Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez tekkenfan » 1 mar 2014, 16:29

Nie. W maździe nie masz nigdzie czujnika ciśnienia oleju na podstawie którego komp miałby regulować czas otwarcia wtrysków.
Jak już to ta pompa będzie lała za mało paliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Lukiszi » 1 mar 2014, 16:43

Szkoda, w takim razie dalej szukam przyczyny problemów z mazdą :(
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2014, 01:54
Posty: 40 (0/1)
Auto: 323BG 1.8DOHC

Postprzez KAROLLO121 » 8 mar 2014, 10:00

O ile odchudzić koło zamachowe ? Mam zamach z B3 8v i odchudzony zamach też z B3 i zastanawiam się które będzie najlepsze do BP skrzynię będę zakładał z 1.3 8v :) ten ori zamach z B3 ma ok 6 kg jak dobrze pamiętam a ten odchudzony 3 z kawałeczkiem . Miał by ktoś jakieś wykresiki z hamowni na jakim kole było najlepiej ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez jaaco » 9 mar 2014, 17:37

Ja właśnie zważyłem swój zamach który będę zakładał i ma on 8,2 kg, chyba trochę dużo <nie powiem>
Czy przy montażu zamachu należy śruby wkręcić na kleju czy można bez?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 13:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez Przemo87 » 9 mar 2014, 18:58

Kolego wkrecaj sruby na kleju unikniesz niespodziewanego odkrecenia zamachu oraz wycieku oleju po gwincie srub bezposrednio na okładzine sprzegła :D
Początkujący
 
Od: 31 paź 2013, 19:40
Posty: 25
Auto: Alfa Romeo 156
Mazda 323 1.8 dohc gt

Postprzez JapanBA » 9 mar 2014, 20:27

Sruby zamachu wkreca sie na szczeliwo do gwintów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2012, 23:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez KAROLLO121 » 25 mar 2014, 20:01

Jako ze swap BP w 121 DA się odwlecze bo UPS zgubił paczkę z wiązką albo spoon coś kombinuje możliwe ze będę miał BG GTXa juz w ten weekend ma padniety swój silnik , pogniecione panewki porysowoany wał i ukruszony 4 tłok , a ten co miał iść do 121 jest gotowy do wsadzenia ale jest z GT i teraz pytanie , dla bezpieczeństwa przełożyć mu łagodniejsze wałki ? jakie ciśnienie doładowania najlepiej będzie ustawić by tłoki to wytrzymały i nie stało się to samo co z tymi w gtxie , jak ktoś by miał do gtxa za ciekawe pieniądze proszę o propozycję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez RafekTBG » 25 cze 2014, 12:38

Panowie Mam pytanie jakie ciśnienie ma mieć pompka w 323 BP 128 koni
Na odpalonym silniku mam 2.5 bara , z wypiętym podciśnieniem 3 , ale znowu pod obciążeniem nie chce przekroczyć 3 barów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2014, 15:31
Posty: 40
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323 BG Protege Czarny Sedan

Postprzez tekkenfan » 25 cze 2014, 14:19

ale Ty mówisz o tym co ma być na pompie czy listwie? Bo w pompie żadnych podciśnień nie masz ;).
Pompa sama w sobie powinna dawać 4,5-6 barów.
Jeżeli natomiast masz na myśli ciśnienie za regulatorem to po wypięciu podciśnienia ma być właśnie coś koło 3barów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez RafekTBG » 25 cze 2014, 17:39

Chodzi mi właśnie o ciśnienie na listwie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2014, 15:31
Posty: 40
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323 BG Protege Czarny Sedan

Postprzez tekkenfan » 25 cze 2014, 19:20

nie ma to jak precyzjne pytanie hehe

Wg. manuala:
"Ciśnienie regulowane:
– przewód podciśnienia podłączony: 210-260kPa
– przewód podciśnienia odłączony: 270-320kPa

Ciśnienie szczątkowe (po 5min od zatrzymania silnika) co najmniej 150kPa"
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez sony551 » 2 sie 2014, 15:54

A więc tak sprawdziłem sprzegło i :

Koło zamachowe od 1,3 nie pasuję do tarczy i docisku sprzegła 1,8 SOHC nie zgadzają się kołki ustalające. Także nie ma co kombinować jedynym rozwiązaniem jest koło zamachowe od 1,8 SOHC
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 17:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez KAROLLO121 » 20 sie 2014, 10:59

Od jakiego silnika miałeś koło zamachowe ? (od którego 1.3) w 8v sprzęgło ma mniejszą średnicę tarczy i mniejszą ilość zębów na wałku głównym, mi ktoś kiedyś mówił, że doscisk z 1.8 sohc pasuje do koła zamachowego z 1.3 16v tej z 323 bo zdarzało się ze 121 1.3 b3 16v miała skrzynię identyczną jak w 8v i kia pride to samo (to są te skrzynie z rozrusznikiem po stronie skrzyni).

Dopisano 20 sie 2014, 12:34:

A miał ktoś do czynienia z róznicami wałów w BP ? w BP05, BP26. Ostatnio zmieniałem silniki w gtxie znajomego i kupiliśmy silnik od GT (BP05) w tym gtxie były już 2 BP26 i 1 z nich miał większy czop wału od strony pompy olejowej i uszczelniach pompy też był większy. W 3 silniku tym od GT pompa olejowa była taka sama jak w BP26 tym 2 z mniejszym uszczelniaczem ale inaczej odsadzone było koło pasowe, wał był dosłownie bardziej schowany. I mam pytanie od czego to zależy ? czy wały miały inną wytrzymałość ? pompy oleju były mocnijesze lub słabsze ? w GTRze pewnie akurat były ale w pozostałych modelach nie wiem przed tym myślałem ze wał w gt czy gtxie jest ten sam, a miałem do czynienia jeszcze z jednym gtxem też oznaczenia BP26 i miał taki sam wał i pompę jak ostatni silnik od gt.
I mam jeszcze jedną ciekawą kwestię jak sądzicie jakie doładowanie zniosą tłoki i korbowody od gt ? narazie jest na 0,5 bara, czy zmienić wałki na łagodniejsze od gtxa czy niech zostaną od gt ? narazie nie widać nic niepokojącego wkręca się elegancko stukowego też nie słychać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez piwo » 21 sie 2014, 05:20

poki co standardy wyznacza tekenfun wiec luknij w jego watek. poza tym niezla baza turbo bepekow jest na MX5klub . ogolnie do 1 bara i 300nm raczej (zawsze moze sie cos wys$ac zwlaszcza gdy cos zle wystrojone) zbylbym spokojny.
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez tekkenfan » 21 sie 2014, 19:42

KAROLLO121 napisał(a):A miał ktoś do czynienia z róznicami wałów w BP ?

Jak dobrze pamiętam były 2 rodzaje – "duży" i "mały"
http://www.clubprotege.com/forum/showth ... comparison
Wytrzymałościowo obstawiam że były takie same, bo jak szukałem panewek w EPC to zauważyłem że wał w GTRze ma ten sam numer co w GT.

KAROLLO121 napisał(a):I mam jeszcze jedną ciekawą kwestię jak sądzicie jakie doładowanie zniosą tłoki i korbowody od gt ?

Nie powinno się uogólniać ile silnik zniesie, bo to zależy od wielu czynników np. zmęczenie danej jednostki, wartość momentu w zależności od obrotów, szybkość jego narastania, jak auto jest wystrojone itp. Jednemu silnik się wysra bez turbo, innemu przy 0,5 bara, a jeszcze inny będzie latał na 1bar+
Ja osobiście latałem na 1.3-1.4b w peaku i po rozebraniu nie zauważyłem nic niepokojącego na korbach i tłokach (tak więc można było jeszcze bardziej zaszaleć :D).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 13:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez KAROLLO121 » 31 sie 2014, 16:39

Wie ktoś może jakie były róznice w głowicach od GTXa BP26 a od GT BP05 ? bo zastanawiam się którą głowicę składać do turbo i z którymi wałkami będzie lepiej. Silnik z GT nie najeździł sie za długo bo zapewne wypaliło zawory przez ciulowe hydro regulatory wczoraj przekładałem hydro regulatory na sprawne i juz nic to nie dało,2 cylinder stracił większosć spręzania. A nie stało się to przy pałowaniu czy wyższych obrotach, normalnie 5 bieg z 3,5 tyś obr stałe tempo doładowanie ustawione na 0,6 bara i nagle odczucie słąbszej mocy spuściłem na luz i już słychać 3 cyl, po rozebraniu większość szklanek jak beton dosłownie bez ruchu 2 musiały klepać bo były miękkie nie dymi olejowo tylko niespalonym paliwem i świeca okopcona stawiam tylko na to.

Dopisano 1 wrz 2014, 14:23:

Dzisiaj zdjąłem glowicę i wysżło, że zawór wydechowy na 2 cylindrze kawałeczek się wykruszył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez KAROLLO121 » 2 wrz 2014, 19:56

Znalazłem róznicę w budowie głowic od BP głowica od GT BP05 ma symetryczne większe niz w GTXie kanały wałki są ostrzejsze. Głowica od GTXa ma łągodniejsze wałki i kanały ssące ze scianka która nadaje zawirowanie w cylindrze ale za to maja mniejszą średnice i przelotowość, mam wrazenie ze kanały wydechowe też się róznią bo są delikatnie zaokrąglone. I teraz mam pytanie którą głowicę lepiej założyć do gtxa ? zastanawiam sie nad tą z GTXa i ostrzejszymi wałkami z GT , jeździłem nim z seryjnym słupiek z GTXa i z GT i miałem wrazenie, że ze słupkiem od GT był bardziej elastyczny juz od dołu przyspieszał mocniej niż ze słupkiem z GTXa , teraz dół będzie na tłokach i korbach GTXa wcześniej brakowało nam 1 tłoka , korbowody idą do sprawdzenia czy nie zostały pokrzywnione. Za odpowiedzi z góry dziękuję . Dodam ze teraz maździora dostanie większy intercooler, DP , reszta wydechu to 2,25 cala, map sensor i strojenie :)
Załączniki
10639361_675009892574823_2810802509934813953_n.jpg
Kanały dolotowe od GT głowica BP05
gtx.jpg
Kanały dolotowe GTX głowica BP26
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2012, 19:42
Posty: 84 (0/5)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: mazda 121 DA BP swap jest
mazda mx5 NBfl sportive było
subaru impreza wrx MY01 jest
mazda 323 BG GT jest

Postprzez blackbull » 3 paź 2016, 11:02

jestem w trakcie zbiernia gratów na swapa do mojej 323 bg i mam male pytanie czy polosie od 323f bg gt podejda do mojej 323 bg? dzieki z odpowiedz
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 15:53
Posty: 117
Skąd: Serock
Auto: 323 BG 1.8 Dohc Bp05 1995
Kawasaki Ninja ZX6R 2002r

Postprzez honda2911 » 4 paź 2016, 17:54

Ale musisz mieć skrzynie serii g z gt
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 12:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez highlander83 » 20 paź 2016, 11:43

Witam, mam pytanie
Czy wie ktoś jaka jest waga koła zamachowego silnika 1,8 BP które współpracuje z ori skrzynią od gt o oznaczeniu "G" ??
Bo myślę żeby je trochę odchudzić przy okazji wymiany skrzyni, tylko nie wiem ile można zebrać z wagi żeby nie przesadzić.
pzdr
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2011, 15:50
Posty: 33
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 323f BA 1997 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje