Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez Jacek176 » 13 wrz 2012, 09:50

asterf, nikt ci nie odpowie na to pytanie bo nikt nie umie wróżyć.
Żeby wiedzieć czy dany kolektor wydechowy jest zły i czy warto go wymienic na inny trzeba poprostu zrobić pomiary na hamowni z jednym i z drugim. Innej metody nie ma. Ogólnie żeliwne kolektory odlewane maja złą opinię i podobno rurowe kolektory dają lepsze osiągi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez asterf » 13 wrz 2012, 10:27

no ameryki nie odkryłeś, ale odpowiedź na pytanie to to też nie jest... Ja dobrze wiem co muszę zrobić, mam do tego prawidłowe podejście, które pokrywa się z Twoją myślą. Jednak nie przeszkadzałoby mi to w zakupie wydechowego za okazyjną cenę...

Jest jeszcze parę znaków zapytania z moim silnikiem, na które tez na forum nie udało mi się uzyskać odpowiedzi :) Pierwsze podejrzenie to zapchany katalizator, nie zmieniany pewnie od 17 lat. Poza tym niektórzy nie przejmują się nawet większą startą w stosunku do serii i zaczynają modyfikację... Lepiej kogoś zbyć niż napisać coś mądrego ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Barthez » 13 wrz 2012, 11:39

kat to jakieś 3-4 KM ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez People_Hate_Me » 13 wrz 2012, 16:03

Asterf nie bardzo rozumiem czego odczekujesz zadajac pytania na ktore malo kto zna odpowiedz.
Ze wymyslimy ci odpowiedz?
Psssssssssssssst
Moderator
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez asterf » 13 wrz 2012, 19:34

oczekuję, że ktoś zna;p No ale nie mów mi że znawcy nie potrafią spojrzeć na kolektor wydechowy i powiedzieć jaki to rodzaj 4-2-1 czy 4-1 i czy jest wgl coś takiego jak 4-2-2-1;]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Hazu » 13 wrz 2012, 20:18

Znawca nie wypowie się bo nie wiadomo jak wykonasz ten kolektor (jakość, dobór średnic itd,
Jeżeli go nie wykonasz i nie pokażesz to najlepszy będzie żeliwny oryginał.
To co pokazałeś nie będzie pasować do Twojego silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tekkenfan » 13 wrz 2012, 20:28

asterf napisał(a):No ale nie mów mi że znawcy nie potrafią spojrzeć na kolektor wydechowy i powiedzieć jaki to rodzaj 4-2-1 czy 4-1 i czy jest wgl coś takiego jak 4-2-2-1;]

do tego nie trzeba być znawcą bo wystarczą podstawy obsługi google :P
Co do stwierdzenia który będzie lepszy też ciężko to powiedzieć, wszystko zależy od tego co napisał Hazu oraz czego oczekujesz po kolektorze.
Hazu napisał(a):To co pokazałeś nie będzie pasować do Twojego silnika.

Pierwszy na pewno ale co do drugiego to może by i przypasował (trzeba by porównać flansze), może nie P&P ale po małej obróbce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez antek_92 » 16 wrz 2012, 16:04

ja moge od siebie powiedziec tyle ze jestem od jakiegos tygdnia po zrobieniu wydechu, wieksza srednica na 2 tlumikach i kolektorze 4-2-1 z opla. bylo sporo przerabiania a co do zyskow w mocy to dupohamownia mowi ze dol chyba jest slabszy a gora zrobila sie mocniejsza....teraz jakby bardziej odczuwa sie to wkrecanie od 4tys. tyle odemnie aha dodam ze to wlasnie w bp ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 19:17
Posty: 139
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BG 1.8 DOHC

Postprzez piwo » 16 wrz 2012, 18:11

pewnie to wynik bardziej glosnosci niz szybkosci. zawsze jak sie robi duzo glosniej to czlowiek odczuwa ze jest szybciej. nie da sie odczuc roznicy 5km w aucie chyba ze to auto mialo 5km :).
jedynie hamownia lub zmierzona cwiartka moze potweirdzic przyrost .
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez antek_92 » 17 wrz 2012, 11:26

piwo napisał(a):pewnie to wynik bardziej glosnosci niz szybkosci. zawsze jak sie robi duzo glosniej to czlowiek odczuwa ze jest szybciej. nie da sie odczuc roznicy 5km w aucie chyba ze to auto mialo 5km :).
jedynie hamownia lub zmierzona cwiartka moze potweirdzic przyrost .


Tak piwo zgadzam sie z toba ja natomiast mialem okazje stanac z crx 130km i przed i wczoraj wlasnie po wydechu...przed bylo rowno a teraz odsakuje mu spokojnie szkoda tylko ze sprzeglo mowi papa wiec poprawa jakas jest, sam kierowca powiedzial ze jest lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 19:17
Posty: 139
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BG 1.8 DOHC

Postprzez piwo » 17 wrz 2012, 18:44

<spoko>
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez honda2911 » 28 wrz 2012, 09:39

witam a kto mi powie w ktorym miejscu na skrzyni są przykręcone te elektrozawory w silniku 1,8 bp 137 km lub wrzuci foto jak to jest zamontowane
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez piwo » 28 wrz 2012, 15:54

masz na pierwszej stronie zdjecia.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4735 (220/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez honda2911 » 30 wrz 2012, 12:15

piwo napisał(a):masz na pierwszej stronie zdjecia.

no akurat skrzyń nie ma i miejsca gdzie znajduje się zespól elektrozaworów
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez tekkenfan » 30 wrz 2012, 12:26

A próbowałeś użyć szukajki?
viewtopic.php?f=118&t=137555&start=20
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez honda2911 » 30 wrz 2012, 13:00

dzięki
już kiedyś czytałem ten temat i całkiem o nim zapomniałem
muszę dorobić uchwyt pod elektrozawory bo mam skrzynie od 1,6
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez tyla » 9 paź 2012, 00:04

jesli patrzysz do linka, ktorego podeslal tekkenfan to u mnie te mocowanie bylo wyrzezbione bo tez nie umiałem znalezc ori miejsca :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez robspeed2 » 9 gru 2012, 16:45

Koledzy orientuje się ktoś czy do mazdy 323f BP 1,8 97r podejdą wałki od 323f BG 90r. silnik BP 1,8 GT???

Mam taki silnik z BG GT na części i zastanawiam się czy nie zrobić podmianki wałków. Trochę czasu jest zimą... :)
Więc podpowie ktoś czy podejdą???
323c 1.5 lpg-blos
Początkujący
 
Od: 25 kwi 2007, 18:43
Posty: 7
Skąd: PAJĘCZNO
Auto: 323c ba 1.5 z5 lpg-blos

Postprzez asterf » 9 gru 2012, 16:55

też ciekawi mnie odpowiedź, myślałem o tym. Pewnie podejdą, ale kwestia jak na to ecu zareaguje, czy będzie dobrze dawkowane paliwo, dobrze spalane itd. Ktoś potrafi coś więcej na ten temat powiedzieć, czy trzeba próbować na własnej skórze;p? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Jacek176 » 10 gru 2012, 10:03

Kolega do silnika z katem (128KM) wsadził wałki od wersji bez kata (137KM) i twierdził, że czuć poprawę osiągów. Na G-tech'u wykręcił 7.9s do setki ale niestety nie robiliśmy pomiarów przed.
Oprócz wałków jedyne mody to stożek i wydech z usuniętym katem i dwoma tłumikami przelotowymi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje