Strona 1 z 1

Kolektor ssący – custom

PostNapisane: 6 lis 2012, 17:31
przez Arkadius 73
Mam pytanie do góru forum o odp.
Mam w planie zrobienie im a'la tony w fordzie , pytanie jak policzyc to?
http://www.moranav6racing.com/category. ... egoryID=36

Re: intake manifold custom

PostNapisane: 8 lis 2012, 22:20
przez Lantis 89
że co???? możesz po normalnemu :P

Re: intake manifold custom

PostNapisane: 26 lis 2012, 21:45
przez Arkadius 73
Nie umiesz czytać czy jak ? pytam normalnie jak obliczyć pojemność kolektora powinno się obliczać objętościowo czy nie?jak to zmierzyć?

Re: intake manifold custom

PostNapisane: 27 lis 2012, 10:37
przez onyx
Ale chcesz obliczać kolektor pod kompresor czy do NA?? Bo w tym linku masz obie opcje. Jak pod kompresor to sprawa dużo prostsza – może to być flansza z dołożonymi runnerami i będzie to działać. Jeżeli NA, to oprócz pojemności układu ma znaczenie jeszcze długość i średnica runnerów – tymi parametrami głównie wpływasz na ch-tykę silnika. Zamiast się babrać w projektowanie kolektora do NA (nie jest to prosta sprawa i łatwiej coś popsuć niż poprawić) lepiej do seryjnego założyć uszczelkę z teflonu – odizolujesz termicznie kolektor ssący przez co silnik będzie dostawał zimniejsze powietrze. Zwiększenie pojemności układu dolotowego jest pomijalnie małe – oczywiście zależy to od grubości uszczelki ;) Więc wszystko w granicach rozsądku.

Re: intake manifold custom

PostNapisane: 27 lis 2012, 19:59
przez Neonixos666
nie znam się ale chyba przy projektowaniu kolektora trzeba też tak go zbudować aby napełnienie każdego cylindra było jednakowe czy jakoś tak :P

PostNapisane: 27 lis 2012, 20:56
przez onyx
Neonixos666 napisał(a):nie znam się ale chyba przy projektowaniu kolektora trzeba też tak go zbudować aby napełnienie każdego cylindra było jednakowe czy jakoś tak :P


Długość i średnica runnerów właśnie za to odpowiada m. in. ;)

Według mnie, do innego auta niż super-mega-rajdówki lub innego wypas-zapierdalacza, nie ma sensu tracić czasu ani pieniędzy na takie projekty. Zaraz się zrobi kolejny temat-ulep z brakiem konkretów. Bo napisanie posta czy 2, nie opisze wszystkich zjawisk z tym związanych. Jak ktoś chce się bawić to program do projektowania + ansys do badania przepływów i życzę miłej pracy :) Pomijam już fundusze na wykonanie prototypu a potem sprawdzanie efektów na hamowni. Gwarancja na sukces = 0, gdy chcemy poprawić cokolwiek w całym zakresie obr.

Re: intake manifold custom

PostNapisane: 1 gru 2012, 08:10
przez ewemarkam
Jeśli uda Ci się już cokolwiek wymodzić. Weź pod uwagę to że jeśli wydłużysz dolot to moment pójdzie na wyższe obroty, natomiast jak go skrócisz to na niższe, a jak Ci się pojawią jakieś zawirowania to w ogóle będziesz kicha. Ja bym na Twoim miejscu nie bawił się w to, skoro nie masz zielonego pojęcia o tym. Lepiej odseparuj termicznie cały dolot od silnika. Może na innym forum znajdziesz jakieś informacje.
Obiło mi się kiedyś o uszy że w mazdzie mx-3, był kolektor o zmiennej długości kanałów dolotowych. Poszukaj, może jego by Ci się udało dopasować, myślę że to by było lepsze rozwiązanie.
Możesz też zbudować coś na wzór dolotu w silnikach VR6 marki VW.
Bez hamowni się nie obejdzie aby zweryfikować efekty Twojej pracy.

PostNapisane: 1 gru 2012, 13:13
przez Neonixos666
ewemarkam napisał(a): Weź pod uwagę to że jeśli wydłużysz dolot to moment pójdzie na wyższe obroty, natomiast jak go skrócisz to na niższe, a jak Ci się pojawią jakieś zawirowania to w ogóle będziesz kicha.


a ja zawsze myślałem że jest odwrotnie. <co?>

Re: intake manifold custom

PostNapisane: 1 gru 2012, 18:43
przez ewemarkam
Tak masz rację, pomyliłem się.

Re: intake manifold custom

PostNapisane: 3 gru 2012, 08:30
przez Arkadius 73
Thx. Onyx , miałem w planach sprzedać padakę ale jednak zostanie i dlatego myślę o kompresorze ,dlatego będę musiał wyrzeżbić kolektor .
http://www.contour.org/ceg-vb/showthrea ... post755887

Re: intake manifold custom

PostNapisane: 3 gru 2012, 09:31
przez ewemarkam
Śmiało może zostać seria, tylko modyfikacje dolotu przed przepustnicą Cię czekają.

Re: intake manifold custom

PostNapisane: 3 gru 2012, 16:55
przez Neonixos666
a nie da rady tylko ,,dołożyć" do silnika jak to robią chłopaki? Mało miejsca?

PostNapisane: 3 gru 2012, 22:46
przez onyx
Arkadius 73 napisał(a):Thx. Onyx , miałem w planach sprzedać padakę ale jednak zostanie i dlatego myślę o kompresorze ,dlatego będę musiał wyrzeżbić kolektor .
http://www.contour.org/ceg-vb/showthrea ... post755887


To nie jest takie trudne, o ile jest miejsce fizycznie ;) Domyślam się, że używasz auta na co dzień i nie za bardzo możesz sobie pozwolić na to żeby przez długi czas stało. Czasem taniej i szybciej jest skorzystać z gotowych rozwiązań zamiast wyważać otwarte drzwi lub rzeźbić w brązie ;)
Jeżeli się jednak sam zdecydujesz to tu znajdziesz kilka zdjęć.

http://www.6crew.com/forum/showthread.php?9959-3-0L-Supercharger-kit-is-done-Now-Available!

ewemarkam napisał(a):Śmiało może zostać seria, tylko modyfikacje dolotu przed przepustnicą Cię czekają.

Zapewne robiłeś takie mody już w niejednym silniku ;)

Neonixos666 napisał(a):a nie da rady tylko ,,dołożyć" do silnika jak to robią chłopaki? Mało miejsca?
Mało miejsca i pewnie rezygnacja z klimatyzacji by nie rozwiązała sprawy. M90 zaleca się do takiej pojemności a niestety ma on już swoje gabaryty. Jeżeli fundusze pozwolą można się pokusić o Rotrexa z przekładnią planetarną – [tiiit] są te kompresory.

Re: intake manifold custom

PostNapisane: 3 gru 2012, 23:56
przez ewemarkam
Owszem nie robiłem, ale widziałem co nieco od podszewki. W części przypadków da się po prostu dołożyć. Ale pewnie ten zamiar modyfikacji silnika trafi między książki.

Re: intake manifold custom

PostNapisane: 4 gru 2012, 13:47
przez onyx
Za dużo "filozujesz" jak dla mnie ;) Rozpatrujemy konkretny przypadek. A takie tam: "widziałem" można prędzej wsadzić między bajki, niż to czy ktoś się pokusi na takiego moda czy też nie – od chęci do czynu daleka droga. Jeżeli sam czegoś nie robiłeś to nie namawiaj innych do tego, bo wprowadzasz w błąd, pisząc, że to takie proste. Z perspektywy obserwatora wszystko się wydaje łatwe.

[Usunięte]

PostNapisane: 4 gru 2012, 18:58
przez Grzesiu
PostTen post został usunięty przez Grzesiu 4 gru 2012, 18:58.

Re: intake manifold custom

PostNapisane: 4 gru 2012, 22:22
przez Neonixos666
wracając to tematu kolektora to dzięki złemu zaprojektowaniu przez konstruktorów prawdopodobnie on był winowajcą wydmuchania u mnie uszczelki pod głowicą więc w jest to bardzo ważny aspekt gdy myślimy o zwiększeniu mocy :|

PostNapisane: 5 gru 2012, 02:20
przez onyx
Neonixos666 napisał(a): dzięki złemu zaprojektowaniu przez konstruktorów prawdopodobnie on był winowajcą wydmuchania u mnie uszczelki pod głowicą
<co?> <co?> <co?>

Re: intake manifold custom

PostNapisane: 6 gru 2012, 19:02
przez Neonixos666
kolektor jest tak zrobiony iż cylindry nie są jednakowo napełniane, najgorzej napełniany jest pierwszy cylinder który jest najdalej od wlotu do kolektora. Jak podlałem paliwem (mam diesla) temperatura w cylindrach wzrosła. Na pierwszym cylindrze za mocno wzrosła z braku odpowiedniej ilości powietrza i wypaczyło metalową uszczelkę. W mocnych TDI kolektor jest lepszy bo każdy cylinder napełniany jest tak samo.