Mazda Protege swap KJ....ciekawostka

Witam z ciekawostki znalazłem że ktoś pokusił sie o swapa KJ do Protege i sie zmieścił 
http://www.youtube.com/watch?v=t4DBfmXV ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=t4DBfmXV ... re=related
mazdaspeed.pl/forum
http://www.mazdaspeed.pl/forum/
mlody1921 napisał(a):Witam z ciekawostki znalazłem że ktoś pokusił sie o swapa KJ do Protage i sie zmieścił
http://www.youtube.com/watch?v=t4DBfmXV ... re=related
mlody1921 napisał(a):chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem
mlody1921 napisał(a):chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem
Boris86 napisał(a):mlody1921 napisał(a):chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem
Niestety nie jest to takie proste. Założenie turbo zamiast kompresora całkowicie zniszczy charakterystykę tego silnika. Ze względu na charakterystyczny dla cyklu millera początek suwu sprężania przy uchylonym zaworze dolotowym, supercharger tłoczący powietrze od najniższych obrotów do cylindra jeszcze w fazie sprężania jest konieczny by użyskiwać założone ciśnienie sprężania. Jakakolwiek turbodziura zrujnowała by tutaj całą magię tego silnika. Silnik kompletnie nie miał by tzw. "dołu". Zachowywał by się jak silnik odprężony o dobre 30%, nie mówiąc o pomniejszonym przy okazji napęłnianiu gdyż zassana mieszanka w 20-30% była by wypchnięta z powrotem do kolektora ssącego.
Dołożenie turbosprężarki do takiego zestawu to już inna sprawa. Takie wyjście mogło by mieć sens, powinien wtedy teoretycznie powstać silnik ZI o najwyższej sprawności gdyż cykl millera obniża straty wynikające z suwu sprężania, a turbosprężarka te wynikające z suwu wydechu. Planuję taki silnik z cyklem millera, tubrosprężarką i kompressorem budować na Politechnice Łódzkiej w przyszłym roku.