Strona 1 z 2

EGT – 323 BJ FS Turbo

PostNapisane: 3 sie 2012, 21:55
przez mazdajdm
witam panowie pytanie czy ma ktoś na forum zamontowany wsk. egt i napisze mi jakie są najwyższe wartości egt na seryjnym silniku albo po jakiś konkretniejszych modach interesuje mnie wersja 2.0 131 hp sportive

PostNapisane: 3 sie 2012, 23:24
przez check.
mazdajdm napisał(a):witam panowie pytanie czy ma ktoś na forum zamontowany wsk. egt i napisze mi jakie są najwyższe wartości egt na seryjnym silniku albo po jakiś konkretniejszych modach interesuje mnie wersja 2.0 131 hp sportive

a do czego potrzebna Ci taka informacja ? W wolnossącym silniku zwykle zbędne jest kontrolowanie tego parametru bo przy prawidłowym składzie mieszanki nie osiągnie wartości niebezpiecznej dla silnika. :)

Re: 323f bj jakie egt

PostNapisane: 4 sie 2012, 09:05
przez mazdajdm
tak ale chciałbym uzyskać info jakie egt jest niebezbieczne dla tego silnika . bo na przykład egt przy doładowanych hondach jest maksymalnie 820 a w maździe ?

PostNapisane: 4 sie 2012, 14:40
przez onyx
mazdajdm napisał(a):tak ale chciałbym uzyskać info jakie egt jest niebezbieczne dla tego silnika . bo na przykład egt przy doładowanych hondach jest maksymalnie 820 a w maździe ?


820? a to ciekawe <oczy> Bo miałem przyjemność oglądać projekty, w których sięgała 950 :P To kwestia jake są wałki, jak ustawiony zapłon, ciepłoty świec, poziomu AFR (chociaż ten parametr nie jest zbieżny z EGT) itd.

W wolnossaku w ogóle odpuść sobie badanie tego parametru – jest pomijalnie mała temperatura.

PostNapisane: 4 sie 2012, 14:53
przez Pit
onyx napisał(a):
mazdajdm napisał(a):tak ale chciałbym uzyskać info jakie egt jest niebezbieczne dla tego silnika . bo na przykład egt przy doładowanych hondach jest maksymalnie 820 a w maździe ?


820? a to ciekawe <oczy> Bo miałem przyjemność oglądać projekty, w których sięgała 950 :P To kwestia jake są wałki, jak ustawiony zapłon, ciepłoty świec, poziomu AFR (chociaż ten parametr nie jest zbieżny z EGT) itd.

W wolnossaku w ogóle odpuść sobie badanie tego parametru – jest pomijalnie mała temperatura.

Silniki rotacyjne użytkowane i budowane do "niecodziennej" jazdy przyjmują fajne wartości pod boostem i obrotami ;) Są tematy o odczytach rzędu 2000 F (1250 st. C)! (...) W wolnossącym aucie raczej nie ma mocnego uzasadnienia monitorowania tego parametru.

Re: 323f bj jakie egt

PostNapisane: 4 sie 2012, 15:07
przez mazdajdm
mówie o doładowaniu w seryjnym silniku i egt wielokrotnie sięgało 820stopni a więc tylko i wyłacznie zależy to od modów przeprowadzonych w takim silniku . a pytanie jaka jest granica w silnikach mazdy oczywiście z dołożonym doładowaniem na seryjnym silniku ?

PostNapisane: 4 sie 2012, 19:38
przez piwo
900 stopni to bezpieczna granica (oczywiscie czujnik przed turbina a nie za)

PostNapisane: 5 sie 2012, 01:07
przez mazdajdm
oczywiście że przed :P a co zrobić jak egt przy wyższych biegach rośnie powyżej paliwem juz nie można podlać bo jest afr 11-11,5 także jakieś zimniejsze świece na początek ?

PostNapisane: 5 sie 2012, 02:02
przez tekkenfan
sypnij trochę zapłonem

Re: 323f bj jakie egt

PostNapisane: 5 sie 2012, 07:34
przez mazdajdm
zapłon jest też wydaje mi sie dużo cofnięty bo przy odcince 12stopni względem serii

PostNapisane: 5 sie 2012, 12:23
przez tekkenfan
i o to właśnie chodzi że masz za bardzo cofnięty.

Re: 323f bj jakie egt

PostNapisane: 5 sie 2012, 21:00
przez check.
czyli masz Sportive z FS Turbo ? Opisz dokładnie setup to coś pomyślimy.. jakie doładowanie z jakiego turbo, jaki wydech itp.? No i jakie masz EGT bo może nie potrzebnie się przejmujesz :)

PostNapisane: 6 sie 2012, 00:47
przez mazdajdm
323f sportive turbo 2.0 131hp seria
a co do modów to po krótce turbo td04hl-16t
ic chinol do350 ps
zawór replika hks
wtryski rx 8 420cc
pelen przelot 2.5 cala kwas
wystrojone na 0.55 bara
i problem pojawia się przy większych prędkościach nie mówimy o kresce tylko jak długo ciągne na 4-5
tak powyżej 230 egt rośnie do 920 i odpuszczam zdarza się ten problem też wcześniej <cisza> <cisza> <cisza> <cisza>

PostNapisane: 6 sie 2012, 11:01
przez onyx
mazdajdm napisał(a):323f sportive turbo 2.0 131hp seria
a co do modów to po krótce turbo td04hl-16t
ic chinol do350 ps
zawór replika hks
wtryski rx 8 420cc
pelen przelot 2.5 cala kwas
wystrojone na 0.55 bara
i problem pojawia się przy większych prędkościach nie mówimy o kresce tylko jak długo ciągne na 4-5
tak powyżej 230 egt rośnie do 920 i odpuszczam zdarza się ten problem też wcześniej <cisza> <cisza> <cisza> <cisza>


Myślę, że ta temperatura nie jest jakaś straszna. Mam podobnie przy takich prędkościach na wysokich biegach przy WOT. Ja bym się nie przejmował na Twoim miejscu – samo wskazanie też zależy od jakości termopary i wskaźnika. Auta doładowane z reguły nie lubią jazdy autostradowej – z pedałem w podłodze przez długi czas.

Re: 323f bj jakie egt

PostNapisane: 6 sie 2012, 11:21
przez Neonixos666
Załóż temat ze swoim projektem bo pewnie parę osób chętnie się dowie szczegółów :)

Re: 323f bj jakie egt

PostNapisane: 6 sie 2012, 11:31
przez check.
Dokładnie, nie ma co się przejmować... Osobiście pałowanie na 5 biegu bym szczerze odradzał. :)

Chłodniejsze świece o których wspomniałeś oczywiście nie zaszkodzą i można założyć.. jakie masz obecnie świece/ ciepłota ?

Swoją drogą mógłbyś się pochwalić projektem w odpowiednim dziale.. :D

Re: 323f bj jakie egt

PostNapisane: 6 sie 2012, 17:30
przez mazdajdm
dzięki panowie za sugestie :P a co do tematu nie czuje takiej potrzeby żeby opisywać swój projekt ma jaździć w miare bezproblemowo i sprawiać mi radość wszystkie podzespoły są przygotowane na o wiele większe moce ale narazie trzeba wyłapywać słabe strony projektu i rozwiązywać na przykład hamulce sprzęgło itp. a forum jest po to by pomagać nie negować <oczko>

Re: 323f bj jakie egt

PostNapisane: 6 sie 2012, 17:44
przez Neonixos666
po prostu miło by nam było jak byś się podzielił informacjami o projekcie ale ok każdy robi jak chce :)

PostNapisane: 6 sie 2012, 19:05
przez check.
mazdajdm napisał(a):a forum jest po to by pomagać nie negować

no i jak widzisz pomagamy.. a bynajmniej się staramy :P Jakbyś miał temat i opisane co i jak zrobione + zdjęcia to na pewno łatwiej byłoby ewentualnie coś doradzić.. no ale skoro nie czujesz takie potrzeby to też luz. :D Masz zakuty silnik, na jakie CR odprężony bo to też może mieć wpływ na EGT ? :)

PostNapisane: 7 sie 2012, 01:00
przez onyx
mazdajdm napisał(a):forum jest po to by pomagać nie negować <oczko>


eeee a myślałem żeby leczyć swoje kompleksy i obrażać wszystkich wkoło hahaha
Neguje się zazwyczaj kiepskie pomysły ;)

check. napisał(a):Masz zakuty silnik, na jakie CR odprężony bo to też może mieć wpływ na EGT ? :)


stary i ślepy jestem – gdzie przeczytałeś, że motor zakuty?? <oczy>