Wiem że taniej wsadzić bp ale chcę mieć pssssss a i wizja pierwszego z5 z kompresorem w Polsce też mnie kręci. Silnik zdrowy.
Z5 + kompresor
Hej, chce doładować z5 kompresorem
i szukam osoby która pomoże, poleci czy doradzi co i jak zrobić żeby było dobrze. Najchętniej z Lublina i okolic chociaż myśle że każda pomoc się przyda.
Wiem że taniej wsadzić bp ale chcę mieć pssssss a i wizja pierwszego z5 z kompresorem w Polsce też mnie kręci. Silnik zdrowy.
Wiem że taniej wsadzić bp ale chcę mieć pssssss a i wizja pierwszego z5 z kompresorem w Polsce też mnie kręci. Silnik zdrowy.
moja mazda viewtopic.php?f=312&t=116445
- Od: 6 kwi 2011, 16:57
- Posty: 80
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f (BA) '98
zaczalbym od wystrojenia seryjnego silnika jakas swinia. jak ci sie uda ta sztuka wtedy droga otwarta do mechaniki. poszukaj pinoutow swego silnika i zdecyduj sie na jakas koncepcje strojenia. moze det3 a moze emu? ja bym pomyslal o emu , bo ma obsluge sondy szerokopasmowej i nie potrzeba kupowac innovatea lc1. z mojego doswiadczenia wynika ze czesc strojenia jest najtrudniejsza sztuka i od niej dlatego bym zaczal. reszta przy tym to pikus, bo pospawac rurki kazdy potrafi.
wiec rozkminiaj przewodziki i podlaczaj albo swinke albo stand alone. wystroj w NA a potem droga stoi otworem na wieksze moce.
wiec rozkminiaj przewodziki i podlaczaj albo swinke albo stand alone. wystroj w NA a potem droga stoi otworem na wieksze moce.
mam na to ok 5 tys. Zupełnie nie znam sie na strojeniu więc to zostawiam komuś doświadczonemu o ile znajdzie sie chętny
moja mazda viewtopic.php?f=312&t=116445
- Od: 6 kwi 2011, 16:57
- Posty: 80
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f (BA) '98
ireklbn napisał(a):mam na to ok 5 tys. Zupełnie nie znam sie na strojeniu więc to zostawiam komuś doświadczonemu o ile znajdzie sie chętny
Amorr stary hondziarz lubelski Ci to wystroi i doradzi co i jak bo to fajny chłopak jest
Jak nie znasz to znajdziesz go na forach rf.pl htl pod w/w nickiem
W 5kołach to jak wyżej napisano wszystko sam będziesz robił?
Tak na szybko to potrzebujemy:
Kompresor Eaton M62 z elektorsprzęgłem z Mercedesa *chyba że przepustnica przed kompresorem to bez el.sprzegła
Koło pasowe mocowane na wale korbowym do napędu kompressora
Mocowanie kompresora z napinaczem/dokładnie wyosiowane żeby nie zrzucało paska
Większe wtryski
Intercooler z orurowaniem i flanszami pod kompressor +gumy/silikony i opaski
Mocniejsza pompa paliwa dla bezpieczeństwa
Ecumaster DET3 lub coś innego do wystrojenia
Luźniejszy wydech ewentualnie
Zawór upustowy ewentualnie w zależności od konfiguracji kompresora/z el.sprzęgłem blow-off raczej zbędny
Jak sam wszystko zamontujesz to zostanie kasy na przeguby i opony
Jak zlecisz pracę to raczej zbraknie funduszy.
elektrosprzegla musi się pozbyć bo musi zamontować mniejsze kółko bo na tym będzie małe doładowanie
koła pasowego nie musi dokładać tylko wykoszysta to z wału co napędza wspomaganie
wtryski od rx8 żółte
zapomniałeś jeszcze o dodatkowych zegarach
a cenowo wygląda to mniej wiecej tak:
-m62 800-2000pln
-wtryski 400zl
-blow off 150
-intercooler 300
-złaczki i opaski 150
-2 metry kwasówki lub alu na dolot + kolanka 300
-det z mapsensorem 690
-dodtkowe zegary min. 400
-pompa 250
-mniejsze kólko 200
to juz daje nam prawie 4 koła a jeszcze pewnie pare rzeczy zapomniałem i dojdą jakieś pierdólki typu napinacz flansze mocowanie itd
koła pasowego nie musi dokładać tylko wykoszysta to z wału co napędza wspomaganie
wtryski od rx8 żółte
zapomniałeś jeszcze o dodatkowych zegarach
a cenowo wygląda to mniej wiecej tak:
-m62 800-2000pln
-wtryski 400zl
-blow off 150
-intercooler 300
-złaczki i opaski 150
-2 metry kwasówki lub alu na dolot + kolanka 300
-det z mapsensorem 690
-dodtkowe zegary min. 400
-pompa 250
-mniejsze kólko 200
to juz daje nam prawie 4 koła a jeszcze pewnie pare rzeczy zapomniałem i dojdą jakieś pierdólki typu napinacz flansze mocowanie itd
Ostatnio edytowano 20 kwi 2014, 15:32 przez honda2911, łącznie edytowano 1 raz
honda2911 napisał(a):-blow off 150
-intercooler 300
-złaczki i opaski 150
-2 metry kwasówki lub alu na dolot + kolanka 300
-det z mapsensorem 690
-dodtkowe zegary min. 400
Już wydałeś 2tys.zł. nie mówię że źle,ale można to zrobić trochę inaczej
-używany zawór DV z grupy VAG max.20zł na zaprzyjaźnionym szrocie
-intercooler z miejsca j/w,można fajnie dopasować,jak szrot duży i ma wybór 100zł
-złączki i opaski razem z tym co wyżej oraz rurami na dolot[takimi seryjnymi plastik lub alu] max 200zł
-kwas lub alu jeśli już musi być można kupić na skupie złomu,ostatnio materiały na 3" downpipe i 2,75" wydech kupiłem za 80zł.
-det2 używka 300zł. map sensor do wydarcia na szrocie za grosze
-dodatkowe zegary uważam za zbędne w niskobudżetowym projekcie,a już na pewno nie jest to priorytetowy wydatek
Nie mówię że nie można kupić kompletu wskaźników DEFI,zarządzać EMU,słuchać gwizdu SQQV a zamiast wiatraków z mondeo TD zamontować wyroby SPAL'a po 600zł za sztukę,bo sam tak mam,ale nie nazywam tego niskobudżetowym projektem
Warunek jest jeden,trzeba wiedzieć co się robi,nauka kosztuje i nawet jeśli części kupujesz na zniżkę zastępowego w składnicy harcerskiej to nieprzemyślane zakupy i decyzje podnoszą koszta drastycznie.
no można kombinować z ickiem z innego auta
a co do deta to jednak wolałbym kupić 3 czasem trafiają się po 500-550
ja podałem ceny nowych gratów bo sam na takich składam swojego mx-a
a co do deta to jednak wolałbym kupić 3 czasem trafiają się po 500-550
ja podałem ceny nowych gratów bo sam na takich składam swojego mx-a
czy ktoś mi może obliczyć rozmiar kółka napędzajacego kompresor? Średnica kółka przy kompresorze to 100mm a doładowanie jakie chce osiągnąć to 0,5 bara.
moja mazda viewtopic.php?f=312&t=116445
- Od: 6 kwi 2011, 16:57
- Posty: 80
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f (BA) '98
wiem że objętość powietrza pompowana przy jednym pełnym obrocie osi to 1035cc. Z moich obliczeń wychodzi że 15 cm kółko da 0,54 bara i chce sprawdzić czy to dobrze obliczone
moja mazda viewtopic.php?f=312&t=116445
- Od: 6 kwi 2011, 16:57
- Posty: 80
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f (BA) '98
ale to chcesz zostawić ori kółko na kompresorze a zmienić to na wale 
Dopisano 2 cze 2014, 11:29:
http://www.mercedes-clk.pl/forum/viewto ... b01fa879e2

Dopisano 2 cze 2014, 11:29:
http://www.mercedes-clk.pl/forum/viewto ... b01fa879e2
kółka z kompresora nie ruszam bo zależy mi na sprzęgle, chce dokręcić nowe do oryginalnego na wale. Wzór i dane wziąłem właśnie z tej strony ale nie jestem pewny czy wszystko dobrze wyliczyłem.
moja mazda viewtopic.php?f=312&t=116445
- Od: 6 kwi 2011, 16:57
- Posty: 80
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f (BA) '98
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jak podłaczyć det3 z mapsensorem do oryginalnej wiązki?
moja mazda viewtopic.php?f=312&t=116445
- Od: 6 kwi 2011, 16:57
- Posty: 80
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f (BA) '98
nie wiem jaki jest rozkład kabli, nie potrafie czytac schematów elektrycznych. Najlepiej jakby ktoś powiedział gdzie i jaki kolor do czego podłaczyć
moja mazda viewtopic.php?f=312&t=116445
- Od: 6 kwi 2011, 16:57
- Posty: 80
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f (BA) '98
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje