EGT – 323 BJ FS Turbo
1, 2
witam panowie pytanie czy ma ktoś na forum zamontowany wsk. egt i napisze mi jakie są najwyższe wartości egt na seryjnym silniku albo po jakiś konkretniejszych modach interesuje mnie wersja 2.0 131 hp sportive
- Od: 14 maja 2011, 21:18
- Posty: 56
- Skąd: cz-wa
- Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)
mazdajdm napisał(a):witam panowie pytanie czy ma ktoś na forum zamontowany wsk. egt i napisze mi jakie są najwyższe wartości egt na seryjnym silniku albo po jakiś konkretniejszych modach interesuje mnie wersja 2.0 131 hp sportive
a do czego potrzebna Ci taka informacja ? W wolnossącym silniku zwykle zbędne jest kontrolowanie tego parametru bo przy prawidłowym składzie mieszanki nie osiągnie wartości niebezpiecznej dla silnika.
- Od: 21 lut 2011, 14:11
- Posty: 173
- Auto: Civic 1.4
mazdajdm napisał(a):tak ale chciałbym uzyskać info jakie egt jest niebezbieczne dla tego silnika . bo na przykład egt przy doładowanych hondach jest maksymalnie 820 a w maździe ?
820? a to ciekawe

W wolnossaku w ogóle odpuść sobie badanie tego parametru – jest pomijalnie mała temperatura.
onyx napisał(a):mazdajdm napisał(a):tak ale chciałbym uzyskać info jakie egt jest niebezbieczne dla tego silnika . bo na przykład egt przy doładowanych hondach jest maksymalnie 820 a w maździe ?
820? a to ciekaweBo miałem przyjemność oglądać projekty, w których sięgała 950
To kwestia jake są wałki, jak ustawiony zapłon, ciepłoty świec, poziomu AFR (chociaż ten parametr nie jest zbieżny z EGT) itd.
W wolnossaku w ogóle odpuść sobie badanie tego parametru – jest pomijalnie mała temperatura.
Silniki rotacyjne użytkowane i budowane do "niecodziennej" jazdy przyjmują fajne wartości pod boostem i obrotami
mówie o doładowaniu w seryjnym silniku i egt wielokrotnie sięgało 820stopni a więc tylko i wyłacznie zależy to od modów przeprowadzonych w takim silniku . a pytanie jaka jest granica w silnikach mazdy oczywiście z dołożonym doładowaniem na seryjnym silniku ?
- Od: 14 maja 2011, 21:18
- Posty: 56
- Skąd: cz-wa
- Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)
900 stopni to bezpieczna granica (oczywiscie czujnik przed turbina a nie za)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
sypnij trochę zapłonem

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
i o to właśnie chodzi że masz za bardzo cofnięty.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
323f sportive turbo 2.0 131hp seria
a co do modów to po krótce turbo td04hl-16t
ic chinol do350 ps
zawór replika hks
wtryski rx 8 420cc
pelen przelot 2.5 cala kwas
wystrojone na 0.55 bara
i problem pojawia się przy większych prędkościach nie mówimy o kresce tylko jak długo ciągne na 4-5
tak powyżej 230 egt rośnie do 920 i odpuszczam zdarza się ten problem też wcześniej

a co do modów to po krótce turbo td04hl-16t
ic chinol do350 ps
zawór replika hks
wtryski rx 8 420cc
pelen przelot 2.5 cala kwas
wystrojone na 0.55 bara
i problem pojawia się przy większych prędkościach nie mówimy o kresce tylko jak długo ciągne na 4-5
tak powyżej 230 egt rośnie do 920 i odpuszczam zdarza się ten problem też wcześniej




- Od: 14 maja 2011, 21:18
- Posty: 56
- Skąd: cz-wa
- Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)
mazdajdm napisał(a):323f sportive turbo 2.0 131hp seria
a co do modów to po krótce turbo td04hl-16t
ic chinol do350 ps
zawór replika hks
wtryski rx 8 420cc
pelen przelot 2.5 cala kwas
wystrojone na 0.55 bara
i problem pojawia się przy większych prędkościach nie mówimy o kresce tylko jak długo ciągne na 4-5
tak powyżej 230 egt rośnie do 920 i odpuszczam zdarza się ten problem też wcześniej![]()
![]()
![]()
Myślę, że ta temperatura nie jest jakaś straszna. Mam podobnie przy takich prędkościach na wysokich biegach przy WOT. Ja bym się nie przejmował na Twoim miejscu – samo wskazanie też zależy od jakości termopary i wskaźnika. Auta doładowane z reguły nie lubią jazdy autostradowej – z pedałem w podłodze przez długi czas.
Załóż temat ze swoim projektem bo pewnie parę osób chętnie się dowie szczegółów 
Dokładnie, nie ma co się przejmować... Osobiście pałowanie na 5 biegu bym szczerze odradzał.
Chłodniejsze świece o których wspomniałeś oczywiście nie zaszkodzą i można założyć.. jakie masz obecnie świece/ ciepłota ?
Swoją drogą mógłbyś się pochwalić projektem w odpowiednim dziale..
Chłodniejsze świece o których wspomniałeś oczywiście nie zaszkodzą i można założyć.. jakie masz obecnie świece/ ciepłota ?
Swoją drogą mógłbyś się pochwalić projektem w odpowiednim dziale..
- Od: 21 lut 2011, 14:11
- Posty: 173
- Auto: Civic 1.4
dzięki panowie za sugestie
a co do tematu nie czuje takiej potrzeby żeby opisywać swój projekt ma jaździć w miare bezproblemowo i sprawiać mi radość wszystkie podzespoły są przygotowane na o wiele większe moce ale narazie trzeba wyłapywać słabe strony projektu i rozwiązywać na przykład hamulce sprzęgło itp. a forum jest po to by pomagać nie negować 
- Od: 14 maja 2011, 21:18
- Posty: 56
- Skąd: cz-wa
- Auto: 323f Sportive 2.0 Turbo
ET 13,65 2016 :)
po prostu miło by nam było jak byś się podzielił informacjami o projekcie ale ok każdy robi jak chce 
mazdajdm napisał(a):a forum jest po to by pomagać nie negować
no i jak widzisz pomagamy.. a bynajmniej się staramy
- Od: 21 lut 2011, 14:11
- Posty: 173
- Auto: Civic 1.4
mazdajdm napisał(a):forum jest po to by pomagać nie negować
eeee a myślałem żeby leczyć swoje kompleksy i obrażać wszystkich wkoło

Neguje się zazwyczaj kiepskie pomysły
check. napisał(a):Masz zakuty silnik, na jakie CR odprężony bo to też może mieć wpływ na EGT ?
stary i ślepy jestem – gdzie przeczytałeś, że motor zakuty??

1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje