Strona 1 z 4

Rozpórka – pytania i odpowiedzi

PostNapisane: 25 lip 2005, 19:05
przez Xionc
Szanowni koledzy, może mi ktoś powiedzieć co może mi dać zamontowanie rozpórki? czy montowac tylko przód czy przód i tył? Od razu uprzedzam ze jak masz napisac: "rozpórka usztywni nadwozie" to mozesz w ogole nie pisać. Chodzi mi o jakieś konkrety. Po prostu "bujam" się z problemem bujania się autka na zkarętach, przy szybkich manewrach itp. Amory mam nowe ori Mazda, a boje sie ze jak wstawie utwardzane sprezyny -30mm to efekt bedzie fatalny. Jakieś opinie? Może inne rady?

PostNapisane: 25 lip 2005, 19:15
przez Morder
myślisz, że rozpórka rozwiąże problem bujania autem na zakrętach ? hehe
Nie ma cudów, zmieniaj zawieche albo jeździj wolniej na zakrętach.

PostNapisane: 25 lip 2005, 20:06
przez XsiX
tak więc ...
rozpórka usztywni nadwozie
ale nie rozwiąże problemu bujania auta na zakrętach :D

PostNapisane: 25 lip 2005, 22:38
przez Xionc
no to po co w ogóle to jest? czemu mx3 v6 ma to w standardzie? Co daje to usztywnianie nadwozia?

PostNapisane: 25 lip 2005, 23:01
przez XsiX
w xedosie też są rozpórki – zarówno z przodu jak i z tyłu :D

PostNapisane: 26 lip 2005, 13:39
przez Waluś
U mnie jest z tyłu :D

PostNapisane: 26 lip 2005, 14:08
przez Xionc
No właśnie, po coś montują te rozpórki, ma ktoś pożyczyć do 323 bg, bym zobaczył czy jest jakaś różnica?

PostNapisane: 26 lip 2005, 14:21
przez LoB
Xionc napisał(a):No właśnie, po coś montują te rozpórki


usztywnienie karoserii, na sama zawieche nie ma to zadnego wplywu.

PostNapisane: 26 lip 2005, 14:21
przez XsiX
ciekawe czy z mx3 by pasowała do BG :]

PostNapisane: 27 lip 2005, 00:11
przez Bury 323
Cześć

Mam rozpórke w BG więc mogę w miarę możliwości coś podpowiedzieć.
Jeżeli chodzi o ten gadżet to słóży, faktycznie do usztywnienia karoserii,szczególnie przy silnych przeciążeniach (zakręty, doły itd.) jest on montowany w samochodach sportowych i czasami użytkowych ale o zwiekszonej mocy ws. do standardowego silnika.
Jeżeli masz zamiar pokręcić w slalomie albo na torze to zakładaj, ale też odrazu kombinuj z zawieszeniem.

Pozdrowionka
Bury

PostNapisane: 28 lip 2005, 08:00
przez Xionc
Kombinuj z zawieszeniem, czyli?

PostNapisane: 28 lip 2005, 16:57
przez Przemo
Waluś napisał(a):U mnie jest z tyłu :D

Waluś, masz jakieś fotki??

PostNapisane: 28 lip 2005, 23:13
przez roberth
LoB napisał(a):
Xionc napisał(a):No właśnie, po coś montują te rozpórki


usztywnienie karoserii, na sama zawieche nie ma to zadnego wplywu.


:|

a do czego zawieszenie jest przymocowane :D

przy sportowym zawieszeniu radze dac rozporke wiadomo ze sportowe zawias do wieksze przeciazenia na zakretach i starsze auto
(gorsza blacha) tym bardziej zmienia sie geometria w czasie szybkiej jazdy po zakretach
no i oczywiscie wiec usztywnia karoserie a zaraz zawieszenie. dlatego wiekszosci przykreca sie rozporke do gornego mocowaniia mcpershona :]
tak mi sie wydaje z wlasnego doswiadczenia ;)

PostNapisane: 28 lip 2005, 23:19
przez roberth
Xionc napisał(a):Kombinuj z zawieszeniem, czyli?


Jedno wiem kupilem mazde na normalnym zawasie i zmienilem na zawieszenia z waiteca – 35mm(amory i sprezyny)i jazda po zakretach to inna bajka na sportowym zawieszeniu ale cos za cos czyli nizszy komfort jazdy:]

PostNapisane: 29 lip 2005, 03:32
przez LoB
roberth napisał(a):tak mi sie wydaje z wlasnego doswiadczenia


to cos kiepsko z twoim doswiadczeniem

np Volvo S80 ma seryjna rozpurke nie majaca nic wspolnego z mocowaniem amorow

a napewno zmiana zawieszenia na progresywne nie pociagnie za soba koniecznosc wstawienia rozporek...

PostNapisane: 29 lip 2005, 07:42
przez Xionc
roberth widzę, że kole z firmt tuningowej :] to może podasz ceny najtanszych sprezyn progresywnych i rozporki do mojego autka (jak w profilu)

PostNapisane: 29 lip 2005, 10:08
przez roberth
LoB napisał(a):
roberth napisał(a):tak mi sie wydaje z wlasnego doswiadczenia


to cos kiepsko z twoim doswiadczeniem

np Volvo S80 ma seryjna rozpurke nie majaca nic wspolnego z mocowaniem amorow

a napewno zmiana zawieszenia na progresywne nie pociagnie za soba koniecznosc wstawienia rozporek...


W WIEKSZOSCi AUT!!!! tzn nie w wszystkich
a wiesz ze w autach do sportu sam. spina sie zawieszenie rowniez z dolu plus rozporka z gory :P zeby w czasie jazdy nie zminiala sie geometria zawieszenia

PostNapisane: 29 lip 2005, 10:19
przez roberth
Xionc napisał(a):roberth widzę, że kole z firmt tuningowej :] to może podasz ceny najtanszych sprezyn progresywnych i rozporki do mojego autka (jak w profilu)


ok 650zl za kpl. np Platimexow – 35mm
rozporka, zalezy czy chcesz kupic czy np zamowic robiona u nas:]
nasza od 200-300zl, zalezy od auta

PostNapisane: 29 lip 2005, 10:58
przez SimoneuS
...

PostNapisane: 29 lip 2005, 11:15
przez roberth
SimoneuS napisał(a):hehhe, co do rozpórki, to w niektórych autach montowaną ją, żeby szyba przednia nie pękała – skoda favorit – heheh – ale rozpórka ma uzasadnienie tylko przy mocno usztywnionym zawieszeniu, bo bez niej możesz po dłuższym okresie użytkowania zobaczyć pęknięcia karoserii.


W matizach tez