Strona 1 z 1

1.8 V6 czyli K8 a reszta K-serii-modyfikacje, wspólne części.

PostNapisane: 28 gru 2013, 00:03
przez Dawidoski
Witam. Mam kilka pytań odnośnie silnika K8, jego modyfikacji, jeśli można to tak nazwać :P

Pierwsza sprawa, czy części takie jak kolektor dolotowy, przepustnica czy wałki rozrządu są takie same jak w KF czy KL?
Wiem, że na pewno przepustnica od 2.5 jest większa średnicą, ale czy można ją stosować zamiennie przy K8?
Czy prosty kolektor od KL'a czy KLZE będzie pasował na głowicę z K8 i czy poprawi to górę obrotów?
No i czy wałki w KF lub KL są takie same jak w K8? Znowu pada pytanie czy idzie je stosować zamiennie i czy poprawi to coś?
Wiem, że K8 to nie jakaś świetna baza do tuningu, tym bardziej że łatwo włożyć tam KL'a czy ZE, pytam bo zarówno ja jak i pewnie kilka innych osób jest ciekawych czy idzie coś zyskać powyższymi "modyfikacjami" tj. zamienianiem części od większych silników?
Trafił mi się silnik w cenie złomu w okolicy, czyli 2.5 z pukającą głośno panewką, dlatego też powstał ten temat :P

Z góry dzięki za jakieś tam podpowiedzi. Pozdrawiam :)

PostNapisane: 28 gru 2013, 00:19
przez Egoist
Wałki są różne , tyle wiem :D

PostNapisane: 28 gru 2013, 12:22
przez Boris86
Głowica w K8 i KF z 323F BA jest taka sama. Bynajmniej w tych które miałem okazję rozbierać.
Więc koletor z KF'a powinien podejść do K8.
Idąc dalej tym rozumowaniem, sprawdzałem i na KLu siada kolektor z KF.
Więc wyciągając wnioski kolektor z KL powinien bez problemu siąść na K8.
Czy coś da to już musisz sprawdzić sam. Na pewno konieczna będzie korekta kształtu kanałów w głowicy bo kolektor z KL ma znacznie szersze kanału. Z kolektorem z KLZE bym się nie zapędzał bo ma znacznie inny kształt kanału.

Wałków nie mierzyłem ale wydaje mi się że jak dobrze poszukasz to znajdziesz kąty otwarcia i wysokości wzniosu dla tych silników.
Z tego co pamiętam wałki z KLZE mają delikatnie większe wzniosy niż te z KL. Ale szczegółów nie pamiętam. Wogóle z KL/KLZE to dłuższy temat bo wystepowały 3 rodzaje tłoków i rożne fabryczne hybrydy głowic, wałków i głowic.

PostNapisane: 28 gru 2013, 12:49
przez Dawidoski
Boris86 napisał(a):Na pewno konieczna będzie korekta kształtu kanałów w głowicy bo kolektor z KL ma znacznie szersze kanału.

Bez tego się nie da? Jakoś w tych warunkach pogodowych nie mam ochoty ściągać głowicy nawet w garażu :)

PostNapisane: 28 gru 2013, 13:31
przez Boris86
Dać się da. Tylko pytanie jest czy chcesz coś uzyskać czy jako sztuka dla sztuki chcesz po prostu mieć założony większy kolektor. :)
Różnica w kształcie i wielkości kanałów jest na tyle duża że powstanie bardzo duży próg i to w niedopuszczalnym kierunku czyli z większego w mniejsze.
Zauważ że zawsze fabryczny kolektor dolotowy ma mniejszy przekrój od otworu ssącego głowicy, a otwór kończący kanał wydechowy w głowicy ma mniejszą średnicę niż otwór wlotowy kolektora wydechowego. Jednym słowem bez obróbki otworów będzie się to mocno gryzło z zasadami mechaniki płynów.
Każdy próg jest wadą dla przepływów, ale ten występujący przy przejściu z większego otworu w mniejszy jest znacznie większą wadą.

Re: 1.8 V6 czyli K8 a reszta K-serii-modyfikacje, wspólne części.

PostNapisane: 28 gru 2013, 13:54
przez Crenshaw
ja słyszałem, że blok też w sumie jest ten sam, tylko cylindry są rozwiercone do odpowiednich średnic :)

Re: 1.8 V6 czyli K8 a reszta K-serii-modyfikacje, wspólne części.

PostNapisane: 28 gru 2013, 14:14
przez Dawidoski
Boris dzięki za odpowiedzi. W sumie o tym nie pomyślałem, sam nie wiem dlaczego. Skoro mówisz, że kolektor z KL'a ma większe średnicę, to myślę, że po obróbce głowicy jakiś przyrost mógłby się pojawić.

A może by tak przerzucić obydwie głowice z KL'a razem z kolektorem i zrobić hybryde? Pytanie tylko, czy głowica przypasi na blok z K8.

PostNapisane: 28 gru 2013, 22:03
przez MIRU
kloektor z kl ma praktycznie takie same otwory jak kf, mowie o jajowatych. Te z xedosa9, prostokątne, to inna bajka...
Dawidoski napisał(a):A może by tak przerzucić obydwie głowice z KL'a razem z kolektorem i zrobić hybryde? Pytanie tylko, czy głowica przypasi na blok z K8.

raczej nie przypasi, bo inna srednica cylindra

PostNapisane: 29 gru 2013, 16:00
przez Boris86
W byle sklepie z cześciami porównaj uszczelki pod głowice do K8 i do KLa i odpowiedz będzie gotowa.

Re: 1.8 V6 czyli K8 a reszta K-serii-modyfikacje, wspólne części.

PostNapisane: 30 gru 2013, 19:50
przez witek
Żebyś nie pogorszył sprawy wrzucając kolektor i przepustnice od kl'a do k8 :)

PostNapisane: 31 gru 2013, 00:35
przez Dawidoski
witek napisał(a):Żebyś nie pogorszył sprawy wrzucając kolektor i przepustnice od kl'a do k8 :)

Dlaczego myślisz, że to pogorszy sprawę? :)
Zobaczymy, jak podejdzie na głowice to może coś wyczaruje, jeśli nie to nie będę rzeźbił tylko zrobię kompletny swap.

Re: 1.8 V6 czyli K8 a reszta K-serii-modyfikacje, wspólne części.

PostNapisane: 1 sty 2014, 17:33
przez witek
Seryjny komputer może się nie dostosować. Co innego jakby to wysterować czymś innym. Ale przyrost mocy i tak nie będzie wielki. Szkoda roboty na to wszystko :) Przerost formy nad treścią

PostNapisane: 1 sty 2014, 21:47
przez Boris86
A czemu miał by komputer nie podołać skoro przepływomierz, wtryski i komputer zostają te same?
Pomiar masy powietrza jest bez zmiany i w stosunku do niej dobrana tak samo będzie dawka paliwa.
Bez paniki, zawory się nie zmieniają, pojemność się nie zmienia, a wałki jeśli mają jakieś różnice to bardzo kosmetyczne.

Re: 1.8 V6 czyli K8 a reszta K-serii-modyfikacje, wspólne części.

PostNapisane: 1 sty 2014, 22:38
przez Dawidoski
Borys dobrze prawi.
Jutro lub pojutrze będę wiedział czy głowica z KL'a siądzie na bloku K8.

Re: 1.8 V6 czyli K8 a reszta K-serii-modyfikacje, wspólne części.

PostNapisane: 2 sty 2014, 00:28
przez witek
Nawet jeśli się nie pogorszy, to jaki maksymalny przyrost czegokolwiek będzie z takiej hybrydy? Odczuje się to? Temat ciekawy. Zawsze byłem przekonany że taka modyfikacja pogorszy sprawę w tym silniku i dużo się z niego nie da wyciągnąć :P

PostNapisane: 2 sty 2014, 15:21
przez MIRU
Dawidoski napisał(a):Borys dobrze prawi.
Jutro lub pojutrze będę wiedział czy głowica z KL'a siądzie na bloku K8.

nie siądzie, jest inna srednica cylindra i większa komora spalania w głowicy
uszczelka KF głowica KL
Obrazek
widać ile zasłonięta jest komora spalania
a tu wysunięty zawor, na styk albo nawet dotyka uszczelki
Obrazek