Strona 1 z 2

Zwiekszenie mocy Mazda 323F BA GT 2.0 V6

PostNapisane: 28 cze 2013, 11:38
przez ramzees
Planuje w najblizszym czasie uszczelnic silnik, gdyz posiada pare wyciekow i przy tej opracji chcialbym zrobic pare rzeczy:

1. Odelzyc kolo zamachowe – Otoczak
2. Zalozyc sportowy kolektor wydechowy 6-2-1 (czy podejdzie do forda probe z 2.5 ??)
3. zalozyc wiekszy kolektor ssacy z przepustnica (od czego podejdzie)
4. Wal korbowy z 2.5 (czy wogole da rade i z jakiego modelu)

Re: Zwiekszenie mocy Mazda 323F BA GT 2.0 V6

PostNapisane: 28 cze 2013, 14:40
przez MIRU
a po co chcesz zmieniać wał ?? od 2.5 nie spasuje ...

Re: Zwiekszenie mocy Mazda 323F BA GT 2.0 V6

PostNapisane: 28 cze 2013, 14:53
przez JapanBA
Sprzedać i kupić auto z mocniejszym silnikiem....ale to sie nudne robi.

PostNapisane: 28 cze 2013, 23:31
przez tekkenfan
ohoho sezon się zaczął i wszyscy chcą zwiększać moc :D

JapanBA napisał(a):Sprzedać i kupić auto z mocniejszym silnikiem....ale to sie nudne robi.

A co jak mu się buda podoba? Niestety w serii nie było nic mocniejszego tak więc słabo.
Jak coś to ja bym ładował KLa, no ZE jest przereklamowane :P

MIRU napisał(a):a po co chcesz zmieniać wał ?? od 2.5 nie spasuje ...

pewnie chciał w ten sposób zwiększyć pojemność :P

ramzees napisał(a):2. Zalozyc sportowy kolektor wydechowy 6-2-1 (czy podejdzie do forda probe z 2.5 ??)

Kilka aut na forum chyba ma takie cudaki, tak więc jak poszukasz to znajdziesz.

ramzees napisał(a):3. zalozyc wiekszy kolektor ssacy z przepustnica (od czego podejdzie)

Obawiam się że nic takiego nie znajdziesz, a jak już to będziesz musiał wyłożyć sporo klepaków. Chcesz mieć moc ładuj ITB :D :D
Uprzedzam pytanie – musisz je sam sklecić :P

Re: Zwiekszenie mocy Mazda 323F BA GT 2.0 V6

PostNapisane: 29 cze 2013, 09:32
przez carsik
Dłubanie silnika atmosferycznego ma sens jedynie w przypadku przygotowania auta do sportu. Jedynie suszarka daje sensowne przyrosty i przyzwoite odczucia. W NA dołożenie kilku czy nawet kilkunastu koników na końcu skali obrotomierza daje chyba tylko zaspokojenie ego właściciela.

Re: Zwiekszenie mocy Mazda 323F BA GT 2.0 V6

PostNapisane: 29 cze 2013, 10:07
przez ramzees
zadalem proste pytanie a tutaj duzo bezsesownych podtekstow!

p.s. skoro wal nie podjedzie to podejdzie blok od 2.5 z glowicami od 2.0?
Swapa nie zamerzam robic, bo auto sluzy do normalnej jazdy do pracy dla kobiety z lpg :) (uprzedzam pyatnie ktore sie pojawia)
silnik musze uszczelni i ze by to zrob ic musze go wyjac z budy wiec to by bylo tylko przy okazji bo mysle nad wymiana pierscieni i uszczelniaczy :)

---EDIT BY PHM---
Jeszcze jedno takie coś na forum i będę wnosił o bana. Tym razem edit next time hamuj język

PostNapisane: 29 cze 2013, 12:39
przez Neonixos666
ramzees napisał(a):Do sportu buduje honde crx del sol b20vtec turbo 4x4


można o niej gdzieś poczytać?

PostNapisane: 29 cze 2013, 13:21
przez tekkenfan
też jestem ciekawy :D

ramzees napisał(a):p.s. skoro wal nie podjedzie to podejdzie blok od 2.5 z glowicami od 2.0?

Z tego co wiem to nie. Ktoś już kiedyś coś pisał o takich zamiarach i jak dobrze pamiętam to nie dało rady.

[size=85]a ja i tak dalej powiem że najlepszą opcją byłby wrzucenie KLa bo duże lepiej zbiera się z dołu tak więc do użytkowania codziennego jest to lepsze rozwiązanie[/size]

PostNapisane: 29 cze 2013, 14:04
przez JapanBA
Neonixos666 napisał(a):
ramzees napisał(a):Do sportu buduje honde crx del sol b20vtec turbo 4x4


można o niej gdzieś poczytać?


W expressie ilustrowanym hahaha

PostNapisane: 29 cze 2013, 15:43
przez MIRU
głowice tez nie podejda z racji innej srednicy cylindrów

Re: Zwiekszenie mocy Mazda 323F BA GT 2.0 V6

PostNapisane: 29 cze 2013, 21:40
przez ramzees
dzieki wielki za odpowiedzi :)

czyli zrobie zwykly remont, a wiec ostatnie pytanie ile bezpiecznie mozna maksymalnie splanowac glowice czy wartosc 0.7 mm bedzie odpowiednia ??

Mozna poczytac o del solce na forum hondy (przeciez logiczne ze nie na forum mazdy)

honda.slask.pl
civicklub.pl
honda-crx.info

narazie jest to N/A gdzies mniej wiecej z moca 210 km lecz hamowania bedzie po strojeniu w ciagu 2 tygodni :) naped bedzie wszczepywany albo u przema72 lub w SSG garage :) narzie kolekcjonuje czesci gdyz wszystko trzeba sciagac z usa ;/ osoby ze slaska zaprszam na spot :)


wszystko sie da wystarczy pasja i checi! Nie da sie tak mowia tylko ludzie slabi!
jako pierwszy poalaczylem glowice 1.7 i blok 1.6 :) w civic VII gen

widze co niektorzy maja poczucie humoru, ale zawsze na forum nie brakuje cwaniakow :)

PostNapisane: 30 cze 2013, 00:43
przez MIRU
ramzees napisał(a): ile bezpiecznie mozna maksymalnie splanowac glowice czy wartosc 0.7 mm bedzie odpowiednia ??


Nie wiem jak w KF (2.0V6), bo nie rozbieralem jeszcze( pewnie jest tak samo bo to praktycznie takie same silniki :D ale w KL(2.5V6) jest podobno tak ze mozna planować bezpiecznie do konca markera czyli
Obrazek
sprawdzilem z ciekawosci ile to jest i wyszło ze jakies 0.8mm u mnie po planowaniu wyrównującym, więc na nie tykanej głowicy moze być ok 1mm...
po przekroczeniu tej granicy silnik bedzie kolizyjny :P
JAk się mylę niech mnie ktos poprawi :P :P
co do remontu, uzyj dobrych pierscieni czyli RIK, NPR. Przy okazji zaworek w pompie oleju i panewy na korby. Ja zmieniałem profilaktycznie przed turbo i okazało się ze miałem farta bo na ostatniej korbie było juz nieciekawie :)
Obrazek
dobre częsci dostaniesz w carspeed.pl

PostNapisane: 30 cze 2013, 11:52
przez MariuS
ramzees napisał(a):Swapa nie zamerzam robic, bo auto sluzy do normalnej jazdy do pracy dla kobiety z lpg :) (uprzedzam pyatnie ktore sie pojawia)



Trochę tu rozbieżności, bo chcesz dłubać mocno seryjny silnik KF, a obawiasz sie SWAP-a. A najtańszym i najszybszym rozwiązaniem jest SWAP silnika na Serię KL :)
Nie będę się rozpisywał o SWAPie na KL, bo znajdziesz ro sobie na tym forum w innym wątku ;) . Powiem Ci tylko że sam jeździłem takim SWAP-owanym autem ponad 2 lata a wymiana silnika to kilka godzin, bo problemów przy SWapie z KF na KL praktycznie nie ma, a różnica w osiągach jest bardzo odczuwalna.


a jakbyś dłubał KF i zmieniał głowice, kolektory 6-2-1, większa przepustnica/ ssący, zamach itp to do tego musisz zainwestować dodatkowe kilkaset zł w jakaś świnkę do tego jak sam nie stroisz to drugie tyle na strojenie i może 150-160km uzyskasz (bo takie są na razie realia niestety ). A KL ma to już w serii :)

Re: Zwiekszenie mocy Mazda 323F BA GT 2.0 V6

PostNapisane: 30 cze 2013, 11:55
przez ramzees
wielkie dzieki z aprzydatne informacje :)
tak wiem z czym wiaze sie swap zrobilem ich pare w zyciu :)

natomiast chodzi rowniez o spalanie kf ma je bardzo dobre a kl juz ma je dosc wysokie a kobieta bedzie uzytkowac te auto przez 3 lata (kupilem je tydzien temu) wiec nie potrzeba tutaj duzych mocy jedynie moemt jej chcialem zwiekszyc by po miescie sie jej lepiej jezdzilo (poprzendio jezdzila alfa romeo 156 V6 2.5) wiec troche jest zawiedziona. Wiem ze swap jest bezproblemowy :) ale wiaze sie z kupnem silnika i tam tez nie obejdzie se bez remontu, dostep do czesci mam z duza znizka a robote zrobire sam wiec chyba pozostanie przy kf to najlepsze roziwazanie.

p.s. o jaki zaworek na pompie chodzi ??

PostNapisane: 30 cze 2013, 12:06
przez MariuS
z moich obserwacji wzrostu spalania nie zauważyłem. Po Swapie i hamowni na której wyszło 170KM spalanie wynosiło ok 8,5 trasa i 10-11 miasto. Dopiero jak zacząłem dłubać w silniku i uzyskałem 187Km i 235Nm spalanie wzrosło do 10 w trasie i 15 w meiście ;)


KL ma mega lepszy dól od KF. " Dół obrotów" to właśnie chyba najbardziej zauważalna po SWAPie i zadowalająca różnica.

PostNapisane: 30 cze 2013, 12:44
przez MIRU
ramzees napisał(a):p.s. o jaki zaworek na pompie chodzi ??

zaworek przelewowy...stary podobno był wadliwy i nie trzymał cisnienia, stąd stukot HLA, no i ostatnie panewy dostawały po <dupa>
Obrazek
z prawej stary z lewej nowy, do tego spręzynka i bangla :) koszt jakies 60-80pln OE MAZDA

PostNapisane: 30 cze 2013, 14:15
przez JapanBA
ramzees napisał(a):widze co niektorzy maja poczucie humoru, ale zawsze na forum nie brakuje cwaniakow :)


Co niektórzy nie mają go wcale...

Jak podajesz linki to przynajmniej podaj do swojego projektu bo wątpię by ktoś przeglądał dziesiątki tematów w poszukiwaniu tego jedynego wyjątkowego... ;)

Re: Zwiekszenie mocy Mazda 323F BA GT 2.0 V6

PostNapisane: 30 cze 2013, 18:28
przez Neonixos666
Ja tam znalazłem, lecz niestety zdjęcia nie działają, po opisie widzę że na razie B seria po maską ale plany są zacne. Powodzenia.

PostNapisane: 1 lip 2013, 07:39
przez People_Hate_Me
Trzymamy sie tematu

Re: Zwiekszenie mocy Mazda 323F BA GT 2.0 V6

PostNapisane: 1 lip 2013, 21:23
przez ramzees
Dzieki wielkie za przydatne info, jeszcze sobie pare rzeczy porownam moze uda mi sie cos do Kf-a upchac :)

fotki nie dzialaja gdyz byly awarie forum ;) ale w najblizszym czasie to naprawie narazie brak czasu :(

wystarczy wpisac moj nick w wyszukiwarce mam dokladnie taki sam jak tutaj, nie trzeba szukac setek tematow