Strona 1 z 1

Pękły półki na tłokach w FS turbo

PostNapisane: 25 lip 2014, 18:05
przez ralfi2000
Pękły tłoki na półkach i teraz pytanie co mogło być tego przyczyną??

Auto MX6 2.0 FS,
Ecumaster DET 3 na Fuel implancie, wtryski 440cc,
AFR ustawiony na 11,3 i spada do nawet 10,7
Zapłon opóźniony dla bezpieczeństwa przy 0,3 bara o około 8 stopni, przy 0,6 bara o 15 stopni.
No i jeździłem tym juz ze 3 dni, stroiłem sobie łądnie, pięknie, wszystko chodziło jak należy ładnie pięknie i bach.
Czy tłoki w maździe są takie delikatne, czy też coś nie tak??

PS. od razu kupiłbym takie tłoki jakby ktoś miał, mogą być z korbami będzie mi łatwiej :)

PostNapisane: 29 lip 2014, 09:47
przez zadra
stroiłem sobie łądnie, pięknie, wszystko chodziło jak należy


Czy to jest temat "informacyjny",że silnik wydał ostatnie tchnienie?
Moim zdaniem zalałeś benzyną o zbyt niskiej liczbie oktanowej co wraz ze źle dobraną gęstością oleju silnikowego spowodowało wektorowy przyrost naprężeń pod wpływem ciśnienia oleju oraz prędkości kątowej wprostproporcjonalny do mas wirujących.Zbyt duże przesilenia jednostkowe i dążenie do obrotu tłoka wokół własnej osi są przyczyną Twoich problemów.

PostNapisane: 30 lip 2014, 00:18
przez tekkenfan
spalanie stukowe, za dużo boosta. nagłe skoki doładowania, za wysoka temperatura spalin, zmęczenie materiału itp itd ;)
Napisz dokładnie na jakim doładowaniu latałeś, jakie było EGT?

PostNapisane: 30 lip 2014, 16:27
przez People_Hate_Me
Doladowanie do 4k 0.3 powyzej 0.6. Egt nie znam:P

PostNapisane: 1 sie 2014, 14:52
przez onyx
tekkenfan napisał(a):spalanie stukowe, za dużo boosta. nagłe skoki doładowania, za wysoka temperatura spalin, zmęczenie materiału itp itd ;)
Napisz dokładnie na jakim doładowaniu latałeś, jakie było EGT?


+ nie wiadomo w jakiej kondycji był motor i czy wcześniej nie został przyłupany zbyt ubogą mieszanką a większym boostem na EM3 fit tylko dokończone zostało dzieło ;)

P.S. PHM jeżeli robisz sekcję zwłok swojego silnika, to sam wiesz jak dobra mieszanka była na FMU i ile z tym jeździłeś...

PostNapisane: 2 sie 2014, 01:46
przez People_Hate_Me
motor mial cały nowy dół plus nowe tłoki. Góra sprawdzona i była ok.

PostNapisane: 2 sie 2014, 10:04
przez tekkenfan
Przez nowy masz na myśli części z ASO czy zamienniki z allegro?

PostNapisane: 2 sie 2014, 13:36
przez People_Hate_Me
tekkenfan napisał(a):Przez nowy masz na myśli części z ASO czy zamienniki z allegro?


w sensie używane, ale inne niż były. W dobrym stanie z silnika który przejechane miał 100k,
wszystko podobno było mierzone miernikiem i było ok.

Re: Pękły półki na tłokach w FS turbo

PostNapisane: 3 sie 2014, 13:23
przez onyx
Czyli po reanimacji starego silnika, w drugim nastąpiła awaria?

Na tyle ile FS'ow miałem okazję rozbierać to występują małe różnice – nie mam na myśli FS-DE tylko FS ;) Mimo, że silnik z pozoru wygląda podobnie. Występują różnice w tłokach – te przed 94r są niższe od tych występujących później co ma wpływ na stopień sprężania. Druga sprawa, że sporo seryjnych tłoków, które były używane w seryjnych silnikach miało delikatne ryski na półkach – wyglądały jak mikropęknięcia.
Takie od razu odrzucałem i nie były brane pod uwagę przy składaniu.

Trzeba zainwestować w EGT. Zapłon w ECU FS'ow jest bardzo wrażliwy na regulacje. Małe zmiany ustawień powodują spore zmiany w pracy silnika. Nie słyszeliście stukowego?

PostNapisane: 3 sie 2014, 23:43
przez People_Hate_Me
ok na to to już Ci ja nie odpowiem :)
dzięki za cenne info :)
czekamy zatem na ralfiego

PostNapisane: 4 sie 2014, 15:03
przez onyx
Nie ma sprawy, powodzenia

Re: Pękły półki na tłokach w FS turbo

PostNapisane: 24 sie 2014, 13:11
przez ralfi2000
Niestety nie było słychać stukowego, ale faktycznie sprawdzę wszystko jeszce raz, a już na pewno stopień sprężania jaki mi wychodzi i podłączę czujnik stuków na czas strojenia. Bo jedyne co mi przychodzi do głowy to zbyt wysoki stopien sprezania i stukowe bo taki jest wykaz sekcji zwlok, znaczy tlokow. Bo ilosc mocy tu nie bedzie problemem, nie przy takim niskim doladowaniu, tak samo olej ma na to wplyw praktycznie zaden.