Mazda 323 BG. Zamiana skrzyni 4WD na FWD

Postprzez GTX » 14 lip 2013, 12:10

Witam, proszę o pomoc w pewnej kwesti. W 323 BG GTX chcę zamontować skrzynię biegów z 323 BG GT, jak pamiętam jest to skrzynia G5M-R. Chodzi mi konkretnie o to co będzie lepszym rozwiązaniem;

1 – czy zostawić w silniku BPT oryginalny docisk z tarczą sprzęgła czy zamontować ten od GT-ka? A jak wiadomo jest tam mniejsza średnica tarczy sprzęgłowej i obawiam się że tarcza i docisk nie wytrzymają większej mocy. Czy ilość zębów w tarczy sprzęgłowej jest taka sama od GTX i GT?

2 – czy do tej skrzyni od GT mam założyć półośki z GT? Czy lepszym rozwiązaniem będzie założyć oryginalne z GTX-a? Te z GTX-a są grubsze i dłuższa półoś ma podporę, a ta dłuższa z GT-ka jest bez podpory łączona na taką gumę. Czy długość półosi w GT i GTX jest taka sama?

3 – Jeżeli lepszym rozwiązaniem będzie zostawić oryginalne półośki z GTX, to czy oryginalne przeguby z GTX od strony skrzyni są takie same jak w GT? Czy tu trzeba robić jakieś przekładki? Chodzi o ilość zębów itp.

4 – Czy ta skrzynia z GT wytrzyma obciążenia z tego momentu z motoru BPT? Powiedzmy bez szarpania z miejsca, tylko dość szybka i energiczna jazda w ruchu. Czy przy mocy rzędu 170-200 ps przy motorze BPT jest w ogóle jakaś opcja wzmocnienia takiej skrzyni FWD powiedzmy bebechami ze skrzyni z GTX?

Dzięki za rady.
Ostatnio edytowano 15 lip 2013, 00:10 przez GTX, łącznie edytowano 1 raz
GTX
 

Postprzez piwo » 14 lip 2013, 17:38

viewtopic.php?f=49&t=120176
jak widac skrzynia g5mr z dociskiem od kla daje rade. polosie tez. co do tego czy bedzie pasowac to do gtxa sie nie wypowiem bo nie wiem. mysle ze moga byc problemy...
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony. Jednak brak kontroli trakcji, napęd na tył to męska rzecz. Jazda w poślizgu i cięcia łuków jest to niesamowita sprawa. Tyle bym w tym aucie chciał zmienić, ale jak wysiadam z niego jestem mega szczęśliwy. Może nie warto nic zmieniać...
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jSvik&feature=player_embedded
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 3582 (93/69)
Skąd: Mszczonów/Marki/Elbląg
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r, 850kg, LSD, RWD, home made TCS
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m53,9

Mazda 3 BM 2014r.
Fiat Punto 1,4LPG 2017r.

Postprzez tekkenfan » 15 lip 2013, 01:35

Nie wiem co będzie pasowac a co nie, bo nigdy nie miałem styczności z GTXem ale:
– Ori docisk i i tarcza z GT (215mm) dawały radę do 270NM i pewnie jeszzcze coś by wytrzymały.
– Obenie mam docisk i tarczę (225mm) z K-serii ile wytrzyma wyjdzie w praniu
– Nie wiem jakie półosie oglądałeś ale długa z GT też ma podporę (spline róznicówki 26)
– Co do wytrzymałości skrzyni z GT jestem na etapie testowania haha. Najsłabszym elementem jest mechanizm różnicowy (dokładnie satelity w nim) który ma już swoje lata i potrafi się poddać. Przy wyższych mocach podobno problemem staje się też 3 bieg.
Co do jej wzmocnienia to albo zaspawanie trzpienia w satelitach (podobno to daje radę – ja tego nie sprawdzałem), albo szperunek, a później zastosowanie podwójnych synchronizatorów (nie wiem jeszce gdzie takie można dostać) no i biegi na prostych zębach.

Ale do Twoich założeń z punktu 4 zwykła skrzynia z GT (zdrowa) powinna wytrzymać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/25)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez GTX » 15 lip 2013, 09:10

tekkenfan napisał(a):Nie wiem co będzie pasowac a co nie, bo nigdy nie miałem styczności z GTXem ale:
– Ori docisk i i tarcza z GT (215mm) dawały radę do 270NM i pewnie jeszcze coś by wytrzymały.


Więc żeby nie kombinować zostawię oryginalny docisk i tarczę z GTX, mam nadzieję że łapa do łożyska oporowego jest taka sama gdyż nie wiem czy przy skrzyni z GT będzie oryginalna.

tekkenfan napisał(a):Nie wiem jakie półosie oglądałeś ale długa z GT też ma podporę (spline róznicówki 26)hd


Podpora rzeczywiście chyba jest, coś przeoczyłem.....

tekkenfan napisał(a):Co do wytrzymałości skrzyni z GT jestem na etapie testowania haha. Najsłabszym elementem jest mechanizm różnicowy (dokładnie satelity w nim) który ma już swoje lata i potrafi się poddać. Przy wyższych mocach podobno problemem staje się też 3 bieg.
Co do jej wzmocnienia to albo zaspawanie trzpienia w satelitach (podobno to daje radę – ja tego nie sprawdzałem), albo szperunek, a później zastosowanie podwójnych synchronizatorów (nie wiem jeszce gdzie takie można dostać) no i biegi na prostych zębach.


Czy odczuwasz dużą różnicę przed założeniem szpery i po założeniu? Podczas energicznego ruszania trzeba mocno trzymać kierownicę, auto myszkuje? Gdzie mogę dostać taką szperę?

tekkenfan napisał(a):Ale do Twoich założeń z punktu 4 zwykła skrzynia z GT (zdrowa) powinna wytrzymać.


Od czasu do czasu przydałoby się na tor wyskoczyć w celu doskonalenia techniki jazdy <oczko> , dlatego pytam o szperę bo myślę założyć takową z tego względu, ale martwię się że bebechy w skrzyni się rozsypią i to jest największy problem, ponieważ szpera jeszcze bardziej obciąża skrzynię, i jeszcze pytanie czy nie pęknie obudowa. Niestety już druga skrzynia z GTX nie wytrzymała normalnej jazdy po ulicach. W poprzedniej poszła 5-ka, a teraz 3-ka. Więc gdyby ktoś pytał dlaczego chcę przejść na ośkę to właśnie powodem jest moim zdaniem zbyt słaba skrzynia z GTX, i mam nadzieję że przy moim stylu jazdy FWD wytrzyma dłużej, no chyba że się mylę to proszę mnie oświecić...... <oczy>
I jeszcze mam pytanie, czym różni się wyglądowo skrzynia biegów z 323F zamontowana gdzie jest motor 1.8 16V 103ps, od skrzyni przy motorze 323F 1.8 16V 128 PS GT? Chodzi mi o to aby nie kupić jakieś słabszej skrzyni, tylko od modelu 323F GT, 128 ps albo 140ps. Jak to odróżnić, czy wystarczy ilość zębow na wałku sprzęgłowym, modele 128ps i 140ps miały 22 zęby, a te słabsze 20?
GTX
 

Postprzez tekkenfan » 15 lip 2013, 16:54

GTX napisał(a):Gdzie mogę dostać taką szperę?

http://www.teammfactory.com/helical-lsd_Mazda
Co do różnicy to za wcześnie żeby co kolwiek pisać. Jedyną różnicą na chwilę obecną jest spokój ducha podczas strzelania ze sprzęgła, a co za tym idzie zrobienie LC i ruszanie pełnym ogniem :D
GTX napisał(a):szpera jeszcze bardziej obciąża skrzynię

możesz wyjaśnić na jakiej podstawie tak twierdzisz?
GTX napisał(a):jeszcze pytanie czy nie pęknie obudowa.

Do tej pory widziałem zdjecie tylko jednej skrzyni z pękniętą obudową. (to było chyba z jakiegoś mocnego GTRa)
Pamiętaj że obciążenia jakie działają na skrzynie w FWD są nieco inne niż w 4x4.
Ile wytrzyma nie jestem w stanie powiedzieć bo wszystko zależy od stanu bebechów skrzyni (np. łożyska).

Skrzynie w BP to G-seria, a w B6, B8 to F.
Sprzęgło tak jak piszesz ma inny spline na wałku (20).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/25)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez GTX » 15 lip 2013, 19:22

GTX napisał(a):szpera jeszcze bardziej obciąża skrzynię

tekkenfan napisał(a):możesz wyjaśnić na jakiej podstawie tak twierdzisz?


Nie jestem znawcą co do skrzyń, ale z tego co wiem to tradycyjny mechanizm różnicowy przenosi większą siłę napędową na koło które ma mniejszą przyczepność, a co za tym idzie napędzane jest wówczas jedno koło, a na drugie koło które ma większą przyczepność zostaje przekazywana o wiele mniejsza siła napędowa którą reguluje mechanizm różnicowy, czyli strona mniej napędzana jest mniej obciążona. Zamontowanie szpery powoduje że oba koła są razem napędzane w jakimś procencie, która to blokuje owy mechanizm różnicowy poprzez np płytki lub np wiskozę, i inne rozwiązania. Mam na myśli większe obciążenie łożysk, zębatek, itp. A może jest inaczej, poprzez zamontowanie szpery napęd jest rozłożony równomiernie co właśnie zapobiega zbyt dużym obciążeniom mechanizmu różnicowego który tej szpery nie posiada? Może ktoś to wyjaśnić jak to jest? W nowszym mocnych ośkach montują szpery elektroniczne i inne bajery, jakiś cel to ma........

tekkenfan, czyli do skrzyni z GT G5M-R ma być ta szpera pozycja nr 1?
GTX
 

Postprzez BratCukierka » 15 lip 2013, 20:19

Skrzynia od GT da radę jak i półosie – mam tak u Siebie. Na razie nic nie zgrzyta :D

Co do skrzyni 4wd – w twoim przypadku wygląda to dla Mnie na niedbałość... kupiłeś drugą skrzynię i po prostu ją założyłeś i jazda? Błąd. Najpierw rewizja skrzyni. Dopiero wtedy wkładanie do auta. W GTXie z którego jest mój silnik okazyjnie było również latane bokami po asfalcie na lotniskach itp i skrzynia dawała radę mimo przebiegu grubo ponad 200.000km – ale były robione podstawy użytkowania skrzyni 4wd czyli rewizja(w tym wymiana jakiegoś hałasującego łożyska oczywiście na nówkę ori i przegląd całej skrzyni)+ wymiana olejów w skrzyni i dyfrze. Właściciel tego GTX'a jeździł nim na codzień i zrobił nim kilkadziesiąt tysięcy km.

Ludzie z którymi mam kontakt i którzy użytkują GTX/GTR w warunkach do jakich są przeznaczone jeżdżą i nie narzekają na skrzynie.
Jest jeden specjalista który robi rewizję tych skrzyń. – tomekrvf – poskłada ją z zamkniętymi oczami :D

memberlist.php?mode=viewprofile&u=99

Każdemu kto kupuje skrzynię do GTX/GTR Ci użytkownicy powiedzą to samo "Najpierw Rewizja skrzyni"

Nie zmieniłbym 4WD na FWD W GTX/GTR... Ale to tylko ja... :P
Choruję na GTR, ale muszę jeszcze trochę odłożyć żeby po sprzedaży MX-3 mi wystarczyło :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 19:21
Posty: 3951 (0/1)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Xedos 9 KF M/T '97 LPG SGI, Toyota Yaris '16

Postprzez GTX » 15 lip 2013, 21:12

BratCukierka napisał(a):Skrzynia od GT da radę jak i półosie – mam tak u Siebie. Na razie nic nie zgrzyta :D


Super, więc mam nadzieję że u mnie też trochę pojeździ, dopóki nie wskoczy ponownie 4WD, narazie będzie taka odskocznie od 4WD żeby jeździć tą mazdą, żeby nie stała, a poza tym chcę zobaczyć jakie będzie prowadzenie mojej madzi przy napędzie na przód :)

BratCukierka napisał(a):Co do skrzyni 4wd – w twoim przypadku wygląda to dla Mnie na niedbałość... kupiłeś drugą skrzynię i po prostu ją założyłeś i jazda? Błąd. Najpierw rewizja skrzyni. Dopiero wtedy wkładanie do auta.


Kolego nawet się nie znamy i nic nie wiesz na temat auta które posiadam itd. Co do zasad użytkowania GTX/GTR naprawdę wiem już trochę, pomijając fakt że pierwszego GTR miałem w 1999 roku, i następnego chyba w 2002 jak pamiętam. Jednym GTR-em przejechałem 120 tys km, a drugim około 40 tys. W pierwszym przypadku Paweł Trela skręcał pupkę w skrzyni bo zaczęło huczeć. Jeździłem tym GTR-em chyba w 15 różnych amatorskich imprezach rajdowych w czasach gdy jeździli Virnik i Pelikański i inna ekipa. I nie mów mi takich rzeczy o niedbałości. Skrzynia która w tej chwili się posypała w GTX jest po rewizji właśnie przez Tomka, lecz niestety skrzynia kupiona jest od Łukasza Smejdy z Tomaszowa, była upalana w rajdach więc niestety była zmęczona. Wszystkiego nie można przewidzieć. Lukasz poszedł po rozum i kończy montaż napędów z Celici GT-four do GTR, i chyba to jedyne słuszne rozwiązanie na te słabe skrzynie z GTX/GTR. Tomek w tej chwili składa mi jeszcze dwie skrzynie do GTX, więc jak coś to będą 3 skrzynie. Do skrzyń leję najlepsze oleje, nie strzelam ze sprzęgła, jeżdżę tylko szybko jak auto się toczy, lecz niestety skrzynie nie wytrzymują przeciążeń, szczególnie jeżeli jest troszkę większa moc niż seryjna. Jeżeli skrzynia z GT sprawdzi się lepiej niż seryjna z GTX to zostawiam ośkę, a 3 skrzynie ze wzmocnionymi obudowami u chłopaków z Garwolina, z rewizją u Tomka będą na sprzedaż, jak coś to dam znać.

BratCukierka napisał(a):W GTXie z którego jest mój silnik okazyjnie było również latane bokami po asfalcie na lotniskach itp i skrzynia dawała radę mimo przebiegu grubo ponad 200.000km – ale były robione podstawy użytkowania skrzyni 4wd czyli rewizja(w tym wymiana jakiegoś hałasującego łożyska oczywiście na nówkę ori i przegląd całej skrzyni)+ wymiana olejów w skrzyni i dyfrze. Właściciel tego GTX'a jeździł nim na codzień i zrobił nim kilkadziesiąt tysięcy km.


Wszystko do czasu

BratCukierka napisał(a):Ludzie z którymi mam kontakt i którzy użytkują GTX/GTR w warunkach do jakich są przeznaczone jeżdżą i nie narzekają na skrzynie.
Jest jeden specjalista który robi rewizję tych skrzyń. – tomekrvf – poskłada ją z zamkniętymi oczami :D

memberlist.php?mode=viewprofile&u=99

Każdemu kto kupuje skrzynię do GTX/GTR Ci użytkownicy powiedzą to samo "Najpierw Rewizja skrzyni"


To już wiem, żadna nowość

BratCukierka napisał(a):Nie zmieniłbym 4WD na FWD W GTX/GTR... Ale to tylko ja... :P


Ja też, ale w momencie jak będzie inna skrzynia niż seryjna która jest słabiutka. Może ośką dłużej pojeżdżę <co?>

BratCukierka napisał(a):Choruję na GTR, ale muszę jeszcze trochę odłożyć żeby po sprzedaży MX-3 mi wystarczyło :P


Już się dawno wyleczyłem, miałem dwie sztuki jak pisałem i uważam że GTX jest lepszy pod wieloma względami. Przede wszystkim mniejsza turbo dziura i auto jedzie od dołu, niższa masa, tańsze części, niższe spalanie, itd. Ale każdy wybiera co jemu pasuje.
Ostatnio edytowano 16 lip 2013, 20:35 przez GTX, łącznie edytowano 1 raz
GTX
 

Postprzez tekkenfan » 16 lip 2013, 01:15

GTX napisał(a):tekkenfan, czyli do skrzyni z GT G5M-R ma być ta szpera pozycja nr 1?

jeżeli będą półosie z GT (26 zębów) to tak, jeżeli jakimś cudem sie okaże że np. GTX ma 28 zębów to możesz wziąść 2 pozycję.
Chodzi o to że tak czy siak jest to tylko "koszyczek" który musisz przełożyć zamiast ori otwartego mechanizmu. Nie wiem jak to wytłumaczyć, ale w moim temacie było pokazane o co biega.

Ty te wszystkie skrzynie zajechałeś przy mocy rzędu 200 kucy?
Aż nie chce mi się wierzyć żeby one aż tak padały, tymbardziej po solidnej rekonstrukcji.

GTX napisał(a):Lukasz poszedł po rozum i kończy montaż napędów z Celici GT-four do GTR, i chyba to jedyne słuszne rozwiązanie na te słabe skrzynie z GTX/GTR

właśnie miałem to zaproponować jako alternatywę dla 4x4.
Początkowo też chciałem wrzucić tą skrzynie (w wersji FWD) ale nie mam takiego zaplecza/wiedzy/warunków żeby się porywać na takiego moda.
Z drugiej strony słyszałem od kilku osób że te skrzynie też nie są takie kuloodporne, co nie zmienia faktu, że prawdopodbnie w porównaniu z tymi Mazdowymi są b. mocne ;).

Co do szperunku to jak bawisz się w jakieś rajdy to napewno będzie to fajny mod, bo z moich odczuć w zakrętach auto dużo lepiej się "składa". Jedyny minus tej Mfactory jest to że to jest szpera helikalna czyli jak jedno koło się oderwie od ziemi to przestaje działać. Lepszą opcją byłaby pewnie płytkowa/torsen ale do skrzyni z GT jest nie do dostania, a żeby Mfactory wyprodukowało taki odpowiednik potrzeba co najmniej 10szt. (kosztowo wychodzi podobnie do helikalnej). No i wtedy dochodzi jeszcze jej serwisowanie i chyba jakiś specjalny olej trzeba do nich lać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/25)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez GTX » 16 lip 2013, 06:29

tekkenfan napisał(a):Ty te wszystkie skrzynie zajechałeś przy mocy rzędu 200 kucy?
Aż nie chce mi się wierzyć żeby one aż tak padały, tymbardziej po solidnej rekonstrukcji.


No u mnie przy wolnym wydechu i doładowaniu 0,85 bara około 180-200 koni powinno być, nie sprawdzałem na hamowni jeszcze. Jak jest nowa skrzynia to pewnie wytrzyma spokojnie do 100 tys km, nigdy nie wiadomo jak poprzedni właściciel użytkował auto, ale niestety każda używka już nową nie będzie, nawet jak Tomek ją przejrzy i wymienimy wszystkie łożyska i synchronizatory to pewne zębatki i inne współpracujące mechanizmy mogą być zmęczone i się rozsypią, wszystkiego gołym okiem nie widać. Co innego gdyby człowiek jeździł od nowości takim autem <ok>
GTX
 

Postprzez tekkenfan » 16 lip 2013, 14:21

W sumie coś w tym jest.
Nie wiem jak mocno ciśniesz te skrzynie ale wydaje mi się, że zmiana na FWD powinna trochę wydłużyć ich żywotność.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/25)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez GTX » 16 lip 2013, 20:30

tekkenfan napisał(a):W sumie coś w tym jest.
Nie wiem jak mocno ciśniesz te skrzynie ale wydaje mi się, że zmiana na FWD powinna trochę wydłużyć ich żywotność.


Skoro GTR-em przejeździłem 120 tys km jeżdżąc również w imprezach rajdowych to chyba wiem jak traktować te skrzynie. Nie mam nic do stracenia. Skrzynia do GT kosztuje w granicach 500 zł. W zapasie będę miał i tak 3 skrzynie do GTX po rewizji. Ale jeżeli ośka wytrzyma dłużej nie wracam do 4WD a skrzynie do sprzedania. Tylko niestety zmiana na FWD w tej budzie to trochę problemów. Inna podpora skrzyni, inne poduszki, inna kasta zmiany biegów, trzeba wywalić całą tylną belkę z dyfrem i półosiami i założyć tą z GT razem z zawiechą i piastami, lub zostawić belkę z zawiechą i piastami z GTX i wyjąć półośki i dyfer, w piasty wówczas trzeba włożyć rozpołowiony przegub żeby skręcić łożysko w tylnej piaście do kupy, ale i tak belka od GTX jest dużo cięższa od tej z GT, a waga też jest tu ważna żeby były przyzwoite osiągi a również lżej jest wtedy dla skrzyni. Wydaje mi się że o wiele lepszym rozwiązaniem jest do GT wrzucić motor BPT z całym osprzętem z GTX, wystarczy wtedy tylko oryginalna wiązka z GTX razem ze sterownikiem.
GTX
 

Postprzez BratCukierka » 16 lip 2013, 20:45

w przypadku pozostawienia fwd to najsensowniej przełożyć silnik do GT – najszybsza i najmniej kłopotliwa opcja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 19:21
Posty: 3951 (0/1)
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda Xedos 9 KF M/T '97 LPG SGI, Toyota Yaris '16

Postprzez GTX » 16 lip 2013, 21:56

BratCukierka napisał(a):w przypadku pozostawienia fwd to najsensowniej przełożyć silnik do GT – najszybsza i najmniej kłopotliwa opcja


Jasne, przecież pisałem o tym <oczko> Mam też 323 BG GT i zastanawiam się jeszcze czy tego nie zrobię, z tym że wsadzę tam drugi motor z GTX który leży i się marnuje, ale dopiero wtedy jak będę zadowolony z rezultatów w tym przypadku. Muszę sprawdzić ile wytrzyma ta skrzynia z GT :)
GTX
 

Postprzez tekkenfan » 16 lip 2013, 22:16

GTX napisał(a):Skoro GTR-em przejeździłem 120 tys km jeżdżąc również w imprezach rajdowych to chyba wiem jak traktować te skrzynie

Źle mnie zrozumiałeś albo niezbyt jasno się wyraziłem. Nie chodziło mi o to czy wiesz jak się obchodzić ze skrzynią czy nie tylko w jakich warunkach jest auto używane, czytaj przegonienie raz na jakiś czas czy może jakieś grubsze i częstsze imprezy rajdowe. ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/25)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez GTX » 17 lip 2013, 22:42

tekkenfan napisał(a):
GTX napisał(a):Skoro GTR-em przejeździłem 120 tys km jeżdżąc również w imprezach rajdowych to chyba wiem jak traktować te skrzynie

Źle mnie zrozumiałeś albo niezbyt jasno się wyraziłem. Nie chodziło mi o to czy wiesz jak się obchodzić ze skrzynią czy nie tylko w jakich warunkach jest auto używane, czytaj przegonienie raz na jakiś czas czy może jakieś grubsze i częstsze imprezy rajdowe. ;)


Do grubszych imprez rajdowych takie auta się nie nadają. Musiałaby nastąpić całkowita modyfikacja wszystkiego co możliwe, więc nieopłacalne. Kiedyś się jeździło ale to były imprezy typu okręgówki itp. Dla mnie takie auto służy do sprawnego i szybkiego przemieszczania się z punktu A do B, chyba do tego te auta zostały stworzone. Czyli jazda trochę szybciej niż przeciętnym wozidłem...... :D

Dzisiaj odbyła się pierwsza przejażdżka GTX jako FWD. Nie jest źle. Muszę jeszcze zdemontować tylny dyfer i półośki. Tylko jest jeden mały problem. Przy okazji założenia tej skrzyni wymieniliśmy poduszki skrzyni: górną i tylną na nowe. Teraz odczuwalne są delikatne wibracje przenoszone na nadwozie szczególnie na wolnych obrotach jak się trochę przygazuje i obroty spadają. Możliwe że to przez te nowe poduszki?

Dopisano 21 sie 2013, 00:40:

Auto przerobione na ośkę. Nie obeszło się bez drobnych problemów technicznych ale jest już wszystko ok. Auto ma lepsze przyspieszenia niż 4wd, ale to chyba oczywiste ze względu na obciążenia. Jednak w szybkich zakrętach brakuje 4x4. Jak narazie sprawdzane na suchym asfalcie. Na skrzyni z GT są krótsze przełożenia, V-max 210 km/h. Przy 3 tys obr/min jedzie tylko 90km/h, na skrzyni 4wd jechała 100km/h jak dobrze pamiętam. Polecam ten silnik z GTX-a żeby wrzucić go do GT, rewelacyjne osiągi, spalanie spadło w stosunku do GTX-a o 2 litry na 100-ke. Na trasie 500 km uzyskałem spalanie 8,5l/100 przy bardzo energicznej jeździe. Potrzebuję kupić kompletną tylną belkę do 323 BG GT, najlepiej z wahaczami, zwrotnicami i amorami. Ma ktoś? Zostawiłbym oryginalną z GTX-a, ale pewnie jest dużo cięższa od tej z GT, trzeba dać połówki przegubów do piast aby to skręcić, no i zabawa z demontażem dyfra i półosi, a wolałbym to zostawić w całości na przekładkę. Czy belka z 323 BG 1.7 Diesel jest taka sama? Pomijając fakt że tam są bębny i pewnie inny stabilizator. Chodzi mi o wymiary tej belki bo mam taką z diesla i tylko dołożyłbym wtedy zwrotnice z GT i stabilizator.
GTX
 

Postprzez gudan » 5 wrz 2013, 09:34

sorki że tu pisze, ale ile kosztuje skrzynia od GTX?
Początkujący
 
Od: 16 gru 2012, 17:32
Posty: 15
Auto: Mazda 323 BG GTX

Postprzez podmuch » 5 wrz 2013, 09:44

gudan napisał(a):sorki że tu pisze, ale ile kosztuje skrzynia od GTX?


to ile kosztuje to akurat mało ważne
Ważne jest to czy ktoś ją ma i chce sprzedać....

Życzę powodzenia w szukaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 11:57
Posty: 157
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez gudan » 5 wrz 2013, 09:55

ja mam i chyba będę sprzedawać,
bo mój gtx dostał strzała w bok i chyba nie opłaca się go robić. Tak więc jak kolega wyżej przełożę graty do innej budy i zrobię FWD.
Po ile chodzą skrzynie? sprawna.
Początkujący
 
Od: 16 gru 2012, 17:32
Posty: 15
Auto: Mazda 323 BG GTX

Postprzez People_Hate_Me » 5 wrz 2013, 15:40

nie kastruj jej!
weź przekładaj wszystko :)
Psssssssssssssst
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 14:26
Posty: 6438 (6/21)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje