SWAP 1.3 B3 –> 1.8 BP – Mazda 121 DA

Postprzez KAROLLO121 » 20 sie 2013, 18:14

Witam . Mam pytanie czy ktoś wie czy koło zamachowe ze skrzyni z DA tej z rozrusznikiem na górze podejdzie z ta skrzynią do tego silnika ? i czy półośki są takie same w 1.3 323 bg (chodzi mi głownie o przeguby wewnętrzne) jak w mojej skrzyni z DA ?
Ostatnio edytowano 22 sie 2013, 16:11 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawienie tytułu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez KAROLLO121 » 6 kwi 2014, 14:11

Mam silnik ale potrzebuje jeszcze kompa, cewki i wiązki do BP 128 KM i teraz jest pytanie bo największy problem jest ze znalezieniem wiązki ,(może ktoś ma na zbyciu ? ) z czego jeszcze podejdzie wiązka do tego silnika i co muszę ewentualnie zmienić by podeszła ? Za swapa zapłaciłem 2 tyś ale albo Spoon sobie leci w kulki i w ogóle jej nie wysłał albo tak jak mówi zgubił ją kurier UPS , a UPS twierdzi że nigdy nie mieli takiej paczki już kilka razy do nich dzwoniłem i pisałem i za każdym razem się wypierali . Silnik stoi przygotowany już 2 miesiąc , skrzynia i koło zamachowe pasuje z 1.3 8v muszę przerobić tylko 1 łapę .
POMÓŻCIE BO NIE BĘDZIE CZYM TYPERY W MAJU GANIAĆ :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez honda2911 » 7 kwi 2014, 11:53

mysle ze od 1,6 podejdzie wiazka
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez KAROLLO121 » 7 kwi 2014, 16:25

ale próbowałeś to robić czy tylko tak o spojrzałeś i pewności na 100 % nie ma ? to że VICS będzie trzeba podpiąć to wiem ale jak z resztą a juz za dużo kasy poszło od tak żeby znowu kombinować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez Paweł » 7 kwi 2014, 17:05

Chociaż przepływomierz jest ten sam, to łatwiej przepiąć wiązkę z B3 do B6, niż z B6 do BP-DOHC. Pomiędzy DOHC i OHC są różnice w elektrycznych elementach dookoła silnika. Moim zdaniem będzie to dalekie od p&p. Traktowałbym to jednak jako sensowną opcję pozyskania sporej części wtyczek i kabli do dalszej rzeźby.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11059 (565/888)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez KAROLLO121 » 7 kwi 2014, 17:41

No to trzeba szukać od BP DOHC niestety :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez trzydziech » 7 kwi 2014, 21:58

Mhmhmhmy ;) znam przynajmniej dwa auta które maja uruchomione BP Dohc na wiązce od 1.6. I trzeba bylo tylko VICSa podpiąć. Cewka tez pasuje od 1.6. Jedynie komp bedzie potrzebny od BP.

Tapatalk by WP8
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 09:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez KAROLLO121 » 8 kwi 2014, 13:57

To git :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez tekkenfan » 8 kwi 2014, 14:30

Tak jak pisze trzydziech , do BP 128KM wiązka z 1.6 16V jest P&P (+ dodanie przewodu do sterowania VICSami), cewka i przepływka też pasują z 1.6, ale nie wiem czy mają taką samą wydajność.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez honda2911 » 8 kwi 2014, 14:50

cewka napewno jest ta sama a co do przeplywki to maja różne oznaczenia
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez tekkenfan » 8 kwi 2014, 15:56

oznaczenia są inne, dlatego napisałem że nie wiem co z wydajnością, ale od biedy można i na przepływce z 1.6 jeździć. Czy to zabiera moc, nie wiem, nikt tego nigdy nie sprawdził.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez KAROLLO121 » 8 kwi 2014, 19:13

przepływkę naszczęście mam od BP czekam do końca tego tyg. jak nie przyjdzie będe ogarniał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez KAROLLO121 » 3 maja 2014, 14:13

Mam wiązkę od BP i całą resztę :) ale musze poszukać schematu tej wiązki , bo mam kompletną wiązkę wraz z kabinową i zastanawiam się czy nie lepiej przełożyć całą wiązke z 323 i pokombinować z włącznikami świateł nawiewów itd.

Dopisano 3 maja 2014, 15:16:

ma ktoś może kolektor wydechowy 4-2-1 albo 4-1 do BP ? :) aby nie ori
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez jaaco » 3 maja 2014, 22:16

Ja na allegro kupiłem 4-1 z escorta gt – ten sam silnik co w 323f, ale ciężko było znaleźć
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 13:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez KAROLLO121 » 1 cze 2014, 19:19

Wiązka ogarnieta i bez schematu :) odpalony już z tydzień temu ale cały czas dorabiam jakieś graty , może za tydzień wyjedzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez dj4xm » 6 kwi 2018, 09:40

Nie zakładam nowego tematu, bo pytanie podobne i może ktoś mi odpowie – szukam na razie teoretycznie (wszystko wiążę się z kosztami). Jakim silnikiem można zastąpić 1.3 16v (63KM – SOHC – z tego co wyczytałem) z Mazdy Demio? Chodzi oczywiście o jak najmniejszy nakład przeróbek.
Jak miałem 626 GF 1.8 wystarczyło kupić 2.0 silnik z komputerem i immo + kluczykiem i reszta pasowało, mocowania, skrzynia, sprzęgło, przepustnica, czujniki itd. itp. czyli idealnie wkładasz podłączasz, wymieniasz stacyjkę i komputer i jeździsz, ciekawi mnie czy można tak w Demio?
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez Neonixos666 » 6 kwi 2018, 14:35

Najszybciej to takim który był montowany w tej budzie czyli 1.5 75 KM inne to będzie pewnie rzeźba ale to wszystko trzeba by było sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dj4xm » 13 kwi 2018, 06:08

A orientuje się ktoś czy (jeśli by to coś dało, ale myślę, że coś powinno) pasowała by np. inna góra silnika np. od 1.8bp albo od B6 (dla takiego 1.3 63km to wszystko jest ratunkiem ;))? I wtedy tylko wystarczy przełożyć górę i już wszystko gra? Czy trzeba będzie coś zmieniać jeszcze? Pytam bo dużo mocy mi nie brakuje, a silnik mam zdrowy 130 tys zaledwie przejechane.
Z góry dziękuję za odpowiedź :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2015, 18:24
Posty: 260 (88/3)
Skąd: Konin (wielkopolska)
Auto: Mazda 626 GW 2.0 FS 115KM, B + LPG

Postprzez Płomień » 13 kwi 2018, 10:08

Głowicy nie przełożysz z żadnego innego silnika, trzeba cały słupek zmieniać. B3 to raczej starsza konstrukcja niespecjalnie update`owana, więc ciężko będzie znaleźć coś p&p. Najlepiej znaleźć dawcę z którymś z pożądanych silników, BA BP, Xedos6/Mx3 B6 DOHC i przenieść silnik z wiązką. Pewnie Cię pocieszy że skrzynia będzie pasować p&p, więc jeśli wrzucałbyś BP to masz od razu krótkie przełożenia, i Demio zaczyna robić pierwszą setę w 9s :P

Jak bardzo chcesz zostawić dół, to na forum był temat Mazdy 121 która miała dobrze dłubnięte B3 (później wpadło BP). Możesz poczytać co tam było zrobione i zrobić to samo u siebie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 13 kwi 2018, 15:41

To nie Honda że zmieniasz czapkę i masz więcej mocy :) . Tu więcej środków i pracy trzeba włożyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje