Chciałbym uzyskać trochę wiedzy na temat nieszczęsnego silnika Z5-DE i serii B.
A więc:
1. Blok
Teoretycznie silnik B5-ZE ma średnice tłoka 78mm i skok 83.6mm i stopień sprężania 9.4:1-9.0:1, jak większość silników serii B o poj. 1600cm3. A silnik Z5 ma średnice tłoka 75.3 i skok 83.6 i stopień sprężania 9.4:1, jak i jest stalowym odlewem. Więc teoretycznie można Z5 rozwiercić do tych 78mm i użyć tłoków od wersji 1.6 uzyskując większą pojemność, a dokładnie rzecz mówiąc 1598cm3.
Więc nasuwają się pewne pytania:
– Co z kompresją
– Czy jest tyle materiału by Z5 rozwiercić o 2.7mm
– Czy tłoki B5 pasują na korbowody Z5 lub jakie są różnice
2. Wtryski
Seryjne wtryskiwacze Z5 pompują 160ml/min, wtryski B5-ZE 192ml/min, wtryski BP-ZE (1.8) 250ml/min.
– Jakie pasują
– Jakie zastosować by mieszanka nie była zbyt bogata, lub przy seryjnych zbyt uboga
To wszystko tylko informacyjnie jeśli ktoś posiada ową wiedzę niech się podzieli.......