Spekulacje na temat Z5 i serii B

Witam.
Chciałbym uzyskać trochę wiedzy na temat nieszczęsnego silnika Z5-DE i serii B.
A więc:
1. Blok
Teoretycznie silnik B5-ZE ma średnice tłoka 78mm i skok 83.6mm i stopień sprężania 9.4:1-9.0:1, jak większość silników serii B o poj. 1600cm3. A silnik Z5 ma średnice tłoka 75.3 i skok 83.6 i stopień sprężania 9.4:1, jak i jest stalowym odlewem. Więc teoretycznie można Z5 rozwiercić do tych 78mm i użyć tłoków od wersji 1.6 uzyskując większą pojemność, a dokładnie rzecz mówiąc 1598cm3.
Więc nasuwają się pewne pytania:
– Co z kompresją
Nie będzie za niska
– Czy jest tyle materiału by Z5 rozwiercić o 2.7mm
– Czy tłoki B5 pasują na korbowody Z5 lub jakie są różnice
2. Wtryski
Seryjne wtryskiwacze Z5 pompują 160ml/min, wtryski B5-ZE 192ml/min, wtryski BP-ZE (1.8) 250ml/min.
– Jakie pasują
– Jakie zastosować by mieszanka nie była zbyt bogata, lub przy seryjnych zbyt uboga
To wszystko tylko informacyjnie jeśli ktoś posiada ową wiedzę niech się podzieli.......
Chciałbym uzyskać trochę wiedzy na temat nieszczęsnego silnika Z5-DE i serii B.
A więc:
1. Blok
Teoretycznie silnik B5-ZE ma średnice tłoka 78mm i skok 83.6mm i stopień sprężania 9.4:1-9.0:1, jak większość silników serii B o poj. 1600cm3. A silnik Z5 ma średnice tłoka 75.3 i skok 83.6 i stopień sprężania 9.4:1, jak i jest stalowym odlewem. Więc teoretycznie można Z5 rozwiercić do tych 78mm i użyć tłoków od wersji 1.6 uzyskując większą pojemność, a dokładnie rzecz mówiąc 1598cm3.
Więc nasuwają się pewne pytania:
– Co z kompresją
– Czy jest tyle materiału by Z5 rozwiercić o 2.7mm
– Czy tłoki B5 pasują na korbowody Z5 lub jakie są różnice
2. Wtryski
Seryjne wtryskiwacze Z5 pompują 160ml/min, wtryski B5-ZE 192ml/min, wtryski BP-ZE (1.8) 250ml/min.
– Jakie pasują
– Jakie zastosować by mieszanka nie była zbyt bogata, lub przy seryjnych zbyt uboga
To wszystko tylko informacyjnie jeśli ktoś posiada ową wiedzę niech się podzieli.......