Strona 1 z 1

Wznios wałków rozrządu

PostNapisane: 20 sty 2012, 19:22
przez piwo
ogarnia ktos jak sie liczy wznios wałków rozrządu?
policzylem minimalna srednice krzywki jest 30mm.policzylem maksymnalna wartosc krzywki jest 36,5.
po odjeciu jest 6,5mm.
teraz tak .seria ma 9,5mm.
takei cos znalazelm na necie:
INTAKE Cam Valve Valve Duration Valve area
Part Peak Lift Peak Lift Timing @1mm lash @1mm lash
12587985 – LSJ 5.96 10.04 100 196.50 1117.70
12590699 – L61 5.98 10.08 116 198.40 1112.90 (07 model)
12578511 – LE5 6.26 10.54 135 210.30 1253.30
12589335 – LNF 6.11 10.29 126 203.60 1171.30

EXHAUST Cam Valve Valve Duration Valve area
Part Peak Lift Peak Lift Timing @1mm lash @1mm lash
12584363 – LSJ 5.95 10.04 -115 191.70 1076.40
12590700 – L61 5.96 10.08 -108 193.30 1078.00 (07 model)
12578512 – LE5 5.95 10.04 -125 195.40 1092.70
12589340 – LNF 6.11 10.30 -120 194.00 1106.00

i moje pytanie czym sie rozni lift peak od lift. czy to co policzylem czyli 6,5mm to tak na prawde wznios 11mm?

tak to wyglada:

http://www.verboom.net/projects/speedst ... /head.html

czy pozycje:
(28) Hydraulic Lash Adjuster
(29) Roller Finger Follower
moga powodowac przelozenie?

PostNapisane: 21 sty 2012, 01:27
przez Paweł
Właśnie tak myślę, że chodzi o przełożenie na dźwigience zaworowej. Ona z jednej strony opiera się na kasowniku luzu, po środku jest naciskana wałkiem, a na drugim końcu dociska trzonek zaworu. Kiedy podzielisz przez siebie podane "Part Peak Lift" i "Peak Lift" dostaniesz stały współczynnik przełożenia. Oznacza to, że twój wałek ma około 10,95 mm wzniosu na zaworze.

PostNapisane: 21 sty 2012, 02:40
przez onyx