Strona 1 z 2

Przekładka silnika – 323c BA 1.3

PostNapisane: 9 cze 2012, 22:11
przez Aro_2006
Witam kupiłem 323c 1300 94/98 typową bazę. Podpowiedzcie jaką jednostkę napędową do niej wsadzić idzie.Marzy mi się 2000 V6 czy jest taka możliwość, jeśli nie to co byście polecili. Jak zrobię to pochwale się na zlocie.Chodzi mi o typowego wariata nie auto.

PostNapisane: 9 cze 2012, 22:24
przez Matheus
normalnie czyli przy fabrycznych łapach itd wchodzi 1.5 i 1.8 bo to było seryjnie.
Wszystko ponad to to rzeźba

PostNapisane: 9 cze 2012, 22:29
przez nynuch76
2,0 V6 lub 2,5 V6 też powinno wejść to przecież buda Ba ;)

PostNapisane: 9 cze 2012, 23:02
przez Matheus
nynuch76 napisał(a):2,0 V6 lub 2,5 V6 też powinno wejść to przecież buda Ba ;)


zgadza się ale nie do końca bo komora jest krótsza <oczko> przykład: do 323s 2.0 weszło po cięciu pasa.

PostNapisane: 9 cze 2012, 23:10
przez nynuch76
Matheus napisał(a):do 323s 2.0 weszło po cięciu pasa.

Przy ewentualnym projekcie <spoko> raczej niewielka przeróbka ;)

PostNapisane: 9 cze 2012, 23:20
przez Hazu
Ja polecam BPT najmniej kombinacji lub KL/KLZE

PostNapisane: 10 cze 2012, 09:37
przez Aro_2006
Hazu napisał(a):Ja polecam BPT najmniej kombinacji lub KL/KLZE


Super KLZE bym się cieszył ale czy on wejdzie :(

Re: Jaki silnik wsadzić do 323c jest 1300

PostNapisane: 10 cze 2012, 10:39
przez rafał88
Z tego co widzialem gdzies trzeba przod przerabiac, Cetka i Eska maja wspolne przody i Kf juz sie nie miesci. poszukaj na forum w projektach 323s tam jest pokazane, i gdzie tez widzialem na zagranicznych stronach wlasnie cetke z kf'em i tez przerabiany byl przod. Najlepiej na 1.8:)

PostNapisane: 10 cze 2012, 10:56
przez Hazu
To są drobne przeróbki nadwozia w porównaniu do całego swapu.
Ale warto v6 montować ze względu na jego dźwięk i niskie wibracje (niesamowite wrażenia)
Polecam co najmniej KL bo wyjdzie tanio a do zabawy będzie rewelacyjny i bezproblemowy.

Ja w Xedosie wymieniłem silnik z B6 na KL, u mnie to wyszło kompletnie na częściach seryjnych z kilku aut.
U Ciebie trzeba będzie pewnie ta belkę zmodyfikować, ale poza tym też na seryjnych częściach, bez rzeźby się obędzie.
Jeżeli sam będziesz to robił to myślę że nawet za 2-3 tyś można taki swap zrobić,
+ hamulce i zawieszenie.

PostNapisane: 11 cze 2012, 17:28
przez Barthez
Aro_2006 napisał(a):Chodzi mi o typowego wariata nie auto.


BPT
seria 160-180 a po niewielkiej rzeźbie 250+

a dźwięk i wibracje miałbym w <dupa> przy tych założeniach ;)

PostNapisane: 11 cze 2012, 17:41
przez People_Hate_Me
najlepiej bpt. najmniejsza rzeźba i w miarę rozsądkowo najwięcej mocny można wyciągnąć.
Why? BPT dużo lżejszy od V'łek i do tego napewno lepiej w zakretach będzie jeździł niż jak wsadzimy v

PostNapisane: 11 cze 2012, 17:52
przez Hazu
People_Hate_Me napisał(a):BPT dużo lżejszy od V'łek

ile lżejszy?
10kg?
A BPT to na 100% będzie cięższy.
A jaką skrzynie zamontujesz aby wytrzymała tylko 180KM przy BPT?

A skrzynie od v-ek są mocniejsze.

Jak już będzie KL to aby rzut beretem i będzie KLT i nawet do 300 KM można osiągnąć.



Tak się składa że miałem w swoim samochodzie B6, BP 137KM, KF i KL .
Jeżeli samochód ma dawać frajdę, to tylko KL lub KLZE tym bardziej że można te silniki włożyć na seryjnych częściach bez rzeźbienia w rozsądnej cenie.

PostNapisane: 14 cze 2012, 15:58
przez People_Hate_Me
hazu chyba się z choinki urwałeś. BPT i V6 różnica 10kg? głupi przykład MX6 z FS a MX6 z KL różnica 90kg wagi. ciekawe skąd się bierze.
BPT można ładnie modować. Spójrz na rave 240 bez najmniejszych kłopotów. a jak już wspomniałem masa niższa.

PostNapisane: 14 cze 2012, 18:08
przez Hazu
Sam się z choinki urwałeś.
Pewnie nawet nie widziałeś, gołych, tych silników a o ważeniu już nie wspomnę.
V6 jest z aluminium.
BP z żeliwa
a toporne FS to też blok żeliwa.

PostNapisane: 14 cze 2012, 19:21
przez Bartg
Była ( może nadal jest, ale nie mogę znaleźć ) na youtubie seria filmów ze swapu V6 do cetki, gość przedłużał cały przód, bo jest tam cholernie ciasno, widać to nawet przy Z5 ;) Swap na BPT na pewno fajny, ale po pierwszee dostępność tego silnika, po drugie wytrzymałość skrzyni. Jak może być rzeźba to iść przykładem Matheusa i wsadzić 2.2T. Opcja rozsądna to oczywiście BP, tutaj filmik jak jeździ Cetka z BP05 z BG i nast. modami:
Kod: Zaznacz cały
– forged pistons compr. ratio 11:1 in 84mm bore
– dbilas camshafts 276°/280° with stronger valve springs
– parcesetter 4-in-1 header
– 200cpsi race cat and selfmade freeflow exhaust in 55mm to the end
– modified BPT intake manifold & cylinder head
– lightened flywheel incl. sport clutch
– short gearbox from 1.4 b3 engine
– controlled by Greddy Emanage Ultimate & LC1 wideband sensor


PostNapisane: 14 cze 2012, 19:31
przez Hazu
Ja do BA, zamiast zwykłego BP, wsadziłem BP z BG GT 89r (137KM) i już całkiem przyzwoicie to jeździło, nie to co zwykła BA BP.
Obrazek

PostNapisane: 15 cze 2012, 11:53
przez People_Hate_Me
Hazu napisał(a):Sam się z choinki urwałeś.
Pewnie nawet nie widziałeś, gołych, tych silników a o ważeniu już nie wspomnę.
V6 jest z aluminium.
BP z żeliwa
a toporne FS to też blok żeliwa.

BP – 320 lbs
FS – 390,2 lbs
KL – 474lbs
oczywiście waga z osprzętem, skrzynią i sprzęgłęm.
i Hazu proszę skończ. (przepraszam za OT)

Zatem twierdze że najlepszym rozwiązaniem pod kątem wagi jest i możliwości C-tki to jest BPT

PostNapisane: 15 cze 2012, 12:08
przez Bartg
Jak dla mnie sensowne są 2 opcje: jak ma być bez rzeźby to BP z BG i modzić ewentualnie, jak ma być rzeźba to KL/KL-ZE albo F2T z Probe. Dostępność BPT i wytrzymałość skrzyni jak dla mnie dyskwalifikuję takiego swapa.

PostNapisane: 15 cze 2012, 13:25
przez Jacek176
Bartg napisał(a):Opcja rozsądna to oczywiście BP, tutaj filmik jak jeździ Cetka z BP05 z BG i nast. modami:

Coś cieniutko ta cetka się odpycha :( Mody poważniejsze niż u mnie a jedzie gorzej niż moja Madzia kiedy miała 151KM
F2T to silnik o prehistorycznej konstrukcji ;) Oczywiście wszędzie chodzą legendy o jego możliwościach ale z mocnym i przede wszystkim SZYBKIM F2T jest jak z Yeti, wszyscy o nim mówią ale ciężko go spotkać w realu <lol>

PostNapisane: 15 cze 2012, 13:43
przez Barthez
Jacek176 napisał(a):SZYBKIM F2T jest jak z Yeti, wszyscy o nim mówią ale ciężko go spotkać w realu

ja kilka Yeti widziałem ;) spod znaku skody :P

Bartg napisał(a):BPT i wytrzymałość skrzyni jak dla mnie dyskwalifikuję takiego swapa.

może się mylę ale chodzi o skrzynię 4x4 – tam faktycznie był jakiś problem. Ze skrzyniami FWD jest chyba trochę lepiej (?)

jak już chcesz rzeźbę to nie lepiej pojechać po bandzie i wrzucić wankla (takiego jak u Pita) lub JZ-ta jak u Sąsiada? Będziesz miał najszybszą Cetkę w Polsce (a może i na świecie) ;)