, 23:37

Dawno nie było mnie na forum a tu takie projekty heh Podpowiem ci tylko tyle seryjna chłodnica w fs wyrabia mi bez problemu przy turbo ładując 1bar tak więc jest mega wydajna i nigdy mnie nie zawiodła nie wiem jak ta z kf. Jaki był cel wrzucania takiego motoru do BJ ? Dźwięk ,przyśpieszenie , bo ładując ten motor do BJ na pewno auto nie będzie szybsze niż wolnossacy fs po wydechu i dolocie do tego waga samego slupka na pewno jest większa ale czas na pewno to zweryfikuje :D Peace
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 20:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez Neonixos666 » 16 cze 2015, 13:35

a jaki to problem jak już wszystko będzie chodziło dobrze wymienić 1.8 na 2.5? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Asgota » 17 cze 2015, 18:07

Ogólnie planowane jest 2.5T ^^ KF jest tylko na "Przymiarkę" bo jest w sumie najtańszy z nich wszystkich, tak naprawdę kupiłem rozbitą Mazdę 323F BA z tym motorkiem za 800zł ^^ Sprzedałem FS'a i części więc jeszcze w sumie na tym zarobiłem :D

Tylko mam jeszcze problem z wyborem pomiędzy ZE a DE...
Jedni piszą że ZE szybko pada inni że nie do zajechania itd...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez mazdajdm » 17 cze 2015, 23:42

jak masz chłodnice od fs i nie chcesz ich zakładać to moge je wziąść będe miał z zapasie. a co do projektu to troche jeszcze przygód cię czeka przed założeniem turbo, tym bardzie że przydało by się wyremontować silnik przed założeniem bo to już są wysłużone jednostki
Ostatnio edytowano 18 cze 2015, 23:58 przez mazdajdm, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 20:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez rafał88 » 18 cze 2015, 07:48

No jak chcesz pchac sie dmuchanie, to silnik trzeba rozebrac. Tak czy inaczej ja tu kibicuje za checi i prace juz włozona;) <spoko>
Co do trwałosci pewnie zalezy od uzytkownika ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Asgota » 18 cze 2015, 23:55

Prawdopodobnie najpierw wleci FS'a chłodnica będzie mi wygodniej przy zakładaniu klimy. Jak nie wyrobi to wtedy wrzucę chłodnicę KF'a .

Od soboty wchodzi blacharz, będzie robił po godzinach, powiedział że robota zajmie mu ok. tygodnia.

Co do turbo to sobie zdaję sprawę dlatego silnik wyremontuję sam (Myślę że jednak będzie to KL-DE troszkę ulepszony), korby wlecą z KJ, a samo uturbienie zlecę ponieważ na to jestem trochę za cienki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez tekkenfan » 20 cze 2015, 19:19

Asgota napisał(a):KL-DE troszkę ulepszony), korby wlecą z KJ,

Właśnie miałem Ci zasugerować taki krok.
Jak na moje KLZE jest przereklamowane, rzadko który trzyma moc, a za cenę jednego takiego masz kilka KLi albo jednego KLa i resztę na graty do turbienia.
Tak więc słuszna decyzja <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez manius115 » 11 lip 2015, 10:11

Witasz szukam pomocy moze wy mi pomożecie w jakiś sposób, posiadam 323f ba z silnikiem klze na ecu ok kf jezdzi ale wiadomo malo mocy postanowiłem coś z tym zrobić, udało mi sie kupic ecu od klze podłaczylem i pali bezpiecznik od wtrysków. wydaje mi sie, ze musze trochę przerobić wiązke i bedzie ok. do tego potzrebuje schemat lub zdjecie podłaczenia do ecu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 22:29
Posty: 31 (1/1)
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Auto: Mazda 323f 1.5 16v 97r
Mazda 323f 2.5 V6 96r

Postprzez Asgota » 15 lip 2015, 01:10

manius115 napisał(a):Witasz szukam pomocy moze wy mi pomożecie w jakiś sposób, posiadam 323f ba z silnikiem klze na ecu ok kf jezdzi ale wiadomo malo mocy postanowiłem coś z tym zrobić, udało mi sie kupic ecu od klze podłaczylem i pali bezpiecznik od wtrysków. wydaje mi sie, ze musze trochę przerobić wiązke i bedzie ok. do tego potzrebuje schemat lub zdjecie podłaczenia do ecu.


Z tego co się orientuje to ecu pinout z KL'a jest inne niż KF'a więc nie będzie Ci to śmigać po takim zwykłym przepięciu kompa, dlatego pali się ten bezpiecznik i to zapewne nie będzie jedyny problem.
Możesz wydrukować sobie oba schematy ecu pinout porównywać i zmieniać piny w kostkach, ale głowy za to nie dam bo ja musiałem wyrzucić całą wiązkę FS'a i wrzucić KF'a

Tu masz pinout KF'a

http://i.imgur.com/uTI39gl.gif
http://i.imgur.com/bwXzR7n.gif
http://i.imgur.com/vL57V93.gif
http://i.imgur.com/4VvPMF3.gif
http://i.imgur.com/OWB4NFD.gif
http://i.imgur.com/go6SoYF.gif

a tutaj KL'a (Strona 23 – 2.5L Engine Performance)
http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/Mazd ... agrams.pdf

Jak sam zauważysz już na pinie 1A jest różnica...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez Asgota » 20 lip 2015, 22:49

Z powodu wyjazdu za granicę zmuszony jestem przerwać projekcik do grudnia, oraz sprzedać 2.0 KF'a.

Dzięki o wiele większym zarobkom ładuję 2.5 <faja>


Także KF jest do sprzedania jak by ktoś szukał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez Asgota » 1 mar 2017, 17:46

Witam ponownie.

Wróciłem już do kraju i chciałbym powrócić do budowy mojej Madzi.

Znalazłem już nowego dawcę KL-DE 2.5, usunięte VRIS-y, odprężony silnik, turbosprężarka GT35 z rdzeniem od Garrett'a T35 i twinscroll'em, Ecumaster DET3, Edis 6 ze Scorpio, wtryskiwacze Millenia S.
Zastanawiam się nad jego kupnem, dlaczego? a no dlatego że nie wiem czy chłodnica od FS'a wydoli mi takiego potwora... Raczej na 90% nie ma takiej opcji, może serie by utrzymała ale...

Pytanie jest takie jaką chłodnicę mogę wpasować do mojej budy 323F (Sportive) ??
Ewentualnie czy ktoś ma jakieś namiary na kogoś kto wykona chłodnicę na zamówienie?
Fajnie by było gdyby ten ktoś robił te chłodnice w normalnych pieniądzach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2013, 10:38
Posty: 120
Skąd: Czestochowa
Auto: Mazda 323F 2.0 Sportive (FS01)

Postprzez Neonixos666 » 1 mar 2017, 18:02

Proponuje najpierw zamontować silnik a potem sprawdzić czy wydoli czy nie, jeśli nie to wymiana. O chłodnicę bym się najmniej martwił, złożyć to do kupy żeby jechało to podstawa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje