Strona 1 z 5

Z5 + kompresor

PostNapisane: 19 kwi 2014, 22:18
przez ireklbn
Hej, chce doładować z5 kompresorem :D i szukam osoby która pomoże, poleci czy doradzi co i jak zrobić żeby było dobrze. Najchętniej z Lublina i okolic chociaż myśle że każda pomoc się przyda.
Wiem że taniej wsadzić bp ale chcę mieć pssssss a i wizja pierwszego z5 z kompresorem w Polsce też mnie kręci. Silnik zdrowy.

PostNapisane: 20 kwi 2014, 09:17
przez honda2911
a ile masz na to funduszy <co?>

PostNapisane: 20 kwi 2014, 10:53
przez sylwia323F
zaczalbym od wystrojenia seryjnego silnika jakas swinia. jak ci sie uda ta sztuka wtedy droga otwarta do mechaniki. poszukaj pinoutow swego silnika i zdecyduj sie na jakas koncepcje strojenia. moze det3 a moze emu? ja bym pomyslal o emu , bo ma obsluge sondy szerokopasmowej i nie potrzeba kupowac innovatea lc1. z mojego doswiadczenia wynika ze czesc strojenia jest najtrudniejsza sztuka i od niej dlatego bym zaczal. reszta przy tym to pikus, bo pospawac rurki kazdy potrafi.
wiec rozkminiaj przewodziki i podlaczaj albo swinke albo stand alone. wystroj w NA a potem droga stoi otworem na wieksze moce.

PostNapisane: 20 kwi 2014, 12:10
przez ireklbn
mam na to ok 5 tys. Zupełnie nie znam sie na strojeniu więc to zostawiam komuś doświadczonemu o ile znajdzie sie chętny

PostNapisane: 20 kwi 2014, 12:57
przez honda2911
z 5 moze sie wyrobisz ale jesli wszystko sam zamontujesz a komus zlecisz tylko strojenie

PostNapisane: 20 kwi 2014, 13:24
przez Kama3
ireklbn napisał(a):mam na to ok 5 tys. Zupełnie nie znam sie na strojeniu więc to zostawiam komuś doświadczonemu o ile znajdzie sie chętny


Amorr stary hondziarz lubelski Ci to wystroi i doradzi co i jak bo to fajny chłopak jest :)
Jak nie znasz to znajdziesz go na forach rf.pl htl pod w/w nickiem

W 5kołach to jak wyżej napisano wszystko sam będziesz robił?
Tak na szybko to potrzebujemy:
Kompresor Eaton M62 z elektorsprzęgłem z Mercedesa *chyba że przepustnica przed kompresorem to bez el.sprzegła
Koło pasowe mocowane na wale korbowym do napędu kompressora
Mocowanie kompresora z napinaczem/dokładnie wyosiowane żeby nie zrzucało paska
Większe wtryski
Intercooler z orurowaniem i flanszami pod kompressor +gumy/silikony i opaski
Mocniejsza pompa paliwa dla bezpieczeństwa
Ecumaster DET3 lub coś innego do wystrojenia
Luźniejszy wydech ewentualnie
Zawór upustowy ewentualnie w zależności od konfiguracji kompresora/z el.sprzęgłem blow-off raczej zbędny

Jak sam wszystko zamontujesz to zostanie kasy na przeguby i opony :D
Jak zlecisz pracę to raczej zbraknie funduszy.

PostNapisane: 20 kwi 2014, 14:32
przez honda2911
elektrosprzegla musi się pozbyć bo musi zamontować mniejsze kółko bo na tym będzie małe doładowanie
koła pasowego nie musi dokładać tylko wykoszysta to z wału co napędza wspomaganie
wtryski od rx8 żółte
zapomniałeś jeszcze o dodatkowych zegarach
a cenowo wygląda to mniej wiecej tak:
-m62 800-2000pln
-wtryski 400zl
-blow off 150
-intercooler 300
-złaczki i opaski 150
-2 metry kwasówki lub alu na dolot + kolanka 300
-det z mapsensorem 690
-dodtkowe zegary min. 400
-pompa 250
-mniejsze kólko 200
to juz daje nam prawie 4 koła a jeszcze pewnie pare rzeczy zapomniałem i dojdą jakieś pierdólki typu napinacz flansze mocowanie itd

Re: doładowanie małego silnika :D

PostNapisane: 20 kwi 2014, 14:56
przez JapanBA
Plus drugie tyle robocizna o ile nie ma sie sprzętu i pojecia o tym...

PostNapisane: 21 kwi 2014, 05:53
przez Kama3
honda2911 napisał(a):-blow off 150
-intercooler 300
-złaczki i opaski 150
-2 metry kwasówki lub alu na dolot + kolanka 300
-det z mapsensorem 690
-dodtkowe zegary min. 400


Już wydałeś 2tys.zł. nie mówię że źle,ale można to zrobić trochę inaczej

-używany zawór DV z grupy VAG max.20zł na zaprzyjaźnionym szrocie
-intercooler z miejsca j/w,można fajnie dopasować,jak szrot duży i ma wybór 100zł
-złączki i opaski razem z tym co wyżej oraz rurami na dolot[takimi seryjnymi plastik lub alu] max 200zł
-kwas lub alu jeśli już musi być można kupić na skupie złomu,ostatnio materiały na 3" downpipe i 2,75" wydech kupiłem za 80zł.
-det2 używka 300zł. map sensor do wydarcia na szrocie za grosze
-dodatkowe zegary uważam za zbędne w niskobudżetowym projekcie,a już na pewno nie jest to priorytetowy wydatek

Nie mówię że nie można kupić kompletu wskaźników DEFI,zarządzać EMU,słuchać gwizdu SQQV a zamiast wiatraków z mondeo TD zamontować wyroby SPAL'a po 600zł za sztukę,bo sam tak mam,ale nie nazywam tego niskobudżetowym projektem <oczko>

Warunek jest jeden,trzeba wiedzieć co się robi,nauka kosztuje i nawet jeśli części kupujesz na zniżkę zastępowego w składnicy harcerskiej to nieprzemyślane zakupy i decyzje podnoszą koszta drastycznie.

PostNapisane: 21 kwi 2014, 08:42
przez honda2911
no można kombinować z ickiem z innego auta
a co do deta to jednak wolałbym kupić 3 czasem trafiają się po 500-550
ja podałem ceny nowych gratów bo sam na takich składam swojego mx-a

Re: Z5 + kompresor

PostNapisane: 31 maja 2014, 15:19
przez ireklbn
czy ktoś mi może obliczyć rozmiar kółka napędzajacego kompresor? Średnica kółka przy kompresorze to 100mm a doładowanie jakie chce osiągnąć to 0,5 bara.

Re: Z5 + kompresor

PostNapisane: 31 maja 2014, 20:54
przez Przemek323c
A masz jakies dane przy jakich obrotach ile laduje ?

Re: Z5 + kompresor

PostNapisane: 2 cze 2014, 11:21
przez ireklbn
wiem że objętość powietrza pompowana przy jednym pełnym obrocie osi to 1035cc. Z moich obliczeń wychodzi że 15 cm kółko da 0,54 bara i chce sprawdzić czy to dobrze obliczone

PostNapisane: 2 cze 2014, 11:26
przez honda2911
ale to chcesz zostawić ori kółko na kompresorze a zmienić to na wale <co?>

Dopisano 2 cze 2014, 11:29:

http://www.mercedes-clk.pl/forum/viewto ... b01fa879e2

Re: Z5 + kompresor

PostNapisane: 2 cze 2014, 16:54
przez ireklbn
kółka z kompresora nie ruszam bo zależy mi na sprzęgle, chce dokręcić nowe do oryginalnego na wale. Wzór i dane wziąłem właśnie z tej strony ale nie jestem pewny czy wszystko dobrze wyliczyłem.

Re: Z5 + kompresor

PostNapisane: 2 cze 2014, 19:24
przez Przemek323c
Wzory podane, calek nie ma wiec ciezko sie pomylic. Policz 3 razy na spokojnie.

Re: Z5 + kompresor

PostNapisane: 10 lip 2014, 19:55
przez ireklbn
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jak podłaczyć det3 z mapsensorem do oryginalnej wiązki?

PostNapisane: 10 lip 2014, 21:49
przez MIRU
normalnie ze schematu det'a
zasilanie, masa, tps, clt, iat, zapłon, wtryski ( w trybie FIT), przepływka. Potrzebujesz schemat elektr swojej motorowni i jedziesz ;) czego konkretnie nie wiesz ??

Re: Z5 + kompresor

PostNapisane: 11 lip 2014, 17:20
przez ireklbn
nie wiem jaki jest rozkład kabli, nie potrafie czytac schematów elektrycznych. Najlepiej jakby ktoś powiedział gdzie i jaki kolor do czego podłaczyć

PostNapisane: 11 lip 2014, 22:22
przez Przemek323c
To lepiej sie nie zabieraj za to.