EGT – 323 BJ FS Turbo

Postprzez mazdajdm » 3 sie 2012, 21:55

witam panowie pytanie czy ma ktoś na forum zamontowany wsk. egt i napisze mi jakie są najwyższe wartości egt na seryjnym silniku albo po jakiś konkretniejszych modach interesuje mnie wersja 2.0 131 hp sportive
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez check. » 3 sie 2012, 23:24

mazdajdm napisał(a):witam panowie pytanie czy ma ktoś na forum zamontowany wsk. egt i napisze mi jakie są najwyższe wartości egt na seryjnym silniku albo po jakiś konkretniejszych modach interesuje mnie wersja 2.0 131 hp sportive

a do czego potrzebna Ci taka informacja ? W wolnossącym silniku zwykle zbędne jest kontrolowanie tego parametru bo przy prawidłowym składzie mieszanki nie osiągnie wartości niebezpiecznej dla silnika. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez mazdajdm » 4 sie 2012, 09:05

tak ale chciałbym uzyskać info jakie egt jest niebezbieczne dla tego silnika . bo na przykład egt przy doładowanych hondach jest maksymalnie 820 a w maździe ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez onyx » 4 sie 2012, 14:40

mazdajdm napisał(a):tak ale chciałbym uzyskać info jakie egt jest niebezbieczne dla tego silnika . bo na przykład egt przy doładowanych hondach jest maksymalnie 820 a w maździe ?


820? a to ciekawe <oczy> Bo miałem przyjemność oglądać projekty, w których sięgała 950 :P To kwestia jake są wałki, jak ustawiony zapłon, ciepłoty świec, poziomu AFR (chociaż ten parametr nie jest zbieżny z EGT) itd.

W wolnossaku w ogóle odpuść sobie badanie tego parametru – jest pomijalnie mała temperatura.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Pit » 4 sie 2012, 14:53

onyx napisał(a):
mazdajdm napisał(a):tak ale chciałbym uzyskać info jakie egt jest niebezbieczne dla tego silnika . bo na przykład egt przy doładowanych hondach jest maksymalnie 820 a w maździe ?


820? a to ciekawe <oczy> Bo miałem przyjemność oglądać projekty, w których sięgała 950 :P To kwestia jake są wałki, jak ustawiony zapłon, ciepłoty świec, poziomu AFR (chociaż ten parametr nie jest zbieżny z EGT) itd.

W wolnossaku w ogóle odpuść sobie badanie tego parametru – jest pomijalnie mała temperatura.

Silniki rotacyjne użytkowane i budowane do "niecodziennej" jazdy przyjmują fajne wartości pod boostem i obrotami ;) Są tematy o odczytach rzędu 2000 F (1250 st. C)! (...) W wolnossącym aucie raczej nie ma mocnego uzasadnienia monitorowania tego parametru.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mazdajdm » 4 sie 2012, 15:07

mówie o doładowaniu w seryjnym silniku i egt wielokrotnie sięgało 820stopni a więc tylko i wyłacznie zależy to od modów przeprowadzonych w takim silniku . a pytanie jaka jest granica w silnikach mazdy oczywiście z dołożonym doładowaniem na seryjnym silniku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez piwo » 4 sie 2012, 19:38

900 stopni to bezpieczna granica (oczywiscie czujnik przed turbina a nie za)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez mazdajdm » 5 sie 2012, 01:07

oczywiście że przed :P a co zrobić jak egt przy wyższych biegach rośnie powyżej paliwem juz nie można podlać bo jest afr 11-11,5 także jakieś zimniejsze świece na początek ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez tekkenfan » 5 sie 2012, 02:02

sypnij trochę zapłonem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez mazdajdm » 5 sie 2012, 07:34

zapłon jest też wydaje mi sie dużo cofnięty bo przy odcince 12stopni względem serii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez tekkenfan » 5 sie 2012, 12:23

i o to właśnie chodzi że masz za bardzo cofnięty.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez check. » 5 sie 2012, 21:00

czyli masz Sportive z FS Turbo ? Opisz dokładnie setup to coś pomyślimy.. jakie doładowanie z jakiego turbo, jaki wydech itp.? No i jakie masz EGT bo może nie potrzebnie się przejmujesz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez mazdajdm » 6 sie 2012, 00:47

323f sportive turbo 2.0 131hp seria
a co do modów to po krótce turbo td04hl-16t
ic chinol do350 ps
zawór replika hks
wtryski rx 8 420cc
pelen przelot 2.5 cala kwas
wystrojone na 0.55 bara
i problem pojawia się przy większych prędkościach nie mówimy o kresce tylko jak długo ciągne na 4-5
tak powyżej 230 egt rośnie do 920 i odpuszczam zdarza się ten problem też wcześniej <cisza> <cisza> <cisza> <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez onyx » 6 sie 2012, 11:01

mazdajdm napisał(a):323f sportive turbo 2.0 131hp seria
a co do modów to po krótce turbo td04hl-16t
ic chinol do350 ps
zawór replika hks
wtryski rx 8 420cc
pelen przelot 2.5 cala kwas
wystrojone na 0.55 bara
i problem pojawia się przy większych prędkościach nie mówimy o kresce tylko jak długo ciągne na 4-5
tak powyżej 230 egt rośnie do 920 i odpuszczam zdarza się ten problem też wcześniej <cisza> <cisza> <cisza> <cisza>


Myślę, że ta temperatura nie jest jakaś straszna. Mam podobnie przy takich prędkościach na wysokich biegach przy WOT. Ja bym się nie przejmował na Twoim miejscu – samo wskazanie też zależy od jakości termopary i wskaźnika. Auta doładowane z reguły nie lubią jazdy autostradowej – z pedałem w podłodze przez długi czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Neonixos666 » 6 sie 2012, 11:21

Załóż temat ze swoim projektem bo pewnie parę osób chętnie się dowie szczegółów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez check. » 6 sie 2012, 11:31

Dokładnie, nie ma co się przejmować... Osobiście pałowanie na 5 biegu bym szczerze odradzał. :)

Chłodniejsze świece o których wspomniałeś oczywiście nie zaszkodzą i można założyć.. jakie masz obecnie świece/ ciepłota ?

Swoją drogą mógłbyś się pochwalić projektem w odpowiednim dziale.. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez mazdajdm » 6 sie 2012, 17:30

dzięki panowie za sugestie :P a co do tematu nie czuje takiej potrzeby żeby opisywać swój projekt ma jaździć w miare bezproblemowo i sprawiać mi radość wszystkie podzespoły są przygotowane na o wiele większe moce ale narazie trzeba wyłapywać słabe strony projektu i rozwiązywać na przykład hamulce sprzęgło itp. a forum jest po to by pomagać nie negować <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 21:18
Posty: 56
Skąd: cz-wa
Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)

Postprzez Neonixos666 » 6 sie 2012, 17:44

po prostu miło by nam było jak byś się podzielił informacjami o projekcie ale ok każdy robi jak chce :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez check. » 6 sie 2012, 19:05

mazdajdm napisał(a):a forum jest po to by pomagać nie negować

no i jak widzisz pomagamy.. a bynajmniej się staramy :P Jakbyś miał temat i opisane co i jak zrobione + zdjęcia to na pewno łatwiej byłoby ewentualnie coś doradzić.. no ale skoro nie czujesz takie potrzeby to też luz. :D Masz zakuty silnik, na jakie CR odprężony bo to też może mieć wpływ na EGT ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 14:11
Posty: 173
Auto: Civic 1.4

Postprzez onyx » 7 sie 2012, 01:00

mazdajdm napisał(a):forum jest po to by pomagać nie negować <oczko>


eeee a myślałem żeby leczyć swoje kompleksy i obrażać wszystkich wkoło hahaha
Neguje się zazwyczaj kiepskie pomysły ;)

check. napisał(a):Masz zakuty silnik, na jakie CR odprężony bo to też może mieć wpływ na EGT ? :)


stary i ślepy jestem – gdzie przeczytałeś, że motor zakuty?? <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje