Short shifter DIY.

Postprzez lukasssss1 » 3 lut 2013, 12:23

Po co masz go kupować jak go się samego robi ze swojego starego drążka ;)
pół godz roboty i masz zrobionego short'a i kase w kieszeni tam wszystko pisze co i jak ;)

jak się uprzesz kupić to np. coś takiego chyba pasuje http://allegro.pl/short-shifter-mazda-m ... 37454.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez scrabi » 3 lut 2013, 22:20

Dokładnie po przeczytaniu info z forum doszedłem do wniosku ze zrobie to samemu z tego co widzę to ''bułka z masłem" :D (oby)tłumacząc to na chłopski rozum wyglada na to ze starego dazka trzeba tylko podniśc ta kule do góry ok. 2 cm i po zabiegu. :) postaram sie postapic zgodnie z opisem na forum i dam znac co i jak mi poszło. mam nadziej ze z BA podobnie sie to robi jak w MX3?

Dopisano 03 lut 2013 22:00:

Jeszcze jedno mam pytanie.czy ktos próbował naprawic reanimowac ta srube w srodku chyba jest jakas tuleja ew jakies podkładki z kołnierzem chyba bo jeszcze nie rozkrecałem na spodzie lewarka po podłogą?bo mam straszny luz na lewarku .lewarek lata jak w autobusie starym od drzwi do drzwi we wszystkie strony . i zastanawiam sie czy w jaks domorosły sposób da sie to poprawic bo jak juz rozkece to może jjakos da sie to poprawic bo jak sie pytałem w salonie mazdy o ta śrube to mi powiedział cene 63zł to sie za głowe złapałem <płacze> biegi wchodza w miare dobrze paluszkiem moge wrzucac tylko tenlewarek lata na wszystkie strony :(
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez onyx » 6 lut 2013, 02:02

dorób 2 tulejki, które wkładasz pomiędzy śrubę i otwór poprzeczny lewarka
Obrazek

lub po prostu je kup ;) nie są drogie (potrzebne 2szt.)

http://www.fox.rzeszow.pl/TULEJKA-DRAZKA-ZMIANY-BIEGOW%284,23905,22570%29.aspx
lub
http://www.fox.rzeszow.pl/TULEJKA-DZWIGNI-ZMIANY-BIEGOW%284,23905,22992%29.aspx


Co do śruby to również nie jest to masakra cenowa, choć pewnie można coś dobrać w sklepie "metalowym", szukając po średnicy.

http://www.fox.rzeszow.pl/SRUBA-DRAZA-ZMIENY-BIEGOW%284,23905,242446%29.aspx
lub
http://www.fox.rzeszow.pl/SRUBA-DRAZKA-ZAMINY-BIEGOW%284,23905,22571%29.aspx
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Paweł » 6 lut 2013, 08:36

the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez scrabi » 6 lut 2013, 22:47

no i to sie nazywa szybka i fachowa pomoc dzekuje koledzy za podpowiedz tak własnie zrobie zamówie sobie te 2 tulejki i na tym sie skoncza moje ''problemy'' z biegami tzn szukanie lewarka gdzie on jest? ....aaaaaaaaaaaaaaa schował sie pod schowkiem pod nogami pasazera :D Jeszcze raz dziekuje.
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez onyx » 8 lut 2013, 22:34

Nie ma za co ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Lantis 89 » 9 lut 2013, 16:44

To ja dodam jak zwykle swoje 3grosze :P
Jak ktoś ma dostęp do tokarki najlepiej jest wykonać tulejki z mosiądzu, odporne na temperatury oraz wytrzymalsze pod względem mechanicznym ;)
Załączniki
p1 (87).jpg
p1 (79).jpg
Lantis 89
 

Postprzez michalk » 22 sie 2013, 15:23

muszę podnosić auto do góry, czy mogę odkręcić lewarek z kabiny? (MX-6)
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez Siw-y » 25 sie 2013, 15:50

Byłoby wygodniej na podnośniku ale na lewarku też się da ale jest utrudniony demontaż osłony nad katem.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez TerryBart » 21 paź 2013, 20:52

No to teraz moja kolej :)
Wszystko przeczytane.
W czwartek pewnie sie zabieram.
Trzymajcie kciuki
Obrazek
Zapraszam na prywatna sesje zdjeciowa – dla Mazdowiczow jedynie za 10% normalnej stawki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2013, 10:24
Posty: 456 (3/8)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F VI (BJ)
2.0 RF4F DiTD 101KM
2001r

Postprzez TerryBart » 25 paź 2013, 11:56

Obrazek
Zapraszam na prywatna sesje zdjeciowa – dla Mazdowiczow jedynie za 10% normalnej stawki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2013, 10:24
Posty: 456 (3/8)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F VI (BJ)
2.0 RF4F DiTD 101KM
2001r

Postprzez MX6-CZARNY » 25 paź 2013, 17:01

A ja mam u siebie kulke podniesioną o 2,5 cm. Jest kosa:D
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez Crenshaw » 25 paź 2013, 18:28

a ja myślałem, że trzeba kupować dedykowane zestawy :P niedługo do was dołączam <spoko>
Obrazek
Keeper of the Art
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2012, 18:06
Posty: 3761 (89/91)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'

Postprzez TerryBart » 25 paź 2013, 21:33

MX6-CZARNY napisał(a):A ja mam u siebie kulke podniesioną o 2,5 cm. Jest kosa:D


Ja zrobiłem 15mm, ale racja, ze ze spokojem mogłoby być trochę więcej. Aczkolwiek wydaje mi się, ze te 25mm to tak max.
Crenshaw moja sugestia to 18-25mm. Ja chyba jeszcze pchne do 20-22mm
Obrazek
Zapraszam na prywatna sesje zdjeciowa – dla Mazdowiczow jedynie za 10% normalnej stawki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2013, 10:24
Posty: 456 (3/8)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F VI (BJ)
2.0 RF4F DiTD 101KM
2001r

Postprzez MX6-CZARNY » 27 paź 2013, 14:14

Tak, 25mm to max co można wycisnąć ale uwierzcie więcej nie potrzeba...
Buuu... Mazdy już nie ma...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 21:44
Posty: 216 (0/5)
Auto: Cupra 1M

Postprzez Roni » 27 paź 2013, 14:31

Muszę i u mnie to zrealizować :)
Obrazek – Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 11:30
Posty: 691 (0/1)
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD 18" – Kliknij

Postprzez MARSELUSS82 » 11 sty 2014, 14:23

Siw-y napisał(a):Byłoby wygodniej na podnośniku ale na lewarku też się da ale jest utrudniony demontaż osłony nad katem.


U mnie osłony nie dało się odkręcić, po prostu zgiełem do środka a po zabiegu wyprostowałem. -20mm jak dla mnie jest w zupełności wystarczające. Fotorelacja bomba jedyne co to do zabicia wyspawalem przyrząd z końcówką w kształcie litery U aby na większej powierzchni przykładać niutonów:-D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez mlodyfull » 10 lut 2014, 21:24

Fotorelacja git ;) no i pomysł <spoko>
Moja Mazda może w tym tygodniu dostanie SS :D
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 16:36
Posty: 51
Skąd: Laskowice OPR
Auto: 323 bg 1.3 16v 1991

Postprzez mlodyfull » 13 lut 2014, 11:33

można mnie dopisać do posiadaczy ss <faja>
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2013, 16:36
Posty: 51
Skąd: Laskowice OPR
Auto: 323 bg 1.3 16v 1991

Postprzez ogarnij » 19 kwi 2014, 18:05

Moja po świętach też będzie miała ss :D :D


No juz zrobiony super sie jezdzi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2012, 21:22
Posty: 50 (4/2)
Skąd: Łapy / Podlaskie
Auto: Była Mazda 323f BA 1.8
Był Ford Mondeo MK1 2.5 v6 170 KM (porażka)
Jest Mazda 323f BJ 2.0 diesel 70 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje