Hej, chwila moment będę miał rozebrany silnik, ponieważ pierścienie i uszczelniacze zaworów wyzionęły już ducha. Waszym zdaniem, co należy, co warto lub co można przy okazji poprawić/wymienić
P.S. Za posty informujące, że tego silnika nie warto modyfikować dziękuję.
Re: Mazda 3 BK 2.0 LF – co warto poprawić w silniku?
Napisane: 25 mar 2014, 23:55
przez Neonixos666
Napisz do kolegi marcin255 on ma taki silnik i coś w nim dłubie i podpowie co i jak.
Re: Mazda 3 BK 2.0 LF – co warto poprawić w silniku?
Napisane: 26 mar 2014, 16:35
przez marcin255
Porting głowicy zrób , jak zdejmiesz głowicę i rozepniesz zawory sam to ok 1000 zł
Napisane: 27 mar 2014, 08:55
przez kuba__s
marcin255 napisał(a):Porting głowicy zrób
Jaki warsztat robiący porting polecacie w okolicach Wrocławia lub Łodzi
Porting wypadałoby zrobić pod konkretne kolektory...
Czy istnieje jakaś alternatywa dla kolektora dolotowego Cosworth KK3240
Czy na rynku jest dostępny dedykowany do tego silnika kolektor wydechowy 4-2-1, czy może pozostaje robić tylko customowy
Re: Mazda 3 BK 2.0 LF – co warto poprawić w silniku?
Re: Mazda 3 BK 2.0 LF – co warto poprawić w silniku?
Napisane: 13 kwi 2014, 20:43
przez marcin255
Pobór prądu zżera dodatkową moc z turbiny
Re: Mazda 3 BK 2.0 LF – co warto poprawić w silniku?
Napisane: 13 kwi 2014, 21:00
przez Neonixos666
za taką cenę powinny być jeszcze baterie słoneczne na dach
Re: Mazda 3 BK 2.0 LF – co warto poprawić w silniku?
Napisane: 14 kwi 2014, 10:29
przez buczos
nie zdziwcie się jak za rok/dwa zobaczycie takie turbo : "e-booster" zamontowane jako OEM w nowych samochodach Oczywiście będzie spełniało funkcję drugiego źródła doładowania oprócz zwykłej trurbosprężarki
Re: Mazda 3 BK 2.0 LF – co warto poprawić w silniku?
Napisane: 14 kwi 2014, 16:01
przez piwo
a ja bym sie mocno zdziwil. to ciagnie 100A. to nie takie hop siup. tu trzeba meic duzo wiekszy alternator a juz dzis ledwo zipia bo sa przeladowane roznymi odbiornikami elektrycznymi. i co najwazniejsze. to nci nie daje. starty wynikajace z poboru pradu sa praktycznie takie same jaka moc wytwarzaja. z testow jakie na necie mzona poczytac to wzrosty rzedu 2,3 koni. gra warta swieczki? nie sadze
Re: Mazda 3 BK 2.0 LF – co warto poprawić w silniku?
Napisane: 14 kwi 2014, 22:20
przez ewemarkam
W serwisie Youtube znalazłem kiedyś filmik, jak goście sprawdzają to e-turbo na hamowni, a nawet podłączają do dolotu dwie dmuchawy do liści spalinowe. Jak dobrze poszukacie to znajdziecie. To owe e-turbo później nawet zasilają z osobnego akumulatora, aby faktycznie sprawdzić czy ono pożera wyprodukowaną moc. Nie pamiętam już ale zysk okrawał na wartość błędu hamowni.
Napisane: 15 kwi 2014, 07:57
przez buczos
piwo napisał(a):a ja bym sie mocno zdziwil.
To się pewnie zdziwisz http://www.3k-warner.de/en/products/eBooster.aspx Za jakieś 2/3 lata (SOP 2017) będzie można kupić auto z taką technologią (jedna z marek klasy premium) Nie są to plotki z onetu tylko informacje z "branży"
moze w jakims malym silniku do 1litra pojemnosci przy obrotach do 1500 zanim turbina zacznie pompowac moze przyniosloby wzrost momentu obrotowego, ale na pewno mocy maksymalnej to nie podniesie.
Re: Mazda 3 BK 2.0 LF – co warto poprawić w silniku?
Napisane: 15 kwi 2014, 10:13
przez ewemarkam
To chyba chca osiagnac.
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Re: Mazda 3 BK 2.0 LF – co warto poprawić w silniku?
Napisane: 15 kwi 2014, 10:21
przez buczos
generalnie zastosowanie tej technologii będzie również przy większych silnikach np można znaleźć w sieci artykuly że Audi myśli o tym w v6. Lub w Mercedesie 320 kw
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Re: Mazda 3 BK 2.0 LF – co warto poprawić w silniku?
Napisane: 9 maja 2014, 20:06
przez marcin255
może nie silnik ale ktoś myślał o takim patencie ?
Ciekawi mnie, czy po założeniu tego oryginalna gałka będzie pasowac. Podoba mi się jak jest i nie chciał bym żeby wizualnie się to zmieniło.
Re: Mazda 3 BK 2.0 LF – co warto poprawić w silniku?
Napisane: 9 maja 2014, 20:29
przez ewemarkam
A nie lepiej samemu zrobic short-shifter? Musi byc gdzies fotorelacja, w zasadzie w wiekszosci wypadkow wystarczy zbic kulke wyzej. Wtedy pasuje mieszek galka itd.
Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalka
Napisane: 9 maja 2014, 21:15
przez marcin255
tomek-waw napisał(a):A nie lepiej samemu zrobic short-shifter?