Demio DW – Gwint

Postprzez spuker1 » 23 kwi 2013, 11:28

Czesc,

Kupilem sobie ostatnio Mazde Demio 1.5 z 2000 roku jako samochod na codzien. Wszystko jest spoko ale strasznie mnie drazni jezdzenie samochodem z seryjnym zawieszeniem. Pozatym Demio moze wygladac bardzo fajnie w stylu JDM/USDM; tak jak Honda Jazz tylko bardziej kanciasto.

W kazdym razie, staralem sie znalezc zestaw gwintowanego zawieszenia w rozsadnej cenie ale w Europie ciezko mi bylo cos znalezc, a i w Japonii jest ciezko. Trafilem na zestaw Cusco do DW ale kosztowal wiecej niz caly samochod wiec sobie odpuscilem :D

Poszperalem troche wiecej, poogladalem rozne inne modele i sie tak zaczalem zastanawiac... czy przypadkiem zawieszenie od Fiesty MK4 pasuje do Demio tak jak sie wydaje pasowac? Bylbym bardzo wdzieczny jesli ktos moglby mnie skierowac w odpowiednim kierunku...

Zalezy mi oczywiscie o rozwiazaniu jak najtanszym :)

Dzieki z gory,
Tomek
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2013, 11:12
Posty: 4
Skąd: Warszawa / UK
Auto: 2000 Mazda Demio 1.5
1996 Subaru Impreza

Postprzez tinek » 24 kwi 2013, 18:15

spuker1 napisał(a):czy przypadkiem zawieszenie od Fiesty MK4 pasuje do Demio tak jak sie wydaje pasowac?

fiesta mk4 jest bliźniakiem 121 z tych samych lat produkcji – z resztą poza detalami ten sam wygląd...
jak zobacze zawias od demio to mogę na "oko" pogdybać czy będzie pasował, bo miałem 6 lat fiestę, pod koniec nawet na gwincie AP, a dobre zawieszenie do fiesty też nie jest tanie, więc nie wiem czy to jakiś specjalna oszczędność będzie.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez spuker1 » 25 kwi 2013, 11:23

Ja nie szukam dobrego zawieszenia tylko chinskiego gwintu za 1500 zeta. Do Fiesty nie jest problemem dostac cos takiego, a do Demio graniczy z cudem albo wlasciwie jest niemozliwe. Jezeli mozesz pogdybac to moglbys popatrzyc na np. zdjecia amortyzatorow do Demio z ok. 2000 roku i powiedziec mi czy bedzie pasowac? Z tego co mi sie wydaje to sa prawie identyczne, co najwyzej w tych detykowanych do Demio, brackety z przodu te ktorymi przykrecasz amortyzator do piasty sa troche glebsze niz te z przodu do fiesty, no a z tylu jest tak samo przez oczko i tu i tu. Napawde wygladaja ludzaco podobnie...

Tu masz zdjecia i link do zawieszenia na ktore patrzylem ostatnio:

Obrazek

Obrazek

http://www.ebay.co.uk/itm/350758671740? ... t_2540wt_0

A tu masz zdjecie amorkow do Demio:

Przod:
Obrazek
Obrazek

Tyl:
Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2013, 11:12
Posty: 4
Skąd: Warszawa / UK
Auto: 2000 Mazda Demio 1.5
1996 Subaru Impreza

Postprzez tinek » 25 kwi 2013, 23:15

od razu widać, że przód ma inne mocowanie do zwrotnicy (w fieście amortyzator wchodzi w zwrotnice i jest ściskany), więc nie dasz rady go założyć (brackety=blachy mocujące??? raczej to jest zgrzewane do amora), tył w wersji na oczko może by podszedł o ile wymiary tulei są takie same (jest też wersja na widełki – o ile dobrze pamiętam roczniki 96-98)

ja bym się nie pchał w TA ani MTS, wolałbym dobre nowe amory i pewne firmowe sprężyny, pewnie wyszło by podobnie cenowo, ale na pewno sporo bardziej trwale w eksploatacji i z większym bezpieczeństwem.
...była fiesta, a teraz jest familia :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez spuker1 » 26 kwi 2013, 10:22

Nie wiem jak po polsku sie nazywaja elementy samochodu :D wybaczcie, brackets no to sa te takie no, na przednich amorkach z dziurkami gdzie przykrecasz do piasty dwoma srubami, w tym jedna moze byc od regulacji cambera... O masz, czuje sie jak jezykowa kaleka teraz, bo nauczylem sie dlubac przy samochodach za granica :D

Na tym pierwszym zdjeciu z aukcji i na drugim sa widoczne dwa inne komplety zawieszenia, a mnie interesuje ten drugi, ktory na rzut oka wyglada bardzo podobnie, jedyna ewidentna roznica to mocowanie do przewodu hamulcowego z przodu, ale to dla mnie nie jest problem bo a) zawsze mozna odciac to od standardowych amorkow i dospawac do gwintowanych b) w Subaru mam linki hamulcowe na zaciski do kabli i jakos jezdze :D Co do jakosci TA to wiem, ze to jest sprzet raczej krotkotrwaly ale nie chce kupowac dobrych sprezyn i amortyzatorow. Nie zalezy mi na osiagach ani komforcie jazdy, zalezy mi na tym zeby byla gleba. Ta Mazda i tak szybko nie jezdzi :) Jakbym chcial kombinowac jakis zestaw bez gwintu to pewnie bym po prostu obcial standardowe sprzezyny i tyle. Pozatym, jezeli bysmy doszli do tego czy pasuje zawias od fiesty czy nie to potem jakby ktos mial ochote to moglby sobie zamontowac i Ohlinsy czy inne wypasy za pierdyliard zlotych :)

edit:

A moze z jakiejs innej Mazdy do Demio DW pasuje zawieszenie, jestem pewny ze jest ona zrobiona na bazie jakiegos innego modelu i uzywa podobnych podzespolow. Wiem, ze nie moge sie spodziewac takiej kompatybilnosci czesci jak w Subaru ktore sie sklada jak klocki lego wlasciwie od modelow z 1992 po 2009 :D Ogolnie to jestem otwarty na wszelkiego rodzaju pomysly... Teraz tak patrze ze zawieszenie od Polo 6N wyglada tez obiecujaco.... <diabełek>


Z gory dziekuje :)
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2013, 11:12
Posty: 4
Skąd: Warszawa / UK
Auto: 2000 Mazda Demio 1.5
1996 Subaru Impreza

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje