Strona 1 z 1

Zaślepienie i wycięcie króćca od EGR 2,5 V6 KLDE/ZE

PostNapisane: 29 mar 2012, 19:10
przez mlody1921
Witam przeszkadza mi króciec wychodzący z głowicy 2,5v6 KL, jak odkręce EGR to w tym króćcu jest dziurka 6 albo 8mm co przez nią przechodzi spaliny ??

Można ją nagwintować dać śrubkę i obciąć 1/2 tego dzyndzla z głowicy ?

Re: Zaślepienie i wycięcie króćca od EGR

PostNapisane: 31 mar 2012, 09:39
przez xXx
A czemu nie można ? Zaślepiaj....

Re: Zaślepienie i wycięcie króćca od EGR

PostNapisane: 31 mar 2012, 16:01
przez mlody1921
Patryk ale tym króćcem idą spaliny do silnika ??

Re: Zaślepienie i wycięcie króćca od EGR

PostNapisane: 31 mar 2012, 17:55
przez xXx
Tak, do kolektora ssącego...

Re: Zaślepienie i wycięcie króćca od EGR

PostNapisane: 31 mar 2012, 18:52
przez mlody1921
Lux czyli zaślepiam i resztę obcinam:D

PostNapisane: 1 kwi 2012, 23:43
przez Hazu
A co ze sterowaniem EGR?
Lepiej odpiąć wszystko będą błędy ale nic nie będzie wprowadzało dodatkowego zamętu do ECU?
Z tego co zdążyłem się zorientować to w mazdach z tych lat nie ma czegoś takiego jak tryb serwisowy.

A może lepiej z przekaźników zbudować prosty emulator, ale wtedy ECU może zachcieć podać spalin silnikowi, zmieni parametry wtrysku i będzie bałagan.

A tak wogóle to Ktoś wie w jakich warunkach pracy silnika podawane są spaliny do kolektora?

Re: Zaślepienie i wycięcie króćca od EGR

PostNapisane: 2 kwi 2012, 11:18
przez xXx
Hazu.....



Młody nie ma OEM ECU, Młody Ma Stand Alone dla opornych <czarodziej>

Re: Zaślepienie i wycięcie króćca od EGR

PostNapisane: 2 kwi 2012, 13:16
przez mlody1921
heheh spadaj <glupek2>

tak jest tym ma próbować zarządzać MS

to raczej stand alone dla biednych a nie opornych :P

PostNapisane: 2 kwi 2012, 17:14
przez Hazu
xXx napisał(a):Hazu.....



Młody nie ma OEM ECU, Młody Ma Stand Alone dla opornych <czarodziej>


Ale pytanie jak najbardziej w temacie i aktualne, może Ktoś potrafi odpowiedzieć?

PostNapisane: 7 kwi 2012, 14:00
przez xXx
Hazu napisał(a):A tak wogóle to Ktoś wie w jakich warunkach pracy silnika podawane są spaliny do kolektora?



Są dwie możliwości... Pierwsza to ciągłe upuszczanie spalin do kolektora dolotowego w małych ilościach lub w przypadku gdy sondy wykryją że miesznka jest za bogata.


P.S. Ale kto w K- Series ma 100% sprawne czujniki tlenu

PostNapisane: 7 kwi 2012, 16:10
przez onyx
xXx napisał(a):
Hazu napisał(a):A tak wogóle to Ktoś wie w jakich warunkach pracy silnika podawane są spaliny do kolektora?



Są dwie możliwości... Pierwsza to ciągłe upuszczanie spalin do kolektora dolotowego w małych ilościach lub w przypadku gdy sondy wykryją że miesznka jest za bogata.


P.S. Ale kto w K- Series ma 100% sprawne czujniki tlenu


Sprawdzałeś to? Czy to Twoje przemyślenia na ten temat? Dziwne te mazdy <lol>

W innych autach (np. Nissan, Honda, BMW – w tych miałem okazję badać działanie tego zaworu) zazwyczaj zawór jest otwierany i zamykany w dość wąskim zakresie obr. – działa między 2-4tys obr. (działanie solenoidu jest sterowane przez ECU po osiągnięciu optymalnej temp powietrza w dolocie, temp czynnika chłodzącego, etc. – w zależności od producenta) Także jeżeli ktoś uważa np. że tym zabiegiem uda mu się ugrać parę koników, to przykro się rozczaruję. Jedynie uwolni do atmosfery więcej tlenków azotów i siarczków :D

Re: Zaślepienie i wycięcie króćca od EGR

PostNapisane: 7 kwi 2012, 19:14
przez Neonixos666
Tak samo jest w dieslu jeśli zawór działa poprawnie to jego zaślepienie nie wpływa na osiągi bo sterowany jest tak że przy max obciążeniu jest on zamknięty a upuszane są spaliny na niskich obrochach przy małym obciążeniu.

PostNapisane: 7 kwi 2012, 20:33
przez Hazu
Wniosek nasuwa się jeden.
Przy ecodriving- u niesprawny EGR może powodować je wzrost spalania.




xXx napisał(a):P.S. Ale kto w K- Series ma 100% sprawne czujniki tlenu


Ja mam sprawne.
Moi bracia też.
I wszystkie trzy na lpg :P

PostNapisane: 8 kwi 2012, 01:25
przez Majki88
Co prawda jest to z maunuala K8 z mx-3 ale wydaje mi się że tyczy całej K-serii
Obrazek

Re: Zaślepienie i wycięcie króćca od EGR

PostNapisane: 11 kwi 2012, 18:54
przez MarcinPN77
Ja mam zaślepiony i nie narzekam. EGR zasyfia cały kolektor ssący. Lepiej go zaślepić albo wymontować i wyrzucić do kosza :D

Re: Zaślepienie i wycięcie króćca od EGR

PostNapisane: 12 kwi 2012, 11:43
przez mlody1921
Zaślepić tak ale jak go wyrzucisz to ECU pokaże ci bląd i wtedy jest mniej różowo wiadomo że tyczy sie to ECU orginalnego mazdy, u mnie na MS egr juz jest w koszu tylko krociec z głowicy przeszkadza mi na poprowadzenie wyjścia z głowicy do turbo