Strona 1 z 1

Bolid na Track Day – Mazda6 GG, 121KM, diesel

PostNapisane: 9 wrz 2013, 14:12
przez Koza
Witam,

Historia:

Wystawiłem auto na sprzedaż, ale wygląda na to, że kasiwo, które dostanę jest dalekie od tego czego bym się spodziewał:/
No i pomysł się zrodził, coby zrobić pierwszą polską M6 (GG, 121KM, diesel...) w wersji Track Days:) Auto ma super silnik i świetny zawias więc baza jest (ból – ciężki diesel...). Ktoś fajnie napisał, że 95% takich dywagacji kończy się niczym, ale i tak myślę, że ciekawy temat.

Lista modów w załączniku.

Teraz pytania:

1. Jak daleko jestem z redukcją masy w wyliczeniach w odniesieniu do rzeczywistości? Wyrwanie 12% z masy 1.5 tonowego auta nie wydaje się być super wynikiem…
2. Da się jeszcze coś wywalić bez kosztownych modów (mniejszy bak, akumulator…)?
3. Jak wyglądałaby żywotność półosi, skrzyni na semi-slikach?
4. Czy hamulce by wyrobiły? Auto będzie szybsze, ale i lżejsze i pytanie, czy seria styrczy (wszak M6 nigdy nie grzeszyła mocą hamowania)

Za inne opinie też będę wdzięczny.

Pozdrawiam,
Koza

PS. Dziękuję kolegom za przesunięcie tematu z zawiasem do odpowiedniego działu! Było wysłane zbyt szybko:/

Re: GG, 121KM, diesel – bolid na Track Day [?]

PostNapisane: 12 wrz 2013, 16:24
przez Neonixos666
masz zamiar na to wydać 19800,00 zł??
sprzedaj to, dołóż tą kasę i kup sobie ładną MX-5 będzie szybciej, lżej i ładniej.

Re: GG, 121KM, diesel – bolid na Track Day [?]

PostNapisane: 12 wrz 2013, 19:00
przez Crenshaw
też tak myślę, złe auto do tego, mój Xedos ma bez modów stosunek mocy do masy 0,112 czyli taki sam jak Twoja 6 po włożeniu 20k.

PostNapisane: 13 wrz 2013, 05:16
przez Paweł
Ciekawy pomysł, a podejście jeszcze bardziej. Jako diesel, na pewno nie tylko w swojej klasie auto robiłoby zamieszanie.

Nie jestem jednak pewien podanych wartości wag przy tapicerce, fotelach itd. Na moje oko trzeba te liczby podzielić na pół. Nie wiem jakie zawieszenie uwzględniłeś, ale przy takim projekcie ja bym myślał o opuszczeniu samochodu przynajmniej o 40-50 mm, gwincie i regulowanej geometrii, chociaż nie kojarzę, żeby do GG coś było dostępne, więc zostaje tylko rzemiosło ($). Do projektu dodałbym jeszcze przeniesienie akumulatora do środka, maskę z byle czego, boczne szyby z pleksi (bez podnośników), poliuretany w zawieszeniu. Można też próbować pozbyć się wspomagania kierownicy, wentylacji z nagrzewnicą, wzmocnień w zderzakach i drzwiach... Fabryczne hamulce na pewno są za słabe – w pierwszej kolejności ze względu na małą pojemność cieplną.

Neonixos666 napisał(a):masz zamiar na to wydać 19800,00 zł??sprzedaj to, dołóż tą kasę i kup sobie ładną MX-5 będzie szybciej, lżej i ładniej

Crenshaw napisał(a):też tak myślę, złe auto do tego, mój Xedos ma bez modów stosunek mocy do masy 0,112 czyli taki sam jak Twoja 6 po włożeniu 20k.

Zwróćcie uwagę, że tę kwotę w 70% tworzy przede wszystkim dodatkowe wyposażenie (klatka, pasy, szpera), za które w miacie, czy xedosie też trzeba zapłacić. Oczywiście, żeby osiągać takie same czasy w przypadku porównania NA/NB z GG, konieczny nakład wydatków będzie niewspółmierny. GG nie będzie też miało szans na ciasnych próbach.

Re: GG, 121KM, diesel – bolid na Track Day [?]

PostNapisane: 13 wrz 2013, 16:53
przez Neonixos666
Dodatkowo nie zostawiłbym zmiany oprogramowania jako jedyny mod silnika, wywalić trzeba by było M2 (i tak by padło) wydech jak najbardziej przelot, wydajniejszy IC i oczywiście do sprawdzenia i czyszczenia wtryskiwacze (żeby potem się nie okazało że któryś lał i rozwalił tłok), wywalenie EGR, rury dolotu bez zwężeń. Nie wiem jak ze sprzęgłem bo te już swoje lata ma a przydało by się coś mocniejszego.
Hamulce pewnie od MPS podejdą.