Przekładka silnika – 323c BA 1.3
1, 2
Witam kupiłem 323c 1300 94/98 typową bazę. Podpowiedzcie jaką jednostkę napędową do niej wsadzić idzie.Marzy mi się 2000 V6 czy jest taka możliwość, jeśli nie to co byście polecili. Jak zrobię to pochwale się na zlocie.Chodzi mi o typowego wariata nie auto.
normalnie czyli przy fabrycznych łapach itd wchodzi 1.5 i 1.8 bo to było seryjnie.
Wszystko ponad to to rzeźba
Wszystko ponad to to rzeźba
2,0 V6 lub 2,5 V6 też powinno wejść to przecież buda Ba 
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
nynuch76 napisał(a):2,0 V6 lub 2,5 V6 też powinno wejść to przecież buda Ba
zgadza się ale nie do końca bo komora jest krótsza
Matheus napisał(a):do 323s 2.0 weszło po cięciu pasa.
Przy ewentualnym projekcie

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Z tego co widzialem gdzies trzeba przod przerabiac, Cetka i Eska maja wspolne przody i Kf juz sie nie miesci. poszukaj na forum w projektach 323s tam jest pokazane, i gdzie tez widzialem na zagranicznych stronach wlasnie cetke z kf'em i tez przerabiany byl przod. Najlepiej na 1.8:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
To są drobne przeróbki nadwozia w porównaniu do całego swapu.
Ale warto v6 montować ze względu na jego dźwięk i niskie wibracje (niesamowite wrażenia)
Polecam co najmniej KL bo wyjdzie tanio a do zabawy będzie rewelacyjny i bezproblemowy.
Ja w Xedosie wymieniłem silnik z B6 na KL, u mnie to wyszło kompletnie na częściach seryjnych z kilku aut.
U Ciebie trzeba będzie pewnie ta belkę zmodyfikować, ale poza tym też na seryjnych częściach, bez rzeźby się obędzie.
Jeżeli sam będziesz to robił to myślę że nawet za 2-3 tyś można taki swap zrobić,
+ hamulce i zawieszenie.
Ale warto v6 montować ze względu na jego dźwięk i niskie wibracje (niesamowite wrażenia)
Polecam co najmniej KL bo wyjdzie tanio a do zabawy będzie rewelacyjny i bezproblemowy.
Ja w Xedosie wymieniłem silnik z B6 na KL, u mnie to wyszło kompletnie na częściach seryjnych z kilku aut.
U Ciebie trzeba będzie pewnie ta belkę zmodyfikować, ale poza tym też na seryjnych częściach, bez rzeźby się obędzie.
Jeżeli sam będziesz to robił to myślę że nawet za 2-3 tyś można taki swap zrobić,
+ hamulce i zawieszenie.
najlepiej bpt. najmniejsza rzeźba i w miarę rozsądkowo najwięcej mocny można wyciągnąć.
Why? BPT dużo lżejszy od V'łek i do tego napewno lepiej w zakretach będzie jeździł niż jak wsadzimy v
Why? BPT dużo lżejszy od V'łek i do tego napewno lepiej w zakretach będzie jeździł niż jak wsadzimy v
People_Hate_Me napisał(a):BPT dużo lżejszy od V'łek
ile lżejszy?
10kg?
A BPT to na 100% będzie cięższy.
A jaką skrzynie zamontujesz aby wytrzymała tylko 180KM przy BPT?
A skrzynie od v-ek są mocniejsze.
Jak już będzie KL to aby rzut beretem i będzie KLT i nawet do 300 KM można osiągnąć.
Tak się składa że miałem w swoim samochodzie B6, BP 137KM, KF i KL .
Jeżeli samochód ma dawać frajdę, to tylko KL lub KLZE tym bardziej że można te silniki włożyć na seryjnych częściach bez rzeźbienia w rozsądnej cenie.
hazu chyba się z choinki urwałeś. BPT i V6 różnica 10kg? głupi przykład MX6 z FS a MX6 z KL różnica 90kg wagi. ciekawe skąd się bierze.
BPT można ładnie modować. Spójrz na rave 240 bez najmniejszych kłopotów. a jak już wspomniałem masa niższa.
BPT można ładnie modować. Spójrz na rave 240 bez najmniejszych kłopotów. a jak już wspomniałem masa niższa.
Sam się z choinki urwałeś.
Pewnie nawet nie widziałeś, gołych, tych silników a o ważeniu już nie wspomnę.
V6 jest z aluminium.
BP z żeliwa
a toporne FS to też blok żeliwa.
Pewnie nawet nie widziałeś, gołych, tych silników a o ważeniu już nie wspomnę.
V6 jest z aluminium.
BP z żeliwa
a toporne FS to też blok żeliwa.
Była ( może nadal jest, ale nie mogę znaleźć ) na youtubie seria filmów ze swapu V6 do cetki, gość przedłużał cały przód, bo jest tam cholernie ciasno, widać to nawet przy Z5
Swap na BPT na pewno fajny, ale po pierwszee dostępność tego silnika, po drugie wytrzymałość skrzyni. Jak może być rzeźba to iść przykładem Matheusa i wsadzić 2.2T. Opcja rozsądna to oczywiście BP, tutaj filmik jak jeździ Cetka z BP05 z BG i nast. modami:
- Kod: Zaznacz cały
– forged pistons compr. ratio 11:1 in 84mm bore
– dbilas camshafts 276°/280° with stronger valve springs
– parcesetter 4-in-1 header
– 200cpsi race cat and selfmade freeflow exhaust in 55mm to the end
– modified BPT intake manifold & cylinder head
– lightened flywheel incl. sport clutch
– short gearbox from 1.4 b3 engine
– controlled by Greddy Emanage Ultimate & LC1 wideband sensor
Hazu napisał(a):Sam się z choinki urwałeś.
Pewnie nawet nie widziałeś, gołych, tych silników a o ważeniu już nie wspomnę.
V6 jest z aluminium.
BP z żeliwa
a toporne FS to też blok żeliwa.
BP – 320 lbs
FS – 390,2 lbs
KL – 474lbs
oczywiście waga z osprzętem, skrzynią i sprzęgłęm.
i Hazu proszę skończ. (przepraszam za OT)
Zatem twierdze że najlepszym rozwiązaniem pod kątem wagi jest i możliwości C-tki to jest BPT
Jak dla mnie sensowne są 2 opcje: jak ma być bez rzeźby to BP z BG i modzić ewentualnie, jak ma być rzeźba to KL/KL-ZE albo F2T z Probe. Dostępność BPT i wytrzymałość skrzyni jak dla mnie dyskwalifikuję takiego swapa.
Bartg napisał(a):Opcja rozsądna to oczywiście BP, tutaj filmik jak jeździ Cetka z BP05 z BG i nast. modami:
Coś cieniutko ta cetka się odpycha
F2T to silnik o prehistorycznej konstrukcji

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jacek176 napisał(a):SZYBKIM F2T jest jak z Yeti, wszyscy o nim mówią ale ciężko go spotkać w realu
ja kilka Yeti widziałem
Bartg napisał(a):BPT i wytrzymałość skrzyni jak dla mnie dyskwalifikuję takiego swapa.
może się mylę ale chodzi o skrzynię 4x4 – tam faktycznie był jakiś problem. Ze skrzyniami FWD jest chyba trochę lepiej (?)
jak już chcesz rzeźbę to nie lepiej pojechać po bandzie i wrzucić wankla (takiego jak u Pita) lub JZ-ta jak u Sąsiada? Będziesz miał najszybszą Cetkę w Polsce (a może i na świecie)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje