Strona 1 z 13

Filtr stożkowy

PostNapisane: 18 lis 2008, 22:53
przez SebCzep
Witam !

Chciałbym założyć filtr stożkowy w mojej Magdalence... byłem dziś u znajomego który sprzedaje w sklepie zajmującym sie takimi "sprawami" powiedział ze może być problem z zamontowaniem takiego urządzenia ponieważ na rurce prowadzącej powietrze od filtra znajduje sie cześć związana z elektronika... nie umiem tego fachowo nazwać co wy uważacie na temat zamontowania w mojej 323c filtra stożkowego ?

PostNapisane: 18 lis 2008, 23:01
przez DROPKICK
Nie ma najmniejszego problemu.
To o czym mówisz wygląda mi na przepływomierz, który normalnie montuje się na dolocie. Jest jeszcze czujnik temperatury, ale on jest wpięty w puszkę z filtrm. Jak kupisz sobie dedykowany stożek K&N to w nim będziesz miał miejsce na wpięcie tego czujnika.

PostNapisane: 18 lis 2008, 23:06
przez SebCzep
no a jak bym chciał zamontować tańszy stożek z niższej pulki... niedostosowany do konkretnej marki

PostNapisane: 18 lis 2008, 23:07
przez DROPKICK
Obrazek
SebCzep napisał(a):no a jak bym chciał zamontować tańszy stożek z niższej pulki... niedostosowany do konkretnej marki

To gdzieś jest na forum opisane jak ominąć czujnik, żeby nie wprowadzał komputera w błąd.

PostNapisane: 18 lis 2008, 23:19
przez SebCzep
nooo tu na zdjęciu elegancko wszytko zrobione... hmmm zastanawiam się czy nie odłożyć sobie coś więcej grosza i nie zrobić sobie właśnie tak..

PostNapisane: 18 lis 2008, 23:28
przez Gość
a wkładki nie chcesz??

PostNapisane: 19 lis 2008, 09:24
przez Mass-XXL
Czujnik temperatury można wprowadzić w rurę przed przepływką wiercąc w niej odpowiedni otwór pasujący do uszczelki czujnika w puszce. Ja tak zrobiłem i nie ma problemu :)

PostNapisane: 2 gru 2008, 13:12
przez ntie
DROPKICK – ile cie to kosztowalo i gdzies to dostal??

PostNapisane: 3 gru 2008, 16:29
przez Giero
Mass-XXL napisał(a):Czujnik temperatury można wprowadzić w rurę przed przepływką wiercąc w niej odpowiedni otwór pasujący do uszczelki czujnika w puszce. Ja tak zrobiłem i nie ma problemu :)


Możesz podesłać jakieś foty jak to u Ciebie wyglada??
A i jeszcze u mnie pozostaje kwestia ins. gazowej. Czy nie będzie problemów po montazu filtra – jakas konieczna regulacja czy coś (gaz sekwencja)

PostNapisane: 4 gru 2008, 11:10
przez Mass-XXL
w sekwencji będzie potrzebna regulacja bo auto dostanie więcej powietrza a fotosa jutro zapodam

PostNapisane: 4 gru 2008, 12:08
przez soul
Mass-XXL napisał(a):w sekwencji będzie potrzebna regulacja bo auto dostanie więcej powietrza


bzduuuuryy.... auto po to ma sonde lambda i przeplywomierz zeby zaadopotwac sie do nowych warunkow pracy, ECU benzyny przestawi sobie lekko mapy, moze wydluzyc sie czas wtryskow co za tym idzie komp gazowy zrobi to samo (w koncu tak skonstruowany jest komp gazowy (sekwencjyny wtrysk gazu) ze popobiera dane (czas wtrysku) z kompa benzynowego i sobie przerabia na wlasne potrzeby)

ZADNEJ regulacji, nie trzeba...

PostNapisane: 4 gru 2008, 12:14
przez Aju
Stożek montujesz za przpływomierzem i nie ma z tym żadnego problemu.Zwróć jedynie uwage na średnice obu elementów ale to też nie problem .Jak bedziesz chciał to wrzuce fotki jak to jest u mnie zrobione.

PostNapisane: 7 gru 2008, 15:41
przez MariuS
ja u siebie zrobiłem coś takiego:

Obrazek
Obrazek

PS. nie śmiejcie się z uchwytu przytrzymującego dolot- to jest haczyk do bidonu rowerowego :P

PostNapisane: 7 gru 2008, 15:47
przez Troll Bagienny
–> tuning

PostNapisane: 7 gru 2008, 16:10
przez pawelMX6
SebCzep napisał(a):może być problem z zamontowaniem takiego urządzenia ponieważ na rurce prowadzącej powietrze od filtra znajduje sie cześć związana z elektronika

W układzie dolotowym masz przepływomierz oraz czujnik temperatury powietrza. Przepływomierz zostaje na swoim miejscu i dołączasz tylko odpowiednie złączki gumowe, które przeważnie zmieniają średnicę na standardowe 77mm. Czujnik temperatury powietrza montujesz między przepływomierzem a filtrem, w rurze lub w złączce. Ja wkręciłem czujnik na silikon w ciasny otwór w złączce. Całość dopełnia wyjście na odmę – albo zamontowany w króciec w dolocie albo filtr na odmę.
SebCzep napisał(a):no a jak bym chciał zamontować tańszy stożek z niższej pulki... niedostosowany do konkretnej marki

Nie ma problemu. Dobierz tylko rury tak, aby filtr czerpał zimne powietrze. Nie zakładaj, tak jak wielu niestety, filtr bezpośrednio za przepływomierzem zostawiając cały układ seryjny.

PostNapisane: 7 gru 2008, 18:45
przez Palkerson
zrobienie takiego dolotu to prosta sprawa... czujnik temperatury działa nawet po wyjęciu go z fabrycznego dolotu ale trzeba go wpiąć do nowego dolotu :P tak samo jak przepływka musi być tam gdzie była wystarczy wstawić kwasówkę albo aluminium i wszystko powinno być ok :)

PostNapisane: 1 lut 2009, 19:54
przez boxer
Daj sobie spokój z tym filtrem szkoda kasy producent najlepszych filtrów ( firma xxx?) deklaruje zwiększenie mocy max 2kw na pewno tego nie wyczujesz.Jak chcesz sprawdzić co to daje przejedz się bez filtra.

PostNapisane: 8 lut 2009, 15:15
przez donbartolesko
Mam u siebie filtr stożkowy jeszcze po poprzednim właścicielu. Czy długość dolotu ma wpływ na charakterystykę pracy silnika i spalanie?? U mnie dolot jest bardzo długi, bo stożek jest umieszczony bardzo nisko między zderzakiem a błotnikiem mniej więcej tak to wygląda jak u mariusz_sti na drugim zdjęciu. A np na zdjęciu u DROPKICKa ten stożek jest dużo wyżej zamontowany.

PostNapisane: 8 lut 2009, 15:20
przez pawelMX6
donbartolesko, w teorii – im dłuższy dolot tym moc/moment niżej w obrotach, im krótszy dolot tym moc/moment wyżej w skali obrotów.

PostNapisane: 8 lut 2009, 16:36
przez Adamos
pawelMX6 a jak ze spalaniem?