Amortyzatory Mazda 323F BA

Postprzez Yoooo1992 » 9 paź 2013, 12:18

Witam mam do was takie pytanie, a mianowicie chodzi o to ze kupilem sprezyny MTS 40/40 i mam problem dlatego ze producent twierdzi ze na te sprezyny mozna zalozyc amortyzatory fabryczne co nie do konca jest prawda. Otóz mozna ale jest to nie bezpieczne dlatego ze amor jest dla dlugi. Sprezyny do zalozenia prawie wgl nie trzeba naciagac wchodzi luzno i slabo sie trzyma. Auto stojace na parkingu mozna normalnie sprezyna bujac i krecic co jest chyba nie dopuszczalne i niebezpieczne.... A wiec potrzeba mi amortyzatorow ze skroconym skokiem tak zwanych sportowych... Wiekszosc ludzi widze ze wstawia KAYABA ale te amory rozniez maja dlugosc fabryczna... Wiec nie wiem jaki sens... Moze ktos pomoc jakie amory i co z Tym zrobic... Bo nie moge znalezc np amorow MTS do mazdy 323f BA. Prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 11:30
Posty: 9
Skąd: Lidzbark Warmiński
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez Bartg » 9 paź 2013, 14:28

Jedyne co Ci zostaje to żółte Koni Sport za jakieś 500zł sztuka, inwestycja nieopłacalna, za komplet amortyzatorów masz gwintowane FK. Kup Kayaby i jeździj jak wszyscy, to co piszesz po części jest prawdą, ale objawy u Ciebie to raczej efekt zuzytego fabrycznego amorka, u mnie na sprężynach K.A.W -65 z przodu na Kayabach nie bujniesz autem.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7819 (22/124)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Yoooo1992 » 10 paź 2013, 10:19

Hmmm tylko co ma zuzyty amortyzator do tego ze sprezyna sie nie trzyma ;P w sumie to zastanawiam sie czy ktos kto uzytkowal fure przede mna mial wgl fabryczne amorki. Moze kombinowal bo moja mazda jakos dziwnie stala w gorze... Wydaje mi sie ze moze ktos kombinowal przy amorkach i sprezynach i wstawil cos co dalo ze mazda stoi wyzej i teraz pod jakies kombinowane amorki nie pasuja sprezyny... Byc moze jak wstawie KYB czyli pasujace do mazdy to problem sie rozwiaze bo beda one dopasowane i troche krotsze...
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 11:30
Posty: 9
Skąd: Lidzbark Warmiński
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez Bartg » 10 paź 2013, 13:47

No to masz zdecydowanie coś nie tak, jeśli spręzyna się nie trzyma.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7819 (22/124)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Yoooo1992 » 10 paź 2013, 14:38

wlasnie nie wiem co jest ... na dniach sprawdze to dokladniej ...

Dopisano 10 paź 2013, 14:58:

a oprocz koni to nie ma innych amorow do mazdy 323f ba sportowych ? Bo nawet tych koni nie moge znalezc na necie... problem jest wgl ze sportowkami do BA... ogolnie do mazdy ... Producenci robia kupe sprezyn ale nikt o amorach nie mysli... Znacie jakies amorki sport z krotszym skokiem ?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 11:30
Posty: 9
Skąd: Lidzbark Warmiński
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez Bartg » 10 paź 2013, 15:37

Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7819 (22/124)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Yoooo1992 » 11 paź 2013, 07:52

kompletnie nie czaje o co chodzi na tej str... 323f 2.0 ? silnik 2.0 ? i nie ma nazwy amorka ;p co to za str :P

Dopisano 11 paź 2013, 07:52:

jedno mnie dziwi po co robia tyle sprezyn jak brak amorow ... haha ;P dla mnie to jaja jakies ...
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 11:30
Posty: 9
Skąd: Lidzbark Warmiński
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez Bartg » 11 paź 2013, 09:23

Tam jest napisane excl. 2.0, czyli bez silnika 2.0. To dystrybutor Koni jest w PL ;) Po co robią ? Bo sprężyny się stosunkowo dobrze sprzedają, ale np w porównaniu do takich rzeczy do Golfa czy Hondy to po prostu nie opłaca się robić amorków, niestety. Jakby był gwint do BA MTS/Ta Tesco to pewnie połowa aut na forum by jeździła tak jak jeździ Civiców, no ale niestety nie ma.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7819 (22/124)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Yoooo1992 » 11 paź 2013, 09:49

dobra dzieki za odp :) na dniach jak cos sie dowiem to bd sie odzywal :) pozdrawiam ;)
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 11:30
Posty: 9
Skąd: Lidzbark Warmiński
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez arekguzinski » 11 paź 2013, 14:54

excl. 2.0, czyli bez silnika 2.0
arekguzinski
 

Postprzez Sam14 » 14 paź 2013, 03:13

Ja swojego czasu założyłem krotsze amory pod takie sprezyny do MX-3 od 323f z 89r. Było tanio, jeszcze niżej i sztywniej, ale i tak przyszedł czas na gwint :D
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2012, 19:14
Posty: 10
Auto: Mazda MX-3

Postprzez Yoooo1992 » 14 paź 2013, 08:08

hehehe :) :)

Dopisano 14 paź 2013, 13:36:

hmm a moze problem tkwi w sprezynach ? bo ja ich nie kupywalem ze sklepu tylko od goscia. Co prawda nowe i pasuja ale moze sa za krotkie dlatego to wszystko kupy sie nie trzyma... Powiedzcie mi cz sprezyny sportowe sa krotsze od orginalnych czy sa takiej samej dlugosci tylko ze mietsze i dlatego sie uginaja ? bo patrzac na zdj na allegro to kazda wyglada inaczje haha ...

Dopisano 14 paź 2013, 13:40:

a moze ktos mi jeszcze poda dlugos mts sprezyn ?
Początkujący
 
Od: 23 maja 2013, 11:30
Posty: 9
Skąd: Lidzbark Warmiński
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez dzikuss111 » 3 sty 2015, 20:48

Przepraszam za odkop ale sam spotykam się z problemem luźnych sprężyn na amortyzatorach i chciałbym wiedzieć co pasuje do 323F BA o krótszym skoku, widziałem parę tematów ze niby od mx-3 krótsze o 1cm itp. ale żadnych konkretów co nabyć, Wiec pytam krótsze amortyzatory do BA ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 21:33
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 323F (BA) 1.5 16v (Z5) 96r.

Postprzez piwo » 5 sty 2015, 11:27

Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4766 (246/133)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez rafał88 » 5 sty 2015, 11:34

Nie ma do rocznika odpowaidajce BA :P same do BG .
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez dzikuss111 » 5 sty 2015, 14:43

Widzę że chyba będę musiał skrócić seryjne a bardzo bym tego nie chciał :/ Bo temat jest dość ciężki jeśli chodzi o amortyzatory.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 21:33
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 323F (BA) 1.5 16v (Z5) 96r.

Postprzez rafał88 » 5 sty 2015, 18:30

Jak masz dobrego tokarza to Ci to zrobic jak trzeba i nie skosi jak zboze :P Nie wiem czy Bilstein przyadkiem nie zrobil do BA amorow sport.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez dzikuss111 » 5 sty 2015, 20:05

Tokarz jest tu nie ma problemu, kwestia tylko mocowania amorów w tokarce jakoś tego nie widzę i nie da się ich rozebrać :P A co do Bilstein to nawet jeśli są to kosztują 50% wartości auta zapewne :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lis 2012, 21:33
Posty: 10 (0/1)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 323F (BA) 1.5 16v (Z5) 96r.

Postprzez wilusjdm » 6 sty 2015, 02:08

Bilstein wydaję mi się był do BG, ale głowy nie daję. Kiedyś też miałem w planie skrócić skok amortyzatora, już praktycznie byłem ugadany z tokarzem, ale stało się tak że auto sprzedałem. Sprawdzałeś czy amortyzatory są dobrej kondycji? Może lepszym wyborem byłoby kupno nowych np. Kamoka i wtedy je machnąć? Masz na pewno większą pewność, że dłużej pośmigają...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez honda2911 » 6 sty 2015, 12:07

ale jak to możliwe że sprężyny są luźne <co?>
przecież amor siadłby pod ciężarem auta
a wogóle to te amortyzatory pracują ???
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje