Short shifter DIY.

Postprzez siwy-84 » 21 lip 2012, 20:29

ja też się dopisuje do posiadaczy SS, jezdzi sie lepiej, nie trzeba tak daleko wajchować, tylko szkoda ze 2 i 4 bieg cieżko sie wbija, ale ten typ tak ma, przed zrobieniem ss miałem też z tym problem, wsteczny tak jak przed ss czasami trzeba jeszcze raz sprzegło wcisnąć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2010, 09:53
Posty: 140
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +

Postprzez LeeeX » 19 sie 2012, 22:57

black_pablo napisał(a): trzeba wymontować fotele aby odkręcić 2 śruby trzymające tunel


No co Ty mówisz :D Bierzesz krótki śrubokręt i przednie odkręcasz przy cofniętym fotelu, a żeby odkręcić tylne musisz pochylić mocno oparcie i bez problemu demontujesz :) Ja zrobiłem dwie modyfikacje w tym lewarku:

1. Wg fotorelacji, ale zmierzyłem średnicę dokładnie i różnica pomiędzy grubością wynosi w sumie 0,2mm (0,1 mm grubość farby), zatem nie trzeba używać nawet szlifierki – ja użyłem pilnika do metalu, którym po prostu zdarłem farbę :) Potem zamocowałem luźno lewarek w imadle, tak żeby opierał się na kulce, na górę lewarka przyłożyłem kilku mm blachę aluminium (żeby nie uszkodzić gwintu) i uderzyłem 3 razy dużym młotem ;) 20mm mniej :) Nie ma wtedy problemu z tym, że kulka będzie luźna :)

2. ...i dalej gałka była wg mnie za wysoko ;P Więc nagwintowałem lewarek aż do miejsca, w którym jest zgrubienie i odciąłęm kątówką zbędny początek ;) Trzeba jeszcze było powiększyć otwór w gałce, ale to żaden problem ;) Potem oczyściłem i przygotowałem do malowania dół, który pomalowałem (niestety) czerwoną farbą do zacisków, bo czarnej już nie miałem :P Z racji tego, że jest to blisko wydechu, więc chciałem, żeby było odpornę na temperaturę ;) No i oczywiście trzeba było wyczyścić wszystko ze smaru i nałożyć nowego, ale to chyba logiczne :P Kulkę i teflonowe kołnierze najlepiej posmarować gęstym smarem, żeby nie wyciekał (ja użyłem ŁT45) a tuleję dolną rzadkim, żeby swobodnie przesuwała się na trzpieniu :) I jeszcze użyłem nakrętki samohamownej oraz kleju do gwintów, żeby nie skręcać tego na chama, tylko zostawić minimalny luz, co by lewarek miękko chodził ;)

Obrazek

I proszę nie mówić, że wygląda to dość agro – innej farby nie było, a i tak nie widać tego w aucie :P A zabezpieczone przed korozją jest i o to chodziło :)

Także to jest 5 groszy z mojej strony, dobry poradnik :)
Pozdro dla autora :)
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 11:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez m1a1 » 20 sie 2012, 17:32

Panie a ta farba na kulce to ci się nie wytrze czasem? :P Raczej nie ma potrzeby żeby ją malować, w smarze i ciągłym tarciu raczej się ruda nie zrobi ;P Pomysł z gwintem do gałki jak najbardziej trafiony, klej do gwintów również przydatna rzecz <spoko>
Pozdro dla kolejnego krótkowajchowicza :D
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 09:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez LeeeX » 20 sie 2012, 22:21

Skoro seryjna kulka była wytarta do gołego metalu w mooooże 10%, a po moim zabiegu była pryśnięta cynkiem, lakierem do zacisków i jeszcze bezbarwnym (całość schła dobę), to raczej się nie wytrze, biorąc jeszcze pod uwagę gęstość smaru, w którym się aktualnie tapla ;) A pomysł z gwintem dobry dlatego, że nie można za mocno zbić kulki, bo musimy się zmieścić nad rurą wydechową :)
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 11:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez m1a1 » 23 sie 2012, 19:32

A to OK :) Bo moja była wytarta prawie całkiem, albo nie smarowane albo niebywale częsta zmiana biegów :P
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 09:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez marsel » 28 sie 2012, 21:09

dołączam do grona short shifterowców ;)
w bj nie trzeba wyciągac foteli, od pasażera po odsunięciu max do tyłu śrubkę idzie odkręcić śrubokrętem normalnie no może pod lekkim kątem, a u kierowcy po też max odsunięciu trzeba w rogu fotela przy panelu wypiąc i odchylić trochę tapicerki i śrubokręt wchodzi pod fotelem między stelażem elegancko ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 20:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Lantis 89 » 25 wrz 2012, 22:59

Ja również :)
Obrazek
Lantis 89
 

Postprzez piotreksz10 » 8 paź 2012, 20:32

Short Shifter zrobiony <spoko> kulka poszła w dół o 15mm :) prosze o dodanie i mnie do listy posiadaczy SS
A na koniec pracy zimny Lech <piwo> :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2011, 14:38
Posty: 23
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323F BA 95
1.5z5 16v DOHC 88KM/132NM Benzyna (LOTOS 98 Dynamic)

Postprzez trzydziech » 14 paź 2012, 06:49

i kolejny szczęśliwy posiadacz SS <serduszka> razem z wymianą tulejek daje to nieziemski efekt <glupek2>
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 09:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez asterf » 29 paź 2012, 23:03

oj dopisuję się, ale było zachoduuu. Mi wyszło jakieś 26mm w górę kulka. Biegi ciężej wchodzą, ale to do przyzwyczajenia, a jeśli nie to się cofnie zmiany, albo dam wyżej tylko o 15mm.
Dla mnie tylko lipa, bo przy takim wychyleniu już nie zadziała mi blokada skrzyni bear lock'a. Po prostu drążek za mało się odchyla, ale co tam i tak ani razu tego nie użyłem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 19:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez łukaszinio » 18 lis 2012, 14:23

WITAM
wczoraj wpadłem na tą fotorelacje o ok godz 17 i postanowiłem to zrobić nawet kupiłem sobie szczypce do segerów ale dalszy przebieg wydarzeń mnie przytłoczył . nie mam kanału więc podniosłem bok auta na jakieś 40 cm od progów nawet szybko poszło bo mam podpórki i podnośnik żabe ale dalej ... odkręciłem drąrzek bez problemu bo już reanimowałem tulejki więc wszystko ładnie wyczyszczone i nasmarowane , dalej mieszek seger i drąrzek już w ręku, i teraz kulminacja gwózdź programu jak do tej pory miałem dobry czas bo było pare min przed 18 i przy wkręcaniu drążka w imadło dokręciłem o pół raza za dużo i imadło szlak trafił pękła ruchoma łapa i <dupa> po zabiegu ciemno zimno a ja spowrotem skręcam wszystko do kupy nie powiem byłem trochę sflustrowany prażką ale cóż zrobić kupię sobie imadło i podejdę drugi raz :)
taka to mja historia <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 18:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez alk80 » 18 lis 2012, 15:22

łukaszinio napisał(a):imadło dokręciłem o pół raza za dużo i imadło szlak trafił pękła ruchoma łapa
musiało być mocno kiepskie albo spracowane :) polecam pojechać na jakiś dobry szrot i poszukać jakiegoś starego ale porządnego, być może znajdziesz takie gdzieś na targu albo coś w ten deseń
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez łukaszinio » 18 lis 2012, 21:08

stare ślusarskie napewno zmęczenie materiału :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 18:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez leonbubu » 13 gru 2012, 08:00

Da się to zrobić bez spawania czy trzeba tą kulkę przyspawać do drążka... ?
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 20:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Postprzez Fasola » 13 gru 2012, 09:33

Da się, zależy ile zeszlifujesz drążek :)
Fasola
 

Postprzez Dz[I]ki b3du[I]n :) » 18 gru 2012, 21:54

Tak właśnie czytałem o tej przeróbce i stwierdziłem że sam u siebie też takie coś zrobię tylko na wiosnę jak będzie troszkę cieplej :) Ogólnie super sprawa :)
Nie ważne ile masz tylko ważne ile znaczysz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2012, 22:40
Posty: 34
Skąd: Sosnowiec
Auto: model: Mazda 323F BA 98r
silnik: DOHC 1.5 benzyna.

Postprzez M3M626 » 10 sty 2013, 22:34

Hej mój pierwszy post na forum oby nie ostatni ;) pytanie do osób które robiły ss w 626 GE . Ma ktoś zdjęcia drążka po wyjęciu oraz po całej modyfikacji ??? jeśli tak to proszę o podrzucenie mi tych zdjęć z góry dzięki
M3M626
 

Postprzez scrabi » 2 lut 2013, 22:15

Potrzebuje pomocy odnośnie montażu short shiftera.Czy którys z kolegów montował taki u siebie w madzi, i czy faktycznie to zdaje egzamin? Druga sprawa niemogę nigdzie wyszukac na allegro takiego do mazdy pomoze ktos ,czy to trudno jest z zamontowanie i gdzie mozna taki dostać bede wdzieczny za pomoc. :)

EDIT by Marek: Nie ten dział – przenoszę
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 19:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez lukasssss1 » 2 lut 2013, 22:37

viewtopic.php?f=102&t=146993

było trzeba poszukać na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez scrabi » 3 lut 2013, 11:04

lukasssss1 napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=146993

było trzeba poszukać na forum ;)

No własnie źle wpisywałm nazwe i dlatego nie mogłem odszukać interesujacego mnie tematu. <glupek2>
Ale pozostaje pytanie jedno, gdzie można cos takiego kupic bo za żadne skarby nie moge wyszukac nigdzie takiego ''drążka" :( może ktos podpowie gdzi mozna kupic? bede wdzięcznypozdrawiam
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 19:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje