Strona 1 z 1

Różnice B6D a B6ZE

PostNapisane: 5 maja 2013, 10:52
przez myszon23
Może ktoś mi wyjaśnić jak to jest z tymi silnikami bo zgłupiałem <glupek2>
Chodzi o to że porównując uszczelki B6 otrzymałem informacje o silnikach:
1)
http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX3-MX5 ... 19a45b5a8e
2)
http://www.ebay.co.uk/itm/MAZDA-MX5-323 ... 1e55d86838
Ale Wiki mówi co innego:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine#B6

Więc jak to w końcu jest?

Re: Różnice B6D a B6ZE

PostNapisane: 7 maja 2013, 00:43
przez Rafał_
Nie kumam :) Porównujesz sety z B6T i B6-ZE, sprecyzuj co masz na myśli ??

PostNapisane: 7 maja 2013, 03:59
przez Paweł
Na moje oko, jeśli B6-ZE było montowane w NA przed zmianami w '95, to nie są to uszczelki do tego silnika. Zdjęcia i opis są chyba całkowicie zmyślone. Swoją drogą byłoby dobrze, gdybyś je zamieścił jako załączniki, bo za chwile aukcja zniknie i nie będzie wiadomo o co pytałeś.

Moim zdaniem to, co jest na zdjęciach od niby B6-ZE pochodzi z BP (aparat z drugiej strony, kanały wtryskiwaczy w innym miejscu, inaczej ułożone kanały olejowe w głowicy).

Natomiast zasadnicza różnica między B6-ZE i B6D (niestety, to chyba zbyt mało precyzyjne określenie, bo tych silników było kilka różnych) polega na tłokach i wałkach, ewentualnie sposobie wtrysku (parami i oddzielnie).

Re: Różnice B6D a B6ZE

PostNapisane: 7 maja 2013, 14:42
przez myszon23
Nie kumam Porównujesz sety z B6T i B6-ZE, sprecyzuj co masz na myśli

Poprostu chcia bym wiedzieć który silnik ma jaką moc. Szukam mocniejszej wersji na SWAP.

PostNapisane: 10 maja 2013, 22:10
przez myszon23
Chcę zrobić SWAP B3 na B6 w 121 DB. Najlepszy dostęp mam do B6 z MX5 z całego okresu produkcji. Przewertowałem czat min Spawna który robił to, ale z B6 z 323BG. Ja zastanawiam się nad:
1 B6ZE(RS) '89-'94 ewentualnie '94-'98.
2 B6ZE(RS) '94-'98
Nic jednak nie wiem o układzie zasilania. I zastanawiam się jakie graty bym potrzebował.

PostNapisane: 12 maja 2013, 00:01
przez tekkenfan
a zdajesz sobie sprawę że miska olejowa jest inna w MX5 (ogólnie w RWD)?
Pomijam już kwestię umiejscowienia termostatu po stronie rozrządu, inaczej rozwiązanego zapłonu, kolektora ssącego z przepustnicą po stronie rozrządu itp.

Re: Różnice B6D a B6ZE

PostNapisane: 12 maja 2013, 10:43
przez myszon23
Misę olejową i kolektor ssący trzeba będzie i tak zmienić, bo się nie zmieszczą do mojej budy. A o zapłonie nic nie wiem szczerze mówiąc. Mógł byś wyjaśnić?