Przekładka silnika – 323c BA 1.3

Postprzez Aro_2006 » 9 cze 2012, 22:11

Witam kupiłem 323c 1300 94/98 typową bazę. Podpowiedzcie jaką jednostkę napędową do niej wsadzić idzie.Marzy mi się 2000 V6 czy jest taka możliwość, jeśli nie to co byście polecili. Jak zrobię to pochwale się na zlocie.Chodzi mi o typowego wariata nie auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 10:44
Posty: 355 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 GY 121km 2004
Mazda 323C 1.3 16v 1995r

Postprzez Matheus » 9 cze 2012, 22:24

normalnie czyli przy fabrycznych łapach itd wchodzi 1.5 i 1.8 bo to było seryjnie.
Wszystko ponad to to rzeźba
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez nynuch76 » 9 cze 2012, 22:29

2,0 V6 lub 2,5 V6 też powinno wejść to przecież buda Ba ;)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Matheus » 9 cze 2012, 23:02

nynuch76 napisał(a):2,0 V6 lub 2,5 V6 też powinno wejść to przecież buda Ba ;)


zgadza się ale nie do końca bo komora jest krótsza <oczko> przykład: do 323s 2.0 weszło po cięciu pasa.
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez nynuch76 » 9 cze 2012, 23:10

Matheus napisał(a):do 323s 2.0 weszło po cięciu pasa.

Przy ewentualnym projekcie <spoko> raczej niewielka przeróbka ;)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Hazu » 9 cze 2012, 23:20

Ja polecam BPT najmniej kombinacji lub KL/KLZE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Aro_2006 » 10 cze 2012, 09:37

Hazu napisał(a):Ja polecam BPT najmniej kombinacji lub KL/KLZE


Super KLZE bym się cieszył ale czy on wejdzie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2011, 10:44
Posty: 355 (1/0)
Skąd: Cieszyn
Auto: Mazda 6 GY 121km 2004
Mazda 323C 1.3 16v 1995r

Postprzez rafał88 » 10 cze 2012, 10:39

Z tego co widzialem gdzies trzeba przod przerabiac, Cetka i Eska maja wspolne przody i Kf juz sie nie miesci. poszukaj na forum w projektach 323s tam jest pokazane, i gdzie tez widzialem na zagranicznych stronach wlasnie cetke z kf'em i tez przerabiany byl przod. Najlepiej na 1.8:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Hazu » 10 cze 2012, 10:56

To są drobne przeróbki nadwozia w porównaniu do całego swapu.
Ale warto v6 montować ze względu na jego dźwięk i niskie wibracje (niesamowite wrażenia)
Polecam co najmniej KL bo wyjdzie tanio a do zabawy będzie rewelacyjny i bezproblemowy.

Ja w Xedosie wymieniłem silnik z B6 na KL, u mnie to wyszło kompletnie na częściach seryjnych z kilku aut.
U Ciebie trzeba będzie pewnie ta belkę zmodyfikować, ale poza tym też na seryjnych częściach, bez rzeźby się obędzie.
Jeżeli sam będziesz to robił to myślę że nawet za 2-3 tyś można taki swap zrobić,
+ hamulce i zawieszenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Barthez » 11 cze 2012, 17:28

Aro_2006 napisał(a):Chodzi mi o typowego wariata nie auto.


BPT
seria 160-180 a po niewielkiej rzeźbie 250+

a dźwięk i wibracje miałbym w <dupa> przy tych założeniach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez People_Hate_Me » 11 cze 2012, 17:41

najlepiej bpt. najmniejsza rzeźba i w miarę rozsądkowo najwięcej mocny można wyciągnąć.
Why? BPT dużo lżejszy od V'łek i do tego napewno lepiej w zakretach będzie jeździł niż jak wsadzimy v
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Hazu » 11 cze 2012, 17:52

People_Hate_Me napisał(a):BPT dużo lżejszy od V'łek

ile lżejszy?
10kg?
A BPT to na 100% będzie cięższy.
A jaką skrzynie zamontujesz aby wytrzymała tylko 180KM przy BPT?

A skrzynie od v-ek są mocniejsze.

Jak już będzie KL to aby rzut beretem i będzie KLT i nawet do 300 KM można osiągnąć.



Tak się składa że miałem w swoim samochodzie B6, BP 137KM, KF i KL .
Jeżeli samochód ma dawać frajdę, to tylko KL lub KLZE tym bardziej że można te silniki włożyć na seryjnych częściach bez rzeźbienia w rozsądnej cenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez People_Hate_Me » 14 cze 2012, 15:58

hazu chyba się z choinki urwałeś. BPT i V6 różnica 10kg? głupi przykład MX6 z FS a MX6 z KL różnica 90kg wagi. ciekawe skąd się bierze.
BPT można ładnie modować. Spójrz na rave 240 bez najmniejszych kłopotów. a jak już wspomniałem masa niższa.
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Hazu » 14 cze 2012, 18:08

Sam się z choinki urwałeś.
Pewnie nawet nie widziałeś, gołych, tych silników a o ważeniu już nie wspomnę.
V6 jest z aluminium.
BP z żeliwa
a toporne FS to też blok żeliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Bartg » 14 cze 2012, 19:21

Była ( może nadal jest, ale nie mogę znaleźć ) na youtubie seria filmów ze swapu V6 do cetki, gość przedłużał cały przód, bo jest tam cholernie ciasno, widać to nawet przy Z5 ;) Swap na BPT na pewno fajny, ale po pierwszee dostępność tego silnika, po drugie wytrzymałość skrzyni. Jak może być rzeźba to iść przykładem Matheusa i wsadzić 2.2T. Opcja rozsądna to oczywiście BP, tutaj filmik jak jeździ Cetka z BP05 z BG i nast. modami:
Kod: Zaznacz cały
– forged pistons compr. ratio 11:1 in 84mm bore
– dbilas camshafts 276°/280° with stronger valve springs
– parcesetter 4-in-1 header
– 200cpsi race cat and selfmade freeflow exhaust in 55mm to the end
– modified BPT intake manifold & cylinder head
– lightened flywheel incl. sport clutch
– short gearbox from 1.4 b3 engine
– controlled by Greddy Emanage Ultimate & LC1 wideband sensor

Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Hazu » 14 cze 2012, 19:31

Ja do BA, zamiast zwykłego BP, wsadziłem BP z BG GT 89r (137KM) i już całkiem przyzwoicie to jeździło, nie to co zwykła BA BP.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez People_Hate_Me » 15 cze 2012, 11:53

Hazu napisał(a):Sam się z choinki urwałeś.
Pewnie nawet nie widziałeś, gołych, tych silników a o ważeniu już nie wspomnę.
V6 jest z aluminium.
BP z żeliwa
a toporne FS to też blok żeliwa.

BP – 320 lbs
FS – 390,2 lbs
KL – 474lbs
oczywiście waga z osprzętem, skrzynią i sprzęgłęm.
i Hazu proszę skończ. (przepraszam za OT)

Zatem twierdze że najlepszym rozwiązaniem pod kątem wagi jest i możliwości C-tki to jest BPT
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Bartg » 15 cze 2012, 12:08

Jak dla mnie sensowne są 2 opcje: jak ma być bez rzeźby to BP z BG i modzić ewentualnie, jak ma być rzeźba to KL/KL-ZE albo F2T z Probe. Dostępność BPT i wytrzymałość skrzyni jak dla mnie dyskwalifikuję takiego swapa.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Jacek176 » 15 cze 2012, 13:25

Bartg napisał(a):Opcja rozsądna to oczywiście BP, tutaj filmik jak jeździ Cetka z BP05 z BG i nast. modami:

Coś cieniutko ta cetka się odpycha :( Mody poważniejsze niż u mnie a jedzie gorzej niż moja Madzia kiedy miała 151KM
F2T to silnik o prehistorycznej konstrukcji ;) Oczywiście wszędzie chodzą legendy o jego możliwościach ale z mocnym i przede wszystkim SZYBKIM F2T jest jak z Yeti, wszyscy o nim mówią ale ciężko go spotkać w realu <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Barthez » 15 cze 2012, 13:43

Jacek176 napisał(a):SZYBKIM F2T jest jak z Yeti, wszyscy o nim mówią ale ciężko go spotkać w realu

ja kilka Yeti widziałem ;) spod znaku skody :P

Bartg napisał(a):BPT i wytrzymałość skrzyni jak dla mnie dyskwalifikuję takiego swapa.

może się mylę ale chodzi o skrzynię 4x4 – tam faktycznie był jakiś problem. Ze skrzyniami FWD jest chyba trochę lepiej (?)

jak już chcesz rzeźbę to nie lepiej pojechać po bandzie i wrzucić wankla (takiego jak u Pita) lub JZ-ta jak u Sąsiada? Będziesz miał najszybszą Cetkę w Polsce (a może i na świecie) ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje