Strona 1 z 1

Przepustnica i wałki z 1.8 BP do 1.5 Z5

PostNapisane: 14 lut 2012, 11:28
przez Coach
Witam, czy przerabiał ktoś temat założenia przepustnicy i wałków z 1.8 do 1.5 Z5 ?? czy jest to wogole realny czy nie da się tego zrobić ?? Pozdrawiam i dzięki za każdą odpowiedź

Re: Przepustnica i wałki 1.5 a 1.8

PostNapisane: 14 lut 2012, 13:03
przez MIRU
Przepustnice założysz, wałków nie wiem :) Kiedys sie bawiłem i jakos nie odczułem zeby cos dalo...Tylko wtyczke musiałem przerobić od TPS'u z tego co pamietam...dawno było :P
jakas kablomania...
Obrazek
Obrazek

Re: Przepustnica i wałki 1.5 a 1.8

PostNapisane: 14 lut 2012, 17:00
przez Jacek176
Wszystko zależy czy przepustnica jest najwęższym gardłem w dolocie. Jeśli nie jest to jej wymiana nic nie da.
Z reguły wąskim gardłem jest przepływka

PostNapisane: 14 lut 2012, 17:39
przez Coach
MIRU napisał(a):Przepustnice założysz, wałków nie wiem :) Kiedys sie bawiłem i jakos nie odczułem zeby cos dalo...Tylko wtyczke musiałem przerobić od TPS'u z tego co pamietam...dawno było :P
jakas kablomania...

ale jest rożnica w srednicy miedzy nimi??

PostNapisane: 14 lut 2012, 17:41
przez Coach
Jacek176 napisał(a):Wszystko zależy czy przepustnica jest najwęższym gardłem w dolocie. Jeśli nie jest to jej wymiana nic nie da.
Z reguły wąskim gardłem jest przepływka

a przepływki różnią sie między 1.5 a 1.8 lub z czego założyć żeby było dobrze dolot będzie robiony

PostNapisane: 15 lut 2012, 00:06
przez Hazu
Wałki rozrządu różnią się długościami silnik BP jest dłuższy o 2cm od 1,6 więc pewnie tak samo od 1,5.

Większa szansa jest że wałki rozrządu podejdą od silnika 1,6 113-115 montowanego w MX-5 i Xedosie 6.

Jakby co mam przepustnice od BG GT oraz BA BP po lifcie (powietrze do krokowca bezpośrednio z rury dolotu)
Mam tez wałki od Xedosa 1,6 113KM.

PostNapisane: 1 mar 2012, 12:33
przez Grzesiu
Hazu napisał(a):Wałki rozrządu różnią się długościami silnik BP jest dłuższy o 2cm od 1,6 więc pewnie tak samo od 1,5.

Większa szansa jest że wałki rozrządu podejdą od silnika 1,6 113-115 montowanego w MX-5 i Xedosie 6.


b6 od BP też jest krótszy.

PostNapisane: 1 mar 2012, 18:17
przez Hazu
Grzesiu napisał(a): Hazu napisał(a):Wałki rozrządu różnią się długościami silnik BP jest dłuższy o 2cm od 1,6 więc pewnie tak samo od 1,5.

Większa szansa jest że wałki rozrządu podejdą od silnika 1,6 113-115 montowanego w MX-5 i Xedosie 6.



b6 od BP też jest krótszy.

A co ja napisałem?

PostNapisane: 10 kwi 2013, 13:28
przez Namiot_N1
podłącze się pod temat, też szukałem wiedzy na ten temat żeby zmienić wałki na bardziej agresywne, ale nikt mi nie zdołał odpowiedzieć czy są jakieś do Z5 które pasują... ? :(

PostNapisane: 10 kwi 2013, 13:32
przez Bartg
Raczej tylko customowe typu Świątek itd, gra nie warta świeczki. Nie ma sensu grzebać za bardzo, wydech dolot to maks co możn, ewentualnie skrzynia, ja założyłem od 323P wczoraj i być może przypadkiem od 1.3 to jest skrzynia i jest krótsza ;)

PostNapisane: 16 maja 2013, 11:37
przez wilusjdm
Nie ma co dłubać Z5, w tym silniku nie podniesiesz choćby 15ps no chyba że wrzucisz suszarkę . Ale to się mija z celem kupę kasy można wyłożyć na stół i efektu żadnego . Lepiej odłożyć w skarpetkę troszkę siana i ogarnąć 1.8 z BG GT lub BP . Wtedy to i suszarka zda egzamin, wracając do silnika Z5 to temat był oklepany z każdej strony . Jeżeli chcesz zostać przy tym silniku, to lepiej kupuj części, które się zużywają niż bawić się w podnoszenie mocy .