Strona 1 z 1

Mazda Protege swap KJ....ciekawostka

PostNapisane: 11 mar 2012, 21:43
przez mlody1921
Witam z ciekawostki znalazłem że ktoś pokusił sie o swapa KJ do Protege i sie zmieścił :)

http://www.youtube.com/watch?v=t4DBfmXV ... re=related

PostNapisane: 11 mar 2012, 22:05
przez onyx
mlody1921 napisał(a):Witam z ciekawostki znalazłem że ktoś pokusił sie o swapa KJ do Protage i sie zmieścił :)

http://www.youtube.com/watch?v=t4DBfmXV ... re=related


Pomysł ciekawy, ale czy to nie przypadkiem sztuka dla sztuki?? ;)

Mogę się mylić ale czy przypadkiem silniki KJ nie wychodziły tylko ze skrzynią AT? Istnieje opcja bezproblemowej współpracy ze skrzynią od innych K-serii?

Re: Mazda Protage swap KJ....ciekawostka

PostNapisane: 11 mar 2012, 23:12
przez mlody1921
chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem :)

PostNapisane: 11 mar 2012, 23:26
przez onyx
mlody1921 napisał(a):chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem :)


Eeee :P Dobry kompresor jedzie ciekawiej od turbo ;)

P.S. Chyba Protege a nie Protage ;) Możesz poprawić? – w temacie włącznie

PostNapisane: 12 mar 2012, 00:12
przez Boris86
mlody1921 napisał(a):chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem :)

Niestety nie jest to takie proste. Założenie turbo zamiast kompresora całkowicie zniszczy charakterystykę tego silnika. Ze względu na charakterystyczny dla cyklu millera początek suwu sprężania przy uchylonym zaworze dolotowym, supercharger tłoczący powietrze od najniższych obrotów do cylindra jeszcze w fazie sprężania jest konieczny by użyskiwać założone ciśnienie sprężania. Jakakolwiek turbodziura zrujnowała by tutaj całą magię tego silnika. Silnik kompletnie nie miał by tzw. "dołu". Zachowywał by się jak silnik odprężony o dobre 30%, nie mówiąc o pomniejszonym przy okazji napęłnianiu gdyż zassana mieszanka w 20-30% była by wypchnięta z powrotem do kolektora ssącego.
Dołożenie turbosprężarki do takiego zestawu to już inna sprawa. Takie wyjście mogło by mieć sens, powinien wtedy teoretycznie powstać silnik ZI o najwyższej sprawności gdyż cykl millera obniża straty wynikające z suwu sprężania, a turbosprężarka te wynikające z suwu wydechu. Planuję taki silnik z cyklem millera, tubrosprężarką i kompressorem budować na Politechnice Łódzkiej w przyszłym roku.

PostNapisane: 12 mar 2012, 00:43
przez onyx
Boris86 napisał(a):
mlody1921 napisał(a):chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem :)

Niestety nie jest to takie proste. Założenie turbo zamiast kompresora całkowicie zniszczy charakterystykę tego silnika. Ze względu na charakterystyczny dla cyklu millera początek suwu sprężania przy uchylonym zaworze dolotowym, supercharger tłoczący powietrze od najniższych obrotów do cylindra jeszcze w fazie sprężania jest konieczny by użyskiwać założone ciśnienie sprężania. Jakakolwiek turbodziura zrujnowała by tutaj całą magię tego silnika. Silnik kompletnie nie miał by tzw. "dołu". Zachowywał by się jak silnik odprężony o dobre 30%, nie mówiąc o pomniejszonym przy okazji napęłnianiu gdyż zassana mieszanka w 20-30% była by wypchnięta z powrotem do kolektora ssącego.
Dołożenie turbosprężarki do takiego zestawu to już inna sprawa. Takie wyjście mogło by mieć sens, powinien wtedy teoretycznie powstać silnik ZI o najwyższej sprawności gdyż cykl millera obniża straty wynikające z suwu sprężania, a turbosprężarka te wynikające z suwu wydechu. Planuję taki silnik z cyklem millera, tubrosprężarką i kompressorem budować na Politechnice Łódzkiej w przyszłym roku.


Ciekawe jaką sprawność osiągnie w porównaniu do aktualnych silników ZS :) Daj znać z wyników tego eksperymentu.

Re: Mazda Protage swap KJ....ciekawostka

PostNapisane: 12 mar 2012, 11:53
przez mlody1921
Nie no wiadomo że kompresor dobra rzecz akczkolwiek ponoć te kompresory sa mało trwałe :/

PostNapisane: 12 mar 2012, 13:17
przez Boris86
Ale w tym wypadku raczej niezbedne. Musiał byś wyposażyć ten silnik w turbosprężarkę która dmucha już od wolnych obrotów i minimalnych otwarć przepustnicy .

Re: Mazda Protege swap KJ....ciekawostka

PostNapisane: 12 mar 2012, 16:52
przez mlody1921
A wiesz może jaka jest wytrzymałość na doładowanie tego silnika ?? korby wiadomo a tłoki ??

KJ 2,3v6
KL 2,5 v6

czym spowodowana jest różnica skok tłoka czy jak czy średnica tłoka ??