Strona 1 z 2
		
			
				Kolektor 4-2-1 – Mazda 323F BA Z5
				
Napisane: 
10 kwi 2013, 13:43przez Namiot_N1
				Siema Mazdziarze  

  planuje wymianę kolektoru wydechowego z seryjnego na 4-2-1 w silniku 1.5 16v, tyle co wiem że w sprzedaży nie dostanie tej części. Kto posiada taki kolektor fajnie żeby opowiedział jaka droga mnie czeka.  Ile to może w przybliżeniu kosztować.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
10 kwi 2013, 13:49przez Bartg
				Lepiej kupić rozbite 1.8 i zeswapować, niż bawić się w wałki czy kolektory w Z5, to nie Honda, że nagle będzie 120 koni.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
10 kwi 2013, 18:17przez Namiot_N1
				Bartg nie przesadzaj... tylko honda i honda... też miałem honde jak byś wiedział i nie ma silnika który nie da się modować. Są takie Z5 które mają 113KM i 158Nm , i to na LPG, więc dla chcącego wszystko jest możliwe.
			 
			
		
			
				Re: Kolektor 4-2-1 do 1.5  323f ba
				
Napisane: 
10 kwi 2013, 18:49przez Beny
				Pokaz mi z5 z taka mocą potwierdzone wykresem z hamowni. Co do kolektorów zapytaj kolegę Miru miał w z5 takie.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
10 kwi 2013, 19:34przez Namiot_N1
				mówisz i masz, Z5 kolegi   
rider143 z forum, i sam zobacz   

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
10 kwi 2013, 20:12przez Bartg
				Hmm wszystko fajnie, ale stawiam przy tym co zrobił i wystroił max 95-97 koni na normalnej hamownii. 
Przykładowo lata temu:
Auto: Mazda 323F BA 1500 '95 
Modyfikacje: airbox simota+dolot, kolektor wydechowy 4-2-1, końcowy tłumik ulter, kat wrócił na swoje miejsce... 
Wynik pomiaru: 
-pierwszy pomiar; 97HP@5984 i 130Nm@4057 
-drugi pomiar; 96HP@5832 i 129Nm@4947 
Uwagi : na kołach 195/50r15 
Z tego co wiem dobiło chyba do 99 koni i ktoś dał sobie spokój z rzezbieniem w tym. Jasne, że każdy silnik da się modować, tylko np d15 w Hondzie na takie mody zareagowałoby przyrostem 20 koni, a nie 8, stąd nikt nie bawi się w poważne mody Z5.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
11 kwi 2013, 21:32przez tekkenfan
				Jasne, że każdy silnik można pomodzić tylko rodzi się pytanie czy jest sens. Żeby wycisnąć np. 110 koni trzeba by wyłożyć trochę kasy (obstawiam że minimum 2-2,5kpln), no chyba że robisz wszystko sam to można się bawić. 
Jedyny problem jest taki że po zrobieniu np. kolektora, wałków, obróbki głowicy itp. nie uzyskasz nawet seryjnej mocy zdrowego BP którego koszt swapu powinien się zamknąć w 1500plnów (z dużym zapasem).
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 kwi 2013, 18:55przez Namiot_N1
				Po pierwsze nie chce robić swap – a , doskonale zdaje sobie sprawę że to najkrótsza droga na podniesienie KM. Ale co z tym idzie wymiana hamulców na większe i cały osprzęt tak żeby to miało ręce i nogi itp.  I ten koszt 1500 to dopiero początek schodów ... 
A mój silnik jest z świetnej kondycji i tym bardziej ten fakt wymiany na inny mnie zniechęca. 
Mi wystarczy poprawić fabrykę żeby silnik lepiej oddychał.  I nie oczekuje że zaraz mi wskoczy 20PS jak pisze  
Bartg  w przypadku hondy...     bo zadowoli mnie fakt, jak będzie 8 – 10PS.
I satysfakcja że sam to zrobiłem 
 A co do wątku to jeśli macie dalej pisać co mam zrobić to zachowajcie dla siebie...
 A co do wątku to jeśli macie dalej pisać co mam zrobić to zachowajcie dla siebie...
 Bo interesują mnie konkrety które jeszcze nikt nie pisał. 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 kwi 2013, 20:00przez Bartg
				No masz konkrety wyżej jakie mody dały jaki przyrost w BA. Wykres niestety zniknął podobnie jak jego autor. Nikt się specjalnie bardziej nie bawił w mody, bo się nie opłaca, jak za 1500 kupisz rozbite 1.8 na przekładkę.
			 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 kwi 2013, 20:13przez Beny
				Bartg napisał(a):No masz konkrety wyżej jakie mody dały jaki przyrost w BA. Wykres niestety zniknął podobnie jak jego autor
to był keel teraz ma nick MIRU i rzeźbi Kf + turbo 

 Na Z5 niestety szkoda kasy 

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
13 kwi 2013, 20:19przez Bartg
				A właśnie mi się tak wydawało, że zmianiał nicka 

 Wydech, dolot, to tyle co można zrobić żeby urwać tą sekundę do setki i poprawić sobie samopoczucie.
 
			
		
			
				Re: Kolektor 4-2-1 do 1.5  323f ba
				
Napisane: 
14 kwi 2013, 12:35przez sewa
				Skoro nie chcesz przyjmować rad to po co ten temat? 
Jak chcesz, żeby z5 lepiej "oddychało" to zakładaj stożek i ciesz się fajnym dźwiękiem – tylko czasem o hamownie nie zahaczaj. 
Co do kolektora – kup seryjny za pare złotych, odetnij flansze i reszte wyspawaj – pobaw się w rzeźbiarza. 
Wieki temu "Miły200" robił kolektor do z5. I z tego co pamiętam od innego auta dopasowywał / przerabiał – musisz go zapytać dokładnie co i jak.
Peace.
			 
			
		
			
				Re: Kolektor 4-2-1 do 1.5  323f ba
				
Napisane: 
14 kwi 2013, 13:12przez MIRU
				
			 
			
		
			
				Re: Kolektor 4-2-1 do 1.5  323f ba
				
Napisane: 
14 kwi 2013, 14:40przez Pyton162
				niech dłubie,  wyda worek siana  a i tak bedzie karany przez lepków w hondach  

 
			
		
			
				
				
Napisane: 
14 kwi 2013, 14:50przez Namiot_N1
				Dzięki 
MIRU za odzew  

 , i za to że podzieliłeś się swoją wiedza o tym silniku. Na pewno jest to prawda,że te modyfikacje mało poprawią moc, widząc jak idzie po wszystkim modyfikacją...  trochę lepiej...  i dla tego wymienię  tylko dwie rzeczy kolektor na 4-2-1 i dam airbox simoty , na tym już zaprzestane. To nie będzie dużo kosztować a silnik zawsze będzie miał lżej.  Widząc ile Ty w niego włożyłeś części, a przyrost jest znikomy. 
Dziękuje wszystkim za pomoc 
Dowiedziałem się chyba wystarczająco co najważniejsze na ten temat.
   Więc uważam ten temat za zamknięty.    
   
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 kwi 2013, 12:23przez rider143
				Fotka mojego kolektora w Z5:

Tak poza tym to zmiana rury dolotu z filtrem czy wydechu to tylko kosmetyka i nie da poważnych koni w Z5.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 kwi 2013, 12:47przez Bartg
				Poważnych może nie da, ale w połączeniu ze skrzynią od B3 i zadbanym motorem daje w 323C 9.61 na gtechu 

 Czyli jakieś 0.5s więcej w F z racji masy zapewne.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 kwi 2013, 13:27przez rider143
				Postaram się u siebie zmierzyć czas do setki, niestety 100 osiągam na trójce więc rewelacji nie będzie. Przy okazji nagram jakiś filmik jak to jedzie. U mnie oprócz wydechu, zmiany zaszły w głowicy i CR przekraczający 11:1 zapewne dał więcej niż 1-2 KM ale to na końcu wyjdzie na "normalnej" hamowni. A nawet jak nie będzie tych 110KM to nic się nie stanie bo jednak dłubanie to sama przyjemność  

  Większa niż swapy, które też mam za sobą.
 
			
		
			
				
				
Napisane: 
15 kwi 2013, 13:30przez Bartg
				Ja tez na trójce, dwójka mi się gdzieś przy 80-85 kończy teraz 

 Najlepiej byłoby zmierzyć się na jakimś zlocie  

 
			
		
			
				Re: Kolektor 4-2-1 do 1.5  323f ba
				
Napisane: 
19 kwi 2013, 01:58przez MIRU
				Dlaczego nie dasles dłuzszych runnerów tylko zaraz za głowicą takie załamania 

...przecież miejsca w z5 pod maska jest na tyle  
 
 cos w ten desen 
