Short shifter DIY.

Postprzez andrzej-w » 24 paź 2011, 10:49

alk80 napisał(a):miałem podobny kłopot
psikaj wd40, naftą lub ropą, próbuj wykręcić śrubę z tulei cisnąć w nią od strony nakrętki, takim sposobem mi się udało


rdza blokowala srube, grzechotka z nasadka pomoga – wykrecila sie, ale bylo ze 30 min walki ;)
aleee niestety znowu klapa, bo pierscienia nie udalo mi sie ogarnac, badziewne szczypce chyba marki "top tools" rozlecialy sie ;) pewnie przesadzilem z sila po dobrym niedzielnym obiedzie;)
trzeba scisnac na maxa i "ciagnac" do gory ?:P
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Fasola » 24 paź 2011, 10:58

andrzej-w napisał(a):trzeba scisnac na maxa i "ciagnac" do gory ?:P


Tak, pomóż sobie małym, cienkim wkrętakiem :]
Fasola
 

Postprzez andrzej-w » 24 paź 2011, 11:50

ok, dzieki. a szczypce proste beda najlepsze?
nie ma latwo, to bedzie 3 podejscie do tematu ;)
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Fasola » 24 paź 2011, 12:03

andrzej-w napisał(a):beda najlepsze?
nie ma latwo, to bedzie 3 podejscie do tematu ;)


Tak proste najlepsze, i jest to bardzo proste. Puknij sobie z konta w ten pierścień aby zaczął Ci się obracać w koło. Potem pójdzie jak ta la la .
Fasola
 

Postprzez marihuario » 7 lis 2011, 17:49

Po dwóch podejściach dziś się udało :)
Można dopisać do listy 323f BA :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2011, 06:16
Posty: 22 (0/1)

Postprzez onyx » 8 lis 2011, 22:42

Bardzo dobra modyfikacja :) Profi przeprowadzona, a nie tak jak w większości przypadków – przez ucięcie drążka nad pkt podparcia dźwigni, tworząc raczej Hard Shifter :D
Temat zasługuje na "przyklejenie" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez rafał88 » 20 lis 2011, 10:57

No i ja wczoraj tez wczoraj zrobilem SS:D teraz przydalo by sie lepsze sprzeglo:Dhehe
Zaje...ta sprawa;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Pabello-Rulez » 25 lis 2011, 21:01

Witam!
Mam pytanko szukałem na allegro i na necie ale nie udało mi się nigdzie znaleźć dedykowanego Short Shift'a... Mam Madzie 323F BA KF 2.0 V6 24V 1994r... Czy byłby ktoś w stanie mi pomóc i przygotować tai Shifterek? Oczywiście za opłatą i dozgonną wdzięcznością :) Jestem totalnym laikiem z mechaniki i w dodatku nie mam garażu... :( Choć wnętrze będę próbował samodzielnie modyfikować:))
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 20:25
Posty: 17
Skąd: Trójmiasto - Rumia
Auto: Mazda 323F BA KF V6 2.0 24V (94r)

Postprzez alk80 » 26 lis 2011, 00:21

Pabello-Rulez zapytaj o to w swojej regionalnej czaterii, na pewno ktoś się znajdzie do pomocy
:)
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Pabello-Rulez » 27 lis 2011, 20:49

OKi.. dziękować :)))
Przeczytałem wszystkie 17 stron i jakoś mnie ochota naszła zeby jednak samemu spróbować :)))
Mam tylko małe pytanko czy przy okazji tego opłaca sie cos wymienić na nowe w okolicach drążka żeby wszystko zwięźle i lekko chodzilo bo kupiłem zastałą Madzie i mocno opornie mi skrzynia chula.. :P
Jakieś tulejki czy coś w tym stylu? :)

Znalazłem odpowiedź w tym poście :) Więc wklejam link dla tych co przy okazji chcieli by poprawicć lekkość działania i zlikwidować luzy :)

viewtopic.php?f=116&t=26071

Pozdrawiam i życzę sobie i innym powodzenia w modyfikacjach ;)
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 20:25
Posty: 17
Skąd: Trójmiasto - Rumia
Auto: Mazda 323F BA KF V6 2.0 24V (94r)

Postprzez mX-MEN » 9 gru 2011, 16:38

Witam Wszystkich ponownie :)
Przepraszam za brak aktualizacji listy posiadaczy, ale mam od dłuższego czasu bardzo mało czasu na przyjemności w tym czynny udział na forum i życie w klubie jak za starych dobrych czasów :D

Na szczęście wszystko powoli wychodzi już na prostą... <jupi>

Jacol napisał(a):a browki dla mxmena gdzie ? :P


Przy takiej ilości posiadaczy z pewnością spotkam niejednego na jakimś zlocie w niedalekiej przyszłości :D

misiak89-89 napisał(a):mX-MEN weź chłopie normalnie wpisz to do księgi patentów <ok>


Hehe, to byłby chyba najbardziej skomplikowany patent zaraz po młotku i cepie :) . Niech się pokolenia cieszą póki manual nie odejdzie w zapomnienie.

michalszarpak napisał(a):Witam Czy ten Short shifter nie powoduje jakiegoś większego zużycia skrzyni, bądź nie prowadzi do jakiegoś uszkodzenia w przyszłości? Czy może ktoś powiedzieć jak długo z ty jeździ i nic się nie dzieje bo sam się nad tym zastanawiam?


Użytkowałem ss około 4lat w MX3. Aż do samej sprzedaży modyfikacja nie wskazywała na jakieś niepokojące objawy :) Najdłuższym użytkownikiem ss na forum jest Jacol, więc pewnie ma na ten temat coś do powiedzenia :)

Pabello-Rulez napisał(a):Czy byłby ktoś w stanie mi pomóc i przygotować tai Shifterek?


Napisz na mekwood@mekwood.pl , mam teraz trochę więcej wolnego czasu to może coś wymyślimy :)

Listę uaktualnię na dniach .
Pozdrawiam. Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2005, 13:02
Posty: 1123
Skąd: Koneck
Auto: Xedos 6 KF '94 / B 1600 '83 / Vivaro 1,9DI '03 / Fazer1 '11 /

Postprzez Jacol » 21 gru 2011, 23:07

mX-MEN napisał(a):Najdłuższym użytkownikiem ss na forum jest Jacol, więc pewnie ma na ten temat coś do powiedzenia :)
Negatywów brak ;)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3458 (1/2)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez dasiu » 6 sty 2012, 13:17

Witam mam pytanko. chciałbym zastosować tą modyfikację w mojej mazdzie 323 bg. nurtuje mnie jedna myśl. czy kulkę po przesunięciu trzeba przyspawać ?? czy będzie się ona trzymała na miejscu?
dasiu
 

Postprzez Fasola » 6 sty 2012, 13:37

Jeżeli zeszlifujesz delikatnie drążek to nic nie trzeba robić bo dość ciasno ja się "przesuwa". Jak przegniesz to będziesz musiał chewtnąć. Ta operacja jest prosta i wymaga mało czasu – powodzenia <spoko>
Fasola
 

Postprzez dasiu » 6 sty 2012, 14:31

jeszcze jedno pytanie które może wydać się głupie ale wole sie upewnić dlatego iż auto jest zimowane (jeżeli o zimie można tutaj mówić :D ) aktualnie i nie wiem czy trzeba auto wyćągać na warsztat aby to zrobić.

Pytanie : Czy do tej operacji potrzebny jest kanał ?
dasiu
 

Postprzez Majki88 » 6 sty 2012, 16:52

wytarczy podnieść na max wysokość fabrycznego lewarka podłożyć kobyłkę pod sanki czy gdzieś dla bezpieczeństwa i się zrobi
ale wiadomo z poziomu kanału jest wygodniej nie leżysz na plecach pod autem
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez dasiu » 6 sty 2012, 18:26

czyli jedziemy na dniach na warsztat :)
dasiu
 

Postprzez budyn-87 » 7 sty 2012, 21:54

Melduje się kolejny szczęśliwy posiadacz short shifter-a <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2010, 09:08
Posty: 705
Skąd: Pszczyna/Łąka
Auto: I*I Mazda 323c 1.8 16v 114KM 95r.+

Postprzez dasiu » 8 sty 2012, 14:15

ja też już mam można dopisać :) 323f 1.8 gt
dasiu
 

Postprzez motorzystaa » 24 lut 2012, 13:49

ja jestem w trakcie robienia, własnie farba schnie:) prosta robota, ale najgorzej z tym segerem ;/ Może mi ktoś powiedzieć w którą strone jest wygięty drążek w 323F BA po założeniu pod autem. Jakoś nie zwróciłem uwagi czy było do przodu czy do tyłu.

EDIT:
Już jestem szczęśliwym posiadaczem SS :)
Oczywiście nie obyło się bez małych problemów ale to tylko mój pośpiech tego przyczyną, a mianowicie rozwaliłem plastik, który obejmuje tą kulkę i miałem małe problemy żeby założyć oring a później pierścień Segera. No jednak udało się chociaż wlałbym wymienić tą część tylko trzeba dorwać pierwsze :/
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2011, 11:56
Posty: 76
Auto: poszukiwana Madzia 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje