Strona 1 z 1

Dolot z boku zderzaka

PostNapisane: 25 mar 2012, 19:33
przez BLACK666PL
Dokładnie chodzi mi czy są jakieś minusy puszczenia dolotu z boku zderzaka a nie jak większość z przodu, czy będzie sprawował się tak samo <co?> powodem jest pogoda jaka panuje na Islandii a nie chciałbym aby woda poszła tam gdzie nie powinna.

mniej więcej w tym miejscu.
Obrazek

PostNapisane: 2 kwi 2012, 12:04
przez Boris86
Odpowiedz jest bardzo prosta. Przyrównać to można do sytuacji takiej: Wlot z przodu to jak byś jechał bez przedniej szyby, a wlot z boku to jak byś jechał z otwartą boczną. Chyba sam odpowiesz sobie na pytanie kiedy więcej powietrza dostaje się do układu. Z założenia wloty powietrza stosuje się w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy, a wyloty w płaszczyznach równoległych do niego bo powietrze opływające pojazd dużo sprawniej "wysysa" powietrze niż je "wtłacza". Zauważ że we wszystkich sportowych pojazdach jeśli wlot jest z boku pojazdu lub na jego dachu to ma on chwyt powietrza tak by płaszczyzna otworu była w przybliżeniu prostopadła do kierunku jazdy.

PostNapisane: 2 kwi 2012, 13:18
przez Tomek6
Ew. hydroshield na stożek.

PostNapisane: 14 lip 2012, 10:48
przez zemoj
Dokładnie tak, jak napisał Boris. Wydajność będzie mniejsza, a przed zaciągnięciem wody wcale Cię to nie ustrzeże, bo wystarczy, że na pasie obok będzie koleina i w deszczu spod koła przejeżdżającej obok ciężarówki dostaniesz ścianę wody na bok auta. Jeśli chcesz iść w CAI, jeżdżąc autem na co dzień, przy zmiennych warunkach pogodowych, to zainwestuj w By-pass valve np. od AEMa.

Re: Dolot z boku zderzaka

PostNapisane: 17 lip 2012, 14:41
przez BLACK666PL
dziękuje za pomoc :) a dolot jest już zamontowany i tak jak każdy czyli z przodu ale i tak warto było się spytać

PostNapisane: 18 wrz 2012, 21:11
przez sylwo
A spotkał się ktoś z Was z wlotem z przodu czy tylko teorie? :>

PostNapisane: 18 wrz 2012, 22:10
przez tomekV6
A no spotkał :P u mnie np.
Obrazek

lub u @tomek@
Obrazek
O coś takiego Ci chodziło??

PostNapisane: 19 wrz 2012, 14:26
przez sylwo
Kurde sorki, chodziło mi o wlot z boku zderzaka ;)

Takich chyba nie ma na forum?

PostNapisane: 19 wrz 2012, 20:26
przez tomekV6
Chyba nie, ma ale to nie najlepszy pomysł
Boris86 napisał(a):Z założenia wloty powietrza stosuje się w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy, a wyloty w płaszczyznach równoległych do niego bo powietrze opływające pojazd dużo sprawniej "wysysa" powietrze niż je "wtłacza".

PostNapisane: 19 wrz 2012, 20:40
przez sylwo
tomekV6 napisał(a):Chyba nie, ma ale to nie najlepszy pomysł
Boris86 napisał(a):Z założenia wloty powietrza stosuje się w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy, a wyloty w płaszczyznach równoległych do niego bo powietrze opływające pojazd dużo sprawniej "wysysa" powietrze niż je "wtłacza".


Chyba żeby jakiś "łapacz" zastosować...
Dzięki za odpowiedzi ;)

PostNapisane: 19 wrz 2012, 22:43
przez Boris86
"łapacz" sprawi że powierzchnia otworu będzie prostopadła do kierunku jazdy:) Czyli wracamy do punktu wyjścia:)