Twin Turbo vs. Single – wady i zalety

Mam pytanie a przypadkiem dwie mniejsze turbiny nie dają lepszego efektu niż jedna większa?
mazdaspeed.pl/forum
http://www.mazdaspeed.pl/forum/
Tubi napisał(a):Mam pytanie a przypadkiem dwie mniejsze turbiny nie dają lepszego efektu niż jedna większa?
Tubi napisał(a):Mam pytanie a przypadkiem dwie mniejsze turbiny nie dają lepszego efektu niż jedna większa?
onyx napisał(a):Oprócz grupy sprężarek na BB, dostępne są również sprężarki na Twin Scroll'u (2 kanały na 2 cylindry)
Pit napisał(a):onyx napisał(a):Oprócz grupy sprężarek na BB, dostępne są również sprężarki na Twin Scroll'u (2 kanały na 2 cylindry)
Holset'y na przykład
Pit napisał(a):mckoper napisał(a):Turbiny i tak muszę ściągnąć...
Konwertuj turbiny i zmieniaj w takim razie sterowanie na niesekwencyjne.Tubi napisał(a):Mam pytanie a przypadkiem dwie mniejsze turbiny nie dają lepszego efektu niż jedna większa?
Jeżeli by tak było, to cały świat, który konwertuje we wszystkich praktycznie silnikach niewidlastych twin/bi-tutbo na single musiałby się mylićUściślij więc, co rozumiesz przez "lepszy efekt". W przypadku podnoszenia mocy, używania auta do sportu (jakiegokolwiek), gdzie poruszamy się w przedziale 6-9 krpm jakie korzyści uzyskujemy z dwóch, trzech czy pięciu turbinek wielkości cytryny? Inny temat, gdy dokładamy turbinę do N/A V8 czy V12, z uwagi na dwie głowice lepiej logistycznie rozłożyć to na dwie strony. W silnikach rzędowych, czy Wankla (który jest swoistego rodzaju silnikiem rzędowym) nie ma najmniejszego sensu stosowanie TT/BT. W dzisiejszych czasach wszelkie zalety TT + większą wydajność oferują turbiny na ball-bearingu. Więc po co?
Tubi napisał(a):Czy nie jest tak ,że w zamian za mniejszą moc na twin'ie niż na wiekszym singlu otrzymujemy minimalny lag? Ale faktycznie jeżeli chodzi i jazde na wprost... zależy do czego kto potrzebuje.
Pit napisał(a):Tubi napisał(a):Czy nie jest tak ,że w zamian za mniejszą moc na twin'ie niż na wiekszym singlu otrzymujemy minimalny lag? Ale faktycznie jeżeli chodzi i jazde na wprost... zależy do czego kto potrzebuje.
Czy wraz z onyx'em wyraziliśmy się niejasno na temat turbin na łożyskach kulkowych? Jeżeli tak, to jeszcze raz: nie ma sensu stosować TT/BT. To systemy historyczne. Turbiny BB oferują taki sam poziom braku lag'a i są spoooro wydajniejsze od systemów TT.
Tubi napisał(a):Dzięki za wyjaśnienieCzłowiek zawszę się czegoś nowego nauczy
Jacek176 napisał(a):W takim razie ciekawi mnie dlaczego producenci aut wciąż stosuja rozwiązanie bi-turbo/twin-turbo? Nikt ich nie oświecił o możliwościach turbin z ball bearingiem czy twin scrollem?
Seraf napisał(a):
Pit napisał(a):Inny temat, gdy (...) N/A V8 czy V12, z uwagi na dwie głowice lepiej logistycznie rozłożyć to na dwie strony.
Seraf napisał(a):to też jest dobry przykład nowe auto a też TT i stworzone w pierwotnym zamyśle do sportu wiec niby tylko 6-9k rpm
Pit napisał(a):W przypadku BMW i Opla, nie mam pojęcia, czym kierowali się konstruktorzy. Może z uwagi na fakt, że obie marki mają niewielkie doświadczenie w budowie szybkich, doładowanych jednostek. Może z uwagi na fakt, że turbiny BB są opcją droższa w realizacji i są bardziej awaryjne + nieregenerowalne, a turbiny nie muszą mieć nie wiadomo jakiego potencjału? Ciekawy temat