SWAP silnika Z6 1.6 na ZY 1.5 – Mazda3 BK

Witam,
potrzebowałem kupić silnik, mój to Z6 105KM, trafiła się fajna okazja prawie nowego silnika Z6, zakupiłem, okazało się jednak że tak naprawdę jest to ZY 111KM seryjnie montowany w mazdzie2, pojemność jego to 1.5
wizualnie:
dokładnie ten sam, żadnej różnicy, nawet detalu pomiędzy moim Z6 v1.6 a tym ZY 1.5
technicznie:
również to samo, najmniejsze mocowanie, każdy czujnik i pierdułka, wielkość dolotu i wylotu, wszystko to samo
Brak jakiejkolwiek różnicy, zauważyłem że to ZY dopiero jak spojrzałem na jego model i numer
Pytanie jest następujące:
Czy po montażu w mojej madzie3 trzeba przeprogramować ECU? Czy nic nie trzeba robić?
W obu autach, czyli moja mazda3 BK Z6 1.6 16V 105KM i mazda2 DY ZY 1.5 16V 111KM
mają wizualnie i technicznie te same silniki, może coś powiercone w środku? nie wiem, wizualnie tj. to samo. Mają te same przepływki, sprawdziłem nry katalogowe, mają wizualnie te same komputery(te same miejsca rozmieszczenia elementów elektronicznych na płycie głównej ECU, te same złącza na wiązkę kabli) ale są o innych numerach katalogowych.
więc czy po montażu powinienem jechać do ASO i zażyczyć sobie przeprogramowanie kompa na 1.5?
Bo nie widzę sensu przekładki kompa skoro różnią się tylko programem, czy może brednie wypisuję i nic z kompem nie trzeba robić?
ZY:
1.5 L (1498 cc) ZY (78x78.4 mm)
Used in the Demio/Mazda2 (2002-), Verisa and Axela/Mazda3
111 PS (82 kW; 109 hp)@6000, 140 N·m (100 lb·ft)@4500
Z6:
1.6 L (1598 cc) Z6 (78x83.6 mm)
Used in the Axela/Mazda3
105 PS (77 kW; 104 hp)@6000, 145 N·m (107 lb·ft)@4000
P.S.
Nie jestem fanem tuningu, auta ma mi służyć i przemierzać całą europę bez problemu, liczy się dla mnie spalanie i bezawaryjność (to tak piszę wyprzedzając kwestie typu że nie warto 1.6 zmieniać na 1.5, miałem naprawdę dobrą okazję, lepiej 2letni 1.5 niż 6letni 1.6 )
potrzebowałem kupić silnik, mój to Z6 105KM, trafiła się fajna okazja prawie nowego silnika Z6, zakupiłem, okazało się jednak że tak naprawdę jest to ZY 111KM seryjnie montowany w mazdzie2, pojemność jego to 1.5
wizualnie:
dokładnie ten sam, żadnej różnicy, nawet detalu pomiędzy moim Z6 v1.6 a tym ZY 1.5
technicznie:
również to samo, najmniejsze mocowanie, każdy czujnik i pierdułka, wielkość dolotu i wylotu, wszystko to samo
Brak jakiejkolwiek różnicy, zauważyłem że to ZY dopiero jak spojrzałem na jego model i numer
Pytanie jest następujące:
Czy po montażu w mojej madzie3 trzeba przeprogramować ECU? Czy nic nie trzeba robić?
W obu autach, czyli moja mazda3 BK Z6 1.6 16V 105KM i mazda2 DY ZY 1.5 16V 111KM
mają wizualnie i technicznie te same silniki, może coś powiercone w środku? nie wiem, wizualnie tj. to samo. Mają te same przepływki, sprawdziłem nry katalogowe, mają wizualnie te same komputery(te same miejsca rozmieszczenia elementów elektronicznych na płycie głównej ECU, te same złącza na wiązkę kabli) ale są o innych numerach katalogowych.
więc czy po montażu powinienem jechać do ASO i zażyczyć sobie przeprogramowanie kompa na 1.5?
Bo nie widzę sensu przekładki kompa skoro różnią się tylko programem, czy może brednie wypisuję i nic z kompem nie trzeba robić?
ZY:
1.5 L (1498 cc) ZY (78x78.4 mm)
Used in the Demio/Mazda2 (2002-), Verisa and Axela/Mazda3
111 PS (82 kW; 109 hp)@6000, 140 N·m (100 lb·ft)@4500
Z6:
1.6 L (1598 cc) Z6 (78x83.6 mm)
Used in the Axela/Mazda3
105 PS (77 kW; 104 hp)@6000, 145 N·m (107 lb·ft)@4000
P.S.
Nie jestem fanem tuningu, auta ma mi służyć i przemierzać całą europę bez problemu, liczy się dla mnie spalanie i bezawaryjność (to tak piszę wyprzedzając kwestie typu że nie warto 1.6 zmieniać na 1.5, miałem naprawdę dobrą okazję, lepiej 2letni 1.5 niż 6letni 1.6 )