Modyfikacje układu wydechowego – Mazda6 GG/GY
nie pamiętam czy tą blachę ochronna mam ale pewnie nie.Chciałem kupić tylko rure pod 2 tłumiki i lewy tłumik bo prawy myślę ,że będzie pasował?
Z góry dzięki Enduro!
Pozdr.
Z góry dzięki Enduro!
Pozdr.
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
- Od: 6 lut 2007, 15:37
- Posty: 51
- Skąd: Ostrowiec Św./Okół
- Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
pablo604 napisał(a):nie pamiętam czy tą blachę ochronna mam ale pewnie nie.Chciałem kupić tylko rure pod 2 tłumiki i lewy tłumik bo prawy myślę ,że będzie pasował?
Z góry dzięki Enduro!
Pozdr.
jesli ori. to na 100% będzie pasował,rowniez do diesela (sam mam taki wydech od 2,3L.,
ale polecam tez dokupic ten kawalek blachy i do domontawac za jednym zamachem,
tymbardziej ze jest to proste (trzy nity!), ponadto nie bez kozery mazdy montuje je ...
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):pablo604 napisał(a):nie pamiętam czy tą blachę ochronna mam ale pewnie nie.Chciałem kupić tylko rure pod 2 tłumiki i lewy tłumik bo prawy myślę ,że będzie pasował?
Z góry dzięki Enduro!
Pozdr.
jesli ori. to na 100% będzie pasował,rowniez do diesela (sam mam taki wydech od 2,3L.,
ale polecam tez dokupic ten kawalek blachy i do domontawac za jednym zamachem,
tymbardziej ze jest to proste (trzy nity!), ponadto nie bez kozery mazdy montuje je ...
pozdr.E.
tą blache to można gdzieś nową kupić czy na allegro z jakiegoś rozbitka?Jakbyś miał namiary jakieś to byłoby git:–) dzieki pozdrawiam
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
- Od: 6 lut 2007, 15:37
- Posty: 51
- Skąd: Ostrowiec Św./Okół
- Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Witam,
Wprawdzie pytanie bardziej do działu Tuning, ale nie znalazłem interesującego mnie wątku. Może tutaj ktoś będzie potrafił pomóc.
W kilku miejscach na układzie wydechowym w mojej M6 (zwłaszcza na łączeniach) pojawia się korozja i tutaj taka myśl naszła, czy by może nie wymienić całego orurowania wydechu na kwasówkę plus np. wstawić sportowy katalizator, czy strumienicę. Pytania mam następujące: czy taka modyfikacja w ogóle miałaby jakiś sens przy pozostawieniu seryjnych tłumików końcowych i seryjnego kolektora? I jak ewentualnie wpłynęłaby na osiągi/hałas?
pozdrawiam
Wprawdzie pytanie bardziej do działu Tuning, ale nie znalazłem interesującego mnie wątku. Może tutaj ktoś będzie potrafił pomóc.
W kilku miejscach na układzie wydechowym w mojej M6 (zwłaszcza na łączeniach) pojawia się korozja i tutaj taka myśl naszła, czy by może nie wymienić całego orurowania wydechu na kwasówkę plus np. wstawić sportowy katalizator, czy strumienicę. Pytania mam następujące: czy taka modyfikacja w ogóle miałaby jakiś sens przy pozostawieniu seryjnych tłumików końcowych i seryjnego kolektora? I jak ewentualnie wpłynęłaby na osiągi/hałas?
pozdrawiam
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3195 (146/240)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
hm... temat nadaje sie tylko do dzialu tuning...
przenosze..
ps. jak juz to robic na zamowienie... mozesz zaczac od tlumika koncowego, a pozniej modyfikowac reszte...
tzw. custom jest najlepszy... masz rozne wersje do wyboru i niektore sa nawet legalne
przenosze..
ps. jak juz to robic na zamowienie... mozesz zaczac od tlumika koncowego, a pozniej modyfikowac reszte...
tzw. custom jest najlepszy... masz rozne wersje do wyboru i niektore sa nawet legalne
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ja u siebie zmieniłem seryjny układ na customowy łącznie z tłumikami i według mojej dupochamowni coś to dało ,( pewnie widziałeś zdj.) , nie zmieniałem kolektorów
-
Arkadius 73
Chodzi właśnie o to, że tłumików końcowych zmieniać nie chcę , bo nie widać na nich śladów zużycia, a poza tym zamontowane są na nich końcówki, które dość sporo mnie kosztowały i zwyczajnie mi szkoda je wyrzucać.
Pytanie czy jest sens modyfikować środkową część układu wydechowego (od kolektora do tłumika końcowego) na części z kwasówki przy seryjnych wydechach końcowych, czy też zwiększona prędkość wydalania spalin na tym odcinku będzie i tak na koniec spowalniana do fabrycznej wartości przez seryjne tłumiki końcowe? Czy taka modyfikacja zwiększy w jakiś sposób wydajność i dźwięk układu, czy nie?
Pytanie czy jest sens modyfikować środkową część układu wydechowego (od kolektora do tłumika końcowego) na części z kwasówki przy seryjnych wydechach końcowych, czy też zwiększona prędkość wydalania spalin na tym odcinku będzie i tak na koniec spowalniana do fabrycznej wartości przez seryjne tłumiki końcowe? Czy taka modyfikacja zwiększy w jakiś sposób wydajność i dźwięk układu, czy nie?
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3195 (146/240)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
zemoj napisał(a):Pytanie czy jest sens modyfikować środkową część układu wydechowego (od kolektora do tłumika końcowego) na części z kwasówki przy seryjnych wydechach końcowych, czy też zwiększona prędkość wydalania spalin na tym odcinku będzie i tak na koniec spowalniana do fabrycznej wartości...
Myślisz, że gdy powiększysz średnicę rury, prędkość przepływających w niej spalin wzrośnie?
zemoj napisał(a):zy też zwiększona prędkość wydalania spalin na tym odcinku będzie i tak na koniec spowalniana do fabrycznej wartości przez seryjne tłumiki końcowe?
Pit napisał(a):gdy powiększysz średnicę rury, prędkość przepływających w niej spalin wzrośnie?
eee nie... wlasnie ostatni tlumik wyhamowuje ped spalin... i jest odpowiedzialny za poziom halasu
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ostatnio dzwonilem do Kreator Mocy w wawie i powiedziele ze za zmiane wydechu z seryjnego na 2,5 cala skasuja 2tys zl – Mowa o klekocie z DPF
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
karol napisał(a):Ostatnio dzwonilem do Kreator Mocy w wawie i powiedziele ze za zmiane wydechu z seryjnego na 2,5 cala skasuja 2tys zl – Mowa o klekocie z DPF
a jakiej średnicy masz seryjny wydech?
Pit napisał(a):Myślisz, że gdy powiększysz średnicę rury, prędkość przepływających w niej spalin wzrośnie?
Miałem na myśli nie samą średnicę, ale i rodzaj użytego materiału oraz budowę danego elementu. Ale ogólnie owszem myślałem, że głównym założeniem modyfikacji układu wydechowego (poza dźwiękiem i odpornością na większe obciążenie) jest właśnie umożliwienie swobodniejszego i szybszego wydalania spalin. Przyznaję, że nie mam dużej wiedzy w tym temacie, więc jeśli się mylę, to mnie naprostujcie.
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3195 (146/240)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
Odświeżę lekko wątek, mam pytanie poprzedni właściciel złożył takie oto nakładki na rurki
(mocowane na 2 imbusy) jak widać znajdują się one poniżej linii zderzaka, moje pytanie brzmi czy da się to jakoś "podciągnąć do góry" tak żeby weszło w miejsce zaślepek w zderzaku (które chciałbym usunąć) czy muszę zakupić nowe końcówki, które wejdą w miejsca po zaślepkach, a jeżeli tak, to jakie polecacie ? Z góry dzięki za odp.
(mocowane na 2 imbusy) jak widać znajdują się one poniżej linii zderzaka, moje pytanie brzmi czy da się to jakoś "podciągnąć do góry" tak żeby weszło w miejsce zaślepek w zderzaku (które chciałbym usunąć) czy muszę zakupić nowe końcówki, które wejdą w miejsca po zaślepkach, a jeżeli tak, to jakie polecacie ? Z góry dzięki za odp.
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Zigi86 napisał(a):"podciągnąć do góry"
Wygladaja na oryginalne koncowki od Mazdy. Montowałem taka niedawno do hatchbacka i nie było problemu, ładnie wlazła w miejsce po zaślepce. Wywal zaślepki i sprawdź być moze te końcówki będą pasować.
Bo to są oryginalne końcówki, tylko dlaczego nie są w tych dziurach po zaślepkach tylko poniżej ? boje się, że jak zdejmę zaślepki to będzie przerwa między końcówką a zderzakiem :/
Nie wiem czy dobrze mnie rozumiesz, po prostu od samego wyjęcia zaślepek rura ani końcówki nie podniosą się same do góry i zastanawiam się jak to zrobić
Nie wiem czy dobrze mnie rozumiesz, po prostu od samego wyjęcia zaślepek rura ani końcówki nie podniosą się same do góry i zastanawiam się jak to zrobić
- Od: 22 lip 2012, 14:58
- Posty: 274
- Skąd: Łdz
- Auto: Była: Mazda 6 Sedan 2006 2.0 Pb 147 KM
Zigi86 napisał(a):przerwa między końcówką a zderzakiem
Przerwa jest, ale nie jakas wielka. Wydaje mi się ze końcówka głębiej wejdzie jak zdejmiesz zaślepki.
Te zaślepki to żaden problem. Dwie śruby od dołu i od wewnątrz zderzaka trzeba ścisnąć zatrzask i popchnąć.
Zigi86 napisał(a):.... czy da się to jakoś "podciągnąć do góry" ...
jest to praktycznie nie mozliwe, m.in. ze wzgledu na kształt rurek.
odradzam ich doginanie
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje