Porting,obróbka głowicy

Postprzez Bo_Lo » 25 gru 2013, 16:45

Jak to możliwe że w dość poważnym programie jakim jest ''wheeler deelers''.zawieżli głowice z silnika rovera(1,4 albo 1,6-nie pamietam) ktora miala seryjnie 120hp i po samej obróbce i portingu wyszło 150hp?
Nawet kwota za to nie byla jakas kosmiczna,chyba ok 150zł.Taki przyrost za taka kwote to wrecz bajka :)
W wlkp jest zakład(TOP-MAR Niewiadomski) który robi takie rzeczy juz 30 lat,ciekawa sprawa...
Ostatnio edytowano 25 gru 2013, 16:55 przez Bo_Lo, łącznie edytowano 1 raz
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Crenshaw » 25 gru 2013, 16:50

tam chyba fabryka pozostawiała taki gluty w głowicy, że po ich usunięciu wyszło 30kM więcej, oglądałem ten odcinek i też nie mogłem uwierzyć ;)

BTW: popraw literówkę, ten program się nazywa "Wheeler Dealers"
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez matthies » 25 gru 2013, 16:57

a jak to wygląda w przypadku mazdeczek ? :> +30 km za 150 ziko?? trolol like it!!
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Bo_Lo » 25 gru 2013, 17:06

W mażdzie podobno tez jest jakis ''zapas''(ktos tam robil w Z5),nawet niech by wyszla połowa-15hp za 1k-1,5k to i tak taniocha <oczko>
Bardziej zastanawia mnie czy ktoś wogóle próbował tego w B6,Z5,ZL ,ale tak na poważnie w porządnej firmie ,a nie w garażu samemu papoerkiem.Ot ,taka ciekawość <oczko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Crenshaw » 25 gru 2013, 17:16

Bo_Lo napisał(a): czy ktoś wogóle próbował tego w B6,Z5,ZL >

i w KF :P

podejrzewam, że niedługo XED zrobi coś takiego w KL'u więc chyba się przekonamy :P
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez Bo_Lo » 25 gru 2013, 17:19

Napiszee do Niewiadomskiego i zobacze co odpiszą <oczko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez rafał88 » 25 gru 2013, 17:22

Ja to ogladalem i tez myslalem ze to jakis bełt. Silnik 1.8 nie rovera tylko lotus, a to roznica bo rover ma prblem z uszczelka pod glowica. Wlasnie sam bylem ciekaw, a to nie bylo tak tanio bo w przeliczeniu ok 2kzl tak mi sie wydaje:) chodzi o ten odcinek:
http://www.streetfire.net/video/wheeler ... 439635.htm
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Bo_Lo » 25 gru 2013, 18:44

No to był lotus,ale mówili że to jakiś silnik problematyczny z rovera ale lotus go poprawił. Co do ceny to u nich robocizna jest ogólnie droższa,sądząc po innych przykładach ztakich programów. Marius za dwie od subaru placil ok 1.2k.
Tak czy siak ciekawa sprawa.

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez marcin255 » 25 gru 2013, 19:06

matthies napisał(a):+30 km za 150 ziko??


U nas ok 2 tys. zł.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Bo_Lo » 25 gru 2013, 19:16

to i tak dobra cena w przeliczeniu na KM
U nas z tego co pamietam to 700-1000zł
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez matthies » 25 gru 2013, 20:27

ciekawe jak to by się miało w motorze L3. za takie pieniądze, to nawet bym wziął i to wysłał do UK :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Bartg » 26 gru 2013, 15:38

Jak to w telewizji pewnie było kilka innych modów to 150 koni jak najbardziej realne w tamtym silniku, w Z5/Zl po takim modzie to liczyłbym bardziej na coś w stylu trzymamy serię :D W przypadku tych silników wszystko poza swapem mija się z celem i jedynie może zapewnić wrazenia słuchowe jak wydech i dolot ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bo_Lo » 26 gru 2013, 16:00

Pewnie tak jak mówisz,tylko czy ktoś wogóle próbował ?Lukasowi też większość odradzali dlubanie w FP,a wyszedł na swoje. I co ciekawe ma org walkach było lepiej niż ma ostrych z ZE.


Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez MariuS » 26 gru 2013, 17:12

Kumpel opowiadał mi o tym odcinku Fanów 4 kółek. Sam ma rovera i się tym podjarał. O ile wiem auto to był jakiś lotus. Nie oglądałem tego odcinka, ale jeśli to był lotus to to nie był seryjny silnik z Rovera tylko już przez firmę lotus jakoś przygotowany. Ciekawi mnie co było seryjne wogóle takie jak w Roverach.

przyrost tam był naprawdę spory, ale nie wiem co tam jeszcze było tak naprawdę przerobione/jak wysterowane. Mazdy raczej nie są podatne na takie modyfikacje. Gdyby to przynosiło taki efekt, na świecie sporo ludzi by to wykonywało, bo kasa stosunkowo niewielka, a przyrost obiecujący.

Ja bym się w to nie ładował. Lepiej poświecić czas i włożyć od razu to co było najmocniejsze w serii. Wkładasz i masz od razu sporo mocniejsze i seryjne auto do późniejszego dziabnięcia. Jak porting itd to wg mnie bez ostrzejszych wałków nie ma co podchodzić. Do tego strojenie i świnka czy SA i koszty robią się naprawdę spore. Jeszcze jedno mnie zastanawia- po portingu przypuśćmy dojdzie trochę cyferek, ale pytanie w jakim zakresie...

Ja na Twoim miejscu albo bym kupił angola z FS-em i przekładał, albo po prostu zmienił auto :D . Mam nadzieję, że niedługo będzie można zobaczyć jakie efekty dał porting w aucie Misiaka :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Przemek323c » 26 gru 2013, 17:58

Porting jak porting, kazde auto NA jest podatne na doprezanie (bardzo popularne w hondach) i zabawy katami ssania/wydechu.
Przemek323c
 

Postprzez Bartg » 26 gru 2013, 20:30

No jest, tylko że w Hondzie składasz silnik z gotowych klocków (góra z vteciem/od mocniejszego motoru, kolektory i przepustnice), aftermarketowe wałki i kółka rozrządu leżą w każdym Norauto, a wystroi to bez problemu kilkanaście osób w PL w każdym zakątku ;) Jak widzę, że po włożeniu 2-3k złotych w Z5 mamy 95-100 koni, gdzie w Hondzie miałbyś +25-30 to zapał do modzenia jest zerowy, chyba że ktoś chce być pionierem i zostać zawodowym tunerem Z5 :P
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bo_Lo » 26 gru 2013, 20:32

No myśle o swapie coraz bardziej,jednak dużo rozbija się o koszta. Swap razem z przeróbka lpg wyjdzie ok 2,5k. Optymistycznie;–)
Pełną obróbkę głowy z portingiem ogarnę za ok 800zł. Do tego porządny wydech . Wiadomo że w porównaniu do swąpa to przyrost mały,ale też koszta inne. Z tego co widziałem w temacie Lukasa to nawet nie o cyferki chodzi tylko jak ogólnie odczucia z jazdy w całym zakresie obrotów i elastyczność silnika się poprawia.
Same suche dane to lipa trochę
.w tym FP tez lepiej się mu jeździło na serii walkach przy 125hp niż na ostrych z ZE i 137hp
Poza tym zostaje problem z obecnym silnikiem. Kto mi to kupi?problem że one się nie psują i nie ma klienta zbytnio.;–)



Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowano 26 gru 2013, 20:39 przez Bo_Lo, łącznie edytowano 2 razy
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bartg » 26 gru 2013, 20:33

No to z wydechem "porządnym" dasz 1600zł około albo i więcej, a zyskasz pewnie w granicach 10% przyrostu przy dobrym wietrze ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Bo_Lo » 26 gru 2013, 20:45

No to by było ok,wiadomo że żaden tuning się nie opłaca. Pytanie jeszcze jak by wyglądał wykres,Nm i ogólnie odczucia z jazdy. Obecnie wkurza mnie właśnie słaba elastyczność ma niskich obrotach.

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bartg » 26 gru 2013, 21:52

Bez strojenia tego raczej nie liczyłbym na wielką poprawę na niskich obrotach, tuning się nie opłaca, ale można przelicząc ilość włożonej kasy do efektu, przy tuningu Zetek wychodzi z 200zł/KM ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje