Montaż Manual boost controller M6 2.0 MZR-CD

Postprzez Barteq0014 » 6 kwi 2012, 15:45

Witam,
Czy da się i jak zamontować manual boost controler (mbc) w Mazdzie 6 rf5c (2.0 diesel) ?
ZAWÓR MBC Manual Boost Controller

Co to jest MBC :


zawór służy do podniesienia ciśnienia doładowania w silnikach turbodoładowanych. Pozwala na ręczne ustawienie wartości doładowania. Urządzenie to wpina się zazwyczaj pomiędzy kolektorem ssącym, a zaworem upustowym spalin zwanym wastegate turbosprężarki.

Pozwala także na szybsze uzyskanie pełnego doładowania dzięki temu, że wastegate zostaje otwarty dopiero w momencie pojawienia się żądanego doładowania. MBC ma kanalik wentylacyjny do atmosfery.


Musiałbym go dać w ten wężyk przy ''gruszce''?
Mazda 6 ma westgate?

Obrazek

tak to wygląda :

Obrazek

PS.Napisałem teraz w nowym wątku,tamten post zgłosiłem do usunięcia.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 6 kwi 2012, 19:58

MBC nic nie da bo masz sterowane podciśnieniem przez solenoid.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barteq0014 » 6 kwi 2012, 21:55

Ok.czyli dać tak jak w 626 podkładki pod gruszkę.
W tym wężyku nie ma ciśnienia ?Bo jak wchodzi cnienie do turbo
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 7 kwi 2012, 16:32

Barteq0014 napisał(a):Ok.czyli dać tak jak w 626 podkładki pod gruszkę.
W tym wężyku nie ma ciśnienia ?Bo jak wchodzi cnienie do turbo


Ja mam taka samą sprężarkę i podłożyłem pod trzy śróbu mocujące podkladki. Do tej gruszki dochodzi podciśnienie a zaworem steruje ecu. Podkładkami ugrałem jakieś 0,5 bar ale nie dłub nic bez wskaźnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barteq0014 » 7 kwi 2012, 17:20

Neonixos666 napisał(a):
Barteq0014 napisał(a):Ok.czyli dać tak jak w 626 podkładki pod gruszkę.
W tym wężyku nie ma ciśnienia ?Bo jak wchodzi cnienie do turbo


Ja mam taka samą sprężarkę i podłożyłem pod trzy śróbu mocujące podkladki. Do tej gruszki dochodzi podciśnienie a zaworem steruje ecu. Podkładkami ugrałem jakieś 0,5 bar ale nie dłub nic bez wskaźnika.


Tak to wiem bo czytałem wątek tamte,Tutaj szkoda ze nie da się zrobić.Bo ten zawór wypuszcza ciśnienie gdy dane osiągnie co znacznie poprawiłoby elastyczność.
Dzieki za rade.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 7 kwi 2012, 19:09

Barteq0014 napisał(a):Bo ten zawór wypuszcza ciśnienie gdy dane osiągnie co znacznie poprawiłoby elastyczność.


U mnie na podkładkach jest zdecydowanie lepiej, sprężyna w gruszcze nie jest ściśnięta co poprawia reakcję na gaz a wzrost ciśnienia zwiększa trochę osiągi. Szału nie będzie ale komp licząc powietrze doleje paliwkiem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barteq0014 » 7 kwi 2012, 19:39

Neonixos666 napisał(a):
Barteq0014 napisał(a):Bo ten zawór wypuszcza ciśnienie gdy dane osiągnie co znacznie poprawiłoby elastyczność.


U mnie na podkładkach jest zdecydowanie lepiej, sprężyna w gruszcze nie jest ściśnięta co poprawia reakcję na gaz a wzrost ciśnienia zwiększa trochę osiągi. Szału nie będzie ale komp licząc powietrze doleje paliwkiem :)


W sumie warte spróbowania,ale trzeba kupić licznik sobie jeszcze :P
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Barteq0014 » 28 maja 2012, 22:28

Wiem,że nie powinienem pisać posta pod postem ale.. nie wiem jak zamontować czujnik doładowania w M6 tzn nie wiem gdzie się dokładnie wpiąć.Taki dopiero zamówiłem,jakieś pomysły? :D :

Obrazek
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 29 maja 2012, 16:10

W wężyk idący do boost sensora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barteq0014 » 29 maja 2012, 20:01

Ok wielkie dzięki :D
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Barteq0014 » 5 cze 2012, 23:11

Pewnie znowu moderator mnie złapie za pisanie pod postem ale nie mam wyjścia :D

Wracając do tematu.Zamontowałem wszystko ok,ale (gaz w "podłodze") pokazuje ok.1,5 bara to dużo bo seria ma 1,1-1,2 bara (pewnie ktoś się tym bawił) .Udałem się też na hamownie i wyszło,że turbo późno wstaje i ma sporego laga.Teraz pytanie jak ustawić,żeby wstawała dużo wcześniej,ale dużo nie traciła na ciśnieniu.Gościu z hamowni mówił,żeby 2 obroty w dół,wtedy sprężyna będzie luźniejsza,ale zmniejszy się nieco doladowanie-wtedy turbo dziura zniknie.Co i jak pomodzić?
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 6 cze 2012, 16:33

Mi na laga pomogło wywalenie katalizatora, zdecydowanie szybciej narastało ciśnienie.

A od ilu obrotów wstaje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barteq0014 » 6 cze 2012, 21:54

Hmm... Bywa z tym roznie,ale czuc jak ciagnie od 2,250 tys / 2.500,a najlepiej przy 3,500.Potem wstawie wykres z hamowni.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 7 cze 2012, 01:22

Barteq0014 napisał(a): Bywa z tym roznie,ale czuc jak ciagnie od 2,250 tys


u mnie od tych obrotów zaczyna ostro ciągnąć, ciśnienie 1.3 bar RF4F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barteq0014 » 7 cze 2012, 13:20

to w takim razie trzeba ustawic ta gruszke.wiesz moze jak?
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 7 cze 2012, 13:33

trzeba nieco skrócić cięgno, łopatki może będą łagodniej ustawione (mniejsze max ciśnienie) ale powinno ciut szybciej napędzać turbo bo kierowniczki będą bardziej skierowanie na łopatki. taka moja teoria a na twoim miejscu nie ruszał bym tego bo z tego co piszesz to wstaje odpowiednio moim zdaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez nynuch76 » 7 cze 2012, 23:57

Barteq0014 napisał(a):Hmm... Bywa z tym roznie,ale czuc jak ciagnie od 2,250 tys / 2.500,a najlepiej przy 3,500.Potem wstawie wykres z hamowni.

piękna robota w szybkim tempie zaprowadzi cię tu <spoko>
viewtopic.php?f=90&t=42556
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Barteq0014 » 9 cze 2012, 13:45

Ok.Tutaj obiecany wykres,niestety jest mniej mocy(jeszcze nie bylem na kalibracji od czyszczenia wtrysków) ale za to moment o 2NM lepszy :D

Obrazek

A co do doładowania jeszcze nic nie ruszałem,ale źle odczytałem ze wskaźnika nie 1.5 tylko 2.0-2.1 bara maksymalnie,to ile w końcu ma seria ?Na wykresie widać,że dół słabo Idzie,więc zmniejszymy max cisnienie.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Postprzez Neonixos666 » 9 cze 2012, 14:05

jak masz takie doładowanie to szybko turbo powie papa. Nie wiem jakie ma w serii ale stawiam na coś w okolicach 1.3-1.5. Na pewno dobrze wpiąłeś się tym wskaźnikiem? przy takim przeładowaniu błąd powinien wyskoczyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barteq0014 » 9 cze 2012, 20:26

wpielem go w wezu przy boost controlu na ic.to trzeba zmniejszyc cisnienie,bo szkoda auta.
Obrazek[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2011, 21:57
Posty: 179
Skąd: Wrocław
Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje