Strona 1 z 2

VRIS Box- Czyli naprawa błędnego działania VRISów w KL-u

PostNapisane: 30 cze 2012, 19:29
przez gadula
Witajcie!
Miałem już dość, że w serii Vrisy działają nie do końca poprawnie, i trzeba było coś z tym zrobić. VRIS Box którego część osób na forum ma, jest już od paru lat niedostępny, wykonałem więc swój sterownik oparty o mikroprocesor. Układ testowy wykonałem pod koniec listopada, ale dopiero ostatnio dokończyłem poprawki i zamontowałem w aucie :) (od tygodnia działa bezbłędnie) VRIS Box działa dokładnie tak jak powinno być w serii, czyli pierwszy otwiera się przy 3250, drugi przy 4250, a zamykają się przy 6250. Oczywiście tylko wtedy, gdy pedał gazu wciśnięty jest ponad 70%.
Układ nie posiada regulacji, diodek sygnalizacyjnych, czy innych wodotrysków. Jest to po prostu małe czarne pudełko, które się podpina, chowa i zapomina o jego istnieniu :) W środku wbudowany jest również emulator, aby ECU nie łapał błędu odciętych solenoidów, oraz procedura testu: jeśli wciśniemy gaz do podłogi i przekręcimy kluczyk na ON, układ otworzy obydwa VRISy na ok 10s. Jest to czas w którym spokojnie uruchomimy silnik i zdążymy zajrzeć pod maskę, aby sprawdzić działanie :) Całość zamknięta jest w obudowie o wymiarach 7x5cm.
Niżej zdjęcia podpiętego układu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęć z wnętrza nie posiadam, bo i wstyd układ testowy po paru przeróbkach pokazywać :P
Gdyby znaleźli się chętni, mogę wykonać parę dodatkowych egzemplarzy. Jeśli znajdzie się bardzo wiele osób na opcję z regulacją, mogę i taką zaprojektować, tylko to będzie wymagać zmiany procesorka na większy :)

PostNapisane: 30 cze 2012, 23:05
przez cichy_86
możesz podesłać cały układ co jest potrzebne do złożenia tego vris boxa ?

Re: VRIS Box- Czyli naprawa błędnego działania VRISów w KL-u

PostNapisane: 30 cze 2012, 23:47
przez Rafał_
Gadula ty to masz łeb :P Bardzo przydatna rzecz dla wszystkich posiadaczy KLi, którzy mają problem z VRISami :) Ja będę próbował sterować Ecumasterem DET3. Jak będą problemy to bym się pisał na opcję z regulacją obr. przy których otwierają i zamykają się VRISy. Z tego co wyczytałem na forach zza wielkiej wody seryjnie dla KLZE jest 3600, 4600, 6600, o optymalnie 4000, 4800, 6800 :D

Re: VRIS Box- Czyli naprawa błędnego działania VRISów w KL-u

PostNapisane: 1 lip 2012, 13:35
przez cronos2500
"Gdyby znaleźli się chętni, mogę wykonać parę dodatkowych egzemplarzy"
Z checia zakupie takie urzadzenie. Prosze o odpowiedz jaka cena :D

PostNapisane: 2 lip 2012, 17:23
przez kamilspider
Ja też jestem zainteresowany, ale nie zabij mnie ceną :D
U mnie obydwa vrisy działają i jakbym nie wyczytał na forum, że jednak pracują nieprawidłowo to nigdy bym ich nie tykał.
Poczułeś jakąś różnicę po zamontowaniu boxa? Może by się coś urwało do setki? <jupi>

Re: VRIS Box- Czyli naprawa błędnego działania VRISów w KL-u

PostNapisane: 3 lip 2012, 10:35
przez weede
ciekawe ciekawe – fajnie byłoby to potestować na hamowni :)

PostNapisane: 3 lip 2012, 17:42
przez cichy_86
weede napisał(a):ciekawe ciekawe – fajnie byłoby to po testować na hamowni :)


jest na forum :)

PostNapisane: 3 lip 2012, 18:56
przez kamilspider
Spoko, jak będę to miał to potestuję różnicę po założeniu :D Jak będzie różnica 0,15-0,3 do 100km/h to dam rade to wykryć :P

PostNapisane: 3 lip 2012, 18:57
przez weede
cichy21_86 napisał(a):jest na forum :)

ale gdzie? :D

PostNapisane: 3 lip 2012, 19:00
przez kamilspider
Na forum jest tylko wykres działania vrisów z manuala, ale nikt na hamowni tego jeszcze nie testował chyba ;P

PostNapisane: 3 lip 2012, 19:35
przez Vodka
Vrisy ja nie mam wogóle ;P

PostNapisane: 3 lip 2012, 22:23
przez cichy_86
Obrazek

na innym forum widziałem <glupek2> tylko znalazłem jaka poprawa momentu obrotowego jest.

PostNapisane: 4 lip 2012, 01:09
przez gadula
Jak już pisałem innym, znając japończyków, ten wykres musiał być poprzedzony badaniami i jego kształt oraz progi obrotów raczej nie wzięły się z kosmosu ;)
U mnie normalnie pracował tylko drugi VRIS, i auto dostawało kopa od 4200 obrotów, pierwszy był ciągle otwarty. Teraz może nie czuć, ale widać że od 3200 wskazówka idzie szybciej, a od 4200 czuć że jeszcze przyspiesza :)

PostNapisane: 4 lip 2012, 09:44
przez kamilspider
Ciągle był otwarty? U mnie po odpaleniu się otwiera, a później przy gazowaniu (przynajmniej na postoju) się zamyka.
Na otwieranie vrisów na pewno mają wpływ tylko obr silnika, a nie np jeszcze jakieś obciążenie silnika?
A może trochę porób testy i zobacz czy jakby trochę poprzesuwał obr otwarcia vrisów czy by to coś zmieniło?

PostNapisane: 4 lip 2012, 20:29
przez Hazu
A czy nie jest czasem tak; że w większości KL vris nr 1 od razu się otwiera.
drugi otwiera się poprawnie.
a pierwszy zamyka się przy obrotach przy których powinien się otworzyć?

W praktyce można by było założyć dodatkowy przekaźnik aby odwrócić działanie sygnału sterującego lub zamontować inny elektrozawór lub zamienić w nim podciśnienia.

Co wy na to?

PostNapisane: 4 lip 2012, 21:07
przez kamilspider
Pomysł z przekaźnikiem dobry.
Nie wiem tylko jak te vrisy działają podczas jazdy bo na postoju trzeba od razu depnąć gaz żeby zadziałały, a powolne dodawanie nic nie daje.

PostNapisane: 4 lip 2012, 21:08
przez cichy_86
Hazu napisał(a):A czy nie jest czasem tak; że w większości KL vris nr 1 od razu się otwiera.
drugi otwiera się poprawnie.


u mnie tak działa.

PostNapisane: 4 lip 2012, 21:14
przez Hazu
kamilspider napisał(a):Nie wiem tylko jak te vrisy działają podczas jazdy

tego też i ja nie wiem
rzuciłem tylko taki pomysł
jeżeli Ktoś sprawdzi jak działają podczas jazdy w typowym Kl-u to i potwierdzą się moje przypuszczenia to montujemy przekaźnik i będą latać te nasze KL-ki

PostNapisane: 4 lip 2012, 21:27
przez pawelc
W KL-ach które miałem (a było ich koło 8-10) zawsze działają tak że pierwszy jest od razu otwarty po zapaleniu ,wystarczy wypiąć wtyczkę od tps-a i wtedy działają tak że można sobie sprawdzić na postoju bez 70 % otwarcia przepustnicy -to jest najprostszy test aby sprawdzić poprawność działania tych zaworków .Mnie zawsze zastanawiało czy to jest bug w oprogramowaniu skoro wszystkie przeze mnie posiadane egzemplarze miały ten sam problem ?
Dla chcących tanim kosztem naprawić to wystarczy centralka od lpg -starego typu ,czyli sam przełącznik który przełącza od obrotów na gaz ,podpinamy pod zaworek vris1 napięcie ze sterowania elektrozaworami od gazu,ustawiamy na 3250 obr .zadziałanie przełącznika -koszt 20-30 zł i będzie działało ...

PostNapisane: 4 lip 2012, 22:14
przez cichy_86
pawelc napisał(a):podpinamy pod zaworek vris1 napięcie ze sterowania elektrozaworami od gazu,ustawiamy na 3250 obr .zadziałanie przełącznika -koszt 20-30 zł i będzie działało ...


jak się przełączy to nie będzie już cały czas otwarty
??