Strona 1 z 2

Montaż turbo – silnik KL

PostNapisane: 28 lut 2014, 09:56
przez rzeszot
Witam wszystkich

Jakis czas temu zdecydowalem sie zwiekszyc moc mojej v6 i zamontowac jej turbo ,dla mnie laika bylo to niemozliwe lecz trafilem kolege ktory sie znal na rzeczy i powiedzial ze pomoze :D ,otworzylem portfel pojechalismy na szrot zakupilismy caly sprzet tz rury ,intercooler ,turbo garrett od golfa mnostwo wezy + przewody i do dziela.problem pojawil sie gdy kolega sie przeprowadzil a ze mieszkam we francji ze znalezieniem drugiego pojawil sie problem,wiec wzielem sie do roboty sam :D :D :D :D

i teraz moje pytanie:czemu moja turbina ktora kilka dni temu zostala wyczyszczona i nasmarowana (jest jak nowka) nie daje tyle powietrza ile potrzebuje silnik?tz na wskazniku pojawia sie podcisnieni i weze robia sie wklesle tak mocno zasysa motor,czy moze turbo jest za male czy moze trzeba zalozyc drugie turbo na nastepne trzy cylindry

gdzies widzialem kogos kto juz robil takie rzeczy

PostNapisane: 1 mar 2014, 00:49
przez MIRU
rzeszot napisał(a): moja turbina ktora kilka dni temu zostala wyczyszczona i nasmarowana (

jak to nasmarowana ?? przeciez turbospręzarka ma smarowanie od silnika , olejem...kreci się wirnik w ogole podczas pracy silnika ??
Pokaz moze jakies foto :> dobrze weze podłączyłeś ?? :P
Czym jest sterowana dawka paliwa ??
rzeszot napisał(a):czy moze turbo jest za male czy moze trzeba zalozyc drugie turbo na nastepne trzy cylindry

tzn ze masz ta turbinkę na jednej głowicy ??
btw z jakiego silnika golfa ta turbawka jest ??

PostNapisane: 1 mar 2014, 13:38
przez rzeszot
Hej Miru i reszta :D :D

Nasmarowana smarem silnikowym tz rozpolowiona i nasmarowane lozyska w srodku,tak wirnik sie kreci i to lekko moge go swobodnie obracac palcami i podczas pracy silnika tez sie kreci i to juz od 1500-1700 obrotow

dawka paliwa – fabrycznym ecu czyli niczym specjalnym a wtryski od milleni i pompa walbro i regulator cisnienia paliwa ktory pokazuje 4 bary :D

turbo jest na jednej przedniej glowicy a turbo to garrett t3 od golfa 1.6TD :( :( :( jak kupowalem mialo byc od passata 2.5 tdi ale jak sie czlowiek nie zna to tak jest

Dopisano 1 mar 2014, 12:41:

moje turbo w srodku jest identyczne i robilem wszysto tak jak na filmie z wyjatkiem wymiany czesci

http://www.youtube.com/watch?v=_iNZK4jeRSI

PostNapisane: 1 mar 2014, 14:44
przez MIRU
rzeszot napisał(a):dawka paliwa – fabrycznym ecu czyli niczym specjalnym a wtryski od milleni i pompa walbro i regulator cisnienia paliwa ktory pokazuje 4 bary :D

czyli masz przelany a jak dojdzie boost to zrobi się ubogo i tyle. Trzeba było zostawic seryjne wtryski a podpiąc fmu 12;1 co by pilnowało dawki pod doładowaniem.
Turbo małe...z jakiegos 4l diesla to by juz było <oczy> ale napędzane z 2 głowic
https://www.google.pl/search?q=mazda+kl+turbo&client=firefox-a&hs=THQ&rls=org.mozilla:pl:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=NNYRU_bbA5OThgfIvYHYAQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=598

PostNapisane: 1 mar 2014, 17:39
przez rzeszot
co to jest fmu 12:1 ??

turbo napedzane z jednej glowicy nie bedzie dmuchac nawet 0.5 bara??

Re: Mazda mx-6 2.5 V6 Montaz turbo

PostNapisane: 1 mar 2014, 17:59
przez MX6-CZARNY
Jeśli masz turbo na jednej głowicy, to tak jakby masz pół silnika mocniejsze, a pół słabsze. Wyjścia sa takie, że albo położysz drugie turbo albo zostaniesz przy jednym ale musisz wtedy połączyć wyloty z głowic przed turbiakiem.

PostNapisane: 1 mar 2014, 18:05
przez People_Hate_Me
Fmu to mechaniczny sterownik dawką paliwa. Jeżeli dostarczysz więcej powietrza dzięki turbinie to będziesz też potrzebował więcej paliwa aby wykorzystać turbinę. Standardowy ECU w MX'e nie jest sam w stanie tego podać, nawet jak wstawisz większe wtryski.
Aktualnie masz sytuacje taką że wtryski masz za duże, którymi nic nie jest w stanie sterować i sobie leją randomową ilość paliwa. Powietrze sobie pompuje. i nic nie jest tego w stanie ogarnąć.

PostNapisane: 1 mar 2014, 19:12
przez rzeszot
to chyba raczej polacze wyloty przed turbina <glupek2> <glupek2>
ech a juz sie cieszylem ze prawie koniec

znalazlem fmu na allegro ,to teraz tej moj zwykly regulator to sobie moge wymontowac i wsadzic? :| :|

a teraz ciekawostka z z garazu lakierniczego ,cena malowania mx6 w dwoch kolorach czarna gora i pomaranczowy ,drzwi ,blotniki i zderzaki cena ........ uwaga ....3500.00euro <płacze> <płacze>
we francji oczywiscie, jeszcze poszukam w innych ale juz sie boje <głaszcze>

dzieki ze zainteresowanie <spoko> <spoko>

Dopisano 1 mar 2014, 18:17:

chyba ze wejde w to

http://allegro.pl/kolektor-sportowy-wyd ... 94525.html

Dopisano 1 mar 2014, 19:35:

jestescie pewni na 100% ze jak dmuchne z dwoch glowic na turbinie z golfa 1.6td to bedzie 0.5 bara?

PostNapisane: 1 mar 2014, 23:01
przez MIRU
tak strzelam ze zapotrzebowanie KL'a na powietrze jest większe niz wydajnosc tej spręzarki...
ja miałem fmu takie
Obrazek
i spisywało się swietnie, to z allegro to cholera wie co to za wynalazek...
podobny temat masz tu, sprawa zasilana paliwem pod boostem jest ładnie opisana, poczytaj
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=75984

Re: Mazda mx-6 2.5 V6 Montaz turbo

PostNapisane: 2 mar 2014, 18:10
przez carsik
po 1. montowanie turbo z diesla do benzyny, to proszenie się o kłopoty. Nie te temperatury na wyjściu z cylindrów.
po. 2 jeśli zamontowałeś turbo tylko na jednym rzędzie to za chwilę wykrzaczysz jednostkę. Dławisz jedną stronę silnika a drugą zostawiasz otwartą
po 3. absolutnie nie wolno pozostawiać dawkowania paliwa sprawom losowym (jak również zapłonu). Oczywiście można zmieniać wtryski, cisnienie paliwa itd itp ale niezbędne jest dopasowanie dawki paliwa do warunków pracy aby był odpowiedni AFR przy określonym obciążeniu silnika, jeśli nie to długiego żywota mu nie wróżę

to wszystko tak w skrócie, nie chce mi się pisać książki. Wszystkie informacje da Ci wujek google. Ale jak widzę brakuje Ci podstaw w tej wiedzy, więc lepiej zostaw to w spokoju chyba, że masz dużo kasy i chcesz się czegoś pouczyć na własnej skórze.

PostNapisane: 3 mar 2014, 01:15
przez rzeszot
hej panowie co turbiny pozakladaliscie dajcie znac jakich aut sa ??

na allegro znalazlem turbo od 16 litrowego mercedesa ,moze tak zaloze :D :D

Carsik, kasa byla to powstal projekt teraz kasy nie ma a chcialbym skonczyc to co zaczelem, moze w tygodniu podlacze druga glowice pod turbo i skladam rece do boge zeby zaczelo pompowac

ps te turbo z mazdy niby od golfa 1.6 td jest dwa razy wieksze od turbiny z mojego mondeo 2.0 tddi i 1.5 raza wieksze od tego z audi a6 2.5 l tdi to normalne??

najpierw sprawie zeby turbo dmuchalo 0.4-0.5 bara a pozniej mi powiecie co dalej z paliwem i elektronikom

dzieki Miru za fmu, juz jestem madrzejszy <spoko> <spoko>

Dopisano 3 mar 2014, 00:20:

elektronika*

Dopisano 3 mar 2014, 00:24:

takie cudo :D

PostNapisane: 3 mar 2014, 01:26
przez People_Hate_Me
rzeszot ja zaraz swoje FMU będę sprzedawał (w tym miesiącu), więc jak coś możemy się dogadać. Tylko pamiętaj o najważniejszym, że musisz zostawić seryjne wtryski.
Mam FMU 12:1 OBX.

PostNapisane: 3 mar 2014, 02:24
przez rzeszot
tak z ciekawosci dlaczego te wtryski nie moga byc wieksze ??

a fmu tak jestem zainteresowany ,skoro musze :D :D

PostNapisane: 3 mar 2014, 09:21
przez MIRU
bo pod fmu o przełozeniu 12:1 zostawia się seryjne wtryski a jak masz większe sikawy to wtedy fmu 10:1. wywalasz ten regulator, dajesz wtryski seryjne + fmu od PHM i amsz paliwo ogarnięte do max poł bara...
Co do turbin to jest masa na allegro tego np z volvo, z sabów.
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=turbospr%C4%99zarka+volvo+2.3&search_scope=category-620
http://allegro.pl/listing/listing.php?string=turbospr%C4%99zarka+saab+2.3&search_scope=category-620
no i zapłon mozesz troszkę opoznic aparatem. Ja tak miałem u siebie i rok przelatałem bez problemów :)

PostNapisane: 3 mar 2014, 23:14
przez rzeszot
to moze jak juz zaplacilem za wtryski to kupie taki fmu 10:1
<oczy> <oczy>
co to wogole znaczy 10:1 czy 12:1 widzialem tez 6:1

Miru ile chcesz za tego twoiego ?

PostNapisane: 4 mar 2014, 09:50
przez MIRU
pierwsza lepsza z google
Wspomniany już teoretycznie idealny stosunek stoichiometryczny wynosi 14,7:1, co oznacza, że na 14,7 jednostek wagowych powietrza potrzeba 1 jednostkę wagową paliwa. Mieszanka o takim składzie ulegnie całkowitemu spaleniu, więc teoretycznie będzie to najbardziej efektywne jej wykorzystanie. Przy takim składzie mieszanki powstaje także najmniej zanieczyszczeń. Jednak przy stoichiometrycznym składzie mieszanki silnik nie wytwarza najwyższej mocy, nie jest też najbardziej ekonomiczny! Dla wytworzenia najwyższej mocy optymalny skład mieszanki wynosi 12,6-13:1 dla silników wolnossących oraz 11-12:1 dla silników z turbodoładowaniem, z kolei zużycie paliwa jest najniższe przy stosunku masy powietrza do masy paliwa wynoszącym ok. 15,4:1. Podane tu wartości odnoszą się do mieszanki, w której paliwem jest benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej 95-98. W przypadku innych paliw odpowiednie wartości AFR będą inne, np. dla gazu LPG skład stoichiometryczny to 9,5:1.

Przełożenie FMU masz po to zeby dało odpowiedni stosunek paliwa do powietrza w zaleznosci od wtryskiwaczy...poszukaj w necie
swoje fmu juz dawno sprzedałem :)

PostNapisane: 4 mar 2014, 10:52
przez rzeszot
Dzieki Miru

po co mam opoznic zaplon i jak sie to robi ,aparatem znaczy sie.

PostNapisane: 4 mar 2014, 12:35
przez honda2911
oj kolego chyba tego nie ogarniesz sam

Re: Montaż turbo – silnik KL

PostNapisane: 4 mar 2014, 17:07
przez Neonixos666
a przepływomierz nie powinien być przed sprężarką a nie przed kolektorem?

Re: Montaż turbo – silnik KL

PostNapisane: 4 mar 2014, 17:33
przez Romas
raczej nie ;)