Kolektor ssący – custom
Strona 1 z 1
Mam pytanie do góru forum o odp.
Mam w planie zrobienie im a'la tony w fordzie , pytanie jak policzyc to?
http://www.moranav6racing.com/category. ... egoryID=36
Mam w planie zrobienie im a'la tony w fordzie , pytanie jak policzyc to?
http://www.moranav6racing.com/category. ... egoryID=36
-
Arkadius 73
Nie umiesz czytać czy jak ? pytam normalnie jak obliczyć pojemność kolektora powinno się obliczać objętościowo czy nie?jak to zmierzyć?
-
Arkadius 73
Ale chcesz obliczać kolektor pod kompresor czy do NA?? Bo w tym linku masz obie opcje. Jak pod kompresor to sprawa dużo prostsza – może to być flansza z dołożonymi runnerami i będzie to działać. Jeżeli NA, to oprócz pojemności układu ma znaczenie jeszcze długość i średnica runnerów – tymi parametrami głównie wpływasz na ch-tykę silnika. Zamiast się babrać w projektowanie kolektora do NA (nie jest to prosta sprawa i łatwiej coś popsuć niż poprawić) lepiej do seryjnego założyć uszczelkę z teflonu – odizolujesz termicznie kolektor ssący przez co silnik będzie dostawał zimniejsze powietrze. Zwiększenie pojemności układu dolotowego jest pomijalnie małe – oczywiście zależy to od grubości uszczelki
Więc wszystko w granicach rozsądku.
nie znam się ale chyba przy projektowaniu kolektora trzeba też tak go zbudować aby napełnienie każdego cylindra było jednakowe czy jakoś tak 
Neonixos666 napisał(a):nie znam się ale chyba przy projektowaniu kolektora trzeba też tak go zbudować aby napełnienie każdego cylindra było jednakowe czy jakoś tak
Długość i średnica runnerów właśnie za to odpowiada m. in.
Według mnie, do innego auta niż super-mega-rajdówki lub innego wypas-zapierdalacza, nie ma sensu tracić czasu ani pieniędzy na takie projekty. Zaraz się zrobi kolejny temat-ulep z brakiem konkretów. Bo napisanie posta czy 2, nie opisze wszystkich zjawisk z tym związanych. Jak ktoś chce się bawić to program do projektowania + ansys do badania przepływów i życzę miłej pracy
Jeśli uda Ci się już cokolwiek wymodzić. Weź pod uwagę to że jeśli wydłużysz dolot to moment pójdzie na wyższe obroty, natomiast jak go skrócisz to na niższe, a jak Ci się pojawią jakieś zawirowania to w ogóle będziesz kicha. Ja bym na Twoim miejscu nie bawił się w to, skoro nie masz zielonego pojęcia o tym. Lepiej odseparuj termicznie cały dolot od silnika. Może na innym forum znajdziesz jakieś informacje.
Obiło mi się kiedyś o uszy że w mazdzie mx-3, był kolektor o zmiennej długości kanałów dolotowych. Poszukaj, może jego by Ci się udało dopasować, myślę że to by było lepsze rozwiązanie.
Możesz też zbudować coś na wzór dolotu w silnikach VR6 marki VW.
Bez hamowni się nie obejdzie aby zweryfikować efekty Twojej pracy.
Obiło mi się kiedyś o uszy że w mazdzie mx-3, był kolektor o zmiennej długości kanałów dolotowych. Poszukaj, może jego by Ci się udało dopasować, myślę że to by było lepsze rozwiązanie.
Możesz też zbudować coś na wzór dolotu w silnikach VR6 marki VW.
Bez hamowni się nie obejdzie aby zweryfikować efekty Twojej pracy.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
ewemarkam napisał(a): Weź pod uwagę to że jeśli wydłużysz dolot to moment pójdzie na wyższe obroty, natomiast jak go skrócisz to na niższe, a jak Ci się pojawią jakieś zawirowania to w ogóle będziesz kicha.
a ja zawsze myślałem że jest odwrotnie.

Thx. Onyx , miałem w planach sprzedać padakę ale jednak zostanie i dlatego myślę o kompresorze ,dlatego będę musiał wyrzeżbić kolektor .
http://www.contour.org/ceg-vb/showthrea ... post755887
http://www.contour.org/ceg-vb/showthrea ... post755887
-
Arkadius 73
a nie da rady tylko ,,dołożyć" do silnika jak to robią chłopaki? Mało miejsca?
Arkadius 73 napisał(a):Thx. Onyx , miałem w planach sprzedać padakę ale jednak zostanie i dlatego myślę o kompresorze ,dlatego będę musiał wyrzeżbić kolektor .
http://www.contour.org/ceg-vb/showthrea ... post755887
To nie jest takie trudne, o ile jest miejsce fizycznie
Jeżeli się jednak sam zdecydujesz to tu znajdziesz kilka zdjęć.
http://www.6crew.com/forum/showthread.php?9959-3-0L-Supercharger-kit-is-done-Now-Available!
ewemarkam napisał(a):Śmiało może zostać seria, tylko modyfikacje dolotu przed przepustnicą Cię czekają.
Zapewne robiłeś takie mody już w niejednym silniku
Mało miejsca i pewnie rezygnacja z klimatyzacji by nie rozwiązała sprawy. M90 zaleca się do takiej pojemności a niestety ma on już swoje gabaryty. Jeżeli fundusze pozwolą można się pokusić o Rotrexa z przekładnią planetarną – [tiiit] są te kompresory.Neonixos666 napisał(a):a nie da rady tylko ,,dołożyć" do silnika jak to robią chłopaki? Mało miejsca?
Owszem nie robiłem, ale widziałem co nieco od podszewki. W części przypadków da się po prostu dołożyć. Ale pewnie ten zamiar modyfikacji silnika trafi między książki.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Za dużo "filozujesz" jak dla mnie
Rozpatrujemy konkretny przypadek. A takie tam: "widziałem" można prędzej wsadzić między bajki, niż to czy ktoś się pokusi na takiego moda czy też nie – od chęci do czynu daleka droga. Jeżeli sam czegoś nie robiłeś to nie namawiaj innych do tego, bo wprowadzasz w błąd, pisząc, że to takie proste. Z perspektywy obserwatora wszystko się wydaje łatwe.
wracając to tematu kolektora to dzięki złemu zaprojektowaniu przez konstruktorów prawdopodobnie on był winowajcą wydmuchania u mnie uszczelki pod głowicą więc w jest to bardzo ważny aspekt gdy myślimy o zwiększeniu mocy 
kolektor jest tak zrobiony iż cylindry nie są jednakowo napełniane, najgorzej napełniany jest pierwszy cylinder który jest najdalej od wlotu do kolektora. Jak podlałem paliwem (mam diesla) temperatura w cylindrach wzrosła. Na pierwszym cylindrze za mocno wzrosła z braku odpowiedniej ilości powietrza i wypaczyło metalową uszczelkę. W mocnych TDI kolektor jest lepszy bo każdy cylinder napełniany jest tak samo.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje