Oto nowe urządzenie które wykonałem jako w pełni komercyjny projekt i jest ono obecnie testowane. Obecnie jest to wskaźnik 1-8 X EGT (dokładnie taki sam będzie wyglądał EGT + ciśnienie oleju+ temp oleju+ boost który tez już w sumie istnieje trzeba go tylko dopracować) z ustawianym progiem złączenia alarmu (dźwiękowy i mrugający napis ALL) wskazania jak widać.

Pierwsza cyferka to numer cylindra na którym jest najwyższa temperatura obecnie (bardzo przydatne przy jakichś anomaliach w działaniu silnika od razu widać ze coś się dzieje i na którym cylindrze nie trzeba na ślepo szukać) następne trzy to odczyt temperatury (wskaźnik pokazuje temp do 999st C teoretycznie alarm można ustawić nawet na 1100 lub jak ktoś będzie potrzebował na 1250 bo taki jest zakres wskazań termopary ale raczej chyba nie ma takiej potrzeby
Czujniki podłączane są do drugiej skrzyneczki widocznej na filmie całość pomiaru oparta jest o wyspecjalizowane układy scalone firmy Analog Devices przeznaczone do obsługi termopar.
A oto filmik z działania prototypu urządzenie pojeździło ze mną w aucie trochę. Termopary nie były w kolektorze a z całym urządzeniem w kabinie (wskazania temperatury odpowiadają ustawieniom klimatronika wprawdzie to żadna dokładność ale mniej więcej widać czy nie ma większych przekłamań w odczycie ) termoparę podgrzałem zapalniczka żeby wywołać alarm (specjalnie ustawiony na 50stC) Urządzenie jest tak zrobione żeby w razie takiej samej temperatury na wszystkich termoparach pokazywało temperaturę z pierwszej termopary dlatego w momencie podgrzewania numer termopary zmienił się z 1. na 3.
Testy wskaźnika 8xEGT
Pozdrawiam
ps. jeśli ktoś ma jakieś pytania lub sugestie proszę o podzielenie się z chęcią usłyszę wasze opnie