Układ wydechowy – Mazda Xedos9 KL

Postprzez Beny » 6 gru 2012, 13:19

Witam,chciałbym uzyskać informację jak poprawnie zmodyfikować układ wydechowy w mojej maździe.

Przeczytałem kilka wątków o wydechach i chciałbym zebrać te informację w jednym temacie.
Pacjent mazda xedos 9 2,5V6 LPG.Samochód nie ma problemu z olejem,wydaję sie że jedzie dość sprawnie.Oczywiście przed i po wymianie wydechu auto będzie hamowane.
Zdaje sobie sprawę że te zabiegi moga nie przynieść wielkich efektów,ale tłumik środkowy i końcowy i tak mam do wymiany więc zaryzykuje :)

1. Dolot powietrza.

Filtr stożkowy czy wkładka? Producenci wkładek deklarują zwiększenie przepływu powietrza o 30% a jak to ma sie w przypadku filtrów stożkowych? W poprzedniej Vce miałem dolot i wiem że dzwięk wkręcania na obroty jest piękny ale w xedzie chciałbym żeby było normalnie.

2.Kolektory wydechowe.

Zamówione 6-2-1 z kwasówki.Pytanie owijać bandażem czy nie?
Czytałem że warto poprawić spawy bo lubią pękać ? Ktoś się z tym spotkał?

3.Katalizator

Przeczytałem wątki o wywalaniu kata i wstawieniu strumienic,rurek itp Dużo jest opinii o metalicznym odgłosie,dymieniu więc to rozwiązanie odpada.

Z tego co wycztałem w necie
Katalizator szybciej się wypala ze względu na wysokie temperatury. Ponadto obciążony jest oddziaływaniem siarki, która niestety występuje w polskim gazie. Duże zasiarczenie gazu sprawia, ze katalizator ulega stopniowemu zatykaniu, natomiast wysoka temperatura (spowodowana wypalaniem siarki) szybciej zużywa materiał tłumiący w tłumiku środkowym oraz tłumiku końcowym.
więc chyba zdecyduje się na wymianę na metalowy
Czy taki będzie dobry
http://allegro.pl/katalizator-metalowy- ... 57900.html widziałem że przewija się przez forum w kilku samochodach.

4.Tłumik środkowy przelotowy

Tutaj skłaniam sie w stronę firmy RM-motors i tłumika przelotowego.
Ori tłumik w xedosie ma długość 60 cm,robiąc na zamówienie podać oryginalne wymiary,czy może być krótszy.
Warto wykonać dodatkowe przetłoczenie które ma niby tłumic dzwięk tak jak opisano w aukcji?
http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-t ... 75170.html

5. Tłumik końcowy przelotowo komorowy

Mam taki u znajomego tłumikarza,nierdzewny w cenie 300zł z montażem i możliwościa zwrotu jeśli będzie za głośny.

Pozdrawiam

delikatnie zmieniłem tytuł wątku, jarek.ZE
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Beny » 8 gru 2012, 09:50

Doradzi ktoś?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Rafał_ » 18 gru 2012, 23:30

Na twoim miejscu kupiłbym wkładkę k&n lub pipercross. Dobre układy wydechowe robi MG Motorsport, który jest w Siemianowicach Śl. czyli nie daleko Ciebie :D
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez damian626 » 23 gru 2012, 00:05

Dokładnie jak pisze jarek.ZE polecam wkładkę K&N sam mam taka zmniejsza opory zassania powietrza spalanie troszeczkę się obniży a co do kolektora czy u ciebie nie występują katalizatory wstępne przy kolektorach?jeżeli nie to spoko możesz 6-2-1 montować,a co do środkowego katalizatora możesz wyciąć tylko nie wstawiaj żadnej strumienicy bo ona w miejscu katalizatora tylko pogorszy osiągi zwykła rurka wystarczy.
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 00:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez tomekV6 » 23 gru 2012, 20:02

Kolektory koniecznie owiń bandażem bo inaczej będzie naprawdę gorąco pod maską <spoko> Co do kata to ja wyciąłem, ale wleci na swoje miejsce bo auto przy przygazówkach kopci jakby brało oliwe na litry i wali niedopalonym paliwem a wcześniej tego nie było :(
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2010, 17:55
Posty: 613 (0/2)
Skąd: Rzeszów/Nozdrzec
Auto: 323F GT Mazdaspeed Touring Kit A-Spec

Postprzez Lantis 89 » 23 gru 2012, 21:39

tomekV6 napisał(a):Kolektory koniecznie owiń bandażem bo inaczej będzie naprawdę gorąco pod maską <spoko> Co do kata to ja wyciąłem, ale wleci na swoje miejsce bo auto przy przygazówkach kopci jakby brało oliwe na litry i wali niedopalonym paliwem a wcześniej tego nie było :(


Dokładnie bez kata wali strasznie i sztora na całą wieś idzie, przerabiałem to w zeszłym tygodniu :D
Lantis 89
 

Postprzez damian626 » 26 gru 2012, 12:40

Dokładnie bez kata wali strasznie i sztora na całą wieś idzie, przerabiałem to w zeszłym tygodniu :D[/quote]
ale co do lpg to tego nie bedzie a i tak pod dluzszej eksploatacji na gazie katalizator sie wypali
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 00:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez Beny » 26 gru 2012, 20:22

damian626 napisał(a): co do kolektora czy u ciebie nie występują katalizatory wstępne przy kolektorach?jeżeli nie to spoko możesz 6-2-1 montować,
tego nie wiem a jeśli są to co?

Katalizator na pewno zastąpie metalowym,żadne rurki nie wchodzą w gre.

Pytałem sprzedawce z allegro o wkładkę simoty,na dzień dzisiejszy nie ma nic o zbliżonych wymiarach.
Czekam jeszcze na odpowiedź w sprawie ceny wkładki Pipercros.
K&N znalazłem za 185zł.Jeśłi ceny będą zbliżone którą ewentualnie wybrać?

jarek.ZE napisał(a): Dobre układy wydechowe robi MG Motorsport, który jest w Siemianowicach Śl. czyli nie daleko Ciebie
Dzięki za namiar.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez damian626 » 26 gru 2012, 21:08

jezeli masz katalizatory wstepne to nici z kolektora 6-2-1 bo masz sondy przed i za katami ewentualnie ratuje cie wiazka i sterownik od starszych wersji bez katów polecam wkladke K&N ja placilem ok 270 zl inne firmy nie oferowaly wkladek do x9 o wymiarach oryginalnej
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 00:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez Beny » 26 gru 2012, 21:13

A jak to rozpoznać?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez damian626 » 26 gru 2012, 21:50

pod atuem najlepiej na kanale zobaczysz ze zaraz pod kolektorami sa takie bańki wielkości dwóch pięści w obudowie metalowej to sa katy i beda sondy nad i pod ale po 98 roku to juz chyba kazdy mial w mojim po lifcie sa o dziwo ostanio mialem takiego z 94 roku tez mial mowie o dziwo bo kolega ma 94 i nie ma w 96 tez sie nie spotkalem
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 00:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez Beny » 26 gru 2012, 22:24

Miałem wcześniej efke z KFem i kolektory wyglądają tak samo, sondy widać od góry,ale sprawdze.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez damian626 » 27 gru 2012, 23:51

jak tam sprawdzales czy masz te katy?
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 00:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez ProboszczV6 » 6 sty 2013, 11:22

a ja powiem że nie ma :] X9 nie miał takich bajerów, chociaż wygląd kolektorów może na to wskazywać, kształt ten sam, ale w środku pusto.
Beny nie obawiasz się że auto będzie głośniejsze po takiej modyfikacji wydechu? Wszak do X9 ryczący tłumik nie przystoi...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Beny » 6 sty 2013, 11:30

Oglądałem kilka filmików na środkowym tłumiku przelotowym,końcowym komorowym i wydaje sie że jest cicho.
Spokojnie wiochy nie będzie X9 się do tego nie nadaje ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez damian626 » 6 sty 2013, 12:19

[quote="ProboszczV6"]a ja powiem że nie ma :] X9 nie miał takich bajerów, chociaż wygląd kolektorów może na to wskazywać, kształt ten sam, ale w środku pusto.
niestety katalizatory wstępne występowały ja u siebie mam po lifcie ,a w tych starszych przed liftem tez widzialem
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 00:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez ProboszczV6 » 6 sty 2013, 12:24

damian a masz 4-6 lambdów? ja też mam puszki do kolektora przykręcone, w miejscach lambd za "prekatami" wkręcone zaślepki, w środku pusto.
Po lifcie może i takie coś było, ale wiem że raczej tylko Millenia miała takie rozbudowane oczyszczanie świata.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez damian626 » 6 sty 2013, 13:38

mam 4 lambdy przed i za prekatami i u mnie sa niesety pełne maja monolit itd i tak jak mówiłem to nie pierwszy xedos w którym się z tym spotkałem nawet w takim z 94 roku to widziałem
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 00:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez ProboszczV6 » 6 sty 2013, 14:36

Znaczy że poliftowy X9 ma tak rozbudowaną oczyszczalność... a reszta pewnie jest zależna od rynku zbytu i ewentualnych swapów silników... tak mi się wydaje
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Kubus88 » 10 mar 2021, 14:39

Panowie co z tym wydechem w xedosie? Są jakieś sprawdzone metody aby poprawić brzmienie?

Dzisiaj byłem u tlumikarza bo osłona katalizatora brzęczała, naprawa była szybka i darmowa bo osłona poleciała do kosza ale mam też końcowy tłumik do wymiany który jest nie dostępny. Korci mnie aby na próbę wstawić tam rurę. Robił ktoś taką operację?
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2019, 19:21
Posty: 132 (4/2)
Skąd: okolice Radomia
Auto: XEDOS9'99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje