Strona 1 z 1

Boost cut silnik F2T (mx6 1-gen)

PostNapisane: 1 wrz 2012, 19:16
przez Quaki
Witam jako ze kilka osób pytało mnie o usuniecie "boost cut-a" z tego silnika oto krotki opis jak to zrobić i co będzie man do tego potrzebne
potrzebne narzędzia to:
1. programator który ma możliwość zapisania kości 27c256 (można go wykonać samemu lub kupić ze znanego portalu aukcyjnego)
2. lutownica (najlepiej stacja lutownicza nawet taka najprostsza będzie lepsza niż zwykła lutownica )
!! Bardzo ważna uwaga pod żadnym pozorem nie lutować elektroniki lutownica transformatorową należy także pamiętać o zabezpieczeniu antystatycznym !!
3.czysty eprom 27c256
4. program do edycji wsadu może być nawet darmowy hex editor
5. normalne narzędzia do wyciągnięcia i rozkręcenia komputera (bez tego nie da się nic zrobić bo kość trzeba wylutowac nie ma do niej dostępu przez złącze diagnostyczne )
Jak mechanicznie wyciągnąć komputer i eprom z płytki opisane jest tutaj (zakładka Do it yourself / ECU Removal/EPROM Identification. Uwaga tak to wygląda w siostrzanej jednostce czyli fordzie probe turbo 1-gen ale w maździe powinno być bardzo podobnie jeśli nie identycznie )
http://www.performanceprobe.com
Następnie należy zgrać zawartość epromu i w "hex edytorze" odnaleźć adres hex 0x52B1
w oryginalnym sofcie ma on wartość 3F aby całkowicie usunąć boost cut wstawiamy FF zapisujemy nasz plik i zgrywamy go do epromu 27c256 następnie wlutowujemy podstawkę do komputera w którą wkładamy nasz nagrany eprom
Ot i cala filozofia troszkę trudniejsze jest edytowanie map wtrysku i zapłonu.
Pozdrawiam

PostNapisane: 2 wrz 2012, 14:20
przez check.
Quaki napisał(a):Ot i cala filozofia troszkę trudniejsze jest edytowanie map wtrysku i zapłonu.

A mógłbyś coś o tym wspomnieć ? Strojenie odbywa się w programie TunerPro czy jest jakiś inny edytor pod te konkretne ECU ? :)

PostNapisane: 2 wrz 2012, 14:55
przez Matheus
można prosić o więcej <piwo> <prosze>

PostNapisane: 3 wrz 2012, 10:50
przez sq2jul
check. napisał(a):
Quaki napisał(a):Ot i cala filozofia troszkę trudniejsze jest edytowanie map wtrysku i zapłonu.

A mógłbyś coś o tym wspomnieć ? Strojenie odbywa się w programie TunerPro czy jest jakiś inny edytor pod te konkretne ECU ? :)


Obstawiam, ze robi sie to w programie Rzeźbiarz Pro v5.0 (trzeba miec zainstalowane pluginy "dłuto" i "młotek") ;)

Re: Boost cut silnik F2T (mx6 1-gen)

PostNapisane: 3 wrz 2012, 11:45
przez Quaki
Nie ma edytora napisanego pod ten konkretny ecu możesz używać praktycznie każdego edytora jeśli wiesz co robisz :)
Co będzie niezbędne do edycji map
1. sonda szerokopasmowa (bez tego nie warto nawet myśleć o zabawie w strojenie auta)
2. program do edycji z wpisanymi mapami(może to być na przykład darmowy tunerpro ja osobiście używam wersji pro RT na którą posiadam licencje)
dobrze mieć:
1. eprom emulator (ja używam Autoporoma ale obecnie pewnie bym kupił Ostrich 2.0)
2. wskaźnik EGT
3. zdrowy rozsadek i wiedzę na temat jak działa sterownik ECU i jak ogólnie działa silnik
Ciężko opisać dokładnie co i jak robić jeśli ktoś czegoś nie wie może będę potrafił pomoc ale tutorialu jak stroić auto się nie podejmuje napisać (można kilka takich tutoriali znaleźć w sieci na przykład na temat strojenia silnika hondy. Zasady są takie same chociaż wartości w tabelach inne ale nikt nie powiedzial ze będzie łatwo :) )
Pozdrawiam

PostNapisane: 29 maja 2013, 21:17
przez MarcinPN77
Quaki jesteś w stanie zdjąć boost cuta z kompa od B6T? Od dawna szukam osoby która mi to zrobi i nie moge znaleźć :/