Strona 1 z 3

Twin Turbo vs. Single – wady i zalety

PostNapisane: 25 sty 2012, 12:15
przez Tubi
Mam pytanie a przypadkiem dwie mniejsze turbiny nie dają lepszego efektu niż jedna większa?

PostNapisane: 25 sty 2012, 14:52
przez onyx
Tubi napisał(a):Mam pytanie a przypadkiem dwie mniejsze turbiny nie dają lepszego efektu niż jedna większa?

Zależy do czego jest budowane auto i ile masz miejsca pod maską :P

PostNapisane: 25 sty 2012, 14:54
przez Pit
Tubi napisał(a):Mam pytanie a przypadkiem dwie mniejsze turbiny nie dają lepszego efektu niż jedna większa?

Jeżeli by tak było, to cały świat, który konwertuje we wszystkich praktycznie silnikach niewidlastych twin/bi-tutbo na single musiałby się mylić ;) Uściślij więc, co rozumiesz przez "lepszy efekt". W przypadku podnoszenia mocy, używania auta do sportu (jakiegokolwiek), gdzie poruszamy się w przedziale 6-9 krpm jakie korzyści uzyskujemy z dwóch, trzech czy pięciu turbinek wielkości cytryny? Inny temat, gdy dokładamy turbinę do N/A V8 czy V12, z uwagi na dwie głowice lepiej logistycznie rozłożyć to na dwie strony. W silnikach rzędowych, czy Wankla (który jest swoistego rodzaju silnikiem rzędowym) nie ma najmniejszego sensu stosowanie TT/BT. W dzisiejszych czasach wszelkie zalety TT + większą wydajność oferują turbiny na ball-bearingu. Więc po co?

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 25 sty 2012, 15:08
przez onyx
Technologie budowy sprężarek również się rozwijają. Oprócz grupy sprężarek na BB, dostępne są również sprężarki na Twin Scroll'u (2 kanały na 2 cylindry).
Obrazek

Jest spory wybór jeśli chodzi o sprężarki wcześnie wstające i generujące duże moce. Dawniej większość sprężarek było na łożyskach ślizgowych i montaż 2 był podyktowany zmniejszeniem LAG'a i chęcią spowodowania jak najszybszej reakcji na gaz.

PostNapisane: 25 sty 2012, 15:10
przez Pit
onyx napisał(a):Oprócz grupy sprężarek na BB, dostępne są również sprężarki na Twin Scroll'u (2 kanały na 2 cylindry)

Holset'y na przykład ;)

PostNapisane: 25 sty 2012, 15:19
przez onyx
Pit napisał(a):
onyx napisał(a):Oprócz grupy sprężarek na BB, dostępne są również sprężarki na Twin Scroll'u (2 kanały na 2 cylindry)

Holset'y na przykład ;)

Albo mitsubishi z serii TD np. z ostatniego Lancera ;) jak ktoś szuka czegoś mniejszego

PostNapisane: 25 sty 2012, 15:29
przez Tubi
Pit napisał(a):
mckoper napisał(a):Turbiny i tak muszę ściągnąć...

Konwertuj turbiny i zmieniaj w takim razie sterowanie na niesekwencyjne.

Tubi napisał(a):Mam pytanie a przypadkiem dwie mniejsze turbiny nie dają lepszego efektu niż jedna większa?

Jeżeli by tak było, to cały świat, który konwertuje we wszystkich praktycznie silnikach niewidlastych twin/bi-tutbo na single musiałby się mylić ;) Uściślij więc, co rozumiesz przez "lepszy efekt". W przypadku podnoszenia mocy, używania auta do sportu (jakiegokolwiek), gdzie poruszamy się w przedziale 6-9 krpm jakie korzyści uzyskujemy z dwóch, trzech czy pięciu turbinek wielkości cytryny? Inny temat, gdy dokładamy turbinę do N/A V8 czy V12, z uwagi na dwie głowice lepiej logistycznie rozłożyć to na dwie strony. W silnikach rzędowych, czy Wankla (który jest swoistego rodzaju silnikiem rzędowym) nie ma najmniejszego sensu stosowanie TT/BT. W dzisiejszych czasach wszelkie zalety TT + większą wydajność oferują turbiny na ball-bearingu. Więc po co?


Czy nie jest tak ,że w zamian za mniejszą moc na twin'ie niż na wiekszym singlu otrzymujemy minimalny lag? Ale faktycznie jeżeli chodzi i jazde na wprost... zależy do czego kto potrzebuje.

PostNapisane: 25 sty 2012, 15:32
przez Pit
Tubi napisał(a):Czy nie jest tak ,że w zamian za mniejszą moc na twin'ie niż na wiekszym singlu otrzymujemy minimalny lag? Ale faktycznie jeżeli chodzi i jazde na wprost... zależy do czego kto potrzebuje.

Czy wraz z onyx'em wyraziliśmy się niejasno na temat turbin na łożyskach kulkowych? Jeżeli tak, to jeszcze raz: nie ma sensu stosować TT/BT. To systemy historyczne. Turbiny BB oferują taki sam poziom braku lag'a i są spoooro wydajniejsze od systemów TT.

PostNapisane: 25 sty 2012, 15:36
przez Tubi
Pit napisał(a):
Tubi napisał(a):Czy nie jest tak ,że w zamian za mniejszą moc na twin'ie niż na wiekszym singlu otrzymujemy minimalny lag? Ale faktycznie jeżeli chodzi i jazde na wprost... zależy do czego kto potrzebuje.

Czy wraz z onyx'em wyraziliśmy się niejasno na temat turbin na łożyskach kulkowych? Jeżeli tak, to jeszcze raz: nie ma sensu stosować TT/BT. To systemy historyczne. Turbiny BB oferują taki sam poziom braku lag'a i są spoooro wydajniejsze od systemów TT.


Dzięki za wyjaśnienie :) Człowiek zawszę się czegoś nowego nauczy :)

PostNapisane: 25 sty 2012, 15:43
przez Pit
Tubi napisał(a):Dzięki za wyjaśnienie :) Człowiek zawszę się czegoś nowego nauczy :)

A mi i onyx'owi zapewne też, miło, że mogliśmy pomóc ;)

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 25 sty 2012, 15:47
przez Jacek176
W takim razie ciekawi mnie dlaczego producenci aut wciąż stosuja rozwiązanie bi-turbo/twin-turbo? Nikt ich nie oświecił o możliwościach turbin z ball bearingiem czy twin scrollem?

PostNapisane: 25 sty 2012, 15:47
przez Pit
Jacek176 napisał(a):W takim razie ciekawi mnie dlaczego producenci aut wciąż stosuja rozwiązanie bi-turbo/twin-turbo? Nikt ich nie oświecił o możliwościach turbin z ball bearingiem czy twin scrollem?

Przykłady?

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 25 sty 2012, 15:55
przez Jacek176

PostNapisane: 25 sty 2012, 15:57
przez Seraf
Obrazek
to też jest dobry przykład nowe auto a też TT i stworzone w pierwotnym zamyśle do sportu wiec niby tylko 6-9k rpm

PostNapisane: 25 sty 2012, 16:07
przez Pit
Seraf napisał(a):Obrazek


Obrazek

Pit napisał(a):Inny temat, gdy (...) N/A V8 czy V12, z uwagi na dwie głowice lepiej logistycznie rozłożyć to na dwie strony.

Jakoś mało rzędowy to silnik ;)

Seraf napisał(a):to też jest dobry przykład nowe auto a też TT i stworzone w pierwotnym zamyśle do sportu wiec niby tylko 6-9k rpm


Obrazek
Z opisu: The winning entry from HPA Motorsports Inc. is a European spec 2007 Audi TT boasting 565hp and 500 ft/lbs of torque through a 3.2L V6 motor

Ten też tak średnio...

PostNapisane: 25 sty 2012, 16:11
przez Seraf
znaczy chodziło mi o TT (Twin Turbo) ale fakt dałem ciała bo mowa była o rzędówkach na TT/BT a GTR ma Vkę :D szukam dalej :D

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 25 sty 2012, 16:14
przez Jacek176
A moje 2 przykłady to rzędówki :P

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 25 sty 2012, 16:17
przez Pit
W przypadku BMW i Opla, nie mam pojęcia, czym kierowali się konstruktorzy. Może z uwagi na fakt, że obie marki mają niewielkie doświadczenie w budowie szybkich, doładowanych jednostek. Może z uwagi na fakt, że turbiny BB są opcją droższa w realizacji i są bardziej awaryjne + nieregenerowalne, a turbiny nie muszą mieć nie wiadomo jakiego potencjału? Ciekawy temat :)

Re: Efini RX-7 FD3S 13B-REW Sequential Twin Turbo

PostNapisane: 25 sty 2012, 16:18
przez mlody1921
Silnik w audi to VR6 R32 v połączona z R, ma rozchylenia 15 stopni, jedne z najlepszych silników VW,Audi i tam pchac dwa turba to bezsens napchane jak niewiem co tam sie spisuja najlepiej single, generują duże moce duże niutony a silniki w serii znosza ~500-600 koni :D

PostNapisane: 25 sty 2012, 16:33
przez weede
Pit napisał(a):W przypadku BMW i Opla, nie mam pojęcia, czym kierowali się konstruktorzy. Może z uwagi na fakt, że obie marki mają niewielkie doświadczenie w budowie szybkich, doładowanych jednostek. Może z uwagi na fakt, że turbiny BB są opcją droższa w realizacji i są bardziej awaryjne + nieregenerowalne, a turbiny nie muszą mieć nie wiadomo jakiego potencjału? Ciekawy temat :)

troche naciągana teoria ;)
International Engine of the Year Awards 2007: Winners 2.5-litre to 3-litre BMW 3-litre Twin-Turbo (335i) Dla mnie jest prosta zasada: mocny środek, średnia góra, 0 laga = twin turbo, mega mocna góra, słaby dół = duży singiel.