Strona 1 z 1

Porting Głowicy Mazda 3 Bk 2.0L

PostNapisane: 13 lut 2013, 16:34
przez marcin255
Witam zamierzam zabrać się za porting , głowicę ściągam jutro , obejrzałem i przeczytałem dziesiątki relacji i filmów , jednak mam pytanie , ktoś to z forum robił samodzielnie , jakieś uwagi , ostrzeżenia ?

PostNapisane: 13 lut 2013, 16:45
przez rider143
marcin255 napisał(a):ktoś to z forum robił samodzielnie
Tak ale nie w tym silniku. Może się wydawać, że nie jest to zbyt skomplikowane ale w tym przypadku zebrane milimetr w jedną czy w drugą w nieodpowiednim miejscu może popsuć cały efekt...

Re: Porting Głowicy Mazda 3 Bk 2.0L

PostNapisane: 13 lut 2013, 17:29
przez marcin255
Milimetr chyba nie , mam zamiar spasować kolektory , wygładzić komory spalania i kanały , wypolerować zawory , nie chcę powiększać komór i kanałów , ile splanować głowice ?

PostNapisane: 13 lut 2013, 17:53
przez rider143
marcin255 napisał(a):mam zamiar spasować kolektory , wygładzić komory spalania i kanały , wypolerować zawory , nie chcę powiększać komór i kanałów
Komorę spalania po usunięciu nierówności i wypolerowaniu proponuje zrobić w "koniczynkę". Spadnie nieco CR ale poprawi się wymiana ładunku w głowicy.

marcin255 napisał(a):ile splanować głowice
Możesz w swoim modelu zastosować akcesoryjne regulowane koła rozrządu? Po zdjęciu głowicy umieść na 1-szym tłoku na denku plastelinę na grubość ok 5mm, połóż głowicę na blok na starej uszczelce i dokręć głowicę 20-30Nm. Zepnij rozrząd i ręką obróć wałem 720 stopni. Następnie demontaż głowicy i pomiar grubości plasteliny odciśniętej na denku tłoka przez głowicę i zawory. Daj znać jaka będzie grubość plasteliny na tłokach w wyfrezowaniach pod grzybki zaworów.

PostNapisane: 13 lut 2013, 18:22
przez marcin255
rider143 napisał(a):wypolerowaniu proponuje zrobić w "koniczynkę".

co za koniczynka ?

PostNapisane: 13 lut 2013, 19:03
przez rider143
Przejrzyj zdjęcia i tekst pod nimi:
viewtopic.php?f=116&t=137198&start=20

Re: Porting Głowicy Mazda 3 Bk 2.0L

PostNapisane: 13 lut 2013, 19:43
przez marcin255
Zaj....ta praca , dało to coś koników ? Inne wrażenia ?

PostNapisane: 13 lut 2013, 19:57
przez rider143
Przed:
http://w984.wrzuta.pl/film/6JyLuXaqk5z/mov01493
Po:
http://w557.wrzuta.pl/film/46BUh93R4GD/d15b2_cr-11_1
To tylko 1 przykład, który nawet wrzuciłem do tamtego tematu. Na kompie mam tego więcej i zawsze czuć różnicę na + <spoko>

Poniżej miejsce gdzie należy "podebrać" głowicę (koniczynka):
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Poprawia to wymianę ładunku w cylindrze.

Re: Porting Głowicy Mazda 3 Bk 2.0L

PostNapisane: 13 lut 2013, 20:55
przez marcin255
czyli generalnie warto dłubać ?

PostNapisane: 13 lut 2013, 20:59
przez rider143
marcin255 napisał(a):czyli generalnie warto dłubać ?
TAK <spoko>

Re: Porting Głowicy Mazda 3 Bk 2.0L

PostNapisane: 13 lut 2013, 21:15
przez marcin255
OK , dzięki za porady , startujemy w piątek , 3 dni powinno wystarczyć ?

PostNapisane: 13 lut 2013, 21:29
przez rider143
Żeby sobie wszystko pomierzyć, policzyć i wykonać? Dorzuć jeszcze z tydzień bo to żmudna i wolna robota...
Jak coś to pisz na GG-jestem tam częściej niż na forum.

PostNapisane: 16 lut 2013, 18:42
przez misiak89-89
marcin255 zdaj relację jak już ukończysz moda

Re: Porting Głowicy Mazda 3 Bk 2.0L

PostNapisane: 17 lut 2013, 07:16
przez marcin255
ok , coś mój mechanik nie może czasu znaleźć na zrzucenie głowicy

Re: Porting Głowicy Mazda 3 Bk 2.0L

PostNapisane: 20 lut 2013, 16:11
przez marcin255